Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Kvacalova23 #11730:
Ale aké a čo príšerné ???? Úplne normálne.... Vyjadril svoj názor, chválabohu!!! Pretože niekto má iný názor, musí byť jeho názor hneď príšerný???? No zrejme nie je, keď ani súčasné vedenie podniku so súčasným stavom urobiť nič nechce.... zrejme vedia prečo..... A potom.... súčasné vedenie tb potrebuje len upraviť určité veci, ktoré vyvstali ako problematické.... To je všetko... čiže len korekcie.... Takže názor, ktorý vyjadril Petter, je fajn....Veď si pozri tie splietance liniek nižšie.... Väčšina vychádza zo súčasného stavu.....a sú len nejakým spáreným hybridom starej a novej koncepcie, ktoré zohľadňujú názory určitej časti ľudí ( nie väčšiny ) a berú sa za nosné.... Nikto vo svojich návrhoch nezohľadnil výstupy z palubných počítačov a peniaze, ktoré DPMŽ má v rozpočte.... Keby to bolo také jednoduché, tak nech po meste premáva aj 50 liniek s 3 min intervalom.... Ja sám budem za to.... Kritizujeme, aké je plné mesto v priebehu dňa.... No fajn, tak preto ho ešte zahustime linkami, ktoré pôjdu odvšade všade a okolo Tesca, stanice a nemocnice.....pardón a na Hajik... V súčasnosti je mesto tak zmenené rôznymi úpravami ciest, že keby sa ešte aj vedenie liniek zmenilo, tak by to bolo len na škodu. Nechajme dorobiť započaté diela a potom nech príde zmena... Nikto nevie ani len odhadnúť tok ľudí v meste po sprístupnení všetkých komunikácií a dostavaní shopping centra na Hlinách a Solinkách.... Pokles cestujúcich nie je len kvôli vedeniu tb liniek....
Caute...
A co tak tento návrh:
L3: Matice Sl.-Solinky-Borik-ZST-Sturovo-Borik-Solinky-Matice Sl.
L4: Solinky-Hlinska-Policia-ZST-Kosicka-Fatranska
L5: Solinky-Hlinska-Sturovo-Fatranska
L6: Hajik-ZST-Nemocnica-Matice Sl./(Fatranska v spicke) - niektore spoje by smerom na Hajik zachadzali na Kvacalovu
L7: Hajik-Policia-Solinky-(Matice Sl./Cyrila a Metoda v spicke, alebo stale?)
(niektore spoje by smerom na Hajik zachadzali na Kvacalovu)
(L8): Carrefour-ZST-Sturovo-Carrefour

Hajiku by sa ubralo, ale malo by spojenie s ostatnymi sidliskami, aj nemocnicou.
Hliny by mali spojenie na Hajik,aj Nemocnicu, aj Vlcince
a Vlcince by mali priame spojenie s Hajikom aj so Sturovym.
Cize by sa vychytali tolko kritizovane nedostatocne spojenia, ved Zilina je skutocne primale mesto na prestupovanie v ramci sidlisk.

Prepocty a intervaly necham na odbornikov.

