Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Kvacalova23 #11291:
tak toto by bolo velmi prijemne,keby to tak bolo.ako cestujuci by som nemal k trasovaniu vyhrady.na 5ku a 7cku by som ale nadaval kvoli intervalu.5ku by som dal 20/20/20 a 7cku 30/30/30,ale neviem ako by to cele vyzeralo s vzkm.
Reakcia na: Papyr #11283:
Ale tak to je hlúposť, tarifa za to vôbec nemôže, čo konkrétne by si zmenil na tejto tarife? Nie je až taká zlá, to čo sa mi nepáči je:
1, len 66 % zľava pre študentov zo základného cestovného
2, ZŤP obmedzený počet ciest
3, Zbytočne komplikovanie čipovými kartami pre ZŤP.
Reakcia na: S499.1023 #11284:
Vôbec nesúhlasím, možno takáto tarifa je vo viacerých mestách, ale je to zbytočne komplikované zaviesť časové lístky, keď aj tak spoje pri prestupoch nechodia na čas, v špičke je to úplne bežné. A ešte raz pripomeniem že Žilina nie je Bratislava, tam chodia linky častejšie, v Žiline málokto prestupuje, je to malé mesto. Prestupy zaberú veľa času, je to nevýhodné. Mimo špičky sú to dlhé čakacie doby na ďalší trolejbus. Tarifa podľa počtu zastávok je spravodlivejšia ako časové lístky, kde pri prestupe málokto tuší kedy mu pôjde ďalší spoj. Vznikajú tak zbytočné komplikácie pri meškaní spojov, pri prestupe by museli chodiť spoje úplne načas, čo vôbec nechodia. Treba spraviť lepšie linkovanie, nech spoje chodia cez centrum, ale nech sa nevracajú zbytočne na to isté sídlisko.
Keď je spojenie sídlisko1-centrum-sídlisko2 tak zo sídliska2 na sídlisko1 pocestuje pár ľudí, ale keď je linkovanie také aké je tak nikto nepocestuje zo sídliska1 na sídlisko1. Pričom linky centum neminú, takže je to určite výhodné.
Reakcia na: Mza #11281:
No mne by to aj vyhovovalo tá linka 6. Ale z pohľadu cestujúcich neviem ako by to zvládlo centrum, a netreba zabúdať že štefánikovo námestie má dosť nevýhodnú cestu, keďže by musela komplet obchádzať mesto. Tá L.7 je zvláštna linka, celkom ok nápad aby mali obyvatelia z Hlín pravidelný interval z Hájikom. Ale na druhej strane taká obchadzka. Pripomeniem ti moju koncepciu, čo som tu napísal 10.2. takže môžeš porovnať.

Linka 1 - Matice Slovenskej-Predmeská-Železničná stanica-depo
Linka 3 - Súčasná 10/20/20
Linka 4 - Matice Slovenskej-Predmestská-Žel. stanica-Hlinská-Zilisnká univerzita-Matice Slovenskej 10/20/20
Linka 14 Matice Slovenskej - Zilinská univerzita - Solinky - Hliny - Zel stanica- Predmeská - matice slovenskej 10/20/20
Linka 5 Solinky - Sturovo námestie - Fatranská 30/30/30
Linka 6 Hájik - Žel. Stanica - Fatranská 10/20/20
Linka 7 Hájik - Hliny - Solinky 30/60/60
Linka 8 Hájik - Žel stanica - Carrefour 30/30/30

Linka 1 by bola skôr dopľňacia linka, miesto označenia zjazd a výjazd do depa by jazdila historická jednotka. Pričom by sa tu mohlo prípadne dohodiť pár spojov z ušetrenách vozokilometrov. A ešte by som skúsil spraviť experiment posledný večerný spoj, ktorý by skončil na Vlčincoch cca 22.55 otočil by si číslo išiel po trase L.1 do depa, mohlo by sa to vyskúšať aspoň v piatok, keď ľudia cestujú za zábavou do mesta, pričom L.50 nie je vhodná pre obyvateľov Vlčiniec tým že musí krúžiť cez nemocnicu, bôrik, solinky, hliny. Ak má byť DPMŽ pre ľudí tak by to chcelo aj toto ústretové riešenie.
Reakcia na: Adris1912 #11289:
NO tak to je určite sci-fi. Také dve dlhé a silné linky to je úplne nereálne.

