Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Miro #11191:
Tu skor ide o to, aby ste sa nedockali zrusenia trolejbusov, dufat v rozvoj tr dopravy novymi vozmi by som sa vo vasej situacii PROZATIM neodvazoval.
roseracke klbaky postupne dostavaju zadny transparent.Po vozidlach 234,235,nasledovali vozy 230,233,v sucastnosti je mozne vidiet kabelaz na dalsich vozidlach 226,231
Reakcia na: Miro #11191:
1. Pod fotografiou v článku bolo uvedené, že sa plánuje vybudovať trolejbusová trať po Rajeckej ceste až do Lietavskej Lúčky.
2. Skôr sa dočkáme ďalších generálok. ?
Reakcia na: Jozef #11188:

1. nevie niekto povedať, o akej novej trase to hovoril?
2. "s ďalšími investíciami do trolejbusového parku sa dnes neráta" - takže 25Tr len tak skoro neuvidíme? ?
Reakcia na: marek #11187:
je to len presmerované do iného pruhu, súbežne s pôvodnou cestou
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6362&postdays=0&postorder=asc&start=250
Trolejbusy majú v meste budúcnosť

Z ulíc mesta v najbližšej budúcnosti trolejbusy nezmiznú. Pripravuje sa dokonca o rozšírenie o novú linku. Žilina tak nebude nebude nasledovať Banskú Bystricu, kde trolejbusy zatiaľ doslúžili. Igor Gubala, riaditeľ DPMŽ považuje prípadné zrušenie alebo obmedzenie trolejbusov za výrazný krok späť. V našom meste sa používajú od roku 1993 „Trolejbusová doprava má v Žiline dôležité postavenie. Jej prípadné zrušenie by bolo výrazne neekonomické a Dopravný podnik si ho nemôže dovoliť.“ povedal Gubala.
V minulosti boli trolejbusy alternatívou k neekologickým naftovým motorom. Dnes sa situácia v tomto smere vyrovnala. Prípadná výmena trolejbusov za autobusy by z ekologického hľadiska nemala výraznejší vplyv. Zavedenie autobusov v celom meste by nezmenilo ani cenu cestovného. Hlavný ekonomický rozdiel sú náklady na vybudovanie trolejbusového vedenia. „Jeho výstavba stála približne 320 mil. korún a patrí mestu.“ Vysvetľuje Igor Gubala. Prevádzkové náklady oboch typov dopravných prostriedkov sú podľa neho približne rovnaké. V prípade trolejbusov sa započítava aj údržba trolejového vedenia, nie však ich výstavba. Sú však nenáročné na údržbu. Trolejbus však nepotrebuje olej a ošetrovanie motora, potrebuje však častejšie servisné prehliadky.“ hovorí Gubala. Rovnako cena nákupu oboch typov vozidiel je porovnateľná. „Jedna z najväčších položiek je mzda vodiča a tá je u oboch druhov dopravy rovnaká.“ dodáva riaditeľ. V Žiline dnes premáva na 10 linkách 43 trolejbusov. DP plánuje Ďalšiu trasu trolejbusového vedenia, celý projekt sa však iba rozbieha. Klasických trolejbusov premáva v meste 15 novších, kĺbového typu, je 28. Ich priemerný vek je 11 rokov. „Trolejbus má dlhšiu životnosť ako autobus.“ Hovorí Gubala. Všetky trolejbusy v Žiline prechádzajú generálnou opravou a s ďalšími investíciami do trolejbusového parku sa dnes neráta.

Zdroj: Žilinské Echo, ročník 2, č. 11, str. 2. autor Michal Trško.
Ktora je obchadzkova trasa namiesto uzavreteho useku Zilina - strazov? Cez chlmec?
Autobus #110 so školským náterom práve jazdí trochu netradične ako záloha na L3.
Reakcia na: Pišta #11184:
Zrejme aj MHD premáva po obchádzkovej ceste, ktorá je súbežná s pôvodnou:
http://www.aktuality.sk/spravy/domace/cesta-zilina---strazov-uzavreta-do-konca-septembra
Vraj je oddnes uzatvorená cesta Žilina - Strážov kvôli výstavbe diaľnice.... Vie niekto bližšie info, kade vedie obchádzka a kade premáva spoj L29? ďakujem
Reakcia na: Mongolec #11182:
Ako keby som to pred dvomi mesiacmi nehovoril...Vsetci ma tu povazovali za blazna...Ono najprv sa do vsetkeho musia zapojit media az potom zacne niekto nieco robit...
Reakcia na: Kvacalova23 #11180:
povedzme si to na rovinu, Juraj neopustil DP dobrovoľne, ale musel.... kandidát už bol pripravený...
Reakcia na: VLK #11178:
Plne súhlasím, nemá ani páru o DPMŽ, takto to dopadne ked má niekto školu ale o doprave ani šajn. Hlavne že sľuboval zmeny, sľuboval že bude na tomto fóre diskutovať, no najprv by si musel asi naštudovať niečo o tomto podniku. Je to smutné že DP opustil Pán Popluhár. ?
Včera, v doobedňajších hodinách sa stala dopravná nehoda autobusu Irisbus Citelis 18M č. 118. Pod Váhostavom doň narazilo osobné auto. Vodič autobusu, mladý vyštudovaný chalan, asi zazmätkoval a tak sa to stalo. Bus nie je vážne poškodený, má len pokrčené "plechy" na strane šoféra, v časti kĺbu.
Reakcia na: simkoslav #11176:
ja mám obavu, že s nebude meniť vôbc nič (nakoľko p. riaditľ sa tomu nerozumie) a nepríde teda ani potrebná reorganizácia autobusovej dopravy.... šak si ľudia zvykli.... ?
Reakcia na: simkoslav #11176:
mna zaujala informacia o pracovnikov,ktori pracovali pol roka zbytocne,cim podnik prisiel o milion
V rozhlasových správach sa p. riad. Gubala nechal počuť, že:
- nechystá sa meniť organizáciu dopravy, keďže si už ľudia zvykli na súčasný systém
- prepustil zatiaľ niekoľko (9) pracovníkov na úseku údržby opráv vozidiel
- stále sa mu zdá podnik prezamestnaný a bude robiť audit na jednotlivých oddeleniach.
Poslanec Fiabane sa vyjadril, že:
- pripomienky k organizácii dopravy ustali a ľudia UŽ nenamietajú
- na jeseň si páni poslanci činnosť nového vedenia DPMŽ skontrolujú.
klbak č.205,ktory bol urceny na go,sa vratil na linku 13.Pokial sa nevrati vozidlo č.210 z opravy,bude 205tka nasadzovana na linky dalej
klbak 228 bol z l.4/14 preradeny do zalohy
karosa č.01 bola preradena zo svojej domovskej linky 27 na linku 31.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement