Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: kubik #10601:
aj ja sa pripájam, nech žije Juraj... ?
Reakcia na: Mongolec #10610:
Čakal som, že sa ma Valec opýta: „... a nebol si tam?“ Musím bohužiaľ konštatovať, že áno. Ráno boli ulice tmavé po skratoch na elektrickom vedení vonkajšieho osvetlenia, bolo cítiť nárazový vietor. Trolejbus na L3 do centra išiel ako obyčajne – načas. Na zastávke Tajovského sme stretli o 6.11 hod. trolejbus z centra, s ktorým sa pravidelne obchádzame na predchádzajúcej zastávke Tulipánová. Prešli sme asi 200 m a pod mostom (prieťah cesty I/18) začal vodič brzdiť a pomaly zotrvačnosťou prešiel ešte pár metrov. Tušil som, že je asi výpadok a keď sa otvorili všetky dvere, tak som pochopil, že treba ísť po vlastných. Po vystúpení sa nám naskytla zaujímavá podívaná. V tmavej bôrickej ulici, len v svetlách trolejbusa bol krížom cez trolejbusové vedenie vyvrátený statný smrek. Vietor ho zlomil vo výške asi 4 – 5 m od zeme krátko, doslova tesne, pred našim príchodom. Trolejbusové vedenie, hoci veľmi prehnuté, v tom čase ešte smrek držalo. Keby sme išli trošku skôr, tak by sme boli prešli alebo ...
Reakcia na: simkoslav #10609:
Jasne usli mi císla. Ospravedlnujem sa....takze foto su este mladsie... ?

Cez víkend budem mat chvílu cas tak si to naskenujem a zaujemcom poslem...su to pekne foto...
Dnes ráno spadol na trakčné vedenie na Bôriku strom.
http://www.zilina.sk/index.php?page=ukazspravu&id=3815

Vie niekto viac?
Reakcia na: marek231 #10607:
...a 231-ka bola predsa vyrobená a dodaná r. 1998.
Reakcia na: marek231 #10607:
Ja mám záujem (o vsetko co začína smrdieť starinou alebo dýchať históriou).
Reakcia na: Valec #10606:
Momentalne som si ich prezrel...Poviem ti presne udaje ktore suvisia s tymito fotkami :
- Trolejbus č 231 na L3 na obratisku Jaseňová
- počet foto 5
Avsak som sa trošku viac sekol v tom roku...Je tam datum vyvolania v roku 2000.
No nemyslim si ze to niečo mení na veci. 231tka bola udrziavana tak ze aj po 4 rokoch bola ako nová. Fotky su realnym vyobrazením z roku ´96 az na par detailov!

K tomu mam jednu fotku kde nedokazem zistit datum fotenia autobusu Karosa B741.1922 #112 este bledozelenom mestskom natere.Fotka uz je staručka dal mi ju vodič ktorý na nej jazdil.Škoda že mam len jej zadny pohlad. 112 tka vtedy vykonávala linku č. 5.

Ak by mal niekto zaujem tak mu ich poslem. Budem sa snazit ich naskenovat.
Reakcia na: marek231 #10605:
Nie je problém dohodnúť sa a zoskenovať. Keďže predpokladám, že také vzácne fotky z ruky nepustíš, som ochotný doniesť so sebou z domu skener. Ovšem ak by sa na to nepodujal niekto z domácich.
Reakcia na: kubik #10602:
Myslim ze dakujes právom. Momentalne ti "beha" domov to najmodernejsie čo sa v slovenských MHD vyskytuje. Tak si to užívaj. Voz sa, foť rob si spomienky...Lebo iba raz su taketo pekne a nove...potom uz budu len starnut ako nase Trolejbusiky.....
Ked sa pozriem na tie moje foto z ´96 roku na 231-tku ako nový prírastok tak to su spomienky...Krásny nový nater s diskami bielej farby. Foto mam len vo svojom albume nie v digitalnej podobe...pricom velmi rad by som sa snimi podelil.
Reakcia na: Jozef #10599:
Tolko rokov starostí a snahy, no nakoniec to končí v období kedy uz sa skoro vsetko stabilizovalo a malo pevne zaklady.Po nespokojnosti s vysledkami volieb som nespokojny aj s odstupením Ing. Juraja Popluhára.

Vzdy som obdivoval MHD Ziline a som pravom na nu pysny.Kam pridem tam si ju zastanem a oboznamim ako to tam u nas funguje a aj napriek nespokojnosti obcanov s niektorými zmenami to je podnik s dobrou formou a strukturou.

Pripajam uprimnu VDAKU Ing. Jurajovi Popluhárovi.
Okrem toho mu prajem vsetko dobre a vela úspechov v najrychlejsie sa rozvíjajúcom odvetví. A to DOPRAVE!!!
Ináč ma teší, že v mestskej doprave chodí aj B961. Je to jeden z mojich obľúbených autobusov. ?
Juraj: ad...Ďakujem za Citelisy...vidiet na L2 bolo mojim snom uz 5 rokov(vtedy vlastne este Citybusy) ?
Reakcia na: Jozef #10599:
Každopádne sa pripájam a hlavne by som zdôraznil, že toto dielo je hlavne Jurajove maslo a jeho šikovnosti a menej mestského zastupiteľstva,či primátora...ale inak

? ? ? TRIKÁT HURÁ JURAJ!!!!!!!

Budeš chýbať...ved povedzme si to na rovinu...kto s generálnych riaditeľov chodí medzi ľudí a fanúšikov?? Jedno meno ma napadá...Juraj Popluhár...nuž dobrá značka to je ?
V priebehu mesiaca január sa skončila reklamná kampaň na Fernet Stock Citrus. Busboardy boli z autobusov Karosa #02, 14, 56 a 82 odstránené.
17.1.2007 primátor mesta Žiliny Ivan Harman zvolal 2. zasadnutie Mestského zastupiteľstva v Žiline, kde hneď druhým bodom programu boli „Personálne zmeny v obchodných spoločnostiach s podielom Mesta Žilina“. Na základe tejto skutočnosti riaditeľ DPMŽ s.r.o. Ing. Juraj Popluhár ráno pred zasadnutím MsZ požiadal primátora o uvoľnenie z funkcie. Na jeho miesto bol menovaný Ing. Igor Gubala.

Dopravný podnik mesta Žiliny, vtedy pod názvom Dopravný komunálny podnik Žilina, bol založený 1.5.1949. Úspešne začal rozvíjať svoju činnosť, ale od 1.1.1963 na základe rozhodnutia vtedajších orgánov, bol začlenený do ČSAD Banská Bystrica, čím vlastne zanikol. MHD v Žiline takmer tri desiatky rokov zabezpečovalo PR ČSAD Banská Bystrica cez svoj žilinský závod. Úroveň vtedajšej dopravy bola katastrofálna o čom svedčia aj historické materiály. Nebolo dostatok autobusov, náhradných dielov, vynechávanie spojov a nekonečné sťažnosti občanov. Ani vyradené Ikarusy z Budapešti, ktoré zabezpečilo PR Banská Bystrica, situáciu v Žiline nevyriešili. Problematiku MHD riešili stranícke orgány od okresných až krajských štruktúr, Výbory ľudovej kontroly, ale nič nevymysleli. Bol tam aj jeden návrh z „centra“, aby si závody vozili svojich zamestnancov vlastnými autobusmi, ktoré ani nemali alebo boli v takom stave ako vozidlový park MHD. V 80-tych rokoch prišli plány výstavby trolejbusovej dopravy a hoci sa očakávalo, že výstavba bude v Žiline, prednosť dostalo vtedajšie krajské mesto Banská Bystrica. Do tohto obdobia prišiel, chvalabohu, rok 1989, keď sa starý systém rozsypal a odišiel do histórie.