1, odiaľ by si ubral?
2, tak toľko vozokilometrov na autobusovú linku, vieš si to vôbec predstaviť koľko vozokilometrov by si takto minul? Musel by si zrušiť cca. tri súčasné nosné linky. A čo potom? Však žilina je trolejbusová veľmoc, že by sme vytiahli z depa autobusy a trolejbusy by sme nechali postávať? ?
Kvačalova23: maximalne 10 min! ubral by som s L. 13.
Tež by som ju pretrasoval: Vlčince-VD-Solinky-Bôrik -Nemocnica-Žel. stanica-Policia-Hliny- Solinky-VD-Vlčince!
v Martine nakupili x Citelisov, ale na linke MHD uz jazdi aj Karosa C 734 (MT372AZ, vcera na L27)...nevie niekto z akeho dovodu zacali nasadzovat primestske autobusy (aj pred dvoma tyzdnami som jeden videl)?
Kolko tb liniek a akych by mohlo byt v za pri prestupnej tarife casovej,napr. listok 10Sk-10min,12Sk-20min,14Sk-40min?Tak aby boli obsluzene vsetky ulicky nasej siete,okrem odbocky zavodska-depo.Som zvedavy,ci niekto napise menej ako 5 🙂
Myslim,ze aspon najhustejsie obyvane a dopravne najnavstevovanejsie casti mesta by mali mat priame spojenie,bez ohladu na tarifu.Kto rad prestupuje?Ono to nemusi pri dnesnej dopravnej situacii v nasich mestach aj vzdy vyjst.V Olomouci pri autobusovych linkach automaticky pocitam s meskanim 5min,a zvacsa to tak je.
Tu by som s Tebou nesúhlasil. Sieť MHD je v Žiline optimálna. Nie som si vedomý "uličiek" kam by MHD jazdila zbytočne.
Reakcia na: Mza #11282:
Ak by som mal brať do úvahy vašu tarifu, tak môžem navrhnúť jedine zrušiť MHD. Už to tu niekoľkokrát opakujem - neriešte linkovanie prispôsobené zvrátenej tarife ale navrhujte linkovanie bez ohľadu na tarifu a choďte za Gubalom a povedzte mu natvrdo, že jediná prospešná vec, ktorú môže pre MHD v Žiline spraviť, je zmena tarify na štandardnú, obvyklú vo všetkých mestských dopravných podnikoch mimo SR a rozširujúcu sa s integrovanými dopravnými systémami aj mimo mestá - tarifu časovú a prestupnú. Potom sa budete môcť zbaviť potreby vyrábať linkovanie, zaisťujúce spojenie odvšadiaĺ všade bez prestupu a budete môcť skrátiť intervaly na linkách. Okrem toho mám pocit, že v ZA by nebolo zlé vzdať sa dopravnej obslužnosti každej uličky a radšej pripustiť dlhšie dochádzkové vzdialenosti na zastávky výmenou za hustejší interval. Síce by ste pri tom neobsluhovali každý meter vašej okružnej siete a nechodili by k vám na návštevy šotouši z celého sveta...
Reakcia na: Mza #11282:
Preco by mal BRAT DO UVAHY vasu tarifu, ked vsetci vieme, ze je to prave ta vasa tarifa, ktora vam kazdorocne znizuje pocet cestujucich o 5-20%? Zmente tarifu a ostatne pride.
Reakcia na: S499.1023 #11280:
vyjadri sa k trasovaniu a ber do uvahy nasu tarifu,pripadne navrhni interval:)
Reakcia na: Kvacalova23 #11277:
v tom mas pravdu,ta L4 by musela byt posilnena,o intervaly mi ale v tom navrhu tolko neslo,kedze by sa urcili podla potrieb cestujucich a financnych moznosti-tie som sa snazil urcit priblizne podla terajsieho stavu,s tym,ze som dal skor menej velkoryse hodnoty,aby ma tu hned niekto nezjazdil za vozokilometre.
Pripadne je moznost viest L6 okolo centra,v podstate ako bola niekdajsia L6-tym by sa posilnila relacia Vlcince-Centrum a vyriesila sa otazka spojenia Postova-Centrum.
Dnes je na L3 interval 10/20,ak sa nemylim a nemyslim,zeby Borik musel mat nutne cez spicku interval 10min,ale ako som uz pisal,intervaly nebolo to uplne najpodstatnejsie,co som chcel napisat,kedze vzkm som neprepocitaval,mohlo by to ostat aj na tych 10/20 napriklad.
Cestujuci z Postovej maju na vyber cestovat z Cyrila a Metoda alebo od Carrefouru.
Reakcia na: Mza #11272:
Systémový interval nič ? ?
Reakcia na: S499.1023 #11271:
No je to smutné ale keď porovnám sídliskové spojenia v súčastnosti, tak interval 30/60 by bol kráľovský interval. Ja som tu navrhoval iné riešenia, ale ak by sa nemala robiť nová koncepcia, tak toto by nebolo až také zlé riešenie.
Reakcia na: Adris1912 #11269:
A aký by bol interval na tej L.8 , L.18? A odkiaľ by si ubral? Alebo by si vymyslel novú koncepciu?
Reakcia na: Mza #11272:

1,No neviem, ale Vlčince - centrum(stefanikovo námestie, žel. stanica, hurbanova) tadiaľ vedie len 1 spoj, to by asi stroskotalo, no neviem ako by to bolo v rannej špičke. Tam to nebude stačiť interval 10/20. Tam určite chýbajú nejaké linky
2, LInka 3, tak to je sci-fi interval.
3, Zastávka poštová by nemala spojenie s centrom?

No mne by tento návrh fakt veľmi vyhovoval, to ale myslím vážne, ale to by bol iný kolaps v doprave. Bod 1,2 tam by bol obrovský problém.
Reakcia na: marek231 #11274:
L1 je v podstate to,co dnes L13 akurat zabezpecuje spojenie Solinky-Hurbanova priamo,po com mnohi volaju a je v nej zahrnute spojenie centra s carrefourom(zcasti byvala L8),L5-ocakaval som argument,nie konstatovanie,ze spaja Solinky a Vlcince okolo Carrefouru,spojenie VD s mestom je L1...intervaly nie su zvolene na pevno,zameral som sa skor na trasovanie k neprestupnej tarife.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement