Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: URBINO #11492:
Ďakujem za informáciu. Bude treba po tom trochu popátrať.
Reakcia na: URBINO #11492:
Keď sme pri L25 a 35, neviem, či ja mám také "šťastie" na prázdne spoje, ale čo som ja videl, tak išlo v priebehu polhodiny od Kie päť klbákov a viezlo sa v nich toľko cestujúcich, čo by sa pohodlne zmestili do dvoch. Bolo to zrejme po skončení doobedňajšej zmeny, lebo okrem spojov DPMŽ som videl v tom istom čase cca 20 rôznych spojov súkromných firiem označených KIA, ktoré išli do rôznych smerov (všimol som si CA, PB) a boli zaplnené (väčšinou len miesta na sedenie, ale v niektorých ľudia aj stáli).
Myslím, že tieto priame spoje ubrali linkám 25 a 35 podstatnú časť cestujúcich a preto by asi stačilo na ne vypravovať menej busov.

Niektoré z týchto priamych spojov do okolia Žiliny majú aj čísla - videl som čísla 1, 2, 3 bielej farby na zelenom pozadí (napr. L1 je PB - Kia a späť).
vsimol som si,ze cestovny poriadok pre linky 25,35 bol minuly mesiac zmeneny,pribudli nove spoje doobeda a vecer,navyse na 35-ke pribudla nova zastavka VA-Varin,zel.stanica.
Reakcia na: pete #11472:
Ani by som nepovedal, lebo ono vôbec nezáleží na tom, aký je kruháč veľký, ale akým spôsobom sa naň dostaneš (aka je priepustnost cesty, z ktorej sa vchadza na kruhac). Si predstav že by na takej úzkej ceste bol semafór, to by dopadlo, ľudia z primyselnej ulice by boli spokojní, ale smer Centrum-Hájik by sa zahalil do obrovských kolón. Keby tam bol semafór, tak za ten krátky čas, kým by svietila zelená, by prešlo naozaj len malý počet áut. Načo by sa tam mal vybudovať obrovský kruháč, ked cesta je taká úzka. A navyše by to bolo aj nezrealizovateľné, vzhľadom na okolité budovy.
Reakcia na: marek231 #11482:
Tu nejde ani tak o peniaze, ale skôr o čas. To že by bola cesta o 3-4 SK lacnejšia by ani tak nevadilo, keď je cesta o 5-15 min dlhšia.
Reakcia na: marek231 #11480:
Presne tak, prichádza počasie, kedy sa začnú vyťahovať bicykle, a myslím si že cestujúci sú dôležití. Takže neviem prečo útočíš na PeterC, každá anketa potvrdí, že NKTD nie je vhodné riešenie že stav pred 21.1.2006 bol lepší, pokiaľ tu poukazuje na skutočnosti, je to len dobré. A navyše keď má aj pravdu, musíš uznať, že je to kocúrkovo, keď sa z dolnej Hurbanovej musí presúvať na hornú. Malo by sa nad tým zamyslieť a nie povedať, že nič také. Ale on nie je prvý človek čo sa sťažuje na linkovanie ? Je až zarážajúce, že aj naproti obrovským sťažnostiam sa neprehodnocuje linkovanie, neviem prečo to mnoho ľudí spája s tarifou, proti tarife ľudia nič nemajú a sú z ňou spokojní a nerobia žiadne protesty, ani sa na ňu nesťažujú.
Reakcia na: Mongolec #11487:
"Zastávka Rajecká IGHP bude zrušená bez náhrady" - som zvedavý, ako dlho ju budú palubáky ešte hlásiť ?
Od zajtra bude prebiehať uzávierka na Rajeckej ceste, ktorá potrvá až do konca novembra. Linky 2 a 22 budú premávať po Bytčickej ceste.

