Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Keby ste boli vo vedeni DPMZ, zvazovali by ste nejake kroky na potrestanie vodica???
Ak ano, tak ake?
Bolo by priam ziaduce, aby sa "historka" s hasiacim pristrojom sledovala az do konca.....

Malo by sa vyjadrit aj vedenie DPMZ a zacat setrit pricinu vybuchu pristroja. Ale ako je to na SK beznym javom, vsetko sa ututle a ide sa dalej....
Reakcia na: Vladimír #3382:
Uvidíme, čo o tom napíše Žilinský večerník
Reakcia na: Vladimír #3383:
A nebolo by pre cestujúcich lepšie očíslovať vozidlá linky idúce na inú konečnú iným číslom? Aj tak musia mať v takom prípade jednotlivé spoje nejaké označenie, na ktorú z tých konečných ide ?
Reakcia na: Miro #3371:
Prečo by to nemohli byť dvojité konečné? Príkladov na takéto linky je na Slovensku dosť.
Reakcia na: Jozef #3378:
Poľutovania hodná udalosť. Najmä to správanie sa vodiča ?
Reakcia na: zoZa #3380:

S niektorých podkladov mám zachytené, že v roku 1949 DP prevádzkoval štyri linky s piatimi autobusmi a dĺžka tratí bola 31 km. V päťdesiatych rokoch ako jediný dopravný podnik na Slovensku zabezpečoval aj lodnú dopravu loďou Žilina na Oravskej priehrade. Tých desať liniek bolo podstatne neskoršie.
Reakcia na: Kami #3379:
ako to?..vsak som cital, ze dp v Za zacal hned v roku 1949 prevadzkovat 10 liniek
ZoZa: ten planik (ideovy navrh) trolejbusovych trati nemam ani ja. V roku 1953 bolo pre 7 trati k dispozicii 12 autobusov.
O tom výbuchu, prípadne poškodení ventila a následnom náhlom uvoľnení celého obsahu hasiaceho prístroja sa už hovorí po meste. Trolejbusom cestovali ľudia z práce (nie dementná mládež) a na Štefánikovom námestí nastúpila početná skupina lekárov a zdravotných sestier z blízkej Železničnej polikliniky, ktorí išli niekde na oslavu. Krátko po odchode zo zastávky nastal ten "výbuch", panika medzi cestujúcimi v uzatvorenom priestore, ľudia sa dusili, kričali, vodič nereagoval, ľudia búchali na kabínu až napokon zastavil v blízkosti žel. budov na Ul.1.mája. Po vystúpení lapali vzduch, zostali značne znečistení bielym prachom a aj opustení, lebo vodič odišiel s trolejbusom preč. Takto som to počul aj ja. Rozpráva sa o linke č. 4 a ako som sa pozrel do CP aj zo Štefánikovho nám. odchádza aj o 15.13 h. smerom na Solinky. Samozrejme, že pre ľudí ev.č. trolejbusa nič nehovorí, ale to sa dá zistiť, ktorý trolejbus to bol.
Kubik, ozaj vcera som videl na vlastne oci 211ku na 8cke
Neviete v ktorom trolejbuse sa to stalo?
Ako je mozne, ze vodis T-busu pokracoval dalej?
A ako presne reagoval?
Ja byt cestujucim, tak si dam od DPMZ preplatit vzniknutu ujmu na veciach, ziadal by som o nahradu skody sposobenu DPMZ.
Ako casto su kontrolovane hasiace pristroje???
A preco asi vybuchol?

Ja som raz zazil situaciu, ked do autobusu MHD v MT napalil z bocnej cesty Citroen Jumper... cestujuci boli aj na podlahe. Vodic vstal zo sedadla, presiel pomedzi vsetkych cestujucich a pomahal nam vstat, pytal sa nas, ci sme vsetci v poriadku, ci netreba volat sanitku, ci nema niekto nieco zlomene.... bol velmi pozorny.
Je nejaky predpis, ako sa ma vodic MHD zachovat, ked sa stane nejaka nepredvidana udalost v dopr. prostriedku?
Lebo v ZA som uz videl jazdit Tbus s otovrenymi dverami, teraz som sa docital, ze vodic isiel dalej tiez....
Reakcia na: Maja #3373:
Keby vybuchol, tak by niekoho zranil. To skor vyzera, ze vlky pchali prsty kam nemali a mozu si za to sami ?
Dnes na L4 krátko po odchode zo Štefánikovho nám. o 15,13 hod. vybuchol v zadnej časti kĺbového trolejbusa hasiaci prístroj. Trolejbus bol plno obsadený a zhodou okolností v zadnej časti bola aj skupina slávnostne oblečených cestujúcich, ktorí cestovali na oslavu. Zakrátko bol celý priestor zamorený plynom a bielym prachom. Cestujúci kričali, lebo sa dusili, až napokon vodič trolejbus zastavil. Cestujúci vystúpili z vozidla na vzduch, obsypaný bielym prachom, znehodnotenými kabátmi a kožuchmi. Vodič zakrátko zatvoril dvere a pokračoval na linke ďalej aj so špinavým vozidlom.
Reakcia na: Miro #3371:
na tie dvojite konecne to islo tak, ze od bodu rozdelenia to bolo prerusovanou ciarou...ale mozno podla intervalu by sa dalo zistit (bol uvedeny ku kazdemu useku) ako to bolo myslene, to som si nepozrel tak detialne...
Reakcia na: Valec #3370:
alebo v Zádubní ? ale aj tak sú zaujímavé tie dvojité konečné (Pov. Chlmec / Vranie, Zádubnie / Teplička). To akože by tá linka jazdila na striedačku na na jednu a druhú konečnú? Skôr mi to pripadá ako alternatíva toho návrhu.
A dnes by už vôbec nikto neťahal trolejbusy do Vrania či Zádubnia, aj keby sa tam dalo normálne otočiť, šak tam nie je dostatočná frekvencia spojov.
Reakcia na: TeBeCe #3369:
Tak potom je jasné prečo sa to nezrealizovalo. Megalomanské prehnané plány.
Chcel by som vidieť taký 8Tr-ku ako sa úvraťovo otáča vo Vraní. ?
Reakcia na: Valec #3368:
nie, bol tam nadpis trasy(schema) trolejbusovych liniek. tiez som sa cudoval, ale bolo to tak. myslim ze na dalsom papieri boli este aj autobusy, k tym boli vypracovane aj grafikony (v grafickej podobe).
Jozef: v narodom archive.
Reakcia na: TeBeCe #3358:
A určite to všetko mali byť trolejbusové linky? To mi skôr pripadá ako trasovanie všetkých vtedajších liniek. Také niečo bolo aj v tom koncepte pre knižku čo sme videli u Juraja.

Re #3363 Miro: To s tým Chlmcom je dosť zvláštne. Však tá cesta nebude vedená ako diaľnica (len ju dočasne nahrádza), tak neviem, prečo by tam tie T-busy nemohli viesť.

Re #3365 Juraj: Tak to by som sa aj ja rád stavil.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.