Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
...nič to však nemení na tom, že Solaris, a to najmä v trolejbusovej verzii nemá na Slovensku šancu. Prečo, to sa treba spýtať výhradného dovozcu autobusov pre SR a zaiste aj výrobcu Trollin v ČR. Zatiaľ čo Solarisácky lobbing spí, po Slovensku si robia Agory - parohaté aj neparohaté - jedno turné za druhým a jednotlivé výsledky verejných súťaží o dodávke vozidiel potvrdzujú úpsešnosť týchto akcií.

Nie - nebavme sa o tom, čo je "dobré" a čo "zlé", ale otvorme oči a viďme realitu.

-> V Košiciach sa, zdá sa, Solarisovský monopol rúca. Dlhodobá nulová komunikácia vnútri DPMK, nekoordinované postupy PCD a ODS doviedli podnik do súčasnej situácie, kedy po pomastení príslušných vreciek sa pod zámienkou kapacitnej nedostatočnosti Solarisu možno presadí Karosa. A napriek tomu, že žiadna súťaž ešte nebola, v tlači sa už veselo skloňuje názov tejto firmy. Dovtedy sa chodí krčahom po vodu, kým sa nerozbije. Dovtedy sa bude hlásať, že kĺbový Solaris do Košíc nie, kým klbák nepríde ponúknuť Karosa.
-> V Prešove, meste, ktoré je slovenským priekopníkom verejnej bezbariérovej dopravy, sa hneď spočiatku presadili City busy (Solaris ešte nebol). Výhodnejšia ponuka v roku 2003 priviedla do rodiny nízkopodlažných vozidiel jeden Solaris. Zdá sa však, že aj napriek spokojnosti DP s týmto typom, nedokázali výrobca autobusov, výrobca trolejbusov a výhradný dovozca pripraviť takú ponuku, aby v súťaži na dodávky busov na najbližších 5 rokov uspeli. A buďme realisti - ak v roku 2008 sa bude po Prešove preháňať 27 City busov, nemá Solaris šancu uspieť ani pri rámcovej zmluve na trolejbusy.
-> V Banskej Bystrici sa v tomto čase zrejme nízkopodlažáky nakupovať nebudú. S ohľadom na intenzívne dodávky Karos B 900, prítomnosť dvoch City busov a predvádzacie jazdy midibusu Ikarus (čo je tiež Irisbus a v konečnom dôsledku Karosa) nie je ťažké domyslieť si, čo kúpia, ak sa raz rozhodnú kupovať.
-> Žilina si spravila jasno už pred pár rokmi, keď z vozidlového parku vyradila všetko, čo nemalo značku Karosa. Očakávanie nízkopodlažných autobusov vzbudilo trochu záujem, či sa vzhľadom na celkom odlišnú konštrukciu (kedy nie je možné sa vyhovárať na jednotnosť ND a pod.) nedôjde k zmene postoja, ale dodávka troch City busov pre rok 2004 dáva jasnú odpoveď aj tu. A preto nemusím byť žiaden prorok, aby som si domyslel, aké trolejbusy najbližšie DPMŽ bude kupovať.
-> Bratislava sa (každý rok) intenzívne pripravuje na megadodávku autobusov. Vôňa zisku láka do hlavného mesta predvádzacie vozidlá najrôznejších značiek. Takže čo to bude? Karosa? Solaris? MAN? Mercedes? A zatiaľ kým vy rozmýšľate, Irisbus sa chytí Škodováckej výroby trolejbusov, pôvodnú produkciu nahradí svojími vozmi a pod "akože" značkou Škoda ich dokonca v medziach už podpísanej zmluvy pretlačí do Blavy. A až sa Bratislava v roku 2012 rozhodne povedať rázne "nie" dvadsaťročným schátralým dráčikom (ktoré celkom nepochopiteľne nelákajú ľudí do MHD), bude sa po Palisádach producírovať jedna 24 Tr za druhou a potom niekto vo vhodnej chvíli buchne po stole a povie "Chceme unifikáciu!"
->ostatné mestá ovládajú lokálne SAD-ky, ktoré si väčšinou ani nevšimli, že v stredoeurópskom priestore sú okrem Karosy aj iní. Zatiaľ na NP nie sú prachy, ale nákup City busu 18M do Spišskej Novej Vsi môže byť prvou lastovičkou, ktorá udá smer.