O uzávierke sa píše na:
http://www.zilina.sk/index.php?page=ukazspravu&id=4320
Presmerovanie trás liniek:
http://www.dpmz.sk/Stranky/Zmeny.php
Reakcia na: PeterC #11483:
Vôbec som nechcel narazat na tvoje vzdelanie co som v zatvorke aj podotkol ale aj tak si musel zareagovat...nevadi aspon ze si to nezobral osobne...Chapem ze au medzeri aj v tom ako to je a by bolo s prestupmi keby sa zrodila casova tarifa. NO casovou tarifou by sa zmenil aj cestovny poriadok aspon predpokladam...
Dosť často sa tu objavuje slovo vzdelanie a odbornosť.
1. Každý môže mať svoj názor na MHD v žiline a nemusí mať žiadne vzdelanie a žiadnu odbornosť. Je to Jeho názor.
2. Keď sa hovorí o tom že problémy dopravy riešia odborníci tak by sa malo povedať aj to že sú to "politicky vhodní odborníci". A podľa toho aj tie ich riešenia často dopadnú na "politicky nevhodných cestujúcich".
Reakcia na: PeterC #11483:
Aby som bol presny, nevadi mi normalne prestupovanie, teda vystupim z jednej linky a nastupim do druhej linky. Vadi mi, ze niekto moze chciet, aby som nazval prestupom aj to, ked vyleziem z jednej linky na spodnej Hurbanovej a do druhej utekam na hornu Hurbanovu. To podla mna nie je prestup, ale skor jazda dvoma linkami so zrychlenym pesim presunom (vyslapom) medzi nimi.
Reakcia na: marek231 #11482:
Ako pises, nie som lenivy, ani nikto z mojej rodiny. Preto mi vobec nevadi ani bicykel, ani prestupovanie. Vadi mi len cakanie na prestupny spoj, ktore byva niekedy aj rovnako dlhe ako cista jazda. Napriklad: Cesta do prace trvala manzelke pred NKTD jednym priamym spojom cca 30 minut. Teraz jej trva dvomi az tromi spojmi cca 50 az 60 minut (do tej istej prace). Na bicykli to prejde za asi 25 minut. Osobne by som bol skepticky v otazke vyriesenia tejto situacie nejakym casovym listkom. A v tom, ze moje vzdelanie nie je cisto dopravne, mas pravdu, pokojne to zoberiem aj osobne a bez hnevu. Predsa vsak, nejake matice prepravnych vztahov sa mihli aj pocas mojho studia (Kybernetika v doprave a spojoch). 🙂
Reakcia na: PeterC #11481:
Tu mi pride trosku ako jeden protiklad u teba to ze nemas problem vyuzit bicykel tak potom asi nie si lenivý. Potom prestup na druhu linku ti nemôze robit taky problem.
Nikto nehovori ze problem podla teba adekvatny pre toto forum tu nemôzeme riesit ale prestup cestujucich na ine linky hadam nie je problemom v ziadnej MHD na Slovensku. Ludia nemôzu chciet aby MHD pracovala tak ako oni kricia pricom vykrikuju hlavne ty ktorych vzdelanie a poznatky nie su na to adekvatne (co prosim neber osobne).Treba hladat alternativi. Vsetci vieme ze pocet cestujucich klesa ale to ze sa ludom nechce prestupit....to nie je o DPMZ.
Väčšina cestujucich ma pri NKTD problem ze musi prestupit a platit za dve jazdy aby sa dostali do ciela. To ak nahodu sa presadi prestupna tarifa v ZA sa zmierni aspon to ze cestujuci stihne sa dvomi spojmi presunut na miesto za jeden casovo obmedzeny listok...To ze bude musiet prestupit je jeho lenivost...
Reakcia na: marek231 #11480:
Marek231, v prvom rade - nikdy na nikoho neutocim, ani na Teba. Skor Tvoj prispevok mi pripada mierne povedane podrazdeny. Len som svojim prikladom chcel trochu oponovat tym, ktori hovoria, ze je vsetko v poriadku, lebo "vsak nikto neprotestuje". Ja hovorim: Nie je vsetko v poriadku, a preto pisem, co nie je v poriadku z mojho hladiska. A pravdu povediac, za par dni aj mne, aj mojej rodine bude ukradnuta nielen tarifa, ale aj linkovanie, takze, ako aj Ty pises, s riesenim problemov nejakych otravnych cestujucich nebude potrebne sa zaoberat. Zacina sa totiz pocasie na bicykle a pesiu chodzu, a dam Ti tri moznosti na hadanie, ci si dobijeme cipove karty, alebo nie. Najblizsie mozno az na zimu, a aj to iba vtedy, ak nebude ina moznost (napr. auto, comu sme sa zatial snazili vyhnut). Mam vsak taky neodbytny dojem, ze takto sa cestujuci nielen ze neziskavaju, ale ani neudrzia. A ked pises, ze "budete si musiet prejst na protilahlu zastavku, budete si musiet vypocitat aky listok si kupit", tak nemas pravdu. My sa rozhodneme MHD nepouzivat, ako mnohi ini, a nic z toho, co si napisal, tym padom NEMUSIME. Len DPMZ bude MUSIET vela veci, aby prezil. Vsetkym zelam pekny den.
Reakcia na: PeterC #11477:
Nemyslis ze len tak zbytocne robis krik do tunela? Tvoj prispevok mozno ma nejaku podstatu ale riesit sa toto naozaj aj tak nebude. Zilinska NKTD sa nezrusi kvôli tomu ze je nebezpecne ze ludia nedokazu chodit bezpecne cez riadne prechody pre chodcov alebo si pohodlní.

Zacinam inklinovat k casovej tarife a nou sa vase dotazy odtialto vymazu az sa zaprasi...Budete si musiet prejst kusok na protilahlu zastavku, budete si musiet vypocitat aky listok si kupit. Ale isto to bude vyhodnejsie cestovanie ako teraz. A ak budes na mna utocit ze NKTD nie je postavena na casovu tarifu z hladiska intervalov tak to ani neskusaj...
Reakcia na: MatusZA #11478:
Pozri sa na to takto...Ides riesit podnet na prispevok PeterC ale akosi uboho...Toto tu nie je forum o tom ze niekto sa postazuje na velku intenzitu ludi medzi zastavkami Hurbanova pripadne Stef. namestie a teraz navrhnes taky blud ako Protismer L3, L13. Ak ides navrhnut koncepciu co ti je aj tak zbytocne lebo nic sa menit nebude A STYM SA TU UZ VSETCI ZMIERTE tak aspon pre cele trasovanie a nie dve linky. Myslim ze najblizsim riesenim bude tarifa a taktiez zmena linkovania autobusov...

P.S. a ktej L3....tuto linku si uvedom ze nemôzes len tak zrusit...je to okruzna linka pre Solinky a obsluhuje velku cast Ziliny a hlavne Bôrik. Cestujuci sa z tejto casti odtial dokazu dostat do mesta a L3 ich aj z mesta aj privezie. Pritom ju vyuziva vela obcanov zo Soliniek ktory napr. nestihli L13. L3 nevylucuj z koncepcie Trolejbusovej dopravy v Ziline.
Reakcia na: PeterC #11477:
Nešlo by to tak, že by L3 bola protismerná pre L13 a v jednej polovici trasy by chodili cez Hliny a v druhej cez Bôrik?
Reakcia na: Papyr #11415:
Papyr, velmi rad by som bol, keby sa mi Tvoj scenar pacil, ale v tomto pripade by musela manzelka vyrazit nie o 4 minuty skor, ako si to zlahcil, ale presne o 28 minut skor. A to je nemyslitelne, lebo vystraja do skoly 3 deti. Neviem, ci je to spicka alebo sedlo, ale spoje jej idu o 06:02 a dalsi o 06:30. Je pravda, ze nechodime zo sidliska, kde su spoje kazde 3-4 minuty. Tam by platil Tvoj scenar, a neboj sa, ze by sme nan neprisli aj sami. Hustotu "nasej" linky c.27 pritom vobec nekritizujem, lebo aj ked chodi poriedko, vozi vascinou vzduch. Nam by skor pomohlo lepsie trasovanie trolejbusov v meste, teda nejake normalne zokruhovanie vsetkych sidlisk s mestom dvoma protismernymi linkami. Nieco na sposob spred NKTD, pretoze v takom pripade by bolo mozne prestupovat vzdy na tej istej zastavke, kde sa vystupi, a cestujuci by nemusel saskovat hore-dole cez cestu, pripadne hore-dole kopcom, ze odkial mu co asi tak pojde, a ked nestihne, tak naspat na druhu stranu. Skus sa niekedy rano prist pozriet na Stefanikovo namestie lave a Stefanikovo nameste prave, alebo na Hurbanovu dolnu a Hurbanovu hornu, aky je medzi nimi "cvrkot" prestupujucich. Okrem toho, ze to zdrzuje, je to aj nebezpecne.
Reakcia na: Juraj #11475:
A doplnim este nieco:
- Kruhova krizovatka sa buduje na priblizne rovnako zatazenych vsetkych "fuzov". Tomuto krizovatka pred plavarnou nezodpoveda,ma len 3 vstupy a ten od Lidlu minimalny. Problem tejto krizovatky je nie v jej velkosti ale v tom, ze vstupy do nej su v celom profile 2 pruhy a tesne pred kruhom sa zuzuju na jeden - tento lievik je pricina.
- Aby bolo jasne, ze samotna velkost kruhovej krizovatky nema na jej priepustnost vplyv si ukazeme na zilinskom RONDLI. Ma priemer okolo 100 metrov, v celom profile 3 jazdne pruhy - a predsa ma problem s lievikmi 2 do 1 z kazdej strany a vznikaju zapchy.

