Tiež som sa zamýšlal nad spoplatením parkovania v Žiline a prišiel som na niekoľko vecí. Keďže presné fungovanie ŽPS a poplatky (dlhodobé, nie jednorázové) nepoznám, nebudem sa týmto zaoberať.
Spoplatnené parkovanie má určitú regulačnú funkciu. Čiže každý si ešte vopred rozmyslí, či si auto kúpi (bude služobným voziť aj domov). Predíde sa tým problémom, ktoré možem sledovať v bratislavskej Petržalke, kde veľký nárast automobilov spôsobuje tlak na miestnych poslancov na rozširovanie parkovacích miest. Miesto by síce aj bolo, ale financie nie sú. Takto by si na parkovanie prispieval každý sám pre seba.
Systém parkovania by som rozdelil na 3 zóny:
1. Historické centrum - ponechal by som súčasný stav, krátkodobé parkovanie za 40 Sk/h a dlhodobé za mesačnú/ročnú rezidenskú kartu. Akurát, že rezidenské karty by som rozdelil na oblasti (ulice) a vydať by ich bolo možné maximálne toľko, koľko parkovacích miest je vytvorených. Pre krátkodobé parkovanie by ostali zvyšné miesta. V okolí úradov a staníc by som sa snažil vytvoriť parkovacie miesta Kiss&Ride s maximálnou dĺžkou státia 15 minút.
2. Širšie centrum - obdobný spôsob ako v centre, akurát s nižšími cenami (krátkodobé 20 resp. 10 Sk/h).
3. Sídliská - spoplatnil by som tiež parkovanie na sídliskách na verejných priestoroch. Ceny by boli opäť nižšie ako v širšom centre. Krátkodobé parkovanie (pre návštevy) by som riešil vymedzením určitého počtu parkovacích miest a výhonou cenou (napr 20 Sk/deň).
Okrajové mestké časti by som zatiaľ neriešil, keďže tu si každý parkuje väčšinou vo vlastnej záhrade.
Aby za však motoristi za svoje peniaze niečo aj dostávali, využil by som takto 100% vybraných financií na správu a rozširovanie parkovacích miest a parkovacích domov. A nie len v centre ale aj na sídliskách. Samozrejme cena za parkovanie na parkovisku a v parkovacom dome by sa odlišovala. Postupom času by som sa dopracoval k tomu, že každý majiteľ auta bude mať parkovacie miesto pred vlastným domom.
Parkovanie by mala spravovať mestská spoločnosť (nemusí mať v nej mesto 100%, stačilo by 51%). Financie na chod (prípadne aj zisk pre súkromného spolumajiteľa )by táto spoločnosť mohla získať len z parkovania v parkovacích domoch v centre mesta (Hurbanova, autobusová stanica). Správcom parkovania by prípadne mohol byť aj DPMŽ (samostatný útvar), ktorý by mohol zabezpečovať aj odťah vozidiel. Zisk by sa použil na rozvoj MHD.
A na záver, parkovanie na nepovolených miestach (chodníkoch a pod) by som riešil osadzovaním zábran.
Problém parkovania na chodníkoch je celoslovenský problém a v Žiline sa to prejavilo výrazne najmä posledný rok. Prispela k tomu aj medializácia, kde bolo povedané že sa môže na chodníkoch parkovať za určitých podmienok. Nerozumiem, prečo mal J.S, slovom Ján Slota dávať nejaký poslanecký zákon v parlamente, keď tam ani posledné štyri roky nesedel.
Ja som v príspevku rozoberal upachatosť ulíc v centre meste a čo bude nasledovať po zrušení parkovania. Napísal som, že "Teraz tu nechcem rozoberať spôsob parkovania, cenu a Žilinskú parkovaciu spoločnosť." Ale ty samozrejme ako dobrý agitátor prejdeš od základného problému celkom inde k Žilinskej parkovacej spoločnosti a cituješ mi zas predvolebné letáky a citáty z tribún.
Keď už si prekrútil môj príspevok, tak ti odpoviem čiastočne aj o cene a zárobkoch. Asi by si neveril, ale ja som už prepočítaval návratnosť parkovacieho domu. Skús si to aj ty, cenu som dal 20 Sk, využiteľnosť nesmie byť 100%, potom počet dní v roku, odpočítaš nejaké prevádzkové náklady a budeš s výsledkom prekvapený. A keď si prepočítaš aj parkovacie miesta v meste a začneš násobiť, tiež by si z toho nebol multimilionár. Možno neskoršie sa dozvieme viac, však mesto tam má tiež aký-taký podiel, a potom budeme múdrejší.