Takže ja sa pýtam: KDE BUDÚ NA SLOVENSKU JAZDIŤ SOLARISY?
Ad Solaris vs. City bus. Všetko čo som chcel napísať, som aj napísal, kto vie hľadať v histórii žilinskej diskusie, nájde si to aj v iných... A podľa mojich pozorovaní vlastne ani nemusí, lebo najneskôr do dvoch mesiacov od ukončenia tejto témy na inom fóre opäť určite niekto položí otázku či je lepší Soalris alebo City bus a všetko sa bude opakovať zas.

Čo sa týka prejazdnosti Solarisu v Prešove, problémy nie sú v obciach ani v žiadnych pochybných štvrtiach. K neblahým situáciám dochádza v slušných mestských častiach s pomerne hustou dopravou i v samotnom centre mesta.

Čo sa týka môjho osobného postoja, ak by som mal nejaký privátny DP a kupoval by som ja sám autobusy, zrejme by som kúpil Solaris. Výhod a nevýhod rozoberaných typov som si vedomý.
Reakcia na: Vševedko #1089:
ale napriklad taka cesta z Plesa do Popradu v preplnenej 425ke (ak cestujuci sedi) tiez nie je dva krat prijemna, je to doslova utrpenie....ak si mozem vybrat, tak rozhodne davam prednost autobusu....
Reakcia na: Vševedko #1090:
Ako ze nieje ? ? ?
Reakcia na: pete. #1088:
Neviem, čo tu riešite takú vec, ako je spokojnosť vodiča. To je vrcholne subjektívna záležitosť. Ja som ako vodič E najradšej jazdil s T3M (TV1), ako vodič T so Sanosom S200Tr, v najhoršom prípade s 15Tr. Niektorí vodiči mali rovnaký vkus ako ja, iní vodiči tieto vozidlá priam nenávideli a do "tyristoru" či "klobásy" by v živote nesadli ani za cenu výpovede.
Ak je vodič CityBusu zvyknutý na svoj autobus, bude sa mu zdať najlepší, to isté platí pre vodiča Solarisu. V Prahe poznám minimálne dvoch vodičov, ktorí s nesmiernym smútkom sledujú koniec života B741, pretož ich pokladajú za najlepšie autobusy všetkých čias a CityBusy priam nenávidia. Predpokladám však, že to neznamená, že B741 je lepší autobus než CityBus ? .
Reakcia na: LUK #1087:
Problém je PRIMÁRNE v prechádzaných trasách, na tom trvám. Vozidlo je určené pre regionálnu dopravu a tomu zodpovedá aj usporiadanie interiéru. Pokiaľ mi pamäť slúži, na TEŽ-ke sa na Tetrapaky nikto nesťažoval, pretože jazdia tam, kde patria.
Reakcia na: Sarko #1084:
Takze kosicki vodici su so Solarismi spokojny. No bodaj by nie ked nic lepsie nemaju. Maju prejavovat nespokojnost? aby im este vymenili voz za Ikarus? ?
Reakcia na: Vševedko #1083:
Problém nie je primárne v prechádzaných trasách, ako v totálne neergonomických sedadlách. Trať BB-Vrútky je pre ne svojimi sklonovými pomermi priam ideálna.
Reakcia na: Sarko #1084:
Hej, to bude tym, ze mame len jeden Solaris, kdezto CityBusy mame dva, vsak 🙂
Reakcia na: Vševedko #1083:
Občas to v tých Potkanoch skôr vyzerá na Dastižénje Naródnoje Agronomije, lebo to je skoro ako o zemiakoch vo vreci. ?
Reakcia na: Vladimír #1078:
Však obaja dobre vieme, že v prípade pracoviska je pre vodiča dôležitá najmä funkčná stránka alebo stránka bezpečnosti, než hra nejakých farieb alebo dizajnu. Aj napriek viacerým kladom a mínusom u oboch diskutovaných značiek si vodiči obľúbia to, čo vyhovuje viac im. Za košických vodičov môžem rozhodne povedať, že drvivá väčšina je s pridelenými Solarismi spokojná. Preto by ma zaujímali konkrétne dôvody a názory, prečo si napr. prešovskí vodiči vyberajú voľno, keď majú náhodne robiť na Solarise. Napadá mi, že Solaris je v PO len jeden a vodiči na ňom nie sú zvyknutí jazdiť a možno preto tie obavy. To je to isté ako napr. s jedinou košickou T3Mod. Vodiči sa jej boja hlavne kvôli netypickému ovládaciemu pultu a iného typu ručného radiča. Až v ďalšom rade sú to problémy ako pomalé zatváranie predsuvných dverí alebo poruchovosť.

