Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Valec:socialna stranka na konecnych je scasti vyriesena,odpocivaren bola na Vlkoch (bola).aj to je dvôvod preco je vodic spokojny keb ma pridelene vozidlo ma aspon tu kavu a pocit zdanliveho pohodlia.ak mas "D" zaucim ta na Tr budes v reali.
Reakcia na: Valec #10851:

4.) Ak väčšina mlčí, neznamená to nutne, že je spokojná, možno že už stratila posledné zbytky nádeje na zlepšenie.
Menuj mestá, kde také linky existujú.
Reakcia na: VLK #10846:
Však ako obojsmernú som ju myslel.

Re #10847 S499.1023: To by vyriešilo problém s označením na zastávke Matice slovenskej.

Re #10848 petter:
1.) To záleží od volených zástupcov, ale ak majú záujem o rozvoj mesta v dlhšom časovom horizonte ako je ich mandát, tak by malo mať.
2.) Viď bod 1.
3.) Osobne neviem posúdiť, či je mesto pripravené, ale ak nie treba na tom isto pracovať.
4.) Súčasný systém je nastavený tak, aby vyhovoval väčšine. Aj moje osobné potreby sú vo väčšine uspokojené. Čo sa týka linky 1, môžeš si byť istý, že nie je vo svete jedinečná.

Re #10849 mirec238: V BA je funkcia striedača (bez vozidla) bežnou, aj keď ju vodiči poväčšine nejak extra v láske nemajú. Ide mi skôr o to, že 1-2x do mesiaca by sa to dalo vydržať, nie? Ozaj, ako je to so sociálnymi zariadeniami na konečných? Máte nejaké búdky (a nemyslím len prenosné kadibúdky), kde sa dá posedieť, prípadne si aj kávu uvariť?
simkoslav:mal som namysli ten predchdzajuci navrh dik
valec:uz dnes je problem s vodicmi v pripad striedaca,to by dopravu v dpmz polozilo môj nazor "nemaluj certa na stenu"nerobil by som to ani Tr-25
ALL: Riešite tu síce odpovede, ale bez otázok. Najskôr by sa mali vyriešiť otázky. Tu je iba niekoľko, iste každý z Vás má ďalšie.
1.) Má Mesto vôbec záujem, aby v ňom existovala MHD???
2.) Stačí pre Mesto, ak tu bude existovať „nejaká“ MHD, alebo mu záleží na tom, aby tu spoľahlivo fungovala kvalitná MHD?
3.) Je Mesto pripravené pôsobiť aj na iných, ktorí síce ovplyvňujú kvalitu MHD iba nepriamo, ale často veľmi zlým smerom, tak, že bude aj od nich požadovať plnú podporu pre MHD? (napríklad: Mestská polícia, Štátna polícia, firmy, ktoré sa tvária, že opravujú zastávky, ktoré zabezpečujú vodorovné dopravné značenie, ktoré opravujú cesty v meste, ktoré zabezpečujú výstavbu nových ciest a rôznych stavieb v tesnej blízkosti trolejového vedenia, a mnohých ďalších)
4.) Má Mesto skutočne záujem vypracovať pre svojo vlastnú MHD primeraný SYSTÉM? Taký, ktorý by vyhovoval väčšine obyvateľov. Súčasnej MHD sa o nejakom systéme zatiaľ ani len nesnívalo!!! Viď napríklad slávnu linku č.1. Tá by mala byť zapísaná do Guinessovej knihy rekordov – veď takú linku, ktorá má 4 rôzne konečné, dva rôzne smery, ale iba jedno číslo, tak takú iste nemajú ani Japonci!!! Úbohý Shinkansen!!!
Toto je iste iba časť dôležitých otázok, iste sú aj ďalšie…
Až, alebo skôr AK, budete poznať odpovede na tieto otázky, potom sa môžete zaoberať tým, ako by mali jednotlivé linky MHD v realite vyzerať.
Reakcia na: VLK #10846:
To by sa ošetrilo v duchu najlepších žilinských tradícií protibežnou linkou 14 ? .
Reakcia na: Valec #10843:
pri tej L4 by ťa asi niektorí hnali - aby sa vozili na Solinky a Hliny cez Vlčince...
Reakcia na: Mza #10823:
Vrtulnikom?? nemam rad skratky...
Reakcia na: Mza #10821:
Ale za tie iste peniaze menej nachodis...
Reakcia na: Pišta #10827:
Určite nie, L21 je zbytočne komplikovaná, L22 neviem pre koho by jazdila až k HM Tesco, aj L23 zbytočne sa snaží byť okružná. A ten "pravidelný" sedlový interval 45 minút. Autobusy by som veľmi nemenil (aspoň pokiaľ tu nie je integrovaná doprava so SADkou).


