Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mongolec #11433:
ad rondel.. je to v plane.. len sa nevie kedy... prestavba by vraj stala 3miliony
Reakcia na: tux #11431:
Trolejbusy z Hájika do depa budú prechádzať cez celé mesto? ? Lepšie by bolo, keby sa otáčali na Rondli - tam by však bolo treba ďalšie troleje a výhybku, no podľa mňa vždy lepšie ako keby mali vodiči zakaždým absolvovať takéto zbytočné "vyhliadkové" jazdy. Snáď sa to časom nejako porieši...
Reakcia na: Valec #11430:
dobre napisane.
Ja sa vyjadrim k linkovemu vedeniu (hlavne pre Kvacalova23). Prestupna tarifa NEznamena automaticky, ze vsetky priame spojenia sa musia zrusit. Naopak. Iba umoznuje sa silnejsie orientovat silnymi linkami na silne prepravne prudy a slabsie prudy riesit slabsim spojenim, pripadne len s prestupom - BEZ toho aby to na penazenke pocitil cestujuci.
Ak cielom NKTD bola racionalizacia trolejbusovych liniek, viac by som sa orientoval na autobusove linky. Tam vidim priestor na uspokojenie poziadaviek, ktore neriesia sucasne TB linky.
Reakcia na: Michal2 #11429:
vyluka trva do nedele (8.4.) vratane a suvisi s budovanim kruhoveho objazdu na krizovatke Zavodska - Priemyselna

perlicka... kedze nebude mozne odbocit z Hajika do depa (nie je stopa) trolejbusy z Hajika mieriace do vozovne sa budu otacat na mestskom okruhu (okolo stanice).. uz su nove sablony pre 6,16 kde je na to pamatane

+ 1ky vykonavane 6/1 s odchodom z Kvacalovej su posunute od Stodolovej.. tym padom z depa yrazajui len 1ky zacinajucich(konciacich) tyzdnovkarov na 3/4, 7/2....
Reakcia na: Kvacalova23 #11426:
Dôvod prečo tu viacerý (medzi nimi aj ja) presadzujú prestupnú tarifu je, aspoň z môjho pohľadu ten, že v takmer všetkých väčších mestách mestách (aj veľkosťou porovnateľných) nášho regiónu (ex-ČSSR) je dobre zavedená a cestujúci ju dobre prijali (to posudzujem napríklad tým, že v týchto mestách aj bez úprav cestovného tržby stúpajú a počet cestujúcich klesá len mierne alebo naopak stúpa. Kým žilinský experiment v tomto regióne nikde inde nie je (aspoň o ňom nemám znalosť), tržby cestovného aj napriek častým cenovým úpravám už dlhodobo stagnujú (prípadne len o málo stúpnu) a počet cestujúcich rapídne klesá. Pre cestujúceho prináša komfort v tom, že v predplatenom čase (je jedno akom dlhom) môže cestovať buď priamou linkou alebo ľubovoľnou kombináciou liniek a platí stále rovnako. Argument typu, že medzi trolejbusovými linkami takmer nikto neprestupuje je úplne scestný, keďže pri prestupe je potrebné zakúpiť si špeciálny lístok prípadne použiť 2 a tak si väčšina cestujúcich zvolí trasu prepravy aj s peším presunom tak, aby prestup realizovať nemuseli.
Čo sa týka časov platnosti, volil by som 10 minutový (náhrada súčasného jednopásmového), 30 minútový (náhrada súčasného dvojpásmového - väčšina liniek sa do tohto času zmestí) a hodinový (na trasy zo sídlisk do "dedín"). Prípadne si viem prestaviť aj kombináciu 10/20/40/60 min., avšak časy treba voliť také aké budú cestujúcim vyhovovať (na to predsa máme výstupy z palubných počítačov). Čo sa týka cien, ich určenie je potrebné posúdiť z ekonomického hľadiska a takýmito údajmi tu zrejme nikto nedisponuje. Každopádne by mali byť v rozmedzí medzi prešovskými a bratislavskými.
Vie niekto z Vás dokedy bude trvať výluka trolejbusov?
Reakcia na: Mike #11402:
Presne o tom tu s Papyr a S499 môžno sem-tam sa tu pridá niekto ďalší. K súčasnej tarife pasuje pôvodné linkovanie AVTD. Ja netvrdím, že táto tarifa je k súčasnému linkovaniu objektívna, ja tu podávam argumenty, že prečo meniť tarifu, keď na vine je linkovanie. A viem že ľudia sú nespokojní z linkovaním a nie tarifou. Ja môžem povedať, že keď som aj niekedy prestupoval tak sa mi nikdy nestalo, že by som to do tých 30 min nestihol. Cestujúci to stihne na 99% Ale oplatí sa ísť cestujúcemu napr. z Hlín na Hájik, pokiaľ nechodí L.7? Určite nie. Musí si najprv prezrieť celý mestský okruh (5 zastavok) potom sa dostane k polícii tam potom čakať na prestup. Z hlín je pri polícií cca za 15 min, čo určite stihne, a je isté že spojenie mu pôjde do 15 min, cestujúci to stihne. Ale je to pre neho výhodné, aby cestovaním strávil cca. 35-40 min. A pokiaľ sa jedná o spojenie z centra do centra, tak toto spojenie sa využíva úplne minimálne. Pri zrušení okruhových liniek by nebolo spojené akurát štúrovo námestie. Ostatná časť mesta by bola prepojená.
Reakcia na: Dunčo #11410:
Zmeny sa zatiaľ neplánujú, akurát sa nad tým len okrajovo uvažuje. ?
Reakcia na: S499.1023 #11400:
Ja cestujem MHD len v Žiline, alebo Martine, v iných mestách som nemal tú česť cestovať MHD, ale to neznamená že o iných mestách nič neviem.