V porevolučnom období všetky politické strany v Žiline mali vo svojom volebnom programe výstavbu trolejbusovej dopravy a zabezpečiť normálnu MHD, neriešenú desiatky rokov. Žilina v tomto období mala to šťastie, že tu pôsobil odborník v oblasti dopravy Ing. Juraj Popluhár. Na jeho návrh schválilo Mestské zastupiteľstvo v Žiline 6.11.1992 znovu obnovenie DPMŽ, ktorý od 1.11.1993 začal po tridsiatich rokoch vykonávať MHD v Žiline. Ešte v roku 1992 zakúpilo mesto 12 nových autobusov, ktoré zapožičalo ČSAD, aby zabezpečovali MHD v Žiline. Tieto autobusy sa stali neskoršie základom nového dopravného podniku. Nový riaditeľ DPMŽ Ing. Juraj Popluhár začínal v ťažkej a zložitej situácii, takmer od nuly. Musel vybudovať v meste novú organizáciu, zabezpečiť priestory, vybudovať nové, obnoviť vozidlový park a navyše zabezpečoval výstavbu trolejbusovej dopravy. Aj tej sa dočkali Žilinčania, keď od 17.11.1994 začala slúžiť cestujúcim. V rýchlom slede nasledovali ďalšie etapy rozvoja DPMŽ: vybudovanie trolejbusovej dopravy na všetky sídliská, výstavba trolejbusového depa a budovy DPMŽ, nákup 43 trolejbusov a autobusov. Postupne boli v MHD zavádzané doposiaľ neznáme novinky pre cestujúcich, zvukové hlásenie zastávok, zvukové hlásenie pre slepcov, digitálne transparenty a najnovšie elektronické informačné tabule na zastávkach. Ako prvé mesto na Slovensku bolo v Žiline vo všetkých vozidlách v prevádzke monitorovanie palubnými počítačmi a prvenstvo bolo i vo vybavení všetkých vozidiel modernými označovačmi papierových cestovných lístkov i čipových kariet.

Od roku 1992 prešla MHD v Žiline s vlastným dopravným podnikom búrlivým rozvojom. Bola ukážkovým mestom, kde sa zo zanedbanej MHD v priebehu niekoľkých rokov zásluhou Ing. Juraja Popluhára a za silnej podpory primátora a MsZ vybudoval z vlastných prostriedkov mesta DP, ktorý v súčasnej dobe patrí medzi slovenskú špičku. Žlto-zelené trolejbusy a autobusy v mestských farbách, ale aj logo DPMŽ, ktoré navrhol a výtvarne stvárnil, sú nedeliteľnou súčasťou nášho mesta. Za takéto dielo, ktoré vybudoval pre nás Žilinčanov mu patrí úprimná vďaka.

Iróniou osudu je, že v roku 1992 začínal budovať DPMŽ nákupom12-tich nových autobusov a v roku 2006 ukončil svoju činnosť v DPMŽ tiež s dodávkou 12-tich autobusov.
Reakcia na: S499.1023 #10594:
Tak toto je jediné, čo som tam reálne aj počul. Ostatné sa buď povedalo pri bode rôzne, alebo som bol na inom zasadaní.
Reakcia na: Vladimír #10596:
dakujem za info.......byvam na vlcincoch hned pri obratisku Matice slovenskej a obcas sa tu vyskytnu nejake momentky aj najnovsich vozidiel ktore su tu odstavene pocas pauzy.........tak ma napadlo poriadit nejake zabery a podelit sa s nimi s ostatnymi nadsencami MHD
Reakcia na: Kubush #10595:
V menu naľavo klikni na "Kontakt na iMHD", kde nájdeš mail na správcu tejto sekcie. Tam môžeš svoje fotky poslať. Možno na začiatok stačí pár na ukážku, či spĺňajú požadované kritériá kvality a potom sa uvidí. Fotky prijíma alebo odmieta a do updatov zadeľuje webmaster sekcie, ktorým mám tú česť byť ja 🙂
ked uz neviete co s tym citelisom dajte ho mne ja si ho vezmem ? ? ? .......ale nie....mam otazku...nevie niekto ci sem na stranku mozem pridat aj nejake vlastne fotky do updatov?som tu zelenac tak este neviem ako to tu chodi preto sa pytam
Reakcia na: VLK #10588:
Aj lepšie názory sa tam nájdu:

DPMŽ je podľa Gubalu vybudovaný ako veľmi dobrý podnik a štruktúra jeho elektronických informácií umožňuje vyhodnocovať efektívnosť ktorejkoľvek linky a podľa toho rozhodovať o tom, či bude existovať alebo bude zrušená. Ročný objem dotácií mesta Žilina do DPMŽ je podľa Gubalu 100 miliónov Sk. Samotný podnik má na tržbách z prepravného a reklamy tržby okolo 110 miliónov Sk. Na materiál a energie vynakladá 60 miliónov Sk, 15 miliónov Sk na služby, 100 miliónov Sk na osobné náiklady a 35 miliónov Sk na odpisy, dodal Gubala.

Zdá sa, že Gubala bude OK, len primátora bude treba spacifikovať ? .

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.