A to este nepisem o tazkostiach pri ziskavani pristupovych klucov do konkurencnej karty konkurencneho dodavatela. Nakoniez sme ich dostali, lebo sme zistili, ze ZU si kupila cely system vratane pristupovych klucov a tak sme tieto nakoniec dostali od ZU. Ale to zas znamenalo to oneskorenie spustenia z povodne 1.12.2004 na 1.2.2005. Za to fakt DPMZ nemohol, ale zas sme to "vyzrali" my. I ked nevinne. Ale na integrovanom systeme nam velmi zalezi.
Nakoniec, aby zachranilo moznost vytvorenia integrovaneho systemu, sa rozhodlo k mimoriadnemu ustupku DPMZ. Rozhodlo sa "vycuvat" z dlhorocne pozivaneho prveho sektoru. Na vlastne naklady zaplatilo softver na tzv. prechodne obdobie, kedy palubne pocitace a oznacovace rozoznavaju zaroven prvy sektor na vlastnych kartach a zaroven druhy sektor na kartach ZU a SAD. Prakticky oznacenie spociva v tom, ze oznacovac odratava jazdy z normalneho prveho sektoru DPMZ a ked sa oznaci karta ina (predtym ju automaticky odpipal ako necitatelnu, napriklad bankomatovu alebo telefonnu), oznacovac sa pokusi hladat jazdy na sektore druhom. Ak najde, oznaci. Subezne s tymto ustretovym krokom vsak vznikol inak neriesitelny technicky problem, ze tzv. cudziu kartu (aby oznacovac na nej mohol hladat funkcny druhy sektor) je nutne najprv zaradit do systemu na predajnom mieste DPMZ. Co u niektorych studentoch vzbudzuje pocit buzeracie, ale je to iba dosledok toho, ze DPMZ chcel integr. system zachranit a ako prvy v regione pokusne a potom naostro spustit. To sa ale niekomu velmi tazko vysvetluje.
System kazdeho uzivatela vie pracovat v principe s jednym hociktorym sektorom. V normalnej spolocnosti by mal platit zakon slusnosti, ze ked v regione uz jene prvy operator je a ma automaticky v uzivani prvy sektor, tak druhy operator by si pre seba mal vyhradit sektor druhy, treti operator treti atd., aby sa v buducnosti mohla urobit integracia. No ked konkurencny operator prisiel 6 rokov za DPMZ aj do Ziliny, obsadil si zas sektor prvy. Bud preto, zby ziskal monopol a zlikvidoval konkurenciu, alebo aby zabranil integrovanemu systemu.
Pred 2 tyzdnami geodet dokoncil merania trasy a digitalny material bol odoslany projektantom trakcneho vedenia. Urcite budu tento rok hotove projekty, ale s vystavbou v r 2005 sa este nepocita.
Plynove autobusy? Dakijeme, neprosime. Preco? To je na dlhsiu debatu.
Koľkože sa platí za prepravu bicykla na Anči? Na www.dpmz.sk mi tarifu ŽRIDS nezobrazilo ? Tuším že by to mala byť polovica obyčajného cestovného, tak ako za batožinu
Mam kartu ISIC a v nej mam ulozene prachy pre MHD v Martine, pre DPMZ, ale aj na studentsku Menzu... cize ide o kartu, kt. by bola pouzitelna ako moznost cislo 3?
takzvané eMX 3-kové karty, nástupca klasických 1kb a 4kb Mifare kariet. Každý sektor môže disponovať samostatnými kľúčami. Otázkou je už len pripravenosť stávajúceho systému...
Ide to sice pomaly, ale predsa. A pocet ludi na Anci rastie. Prve zvysenie o tretinu bolo po zapojeni trate do zarodku integrovaneho systemu so zlacnenou tarifou prevadzkovanou DPMZ a teraz zas maly skok hore po spusteni novej zastavky Zilina-Solinky. Ale cielovy stav si aj ja (v snoch) predstavujem ako ty.
Áno, je to zrejme veľmi zložité. Ako rád by som sa dožil toho, aby bola rajecká Anča využitá tak, ako si podľa mňa zaslúži... aby nechodili zbytočne desiatky autobusov po tej istej trase, ale bola namiesto toho hustá intervalová doprava na železnici, aby boli prípoje od vlaku do dedín v okolí železnice a aby bolo pre cestujúceho výhodné ísť napríklad vlakom do Rajeckých Teplíc a pokračovať autobusom do Kuneradu bez zbytočného čakania a prechádzania zo železničnej stanice na autobusovú ?
Cosi tu na stranke nesedi. Pridavat prispevky mozu iba registrovani a prihlaseni. Kedze pisem tento prispevok, som registrovany a prihlaseny. Vyhladavat podla obsahu mozu tiez iba registrovani a prihlaseni a aj napriek tomu, ze som registrovany a prihlaseny, tak mi to nedovoli...
Oddeleni iba financne. Samozrejme uzko spolupracujuu pri koordinacii cestovnych poriadkoch a dalsich veciach, ktore neodmyslitelne patria k integrovanemu dopravnemu systemu.
V tvrdom SLOVENSKOM kapitalizme asi ano, lebo dopravcovia potrebuju primerany zisk (cca 3%) na obnovu vozidiel a modernizaciu podniku, nie aby tie peniaze vyhodili na nejakeho kliringa, kde v nasich ranokapitalistickych podmienkach sa daju zneuzit aj dalsie informacie na zlikvidovanie konkurencie a vytvorenie si iba svojho monopolu. A trapit sa s obnovou vozidloveho parku po 16 a viac rokoch... V normalnom kapitalizme maju toto uz za sebou, ak uz aj maju kliring, tak s podmienkou dotacii na obnovu parku po 6-9 rokoch atd. Je to zlozite.
Sorry, bol som o minútu nedočkavejší, než som mal byť ?
Takže v tvrdom kapitalizme všetko smeruje k možnosti 3. Pre cestujúceho to znamená, že ušetrí za nákup viacerých kariet, ale jednotliví dopravcovia sú úplne oddelení. A náhodných cestujúcich, ktorí cestujú len občas (ako napríklad ja ? , sa to vôbec netýka).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.