Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Tú 5ku rozmýšľam, beriem to späť, Fatranská asi chce mat dobré spojenie so štúr nám
Reakcia na: ospik #11632:
Myslel som na linku 5, že by nejazdila po Fatranskú
a ČO keby sme to ešte tak poriešili, že Fatranská ul. by mala skromné spojenie so Štúrovým námestím a robila by obrat
Solinky-HL-Štúr. nám.-VL, Matice(otočí nie cez obratisko ale ako 1 spoj) -Obchodná-Štúr. nám. -HL-SO, Ďalšia úspora vzkm a voľnejšia konečná na Fatranskej, keďže 1ka by bola pre začínajúce, končiace
4/14ky.
Reakcia na: Kami #11623:
Myslím si, že sa už úprava robiť nebude. Možno by to aj vyšlo, neviem ale aká je norma, ale stále tam je nedostatok miesta. Kĺbové trolejbusy vychádzajúce z depa prechádzajú krok za krokom a mierne poťahujú v križovatke vozidlo, ale zostáva aj stáť. Vodič dáva pozor, aby nezachytil kruh a na druhej strane tesne prechádza okolo rohu náprotivných ulíc. Bol som svedkom, že v križovatke cúva trolejbus dozadu, aby si vytvoril lepší manévrovací priestor. V tejto križovatke by mala nasledovať cestná úprava, zaobliť rohy ulíc a mierne ju rozšíriť.
Na vjazd trolejbusov z Hájika do Priemyselnej ulice by som využil neďalekú priestrannú križovatku Rondel, kde sú už vedené dve stopy. ale zatiaľ otáčanie trolejbusov je možné len z centra.

#Re 11625 Mirec 238: Aj po vybudovaní kruhovej križovatky pri Váhostave sa nič nezmení, lebo z Rajeckej cesty (z privádzača) nebude výjazd na Kamennú. V tomto čase, keď hlavná cesta prechádza z Rajeckej cesty cez priecestie, tak na Kamennú je lepší prístup z centra v tomto priestore ako cez Závodskú.
Reakcia na: Kvacalova23 #11629:
to, že nie je potrebná si ma len potešil.
O tej 1ke, som tiež premýšľal no a super ťa napadlo Štúrovo nám, tam by nabehalo menej vzkm. Tú 1ku by si pustil po Košickej? Smer nemocnica by mal dosť spojov z VL.
Reakcia na: ospik #11628:
Uplna zbytočnosť, zbytočne rozbíjať interval, na čo by bola posilová linka? Potom by sme sa vracali k AVTD, to je úplna zbytočnosť. Príležitostnú linku by som nechal historickú L.1, ale to len z toho dôvodu, aby trolejbusy nezjazdovali do depa naprázdno. A navyše L.16 nie je vhodná vzhľadom na to, aký problém nastal pri zriadení nového kruháču ? Príležitostná linka by sa zbytočne musela otáčať, keď by sa vracala z Hájika do DEPA. Linku 1 by som nechal len ako zjazdy a výjazdy do depa, a ak by nezvýšili vozokilometre, tak by mohla kľudne jazdiť Vlčince-štúrovo námestie-Kvačalova.
Reakcia na: Kvacalova23 #11627:
Čím by si nahradil linku Hájik-niečo-Hájik, so SOlinkami majú spojenie, s Vlčincami tiež, tá 1ka Hájik-Centrum-Hájik by bola krátka posilová v špičke, ako kedysi
L16 a cez víkendy by nejazdila. Autobusy by som si netrúfol ani ja meniť, ale môj názor je, že troleje spájajú sídliská s centrom a medzi sebou navzájom, kým A-busy ,,dediny", teda mestské časti s centrom a dokonca aj teraz medzi sebou navzájom (Bánová-Považský Chlmec, Strážov-Trnové), kým u trolejov by sa tento nedostatok odstránil novým linkovaním, busy asi nebude tre ba nejak meniť. ?
Myslím, že už nebudeme ďaleko od jednotného a konečného návrhu.
Reakcia na: Kami #11623:
Ja vidím celkom dobre riešenie v tom , že by sa zrušila L.16 a nahradilo by sa to inou linkou, ktorá by nemala trasu Hájik-niečo-Hájik. Tým by sa vyriešil problém so zbytočným plytvaním vozokilometrov.
Reakcia na: Vladimír #11622:
Re #11622 Vladimír: No ja netvrdím, že zmeniť cestovný poriadok autobusových liniek nie je potrebný, ale ja si netrúfam meniť tento poriadok. Trolejbusové linky mám zmapované, cestujem nimi veľmi veľa, poznám každú linku, všetky zastávky naspamäť, viem ako chodia plné, poznám sťažnosti ľudí a vidím nedostatky. Autobusové linky si netrúfam meniť, vzhľadom na to že nimi necestujem pravidelne. Ale keby niekto navrholi nejaký spôsob, tak by som aj ja pridal svoje argumenty. Možno by to stálo za to, že by sa pár ľudí na tomto fóre ujednotilo a vymyslela sa koncepcia, ktorá by bola na úrovni.
Juraj:Je,radius otacania tr. a priestor na krizovatke,nechcem to rozmazavat si presvedceny ze to je to jedine a spravne riesenie skus sa posadit za koleso tr.a prides nato preco tak rychlo starnem.
Jozef: ty myslis ze by to tak malo ostat nastalo? je to docasne riesenie na odlahcenie dopravy pocas vystavby kruhacu pri Vahostave.
Reakcia na: Vladimír #11622:
Tých trolejbusových liniek vychádza 8, 2ka je autobusová. Prešov má tiež 8 liniek. Túto tému fakt by bolo dobré dokonca dotiahnuť. S vzkm sa to dá.
Reakcia na: Jozef #11618:
ked pozeram na tu fotku, vidim tam mozne riesenie pre stopu Hajik - Kvacalova. Tato stopa by pred krizovatkou vybocila doprava (na to priestor myslim je). Za zjazdovou vyhybkou (depo - mesto) krizenie, potom krizenie so stopou mesto - Hajik a napojenie na stopu mesto - depo.
Je to realne? Technicky myslim.
Reakcia na: Kvacalova23 #11620:
Ja si práveže myslím, že aj partia niekoľkých zanietených ľudí alebo dokonca jednotlivec môže výrazne prispieť k zmene trasovenia liniek. O to skôr sa to podarí, ak odborné protiargumenty budú zlomené tým, že návrh bude vypracovaný do detailov a správne.