Čo sa týka linkového vedenia trolebusov, vedel by som si predstaviť aj takýto návrh:
L3 súčasná trasa (10/20//20)
L4 Solinky - Hliny - centrum - Košická - Vlčince - Veľký diel - Solinky (okružná trasa) (7,5/15//15)
L5 pôvodná (30/30//30)
L6 Hájik - centrum - nemocnica - Vlčince (polovica spojov po Carrefour) (7,5/15//15)
L7 súčasná (časť spojov na Vlčince) (30/60//-)

Sídliská Solinky, Hliny a Vlčince majú nosnú linku 4 a doplnkovú 5. Sídlisko Hájik má nosnú linku 6 a doplnkovú 7. Bôriku ostáva L3. Všetky časti majú priame spojenie. Intervaly sú len orientačné.


Mirca238 by som sa chcel spýtať, či by vodiči moc nadávali na keby museli na L4 robiť striedačov.
predsa vsak,je Hajik oproti sidliskam Vlcince a Solinky troska diskriminovany.Cez vikend je na toto sidlisko int.15min.,VL a SO maju 10min.dostanete sa akurat tak do mesta a carf.Kdezto VL a SO su prepojene aj s Hlinami.No a najvecsi hendikep je,ze na Ha v sob-ned, nepremavaju klby ? .
A este jedna perlicka:cez prazdniny ked zmeskate spoj rano o 7:40,dalsi vam ide zo Stodolovej do centra az 8:10,takze 30min cakate alebo mozte ist pesi do Zavodia na bus.Neviem teda odkial ste zobrali,ze sme nejak privilegovani,pripadne,ze na ukor HA inde chybaju spoje.
Reakcia na: Kvacalova23 #10840:
Tú „rafinovanú fintú ako ľudom dokázať že linka je nepotrebná“ predložili DPMŽ spomínaní poslanci v spolupráci s OZ. DPMŽ ich požiadavke vyšiel v ústrety a prieskumné vozidlo zaviedol. Aj napriek širokej medializácii v miestnej tlači a osobnej agitácii v školách cestujúci počas dvoch týždňoch spoj nevyužívali.
Sídlisko Hájik po zavedení NKTD malo vysoký nadštandard na úkor ostatných sídlisk. Napr. v pracovných dňoch bola priemerná hodinová ponuka miest zo zastávky Stodolova medzi 13. – 17. hod. zvýšená až o 32 %. Do tejto analýzy nie je započítaná ešte linka č. 7, ktorá pôvodne v NKTD nemala premávať. Napokon DPMŽ musel pristúpiť k istej redukcii spojov na Hájik. Nebolo zvláštnosťou, že v kĺbovom trolejbuse sa viezli popoludní zo sídliska do centra dvaja cestujúci alebo po centrálnom okruhu premávali viac prázdne ako poloprázdne trolejbusy. Nie je mysliteľné, aby sa ponuka na Hájik stále zvyšovala na úkor ostatných sídlisk.
Reakcia na: Jozef #10831:
Však ja si ten prieskum pametám a dokonca som sa ho aj zúčastnil nie ako cestujúci Vlčince-Hájik . Chcel som vyskúšať tú linku. Chcel som sa dostať z poštovej na Jaseňovu a použil som kombináciu Prieskumné vozidlo + Linka 7. Ok teraz k veci: Mne to pripadalo ako ukázať ľudom že spojenie Vlčince - Hájik je nepotrebné lebo veľmi veľa ľudí nevedelo o tejto linke. Uvediem príklad 1.7.2006 bola zavedená linka 1 a cestovalo v nej 0-10 ľudí v celom trolejbuse a koncom