Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Juraj #5189:

Tu treba pripomenúť, že na priecestí pri Váhostave sa stala v minulosti veľká tragédia, keď vlak narazil do autobusa. Bohužiaľ, nezaobišlo sa to bez ľudských životov.
Reakcia na: Miro #5187:
Mas s tou parou pravdu, niekedy mam dojem, akoby vacsina predpisov na zeleznici bola este od Marie Terezie.

Co mi to len dalo roboty, kym som pred 16-timi rokmi vybavil tie rampy pri Vahostave. Zelezniciarsky predpis hovoril, ze priecestie je chranene: bud svetelnou signalizaciou alebo zavorami, a ze to je rovnocenne. Tazko som az na najvyssich miestach na zeleznici vysvetloval, ze svetlami je priecestie len signalizovane, co vodic moze prehliadnut - ale ked sa mu uz rampa lame na prednom skle - dupne na brzdu a zachrani zivoty. Nebyt vtedy vtedajsieho aj terajsieho sefa Pozor, Zakruta, mojho kamarata este zo skoly, kde sme to poriadne rozmazali, by to mozno doteraz nebolo.

Obnovitel prevadzky rajeckej zeleznice uvazuje aj so zastavkou pri kupalisku v R.T.
Reakcia na: Papyr #5186:
Ide navrh na zmenu tarify o doplneni prestupnych listkov, mal by sa na mestskom zastupitelstve prerokovat v prvy septembrovy tyzden.
Reakcia na: Jozef #5184:
štyri poznámky:

1. mám pocit, že tá norma na vzdialenosť žel. zastávok min. 2 kn je asi z čias, keď na železnici kraľovala para a tá potrebovala tie 2 km na rozbeh a zastavenie

2. mám ďalší pocit, že ak by nebola v L.Lúčke cementáreň, pre ktorú je tá železnica životne dôležitá, už by tu Anča nebola a nemali by sme sa dnes o čom baviť

3. podľa mňa si mnoho ľudí podľa Jurajovho obrázku myslí, že tam tá zastávka bude, veď je tam pri koľaji nakreslené nástupište ?

4. zastávka Solinky je dôkazom, že sa všeličo dá, aj keď to stojí veľa námahy. Možno o pár rokov, keď sa osobná doprava sprivatizuje, majiteľ bude mať záujem o cestujúcich a tá zastávka tam bude, a možno aj v Rajeckých Tepliciach pri kúpalisku ?
Reakcia na: Juraj #5099:
Naozaj uvazujete nad prestupnou tarifou? To ste teda potesil moje srdiecko 🙂 Tesim sa na to, ako zase budem Zilinu viac obdivovat, nez jej vytykat 🙂
Reakcia na: Fred #5181:
dost zaujimava hra, ale asi by to chcelo aj ine typy vozidiel 🙂
Reakcia na: Miro #5178:

Už sme sa o vláčiku rozprávali, že aj ja by som si prial, aby sa v intraviláne mesta správala ako električka. Pri Váhostave je gymnázium, priemyselná zóna a sídlisko Hliny. Ďalšia zastávka by mohla byť pri priecestí na Novej Žiline. Ale, ... kto nezažil vybavovačky so železnicou, ten neuverí. Veď len vybavovanie zastávky Žilina-Solinky prebiehalo skoro 20 rokov. Koľko žiadostí za tie roky odišlo z mesta do Bratislavy. Od nich bola požiadavka, aby sa zrušila napr. zast. Žilina-Záriečie, a potom povolia ZA-Soliinky. O zapojení Železničnej spoločnosti, a.s. do žilinského integrovaného systému by mohol Juraj písať romány. Nekonečné vybavovačky s Bratislavou, ale aj rušňovým depom, všetko sprav a nachystaj. Všetci vieme, aký bol necitlivý prístup k Rajeckej železnici zo strany Železničnej spoločnosti v Bratislave, keď pred dvoma rokmi zrušila osobnú dopravu. Dnes je železnica v plnej prevádzke, zapojená do integrovaného systému, vybudovaná nová zastávka. Buďme radi, že za dva roky takmer od nuly, zásluhou jednotlivcov toto všetko v Žiline dosiahlo.
Reakcia na: Jozef #5180:
Podľa reakcie usudzujem, že si zamestnancom DPMŽ.... Reakcia bola - myslím si - že nie na mieste. Ak teda ľudia 5.40 hod z Bánovej nechodia v NE do kostola a 6.45 hod späť, prečo potom ten ranný spoj zastavuje pravidelne pri františkánskom kostole? Prečo tým spojom chodí PRAVIDELNE x-žien? A chodia pravidelne bez rozdielu na to, či v Bánovej omše sú alebo nie. Tento ľudský faktor ti žiadna tabuľka nedá! Ak nie je potreba presmerovať L21 iným smerom, prečo potom tá pešia turistika ku fackárni, aby sa ľudia z Bánovej dostali napr. šestkou alebo sedemnástkou napr. na stanicu alebo Štefánikovo námestie?? Je preto, aby nemuseli cvakať x lístkov a stráviť x minút na zastávke , kým nejaký spoj dojde, lebo väčšinou L21 chodí po spojoch z Hájika! Prečo Závodčania skôr uprednostnia spoj , ktorý ide z Hájika pred spojom z Bánovej bez ohľadu na to, či je spoj plný alebo nie? Lebo trolejbus má lepšiu trasu! Ide na stanicu a aj na Štefánikovo námestie. Kedy sa páni pozrú konečne na to, že spoje v špičke zvlášť v školskom roku z a na Hájik sú predimenzované možno aj kôli " historickému " prežitku trasy linky 21...? Kedy sa pozrú na realitu a nejdu si vypočuť ľudí z Bánovej a Závodia? Tie témy v autobusoch sú väčšinou o autobusoch a ich spojoch. Kedy budete Ľudskejší ako tabuľka? Tabuľka Vám dá len realitu, ale nikdy nie skutočné potreby ľudí. Sorry, vytočilo ma to.
Reakcia na: Jozef #5180:
Jedna srandovna (podla mna mozno sebecka) poziadavka tu raz bola, aby MHD L 27 nechodila po ulici Pod Vinicou (hadam, aby ludkovia mali pred domom klud a mohli si tam po anglicky na opacnej strane cesty parkovat svoje auta).
Dispečer 1.16 (CZ) Logická hra s autobusy
Karosa, Ikarus atd. Známé autobusy, které stále jezdí v našich městech. Co se s nimi lépe seznámit při výjezdu z depa ?
Juraj, dufam, ze to takto u vas nefunguje. hehe
http://www.chalupabozka.sk/dispecer.exe
Už som tu napísal, že autobusová linka Považský Chlmec - centrum - Bánová patrí medzi najstaršie a roky nemenné linky a niet najmenšieho dôvodu do tejto linky zasahovať.
A ešte odpoveď na Tvoje citáty: "Potreba presmerovať L21 na inú trasu s pravidelným intervalom (NIE) je jasná. Myslím si, že celá linka nestojí a nepadá len na pár jedincoch, ktorí to takto chcú. Tá potreba je tu už dlhšie ( EŠTE TU NEBOLA). Áno, problém vidím v ranných spojoch v sobotu a nedeľu, kedy sa (NE) potrebujú ľudia dostať do kostola (v Bánovej majú totiž veriaci vlastný kostol s omšami vo všedné dni aj v nedeľu, teda neviem kde by chodilo 40 babiek v nedeľu ráno??). Ak linka zostane na pôvodnej trase, budú stále hlasy na jej presmerovanie.. (zatiaľ tie hlasy neboli, akurát jeden)". A predpokladám, že ani na DPMŽ žiadna taká požiadavka neprišla.
Reakcia na: kubik #5177:
Keby som bol obyvateľ Bánovej a niekto by takto presmeroval autobus - zo Žitnej , cez Bánovú, Kamennú, Hliny atď. - tak by ma asi vystrelo. Doteraz sa ľudia dostanú do mesta za cca 10 min a týmto nápadom by to trvalo cca 25min. Je to desivá prestava. Opakovala by sa terajšia linka č.7. Ak chcem ísť na stanicu, tak ma musí trolejbus povoziť pomaly cez Maríkovú, aby to vôbec niekam došlo. A toto by sa stalo aj tu. Význam by takáto linka určite mala - ale len pre úzky okruh ľudí. Finančne aj časovo by tým bánovčania trpeli. Už tak či tak chodia pešo na Žitnú, ak sa chcú niekam dostať a tak navrhnutá linka by pešiu turistiku ešte rozšírila.
Reakcia na: Juraj #5174:
To všetko je pravda, tiež neverím, že by sa to podarilo. Len si k tomu poviem svoj názor, že v tomto prípade je to blbá norma. Tu je železnica začlenená do intravilánu mesta, je to skoro ako taká naša "električka", ako si sa vyjadril raz v TV Žilina. Čo tak vytiahnuť normu pre mestské koľajové dráhy?

Z tvojho náčrtu je vidieť, že tam budú vlaky chodiť v tesnej blízkosti nástupišťa autobusov, poza chrbát čakajúcich cestujúcich. Bude potrebné dať tam poriadne zábradlie, aby niekto pod prechádzajúci vlak nespadol. A tiež preto, aby chodci chodili nadchodom a neskákali pod vlak, keď chcú prejsť cez trať.

Iste uznáš, že tá zastávka tam bude chýbať.

Btw., na obrázku nevidím schody z mosta na Bytčickú. Nebudú tam?
Pista:Prave som si to pozrel na mape.Ta trasa by bola pecka!Jedine,ze nejde po Hurbanovej,ale to nevadi.Ved 22-ka tiez nechodi a obyvatelom Brodna a Bytcice to nevadi. ? Chodila by okolo stanice a cez Sturovo nam.,co je isto dolezitejsie ,ako Hurbanova.A z Hurbanovej je na Kysucku len na skok. ?
Juraj:Ale nemyslel som po Starej Banovskej,ale po Kamennej a po mimourovnovej krizovatke na Hliny.
Reakcia na: zoZa #5167:
Napriklad taky Solaris Trolino 12AC,15AC a 18AC. ?
Reakcia na: Miro #5172:
Existuje nieco, co sa vola norma dochadzkovej vzdialenosti. A Zeleznica ma este normu medzizastavkovej vzdialenosti, ktora ke min. 2 km. Uz sa to raz podarilo prelomit, lebo do Bytcice vela do 2 km nechyba. Ale dalsiu o cca 400m sa urcite nepodari vybavit. Ja osobne sa o to ani nebudem pokusat, vopred zamietnute, skoda kancelarskeho papiera a postovneho...
Reakcia na: Pišta #5090:
Presne,to je ono.Este lepsi vaiant.Zacala by na Zitnej a potom cez Banovu,Kamennu na Hliny a.t.d.Genialne,super napad!Mohla by mat slusny interval a zabilo by sa viac much jednou ranou.To by bolo daco ?
Reakcia na: Juraj #5139:
Nebola reč o posúvaní žel. zastávky, ale o zriadení novej pri Váhostave pod tým novým mostom. Tá by okrem prestupu zlepšila možnosti využitia železnice na dochádzanie od Rajca k Elektrovodu, na Hliny atď. bez prestupu.
Tak snáď za ďalších 20 rokov ?
Hm... ale netreba zabudat, ze zastavka Velka Okruzna ma tiez svoj vyznam - 3 velke stredne skoly...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.