Čo sa týka prejazdnosti, zopakoval si to možno tisíci raz, ale určite nie na žilinskom fóre (aspoň čo som pozrel históriu s hľadaním podľa slova "CityBus"), tak prečo to neprebrať aj tu? Prejazdnosť Solarisu je síce overená a obmedená na určitých linkách v PO, čo je dané možno aj miestnymi pomermi, napr. odľahlými časťami mesta alebo obsluhovanými obcami. V KE si napr. nespomínam na žiadne ohlasy o miestach, kde by Solaris nemohol. Preto tento faktor môžeme posudzovať len individuálne pre každú prevádzku zvlášť.

K tomu filozofovaniu - ak by sme sa bavili iba v rovine "ktorý autobus je dobrý a ktorý zlý", tak by to fakt nemalo zmysel. Prekvapuje ma však vyjadrenie o hraní sa na detinskú hru, keď tu niektoré oblasti preberáme častokrát do detailov.

Na záver - v prípade kladov Urbín oproti CityBusom tu padli argumenty ako nižšia spotreba PHM, dlhšia záruka, širšia paleta typov, každý typ vždy 100% NP, lepšie usporiadanie interéru, prepracovanejší dizajn, atď., tak by bolo vo všeobecnej rovine zaujímavé vedieť v čom teda vyniká CityBus. Samozrejme, neber to ako podryp a ak si sa rozhodol už nevyjadrovať, budem to rešpektovať.
Reakcia na: Vladimír #1052:
Ale veď to vobec nie je o nízkopodlažnosti ale o tom, že dopravcovia sa snažia do NP vozidiel, ktoré majú menšiu využiteľnú podlahovú plochu než vysokopodlažné, narvať aspoň toľko sedadiel ako do vysokopodlažných.
Re #1053 Sarko: V tomto prípade však treba povedať, že chyba nie je v potkanoch ale v Zločineckej Spoločnosti, ktorá tieto jednoznačne regionálne vozidlá používa na diaľkové spoje ako pojazdný Výstavku Dastiženij Naródnovo Chazjájstva. Pokiaľ je vozidlo určené pre krátke pobyty cestujúcich a intenzívnu výmenu frekvencie, je logické, že sú použité užšie sedačky v prospech širšej uličky a menší rozostup sedačiek v záujme dosiahnutia vyššej obsaditeľnosti.
Re #1072 Vladimír: Ja by som súhlasil len s lepším usporiadaním pracoviska vodiča, ktoré má Slintyhnus skutočne veľmi vydarené a ergonomické. Horšia prejazdnosť vozidla v teréne - ono skutočne cesta na Surdok nie je veľmi stredoeurópska. A autobus má slúžiť pohodliu cestujúcich a tam je na tom Solaris evidentne lepšie.
Myslím si, že otázka dodávok autobusov je v DPMŽ už vyriešená. Staršie Karosy sú nahradzované novými rady Karosa B952 a dodávky boli v minulých mesiacoch doplnené dvoma vozidlami Karosa City bus 12m. .
Otázka trolejbusov je síce otvorená, ale predpokladám že svoje postavenie po situácii v Ostrove nad Ohří si v českých DP udrží značka Škoda a samozrejme, že aj v slovenských DP.
Reakcia na: COLOR #1079:
Nech sa páči, veď môžeš 🙂
Ad ZASLANÉ FOTOGRAFIE: Aj keď možno vždy nezareagujem na e-mail či príspevok vo fóre, všetky zaslané fotografie od všetkých autorov si ukladám a po posúdení spracujem do foto-updatov. Takže určite neignorujem, môžete posielať aj naďalej, ak niečo máte.
Reakcia na: Vladimír #1078:
No pekne. Skoro 78 k teme za niekolko hodin, resp. dni.. Pekne, pekne, fakt. Ale zle si napisal ten posledny odstavec. Podla mna o tom diskutovat potrebne _je_.
Reakcia na: Sarko #1074:
Ak hovorím o pracovisku vodiča, nehovorím o farbách gombíkov či jemnosti povrchu poťahu na sedadle. Hovorím napr. o výške sedenia vodiča, jeho výhľade a pod.