letných prázdnin sa počet cetujúcich zvýšil viac než dvojnásobne. A v súčasnosti je linka 1 dosť využívaná ako spojenie Vlčince - Hájik, takže je jasné že na to aby si ľudia na linku zvykli je potrebné aspoň tri mesiace. Toto bola rafinovaná finta ako ľudom dokázať že linka je nepotrebná ale nájdu sa ľudia čo toto spojenie využívajú. Je lepšie spraviť linku 1,Vlčince - centrum - Hájik ako 2,Vlčince - centrum - Vlčince a Hájik - centrum - Hájik. Pri prvej variante sa nájde pár ľudí čo sa zvezie medzi sídliskami ale pri tej druhej variante z Hájika na Hájik nepôjde nikto.
Reakcia na: mirec238 #10832:
So 4 a 14 sú dve možnosti:
a) 4: Vlčince - Košická - centrum - nemocnica - Vlčince
14: Vlčince - nemocnica - centrum - Košická - Vlčince
- ušetrí čas pre cestujúcich, obe linky sú kratšie, ale zložitejšie
b) 4: Vlčince - Košická - Štúrovo nám. - ŽST - Košická - Vlčince
14: Vlčince - nemocnica - ŽST - Štúrovo nám. - nemocnica - Vlčince
- zníženie čakania na semaforoch (najmä v úseku Štefánikovo nám. - Spanylova na súč. 14-ke) => rýchlejšia preprava na Vlčince zo všetkých smerov
Obe riešenia sú však nekoncepčné, súčasné kritiky cestujúcich riešia len okrajovo.
A len pripomínam, že Solinkám a Hlinám vzľadom k počtu ich obyvateľov chýba až 20% spojov (miest)! Tieto sú navyše na Hájiku, kde je 20%-ný nadštandard. Ako toto vyriešiť, som tu už asi pred 2 týždňami písal môj návrh.
Reakcia na: Pišta #10836:
ja som otvorený diskusii a ako dopravák sa aj nad tým zamýšľam a žiaden návrh neberiem ako hlúpy... všetko má svoje klady a zápory, dôležité je, to čo preváži u toho-ktorého návrhu...
Reakcia na: Pišta #10836:
v #10828 si písal trasu BY - hliny - polícia - hurbanova - žst - štúr.n. - rondel - závodie - bánová tu by sa pretínala na križovatke Okružná - Komenského (hliny - polícia a štúr.n. - rondel) ? ?
Reakcia na: VLK #10834:
a kde by sa pretínala? nerozumiem.... Podľa toho, čo som napísal 10833 by to bolo vcelku kosher... ale veď je to len hlúpa úvaha, ktorá aj tak nie je reálna.... Jednoducho som si len chcel pofantazírovať .... ?
Reakcia na: Pišta #10833:
nemal som na mysli zatrolejovať Rajeckú, ale iba to, aby sa nezabudlo, že aj tam je nutná obslužnosť...
Reakcia na: Pišta #10833:
Rajeckú neobchádzaj - je odtiaľ veľmi blízko do okolitých firiem - ja sám som chodil ku Stavomontážam a viem, že tadiaľ cestuje veľká frekvencia cestujúcich (už aj preto, že L22 je jediná, ktorá obsluhuje tento úsek).
L13 - nenavrhoval som zmeny, len som sa pýtal, či sú také nutné zmeny, prečo a aké zmeny.
L21 - pri tom tvojom návrhu by sa trasa pretínala - zbytočne, rovnako by to bolo mätúce aj pre cestujúcich

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement