Ak si pozries mapku na MD, z Rondla sa nebude dat po dnesnej trase l.c.26 odbocit na Kamennu... Uz len kvoli tomuto bude nutne niektore linky prekopat.
Možno by stálo za úvahu linku 21 viesť po Rondel z Chlmca normálne a ďalej ako 26 na Kamennú. V sobotu a nedeľu by sa mohol točiť na Rondli. A linku 26 z Rosinskej po Rondel klasicky a ďalej v smere do Bánovej. Tým by sa kľudne linka 28 mohla zrušiť, lebo celé centrum a aj časť Vlčiniec by obslúžila nová linka z Bánovej na Rosinskú. Tým pádom by boli aj študáci vyriešení a aj Hájik odťažený, lebo takto nová linka by sa mohla stať dôležitou tepnou Žiliny a spomínaný spoj by bol vyťažený. A k linke 28 - myslím si, že je čas túto linku zrušiť. Z Vlčiniec sa ľudia majú ako dostať na všetky zastávky spomínanej linky po Rondel inými - niekedy až troma nezávisle od seba naväzujúcimi spojmi. Vôbec by som nerozmýšľal nad jej náhradou trolejbusmi, možno by som zhustil interval na L1 a L5 z dôvodu výpadku tejto už aj tak stratovej linky.
Ty puk! Exot nie je nadavka, ale lichotka! Ja si tu na fore skoro vsetkych velmi vazim, lebo aj ked si niekdy nerozumieme, kultivovane sa sporime a ide nam o spolocnu vec. Ale vazne. Niekedy to mozno bude dobre, mozno ked sa postavia Vlcince 5 a KIA a bude tade koho vozit. Ale priority su zatial ine. Omnoho skor by bolo treba odbocku popod zeleznicu od Remeselnickeho domu ku stadionom. A Bytcicu.
Tak vidis,uz aj L28by mohla byt z casti trolej a za par rockov aj L2,ani nevies ako sa nam v buducnosti ten trolejovy usek Fatr.-VUVT hodi a vcera si mi nadaval do exotov.
Ale, nepis tak. Ked sa na to pozries, tak vacsina Banovej ma Ideu v dochadzkovej vzdialenosti pesi cez mostik cez Rajcianku. A ti z horneho konca zas maju kusok na zastavku pod cintorinom a potom pred Ideou. Tak naozaj linku Banova-Idea nevidim za logicku.
Skor ma napada, ze ked sa zanedlho urobi prestupna tarifa (uz tu na stranke potom okrem "neobmedzenych"=zadarmo jazd nebude o co bojovat?), tak je naozaj otazka, ci tych "par" ludi za pekarnou za Banovou musime vozit l.c.28, ci ju tak nezrusit uplne (!?) vozit ich s prestupom na l.c.21 niekde na Halkovej...
O historickej l.c.1 pisal Jozef a nie ja, ale ma v niecom pravdu. Preto je z jednotly 21, zo stvorky 24, byvalej sedmicky 27 atd. Mozno ked to raz bude trolejbus bude z nej 11-ka, neviem... Ale s tou hustotou a rovnomernostou cez skolsky rok to je fakt pravda, uz to mame aj v grafoch ( nielen tabulku a vzorec, ale skutocnu realitu), mozno to tu niekedy hodim na diskusiu.
Pripomienka strcit 21-ku PRED vozy z Hajika je spravna, mala by pomoct, pozriem sa na to.
Od septembra su ucnovky presunute na Rosinsku, takze asi budu nejake zmeny medzi 21 a 26.
A nad tou 28-kou tiez vselikako rozmyslam. Ved ide z Vlcincov az na Rondel stale pod trolejom (a za Rondel len par spojov v spicke), mohol by byt z toho tiez trolejbus. Len asi nie hned nova linka, lebo uz toho zacina byt moc. Bude sa to musiet preorganizovat. Uz sa na tom 3 mesiace tvrdo pracuje, ale este je to moc horuce, aby som to tu vesal na net.
Páči sa mi tá debata.... Ale pokiaľ by sa zobrala do úvahy budúca stavba trolejbusu do Bánovej, tak najlepšie by bolo, keby sa urobila linka taká, ktorá by už kopírovala budúcu linku trolejbusu. Potom len v jeden deň by sa vymenili autobusy za trolejbusy a vec je vyriešená. Podľa mňa by takáto zmena sa mohla udiať čo najskôr, veď ku zmene tak či tak dôjde, je len otázka času, že kedy sa to stane. Podľa mňa by kompetentní z DPMŽ už aj tak mali niečo urobiť, veď hlasov na zmenu linky 21 je viac ako dosť. Podľa mňa je to už aj tak alarmujúca situácia, keď ide 21, do ktorej nevstúpi ani noha a po nej nejaký trolejbus, kde sa nahrnie zasa neúmerné množstvo cestujúcich. Viem, že sa robí štatistika, koľko ľudí sa odvezie v autobusoch a koľko v trolejbusoch..... Dúfam, že toto nie ja dôvod , pre ktorý sa nedá urobiť zmena. Ako som už nižšie písal, dozrel čas na zmenu a vyhovárať sa na históriu.....
bolo by to pekne, ale je jasne, ze sa toho nedozijeme a navyse by to chcelo rozsirit trat o dalsiu kolaj, aby vlaky nemuseli na seba cakat na zastavkach a zaviest tam nejaky interval dajme tomu 15 minutovy v spicke a 45 minutovy v sedle.
to vazne? ja som myslel, ze tento problem sa uz davno vyriesil.. A nevies presne o ktore spoje L 5 sa jedna? teda o kolkej odchadzaju zo zastavky Fatranska?