Súhlasím, že parkovanie v centre, ktoré nie je nafukovacie, treba riešiť (okrem zatraktívnenia MHD) aj spoplatnením parkovania. Mne však konkrétne prekáža to, že vinou nedokonalých zákonov je hlavným viditeľným výsledkom to, že autami sú zaplnené predovšetkým chodníky, pretože na nich sa dá legálne parkovať zadarmo. čakal som, že J.S. ako poslanec parlamentu ešte za svojho primátorovania navrhne zmenu zákona, ktorá to vyrieši.
Ja mám taký pocit, ako keby účelom tej linky nebolo spropagovať NAY a doviezť tam kupujúcich. Prečo jazdí na Hálkovu? Keby jazdila na žel. stanicu a tam robila prestávku medzi spojmi a autobus by bol zo všetkých strán oblepený reklamou (tak ako je TESCO bus), tak by mala šancu "chytiť" ľudí, ktorí prídu vlakom či autobusom do Žiliny na nákupy.
ja chcem mat tiez taku firmu,kt. bude vyberat poplatky za parkovanie v meste.z tych poplatkov potom postavim v centre mesta parkovaci dom-bude v mojom vlastnictve,zan mi budu vsetci vdacni a este na nom budem v buducnosti aj zarabat.jozef,ty by si nechcel robit takyto business?
neviem co kto nasluboval,ale platit za parkovanie pred vlastnym domom(hliny) a platit za to este z vacsej casti sukromnej firme-som jednoznace za zrusenie.ine je to v centre mesta.
som rad,ze si to takto napisal.z toho jasne vyplyva,aku ma slota zasluhu na vybudovani tb dopravy.za tym stoji mnoho ludi,kt. maju na tom x-krat vacsiu zasluhu a venovali tomu x-krat viac casu a usilia.
Individuálna doprava a parkovanie v centre mesta úzko súvisí aj s MHD. Ešte pred zavedením parkovného, bolo širšie centrum mesta upchaté autami. Autá v niektorých uliciach už stáli po oboch stranách, občania v bývajúcich uliciach nemali kde zaparkovať, nemohli vojsť do dvorov, v niektorých miestach v prípade požiaru by nemohli prísť hasičské autá, sanitky a podobne. Na MsÚ prichádzali sťažnosti od občanov a od uvedených inštitúcii. Po roku 1989 nastal obrovský nárast automobilov, a to sa prejavilo aj v širšej centrálnej časti mesta. Bol ohrozený chod trolejbusovej dopravy na niektorých uliciach. Spomínam si ako nedisciplinovaní vodiči pri Pošte 01 parkovali až po Hurbanovu a popoludní zablokovali totálne trolejbusovú dopravu v meste. Muselo sa teda spraviť opatrenie a pristúpiť k zavedeniu parkovného a obmedzeniu parkovania v určitých miestach. Nebol to výmysel len v Žiline, ako sa to stále podsúvalo občanom. Po pár rokoch niekto povie, že zruší parkovanie, postaví parkovací dom (z čoho ?) a v postavenom sa bude parkovať zadarmo (ako keby bol jeho). Teraz tu nechcem rozoberať spôsob parkovania, cenu a Žilinskú parkovaciu spoločnosť. Len na okraj, toľko nenávidená spoločnosť opozičníkmi dodržala sľub a postavila v centre mesta najväčší Parkovací dom na Slovensku za 250 mil. Sk.
Tieto príspevky z posledných dní čítajú aj mimo žilinskí diskutujúci, tak si o nás pomyslia, že sme v Žiline asi samí idioti. Keď som bol v západnej Európe tak sme všade platili. Synovec trvale žijúci v Paríži musel zaplatiť poplatok v mestskej časti ešte skôr, ako si kúpil auto, a to bez nároku na parkovacie miesto.
Nech sa vôľa sľubov naplní a dúfam, že nebudem sedieť v trolejbuse na Hurbanovej hodinu, pokiaľ odťahovacia služba uvoľní priestor pri Pošte 01.