Čo sa týka prejazdnosti, zopakujem to už asi po tisíci raz: » Kde prejde Solaris, prejde aj City bus. Kde prejde City bus, nemusí prejsť Solaris. « (overené v podmienkach MHD Prešov).
Pri Solarise v tomto prípade neberiem do úvahy možnosť nadvihnutia karosérie, lebo to je núdzové riešenie nevhodné do pravidelnej prevádzky.

A tón môjho rozčúlenia pramení z toho, že sa tu zas ide filozofovať o veciach, ktoré boli mnohokrát na mnohých diskusiách a v mnohých reprízach prediskutované.

A popravde, už ma vôbec nebaví tá detinská hra typu "Ktorý autobus je dobrý a ktorý autobus je zlý". Každý je iný, každý vyniká v inom. Bodka. Už sa k tomu budem snažiť nevyjadrovať ?
Reakcia na: Sarko #1047:
Ano, mas pravdu, to jedno sedadlo (mozno dve) za poslednymi dverami v Solarise je fakt jak pre beznohych. Ale aj tak by Solarisu len prospeli vacsie vzdialenosti medzi sedadlami, o CityBuse ani nehovoriac. Ideal je v tomto 21Tr...
Reakcia na: Vladimír #1072:
OK, prevelmi sa ti ospravedlnujem za chybajuce osobne zameno, nabuduce si dam pozor, aby veta znela "(...) pricom madla _MNE_ pripominajuce skor industrialny polotovar a podobne v tom buse zostali (...)". Ak si ale vsimnes, v dalsom prispevku som uz tuto neospravedlnitelnu chybu neurobil. Okrem toho nechapem, preco by som mal vydavat za pravdu vkus cudzi. ?

A samozrejme, ze su to skor otazky na konstrukterov Renaultu ako na Teba, ale tvoja veta v prispevku #1064 znela, akoby puhy vek vozidla, ktore uz mohli medzicasom viackrat inovovat, bol celkovym ospravedlnenim urovne interieru. 🙂

To, ze po motorickej stranke je Citybus minimalne rovnako dobry, a prejazdnost terenu ma este lepsiu, vobec nespochybnujem. Bavime sa tu o interieri. (Aspon ja urcite.)

Ja inak nie som ziaden fanaticky zastanca Solarisov. Vela veci sa mi na nich nepaci. Ale keby som si mal vybrat medzi SU a KCB, beriem SU.
Vladimír:
Poslal som e-mailom na iMHD skupinu fotografií:
- autobusy na linke č. 31 v Mojšovej Lúčke
- meniarne a DPMŽ
- autobusy na linke č. 24 v centre a Strážove.
Chcel by som vedieť či prišli v poriadku.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.