A to neznamená že keď vo viacerých mestách majú časovú tarifu, že ju musíme mať aj my. Ešte raz opakujem že nemôžeme porovnávať napr. Žilinu s Bratislavou. Keď bola Žilinská MHD na vysokej úrovni, tak ostatné mestá od nás nekopírovali, prečo by sme mali kopírovať my. Podľa mňá, tí čo sú za časovú tarifu by mohli povedať niečo konkrétne, ako si to oni predstavujú, toto isté povedal aj Mza. Síce povedal také prvoaprílové žarty že "aspoň nie sú trolejbusy preplnené ľudmi ktoré sa vezú jednu zastávku" alebo že naša tarifa má výhody, lebo sa tu nevozia cigáni ... Ale povedal tu ničo s čím súhlasím aj ja, že tí čo kritizujú túto tarifu, nenavrhli ich názor ako by to malo vyzerať. Napr. aké časové lístky by mali existovať, prípadne koľko by mali stáť atd. Keď sme tu navrhovali linkovanie, tak odporcovia NKTD aspoň napísali ich ideálne linkovanie. Ale mám takí pocit, že odporcovia tarify len kritizujú. Môj osobný názor je, že keby sa prešlo na časovú tarifu, tak by vznikla nespokojnosť asi ako po 21.1.2006
Reakcia na: Kami #11416:
Osobne si myslím, že na výsledok budú zvedaví viacerí kompetentní.
Reakcia na: Kubush #11423:
RTO má byť predané, je oň záujem - pozri Jozefov príspevok #11363
ludkovia neviete co maju v plane spravit s tou 706tkou RTO?ked stoji na Kosickej v tom dvorceku pre zrusene autobusy?hadam ju nejdu zlikvidovat........to by ma nastvali
Autobusy jazdili včera na trolejbusovych linkach preto , lebo sa niečo stalo s trolejovým vedením na Kvačalovej.
Reakcia na: Valec #11413:
Tých 100 dní sa mu už kráti ? mimochodom, zaujímalo by ma, či tá akcia s cestovaním na Veľkonočný pondelok za dobrovoľné cestovné je jeho nápad alebo nápad primátora a tiež aký bude výber tohto dobrovoľného cestovného v porovnaní s klasickým výberom cestovného, a či táto akcia pritiahne viac cestujúcich. Dúfam, že sa k týmto údajom bude dať dostať.
Reakcia na: MatusZA #11419:
Ja som si včera všimol okolo pol jednej poobede dva autobusy smerom na Hájik a na križovatke Závodská / Priemyselná robotníci pripravovali nové dopravné značenie - zmenu na kruhový objazd. Taktiež na stĺpoch trakčného vedenia sú tam prichystané nové nosné laná - kvôli zmene križovatky na kruhovú bude zrejme potrebné prispôsobiť aj troleje. Takže v najbližšom čase uvidíme, čo tam zmena organizácie dopravy urobí.
Reakcia na: Mongolec #11418:
Nechodia ani na L4, ani na L14 - tam chodia okrem B741-iek aj B961-ky.
Reakcia na: simkoslav #11417:
Po viac ako 7 mesiacoch zrejme ďalšia výluka - asi využívajú 4 dni voľna (možno na nejakú prekládku alebo údržbu). A na ktorých linkách jazdia dnes trolejbusy? Ja som mal možnosť vidieť zatiaľ len L3 a L13, kde premávajú autobusy. Z klbákov som sa nestretol s ani jedným vozidlom B961 ani Citelisom, všetko B741.
Čože sa dnes deje, že na niektorých trolejbusových linkách jazdia autobusy?
Reakcia na: Valec #11413:
pokial ide o tarifu, zaujimal by ma vyvoj ktory nastal po uprave cien niektorych listkov (prestupny, predplatne). Ci su napriklad ludia ochotnejsi prestupovat, ak to maju lacnejsie. Nieco naznaci aj situacia v Nitre, po 1. maji uvidime ci cestujuci budu cestovat tolko co doteraz (a teda len klesnu trzby), alebo sa naucia "zneuzivat tarifu" a cestovat viac - tolko co potrebuju.
Reakcia na: PeterC #11401:
Nepopieram, ze to, ze zastavky Kalov/Hurbanova, Zeleznicna stanica a Policia maju svoj druhy smer daleko. A ze to nie je idealne.

Ale predstav si: Z kazdej trolejbusovej zastavky (okrem ulice okolo univerzity) by bol interval trolejbusu do centra v spicke 4 a v sedle 6 minut. Ak byvate povedzme na Hajiku a manzelka cestuje povedzme do (niekam na Solinky), nebude cakat ziadnych 12 minut v centre ale nanajvys 4 minuty, pretoze do kazdej trolejbusovej zastavky pojde z centra trolejbus kazde 4 minuty. Ak manzelka necestuje na Solinky, ale (niekam do okrajovej casti mesta, kde chodi autobus, i to zriedkavo), tak skusenostami uz bude vediet, ze jej to z mesta ide dajme tomu o 7:23. Tak ked bude vediet, ze to s tym svojim trolejbusom o minutu nestiha, tak vyrazi o 4 minuty skor...

Pacil by sa ti takyto scenar?

(inak ak mas zaujem pokecat o tomto a suvislosti linkovania, intarvalov a tarify, ozvi sa na ICQ jedna sedem dva osem sest styri osem jedna sest.)

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.