Ja som nad tým tiež rozmýšľal, že prečo sa tak málo využíva uchytenie prevesov na budovách. Videl som to, že sa to často používa aj v zahraničí. Pravdepodobne tam používajú inú technológiu ako spomínaš. Tá sieť má svoju vlastnú váhu a musí sa ešte počítať aj s námrazou. Keď to však ide v Rakúsku alebo Švajčiarsku, kde sú klimatické podmienky podobné našim, tak prečo to nejde aj u nás. Aj tá mohutnosť niektorých trakčných stĺpov je zarážajúca, keď to opäť porovnám niekde so zahraničím. Buď naši projektanti majú také normy alebo chcú cez projekty čo najviac zarobiť, a preto stavby aj takýmto spôsobom predražujú.
Len 2 veci by som rád - nech už je MsZ akékoľvek, keď vtáčka lapajú.... Myslím si, že sa z volebného programu nenaplní ani polovica.... Museli by mesto zadľžiť podstatne a radikálne viac ako teraz je. Ak niekto hovorí o efektivite, ekológii a ja neviem čo ešte, tak musí mať na to argumenty. Ak sú postavené na vode, tak si myslím, že odborníci typu Juraj and company, tie hlúposti jednoducho utopia. A ak by aj peniaze náhodou boli, tak sa tešme - obnova vozového parku pôjde vpred nevídanou rýchlosťou.... waw! Možno sa dostaneme do štádia, že po troch rokoch budeme výbehové typy TB a autobusov jednoducho šrotovať.... A to ešte len svet uvidí, čo sa v Žiline všetko dá...
Druhá vec - ak niekto argumentuje ekológiou atď práve v centre mesta a v jeho blízkych častiach, na druhej strane chce rušiť parkovacie poplatky, tak tu zrejme niečo nie je v poriadku. Veď automaticky všetci sa budú voziť autami a parkovať tam, kde to len pôjde.... Veď to bude grátis.... Takže v reále je to riešenie asi také ako - však jedzme, pime , fajčíme a hodujme - zajtra aj tak zomrieme.
A tak by som rád všetkým vyslovil svoj názor... Dobrý primátor musí byť v prvom rade dobrým manažérom. Ten si na všetky kľučové miesta dosadí ľudí, ktorí budú opravdivými manažérmi toho či oného odvetvia a danú oblasť v meste posunú radikálne a viditeľne vpred.A budú medzi sebou spolupracovať.... Tu len prázdne slová neobstoja. Ak chceme hodnotiť tých x rokov DPMŽ, ktorý vznikol aj zásluhou p.Slotu a ktorý bol vedený Jurajom, myslím si , že v rámci tých možností, ktoré boli a sú dostupné, výsledkom je na slovenské pomery vynikajúco vybudovaný podnik s dobrými výsledkami a službami pre tých, pre ktorých vlastne vznikol - pre nás. Juraj je dobrý manažér, ak DPMŽ zostane pod jeho vedením, MHD v Žiline nenastanú zlé a kruté časy.
„A ze dotiahol Kiu do Ziliny? Myslim, ze Kii moze byt nejaky Slota ukradnuty, ta sla tam, kde ma na podnikanie dobre podmienky“.
Áno, napísal si veľmi zmysluplnú vetu, ešte si mohol doplniť, že aj minister Rusko a vláda SR im mohla byť ukradnutá. Pozrel som sa do „historických“ materiálov a zistil som, že KIA pobehala celú strednú Európu, až napokon unavená prišla do Žiliny na radnicu a povedala: "Dobrý deň, pán Slota, už sme všade boli, nezoberiete nás." A tak sa to vybudovalo tu v Žiline.
Re #10120 To mi tu nemusíš písať či sa na tom zhodneme. Takto ako si to napísal je to aj tak veľmi zjednodušené. Na jednej strane bolo politické rozhodnutie aj s peniazmi, ale na druhej strane tímy ľudí pracovali od nuly na vybudovaní DPMŽ, novej organizačnej štruktúry, delimitácii majetku, nákupy nových vozidiel, výstavba trolejbusového depa, dielní, umyvárne vozidiel, administratívnej budovy, desaťročná investičná výstavba trolejbusových tratí a všetko čo s tým súvisí (meniarne, diaľkové ovládanie, dispečing, návrhy nových tratí, analýzy a pod.). Toto všetko ležalo na chrbte terajšieho riaditeľa DPMŽ, ktorý okrem toho riadil aj chod DP. Smutné je, že toto sa nikde nespomína. Na záver možno zjednodušene povedať, že radnica bola priaznivo naklonená k založeniu vlastného DP a jeho činnosti, výstavbe trolejbusovej dopravy a riaditeľ DPMŽ to realizoval.