S pozdravom
Reakcia na: lolitkas #11731:
V Googli som zistil, že som asi okolo neho prechádzal pred štyrmi rokmi. Zdá sa mi, že to bolo v okolí zastávky "Na Straník", skade vedie nejaký chodník.
No ďakujem za radu a ešte mi viete niekto poradiť kde je kostol v Zástraní?Na ktorej zastávke mám vystúpiť?
Reakcia na: petter #11716:
Niečo príšerné, v podstate sa zastávať NKTD, nevhodné riešenie. Však vidíš ako ľudia vnímajú súčasné linkovanie. Pokles cestujúcich, aj k tomu značnou mierou prispelo linkovanie. Najvhodnejšie je prepájať sídlisko cez centrum, aby bolo možné dodržať interval, účelové linky nemajú zmysel vzhľadom na interval, viď linka 1. Raz za hodinu cez špičku, tomu hovoríš správna účelová linka? Toto je kocúrkovo.
Reakcia na: S499.1023 #11724:
Dobre, tresol som, lebo som nevedel ktorá firma to robí, len bolo v článku uvedené, že "kruhový objazd s najväčšou pravdepodobnosťou nebude" a dovetok, že lebo niekto za to dostane zas nejaké prachy do vrecka, za dohodenie zakázky. Asi chápeš prečo tam nebolo uvedené meno firmy, ten autor nechcel mať opletačky.
Reakcia na: lolitkas #11727:
Ide tam L27-autobus, tu si ju pozri: http://www.dpmz.sk/Stranky/Zoznam_liniek.php
Môžete mi prosím poradiť?Potrebujem sa dostať do Zástrania a vobec netusim odkial a ktorá MHD tam ide!!! ?
Reakcia na: PeterC #11723:
keď znížiš intezitu dopravy v tom mieste tým, že bude možné použiť adekvátnu alternatívnu trasu, v tom prípade sa to utrasie... ale pokiaľ nebude adekvátna alternatíva, aktuálnu intenzitu dopravy podľa môjho skromného názoru nemá tento "kruháč" šancu preniesť...
Pekné fotky z križovatky v Závodí, Jozef. Pozerám, že pre nechápavých dali aj do kruhového objazdu značky Hlavná cesta, aby vedeli, že majú ísť a z križovatky čo najskôr vypadnúť ?
Reakcia na: Dunčo #11718:
Tak ten názor zdieľame spoločne, Siemens je preslávený korupčnosťou po celom svete, nielen na SK. Mňa len nesmierne pobavilo, že Siemens je firma "čo patrí nejakému známemu" 🙂.
Reakcia na: VLK #11722:
Podľa mňa by tu bolo veľmi pomohlo zachovanie pripojenia Žitnej ulice na Rajeckú cestu. Doprava z Hájika a Bánovej by sa tak pri "Fackárni" rozdelila na dva prúdy, ako to bolo vlastne aj pred stavbou privádzača, pričom nebolo potrebné robiť obchádzku cez celé Závodie a Rondel. Je škoda, že na to neprišli odborníci na dopravné prúdy, ktorí projektovali privádzač. Neviem, či by bola ešte možná náprava v tomto zmysle. Inak, aj mne je divné, že po postavení novej dopravnej stavby sa situácia zhoršuje. Mám na mysli hlavne južný privádzač, a možno, že sa takým ukáže aj malá kruhová križovatka v Závodí, možno sa "utrasie" (inak, bol som jej zástancom, zatiaľ jej ešte dávam čas). Podľa mňa by každá takáto stavba mala situáciu zlepšiť, a ak nie, tak je diskutabilná jej opodstatnenosť.
Reakcia na: LUK #11720:
ja by som rád vedel, kto a ako robil kartogramy intenzity dopravy v tom mieste, že to vôbec prešlo bez stavebných úprav... už na začiatku bolo jasné, že len samotná zmena na kruhovú križovatku, keď to klasická štvorramenná nestíhala nepomôže, resp. pomôže do hrobu...
Reakcia na: marek231 #11717:
Ďakujem za reakciu. Presne o tom je predsa ten európsky návrh. Zhodnotil si ho na 100 % presne. Nevyhovuje tebe, a možno nevyhovuje ani mne!!!!! Ale je jednoduchý a prehľadný a KAŽDÝ má podľa neho spojenie s centrom mesta. Každý občan nikdy nebude mať spojenie na každú zastávku, to by museli mať vlastný autobus(trolejbus).
Inak ten váš pľuvanec (rozumej kruhový objazd) fakt stojí za to... ?
Reakcia na: petter #11716:
Takéto dačo napadlo aj mňa ? Páči sa mi to. Určite tých 6 nosných liniek je fajn vec a čo sa týka 5 a 7 tak tam som na neurčitom. No 8 niesom nadšený. Ale inak fajn. Tiež jedna z možností ako sa to dá linkovať. Možností neviem koľko je ale asi padli všetky skoro.
Reakcia na: S499.1023 #11713:
Ja som to nekecol, ale zdielam ten názor, že neni to čisté. A čo takto náhodou nejaké provízie za to,že dostanú tú zakázku? Hmm? Myslíš,že zahraničné firmy tu na Slovensku nepochytia našu etiku ??? ?
Reakcia na: petter #11716:
Som rad ze si si na konci povedal ze to nie je idealne....Inak by som ti to povedal ja...

Môj nazor...toto ako nosna koncepcia T-Busovej dopravy je pre mna neakceptovatelna...
Sme už v EÚ a Žilina má snahu stať sa skutočným európskym mestom. V mnohých európskych zákonoch sa spomína rovnosť, rovnosť pohlaví, rovnosť prístupu k štúdiu, rovnosť v podnikaní atď. Čo tak pozrieť sa na MHD európskym pohľadom a pokúsiť sa o rovnosť cestujúcich v prístupe k MHD. Všetky prímestské časti majú spojenie s centrom. Podobne aj mestské časti by mohli mať spojenie s centrom. Navrhujem 6 základných liniek:
3 – Solinky – Nemocnica – Stanica – Hliny – Solinky
13 – to isté v opačnom smere s konečnou na Matici Slovenskej.
4 – Vlčince – Hypertesco – Stanica – Nemocnica – Vlčince
14 – to isté v opačnom smere
6 – Hájik – Štúrovo nám. – Stanica – Hájik
16 – to isté v opačnom smere
Toto by bol základný systém. Jednoduchý a prehľadný. Počet spojov a intervaly by boli na každej linke samozrejme rôzne, ale každý by mal objektívne rovnosť prístupu do centra. Výhodou do budúcnosti by bolo, že linky by na sebe nezáviseli. Keby sa napr. o pár rokov postavilo v Zástraní 10 panelákov, stačilo by posilniť iba túto jednu linku.
Okrem toho by samozrejme mohli existovať ďalšie linky podľa potrieb a finančných možností mesta. Je potrebné zachovať súčasnú linku 7? Máme na to financie? Nech chodí! Je potrebná linka až pred vchod Carrefouru? Nech chodí! Je nutné vrátiť bývalú linku 5? Nech chodí! Doplnkové linky by mohli hocikedy vznikať a zanikať podľa potrieb mesta. Časom by mohli fungovať účelové linky, napr. iba cez letné prázdniny. Tieto účelové linky by nemali na základný systém žiadny podstatný vplyv.
Som si istý, že toto riešenie nie je ideálne, ale keď si porovnám počet liniek MHD s počtom obyvateľov Žiliny, tak mi je jasné, že ideálne riešenie jednoducho neexistuje.
Reakcia na: skarpo #11714:
Veru tak... Na Zavodskej ulici a jej krizovatke to nebolo take katastrofalne pocas celeho dna. No teraz neplnohodnotny kruhovy objazd ktorý nema ani kvalitny koberec a vodic sa musi sustredit aj na obchazdanie nerovnosti v jeho priestore je nestastne riesenie. Nikto mi nevyhovorí ze toto bolo najlepsie riesenie...

P.S...Keby ze ta doprava v tejto oblasti sa uz nebude rozrastat...no toto nie je koniec a taku "rarohu" tam dat...Super pani Ing.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.