Čo sa vám však len ťažko podarí bude zmeniť ročný limit vozkm. Pretože jednoducho toto sú obrovské prachy, ktoré Mesto chce politicky vraziť buď do MHD alebo jednoducho niekam inam. Preto sa treba držať toho, čo napísal Juraj - rešpektovať kilometrický strop. Jedine tak je záruka, že nikto návrh nezmietie zo stola hneď pri prvej otázke, že koľko by to stálo. Lebo pánov poslancov bude toto zaujímať viac ako to, či sa niekde obnoví priame spojenie alebo nie.

A bolo by dobré, keby ten návrh riešil všetko čo možno najnižším počtom liniek. Lebo ak má byť cieľom zase stav podobný tesne pred 21.1.2006, tak to výhra nebude, lebo ten stav dobrý NEBOL (systém s množstvom liniek, ktoré idú raz za uhorský rok).

Nepochybne by bolo treba do návrhu zapracovať aj autobusy (ja osobne si neviem predstaviť riešiť trolejbusy bez autobsov). I keď tam hádam len viac úpravou cestovných poriadkov, nakoľko si myslím, že v zásade trasy autobusov sú vedené dobre.

Toť môj názor.
Ospik: V minulosti sa na základe tohto fóra udialo v DPMŽ množstvo zmien. Toto fórum malo obrovský význam, vzhľadom na to že si aj ty mohol mať možnosť porozprávať sa o doprave v Žiline s veľmi významnou osobou, ktorá mala tú najvyššiu právomoc rozhodovať. Len máloktorý riaditeľ si našiel čas diskutovať so zamestnancami a cestujúcimi. Čo sme mohli byť veľmi radi.
Reakcia na: ospik #11615:
Toto sa mi veľmi páčilo "Nech sa to už konečne prelinkuje. ", myslím si že my asi len veľmi ťažko môžeme niečo dosiahnúť. Naším návrhom môžme len malým podielom ovplyvniť vývoj MHD. Ja súhlasím s návrhom, ktorý si teraz napísal. Ale si myslíš že ty, ja, simkoslav, možno niekto ďalší ovplyvníme vývoj v 90 000 meste? Na to je potrebný súhlas niekoho, kto by za to niesol zodpovednosť. Určite vedenie podniku toto fórum číta, takže svojími argumentami môžeš aj ty niečo ovplyvniť ale to fakt len minimálne, ale ako sa hovorí nádej zomiera posledná.
Reakcia na: Juraj #11617:
Ale pokiaľ ostaneme pri NKTD, NKTD2 atd. Tak zachvíľu sa stane že už nebude počet vozokilometrov 3 600 000 ale bude počet vozokilometrov 3 400 000 neskôr 3 200 000 atd. Ale mne sa tiež nezdá že sme sa dopracovali k číslu 4 400 000. Zabudlo sa odpočítať L.2 a taktiež sme počítali, že rok má 365 pracovných dní a ešte sú tu letné prázdniny, kde by sa zas dalo uštriť na vozokilometroch. ?
Konečnú úpravu kruhovej križovatky, ktorá bola otvorená 10. 4. 2007 na Závodskej ceste aj s trolejbusom 14Tr #224 si môžete pozrieť na stránke:
http://zilina-gallery.sk/picture.php?/3364/category/106
Reakcia na: Kvacalova23 #11612:
Uz som to raz pisal.
- Ak rodina ma celkovy prijem 25 tis.korun, musia sa zmestit do rozpoctu 25 tis.korun.
- Jednoducho bude byvat v trojizbovom byte, aj keby hned bolo viac tych, co s tym nesuhlasia a radi by byvali v rodinnom dome.
- Jednoducho sa budu vozit na starom favorite, aj ked by bolo hned viac alebo vsetci, co s tym nesuhlasia a chceli by sa vozit na bavoraku alebo oktavii.
- Jednorucho na dovolenku nepojdu alebo len s batohom na hory, aj keby hned chceli ist vsetci aspon do Chorvatska alebo na Mallorku.
- Mozu si spolu sadnut a vymyslat akekolvek optimalne riesenie, posuvat po byte nabytok, premiestnovat lustre a prehodit v kuchyni kredenc na druhu stranu, robit si ironicke poznamky z inych a spisovat peticie, ze s tym nesuhlasia - kym si nezdvihnu zakladny limit - nic si nepomozu.

Tu v doprave je to velmi podobne. Ked mate limit 3 600 000 a menej, mozete si posuvat a pridavat a zvysovat na 4 400 000, robit si posmesky z inych, vycislovat kolko je ktorych ZA a ktorych PROTI - nebude to moc platne. Jednoducho, pokial budete musiet dodrzat dany limit, nevymyslite nic ine len NKTD2 alebo NKTD3, alebo NKTD4, co bude VZDY OBROVSKY KOMPROMIS a pri kazdom variante si postvete urcitu cast cestujucich proti sebe.
Reakcia na: Juraj #11610:
teraz som prepočítal si 2ku, teda berme ju ako autobus km podľa simkostava denne 279,93 x 51týždnov s prac dnami bez stát sviatkov x 5prac. dní´=279,93x51x5=71 382 km a už nám vychádza u A-busov nad 1,8 mil vzkm, a u T-busov pod 1,8 mil vzkm. Stačilo len poupraviť víkendy u T-busov a po probléme, všetko v pohode. Ak DPMŽ chce prelinkovať, nič tomu nebráni.
Zmestia sa čo do počtu vozov v pohode tak aj vzkm. Tiež v pohode.
Reakcia na: Kvacalova23 #11612:
Neviem kto píše pod Nickom Juraj. Tak sa už konečne ujednoťme na návrhu typu od simkostava. Nech sa to už konečne prelinkuje.
1-Hájik-Štúr nám-ŽST-Hájik, posilová cez prac. dni krátka
2-trasa bez zmeny, časy-simkostav
3-bez zmeny
4-Fatranská-Hypertesco-ŽST-HL-SO-Matice Sl
14-protismer časy-simkostav
5-SO-Štúr nám-Fatranská, časy -simkostav
6-Hájik-ŽST-Nemocnica-Fatranská, časy- simkostava
7-Hájik-SO, časy-simkostav
8-Carrefour-Štúr nám-ŽST-Carrefour, časy-simkostav

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.