Návrhy sú to zaujímavé, ale je tu jeden problém: mali by sme ďalšiu linku, ktorá by sa zdržovala v zápchach okolo križovatky pri Váhostave. Zaujímavé by to mohlo byť po jej prestavbe na mimoúrovňovú, keď zmiznú aj tie závory
Navrhovaná trasa je troška domotaná, človek by precestoval času a času.... Ale keby začínala na Žitnej , cez Bánovú, Kamennú a potom tak, ako si navrhol, došlo mi k zaujímavej situácií, lebo jednou ranou by sa vyriešilo viac problémov - určite by sa mohla zrušiť buď 26 alebo 28 a ľudia aj študenti by boli šťastní. V Bánovej nie sú ani jedny potraviny, teraz chodia nakupovať ľudia do Idea, to spojenie by bolo iste veľmi , veľmi zaujímavé. Nuž ja dvíham ruku za, ale Jurajove tabuľky nepustia. Palubné počítače majú svoj význam, takže my sa z miesta nepohneme.... ? Ale páči sa mi, že je tu viac názorov, ktoré sú za zmenu trasy. Potrebovali by sme ešte oporu Juraja.... Ale tej sa nedočkáme.
24 radsej netreba menit,vozi sa nou velmi vela ludi,ma slusny interval a ma vybornu trasu,lebo prakticky ide po vsetkych dolezitych zastavkach v meste.21 by nemusela chodit cez Zavodie,kde chodia trolejbusy.Mohla by odbocit na Zitnej,ist smerom na Hliny a potom na Rajecku,Halkovu a po starom.Alebo za mostom cez Rajcianku po novej ceste na Kamennu a cez Kamennu na Hliny,Sturovo nam,Stefanikovo nam.,Kysucka a po starom.Dosiahlo by sa efektivne spojenie Hlin so stanicou,rychle a pomohlo by 4-ke.Takze trasa by mohla byt:Bánová, Colnica, K cintorínu, Nám. Sv. Jána Bosca, Oslobodenia, Jedľová, Žitná,Skultetyho,Kamenna-IDEA,Polna,Hlinska,Sturovo nam.,Stefanikovo nam.,zel.st.,Kysucká, Nám. hrdinov, Pri Kysuci, Bytčianska, STS, Bytčianska, Chlmecká.Co poviete na tento ponekud radikalny navrh? ?
Ono to bolo trochu inak - vzájomné uznávanie jednorazových lístkov skončilo práve so začiatkom VYDISu. Okrem toho HK v súčasnosti aj tak prechádza na *i*ové karty.
Vcelku máš pravdu, ale do Chlmca cestujú ľudia hlavne z Hurbanovej. Potreba z Bánovej a Závodia je jasná, okolo Úsvitu,Hurbanovej do Chlmca ťahať L21 je zastaralý prežitok. Ale zasa robiť linku pre každú časť mesta osobitne je hlúpe hazardovanie s peniazmi nás všetkých. Tak ako to rozseknúť? Napadol ma šialený nápad - spojiť Strážov s Pov. Chlmcom jednou linkou a Bánovú+Trnové druhou. Spojov je zhruba rovnako a problém by to ako tak vyriešilo. Je to šialené, ale za úvahu to stojí. Ale s tou L21 už je najvyšší čas volačo urobiť... Juraj, dokážeš uzol L21 nejako rozseknúť?
tak to mas pravdu, ale do Ziliny taketo autobusy netreba, pretoze autobusov tu mame dost a kupa noveho by asi nicomu neprospela, mozno obnovou vozoveho parku o dalsie zalozne vozidlo. Ale si pametam, ze ked som bol pred dvoma rokmi prvykrat v Ostrave, tak som bol dost sokovany mnozstvom novych vozidiel a takisto aj takychto karos B 961, ktore su jednoducho uzasne, posobia dost modernym dojmom a mne sa velmi pacia ? . Mal som tu cest sa nou zviest na L 37 smerom na U.A.N. Pacilo sa mi, ze v tom vozidle bol vo vnutri displej nielen hore za vodicovou kabinou, ale aj hore za klbom a ten klb posobi tak dost esteticky. Povodne sa mi zdalo, ze je koli tym vycnievajucim clankom harmoniky mensi, ale podla fotografie na www.mestskadoprava.sk sa mi zda byt rovnakovelky ako na ostatnych klbakoch.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.