- Spominane riesenie Trencina (ale su take aj v Trnave) je postavene nie na velkosti kruhu, ale na neexistencii lievikov 2 do 1. Do kazdej z nich vstupuju 2 jazdne pruhy a uz dlho pred krizovatkou je jasne, ze vonkajsi pruh je iba na odbocenie vpravo, dokonca vpravo odbocuje tzv "bajpasom" nezasahujucim do kruhu - a iba lavy pruh vstupuje do kruhu a teda v samotnom kruhu sa vdaka bajpasom nachadza ovela menej vozidiel a krizovatka je okrem spominanej neexitencie lievika este viac aj kvoli tomuto priepustna.

Do Trnavy chodim kazdy tyzden a do Trencina kazdy den, viem o com pisem.
Reakcia na: Kvacalova23 #11453:
Myslim, ze ste sa im to snazili vysvetlit co najlepsie, suhlasim s vami. Pokusim sa vase vysvetlenia este doplnit.

1/ Co by sa stalo, keby sa na tej Zavodskej neurobilo nic ine, iba 2 veci:
- Uprostred krizovatky by sa na asfalt nakreslil bielou farbou kruh o priemeru 1,5 metra
- Zhodilo by sa vsetko doterajsie dopravne znacenie a nahradilo by sa znackou "Kruhovy objazd" s "Daj prednost" zo strany vstupov.
Nestalo by sa uplne nic zleho. Len namiesto doterajsieho systemu HLAVNAxVEDLAJSIA by sa vsetky cesty stali rovnocenne a jazdilo by sa podla "pravidla prednosti lavej ruky". Konecne by sa vozidla z "vedlajsej" tolke minuty zbytocne nenacakali a odsypalo by to na vsetky strany rovnomerne.

2/ To iste by sa stalo, ked by sa uplne vsetko dopr.znacenie dalo definitivne prec uplne bez nahrady. Stala by sa z toho tzv. prednostne nevyznacena krizovatka a jazdilo by sa vylucne podla tzv. pravidla pravej ruky. Frajeri na bavorakoch z Hajika by mali rovnaku prednost a priblizne aj rovnake cakanie na krizovatke ako trolejbusy z depa.

Nebolo by to nic mimoriadne, podla prveho vzoru jazdi cele Francuzsko ci Skotsko, podla druheho cela Amerika - a nic sa nedeje. Len my v Ziline mame z toho problem a dovod na predvolebnu retoriku o neexistencii uzemnych planov (existovali a existuju - len podla jedneho stale platneho z r.1978 sa vybudovala trolejbusova doprava a to niekomu nepasuje do karat), neexistencii dopravnych generelov (ale samozrejme, ze existuju, len niekomu sa nepaci, ze jednoznacne dopravna zataz ukazuje ako na potrebu prepojenia SO-VL, tak aj na vybudovanie cestneho mosta pri lavke stareho cintorina), ze sa nesmelo projektovat (ale projektovalo sa, bodaj by sa aspon polovica projektov na cestach a krizovatkach realizovala), atd.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.