Tie šmajlíky som tam nedával, neviem prečo to tam naskočilo. V prvom prípade bolo napísané slovo "či" a v druhom prípade slovo "stĺp". Neviem prečo aj písmená č, ď a ľ sú v texte zdeformované.
Ja som v minulosti písal, že MsZ schválilo dotáciu do MHD, výstavbu trolejbusovej trate a pod. Meno primátora som nespomínal, aby tu niekoho nechytala triaška, vrátane teba. Spomínam si, že keï sa tu raz písalo o zásluhovosti výstavby trolejbusovej dopravy, tak nejaký priaznivec sa opýtal èi Slota aj tú jamku pod trolejbusový ståp vykopal. Teraz, po uplynutí jednej etapy v Žiline, tu nebudem predsa písať, že sa kúpilo, sa postavilo, keï sa vie, že to bolo za jeho primátorovania a mal jednoznaène záujem o to, aby sa to zastupite¾stvo schválilo. S menom teraz rozlišujem obdobie a nebudem brať oh¾ad na teba, že máš z neho zimnicu.
Vy ste teraz v predvolebných materiáloch ako písali, že sa vyrúbal strom alebo Slota dal vyrúbať strom, keï poslanci odsúhlasili nejaký predaj, tak ste písali že Slota predal. Keï ja napíšem, že v roku 1992 kúpil 12 autobusov a zapožièal ich cudzej organizácii, aby bola zabezpeèená doprava v meste tak ťa to už pichlo pri jeho mene. A nemusel ich kúpiť, lebo mesto v tom èase s ÈSAD nemalo niè spoloèné. Aby si znegoval zásluhu, tak napokon napíšeš, že to hádam nezaplatil zo svojho. Už nežijem pred rokom 1989, keï som niè nevedel o masmediálnej manipulácii alebo ¾udovo povedané "o masírovaní mozgov".
A ty si žil v dome, na ktorom bolo zavesené vedenie s použitím toho všetkého, čo som vymenoval, alebo si ako Harman a budeš opakovať poznatky spred 20 rokov ? ?
vzhladom aky bol porevolucny vyvoj v inych mestach, tak si dovolim tvrdit, ze mnoho ludi by to prave nerisklo.
ono sa tie trolejbusy resp vystavba trati dost pajcovali cez novozalozenu komunalnu banku so sidlom v ziline etc
a to co ty povazujes za povinost, u mnohych primatorov povinostou nebolo.
vid kosice, alebo vid bratislava. kde bolo rozostavane metro, vyclenene peniaze a aj tak su z neho len pasy travy a dve vykopane jamy (ano toto je kusok extremny pripad, ale pekne ilustrujuci)
ja si pamatam zilinu aj pred rokom 1989 a aj potom ked sa tam sem tam objavim s odstupom casu.
co vsak uznamvam, posledne 2-4 roky uz slota moc mlaskal. predtym to robil decentnejsie
zil si niekedy v byte,na kt. vonkajsich stenach boli tie uchyty?ja ano a ver,ze to malo svoje nasledky a mna ako obyvatela takehoto bytu nezaujima,ci niekomu nevysiel projekt,mna zaujima,ci mi praskaju steny.aj ked iniciatorom toho,aby boli uchyty odstranene nebola moja rodina,ale pani,kt. byva o 3 poschodia vyssie a na kt. byt tie uchyty asi velky vplyv nemali,Juraj mozno vie,o kt. dom ide,ak to bolo riesene cez nich
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
aquila
ono sa tie trolejbusy resp vystavba trati dost pajcovali cez novozalozenu komunalnu banku so sidlom v ziline etc
a to co ty povazujes za povinost, u mnohych primatorov povinostou nebolo.
vid kosice, alebo vid bratislava. kde bolo rozostavane metro, vyclenene peniaze a aj tak su z neho len pasy travy a dve vykopane jamy (ano toto je kusok extremny pripad, ale pekne ilustrujuci)
ja si pamatam zilinu aj pred rokom 1989 a aj potom ked sa tam sem tam objavim s odstupom casu.
co vsak uznamvam, posledne 2-4 roky uz slota moc mlaskal. predtym to robil decentnejsie