solo jazdia na l.6.Samozrejme,ze obcas sa objavy solo voz aj na inych linkach,nakolko klbakov je nedostatok,navyse tr207 je na go,dalsi klbak 233 je dlhdobodo pn,preto vodic pri poruche svojho vozu dostava solo.
Nastal velky presun medzi vodicmi,niektori sa museli vzdat svojho vozu a dostali iny,preto zatial nieje mozne odsledovat,ktore vozy su pridelene na jednotlivu domovsku linku.Stava sa,ze rano vidite trolejbus na 14stke,ten isty trolejbus doobeda na 4ke a poobede si zajazdi este aj 13stku.Nieje to nic zvlastne,ved tod nedavno niektori vodic za den vymenil aj styri linky 6-16,7-17
Ja som prispevku porozumel velmi dobre. Doktoranti z Hajika nemaju semester a plne ruky prace, ale skuskove obdobie a nemaju na Fakulte riadenia a informatiky ZU asi do coho pichnut, ked vymyslaju taketo stupidne rozpravky.
Lebo skutocnost je uplne ina ako v rozpravkach. V spominany pondelok boli na linke 6 vykonane nasledujuce kontroly:
L 6/1: - 18.06 zast Policia smer zst.
L 6/2: - 19.04 zast Vysokoskolakov smer nem.
- 19.13 zast Hurbanova smer Policia
L 6/3: - neboli
L 6/4: - 9.13 zast Hurbanova smer zst
- 14.03 zast Halkova smer Policia
- 15.28 zast Vysokoskol. smer nem.
- 15.33 zast Stef.nam. smer nemocn.
- 16.37 zast Policia smer Halkova
Kazdy nech si teraz urobi usudok o novodobom Andersenovi sam...
nemali im zaplatit nic.., taketo cosi sa nedeje len pri tejto prilezitosti, ale aj pri inych. Vedia, ze su ludia z noveho systemu mimo a oni to este zneuziju. Uz aby sa oteplilo a mohol som vytiahnut bike.
Z tvojej reakcie usudzujem, že si tvrdý človek, lebo možno si to o sebe len chceš nahovoriť. Priznám sa, netrápi ma, že práve Ty si nepochopil môj príspevok. Verím, že si ho prečítajú aj takí, ktorým ešte ostalo v srdci trocha ľudskosti. Tí ho pochopia. Napísal som ho preto, že bývalo dobrým a podľa mňa správnym zvykom, že pri veľkých zmenách sa v prvé dni nepokutovalo, len upozorňovalo, pretože sa bralo do úvahy, že cestujúci sú tiež len ľudia, a nie lovná zver. Také niečo asi už dnes neplatí. Záleží len na ľuďoch.
Neporozumel som pointe tvojho príspevku. Neoznačiť si lístok je základná chyba, a nemá to nič spoločné s novým vedením liniek či "pomýlením si" spoja. Kto cestuje bez platného cestovného lístka, zaplatí pokutu. Mňa iritujú občania (a tento rok som ich už zažil neúrekom), ktorí naskočia do t- alebo a-busu a počas jazdy zrazu v panike začnú vykríkať "ježiš, kam som nastúpil, čo je to za linka" atď. A potom počas jazdy idú obťažovať vodiča, aby im zastavil... Tak to nejde.
Rozprávka o tom, ako sa správal DPMŽ - jeho revízori - v PRVÝ PRACOVNÝ DEŇ zavedených zmien: Ľudia chodia normálne na plaváreň. Aj ľudia z Vlčincov. A po kúpaní sa v mraze chcú odviezť domov na Fatranskú trolejbusom, ostatne ako vždy. Ako po iné dni, zo zvyku nastúpia do L6. Dvere sa zavrú, a z reproduktorov sa ozve: "Ďalšia zastávka: Carrefour - konečná". Ľudia prosia šoféra, aby otvoril dvere, lebo chcú vystúpiť, keďže zle nastúpili. Vodič samozrejme nemôže otvoriť, lebo už ide kruhovým objazdom. Ľudia si teda povedia, že vystúpia pri Carrefoure, presunú sa peši naspäť ku plavárni, a už nastúpia na spraávnu linku. Urobili však jednu chybu - neoznačili si lístok. A teraz doplňujúca otázka: Uhádnete, na ktorej zastávke v pondelok celý deň striehli revízori a vozili sa jednu zastávku tam a jednu naspäť s hromadným vyberaním pokút pri Carrefoure? Áno, uhádli ste. Striehli pri plavárni. Zdá sa Vám nepravdepodobné, že také hyeny môžu existovať? Ste na omyle. Je to výstižná vizitka DPMŽ.
Včera som od fackárne musel ísť domov pešo aj ja... Presne tak ako píšeš.... Žiaden prípoj na poslednú 21-ku od ONV. A poctivo sme si do Bánovej kráčali 6 ľudia.... A tak som bol rád, že nemusíme ísť pešo - ako voľakedy sa chodilo začiatkom 19storočia - na polnočnú do Lietavy ?
Juraj, podľa mňa nemôže byť veľký problém s presunom toho posledného spoja na linke 21 v smere do Bánovej tak, aby sme mohli prestúpiť aj tí, čo idú z Košickej. Alebo nám poraďte, ako máme ísť domov. Alebo vypočujte hlasy ľudu a preložte L21 cez stanicu a Štef. nám.
Ad cena:
V tarife z roku 1999, pri zavádzaní súčasného systému, boli stanovené takéto ceny: JCL dvojpásmový 8 Sk, JCL jednopásmový 6 Sk, PCL mesačný (80 jázd) 240 Sk. Môžete si to porovnať s dnešnými. Potom sa nikto nemôže čudovať, že od roku 2001 stráca DP v priemere ročne 10% cestujúcich, najmä z kategórie predplatných. Síce za rok 2005 očakávam menší pokles (spoplatnenie ZTP a dôchodcov nad 70 rokov), ale ak to pôjde súčasným tempom, tak najneskôr o 20 rokov to môže DP zabaliť.
Pre zaujímavosť si môžete porovnať údaje o tržbách a výkonoch z výročných správ DPB a DPMŽ.
Tak ked už sme chceli nejaké chvály, dávam nejaké svoje. Mňa osobne sa nové linkové vedenie nejak nedotklo. Moje najčastejšie cesty mi zabezpečuje L13, príp. L7. Trochu mi bude chýbať spojenie Carrefour - Vysokoškolákov - Hlinská, ale na druhej strane som v tejto trase cestoval najmä po 19tej a už L5 moc často nechodila. Teraz už nebudem musieť rozmýšľať,či budem čakať dlho alebo nie a pôjdem rovno pešo, však to trvá skoro narovnako. Ďalší plus ktorý vidím je víkendová chronometráž, avšak uplatnil by som ju aj cez pracovné dni po 20tej. Len škoda že toho 20 min. intervalu v sedle a už! po 17.30.
Len ľutujem tých, čo nemajú také šťastie aby im ostala priama linka. Z takého Brodna do Bytčice sa dostať ľahšie a lacnejšie ako z Hájika na Vlčince.
keby,len na ziakov kaslali.Pri zruseni l.28 pracujuci stratili spojenie do prace na Raj.cestu,Kamennu.Aka taka konpenzacia mohla by byt potiahnut l.26z Rosinskej cez Fatransku s konecnou na Matici.Avsak to by sa niektori cestujuci dostali napr.do Elektrovodu,panelarni atd.za 12sk a to samozrejme nemoze byt,ked moze podnik na nas trhnut este o 7sk viac s prestupom.A tak som vcera radsej natankoval na carffurackej pumpe za 800sk a kazde rano si v klude este aj vypijem kavu ,ako sa rano nahlit a este aj na Hurbanke vystupit a cakat na dalsi spoj.
teraz som si to pozrel a mas pravdu,25min cakanie,tak to je gol,vlastne goly,ktore si podnik dava do vlastnej brany.
Inac takyto nepodarok tu uz bol,ak si pametate na Vlcince premala tusim linka1 do Lucky,2 do Bytcice a l.28.Tiez bol na linkach 1 a 2 petminutovy interval a vieme ako to dopadlo.Linka 1 sa rozdelila na linku 1 a11,linka 2 na novu linku 5 na Solinky, vznikla nova linka 6 este s konecnou pri evanjelickom kostole,neskor s postupnou vystavbou panelakov potiahnuta okolo depa na Hajik atd.
Takze ako taka utecha,tento system dlho nevydrzi,podla mna budu vznikat nove linky a necudoval by som sa obnoveniu linky5.
Pri vybudovani trate na Hradisko,musi vzniknut dalsia linka atd. Takze vy vsetci,ktori ste za nove link.vedenie budte za,no a my co sme proti nam neostava nic,len cakat.Jedna sprava,zatial ju beriem ako JPP,dopocul so sa ju v depe na Kosickej,celou situaciou sa ma zaoberat,pri hromadnych staznostiach obcanov,aj mestske zast.
Jednoducho by sa mala špička posunuť až do 8:00. Veď veľa ľudí ide do práce do centra na 8:00 hod, aj neskôr, a najmä žiaci chodia do škôl na 8:00. Lenže sa mi zdá, akoby si DPMŽ neuvedomoval, že všetky školy v ŽSK začínajú rovnako o 8:00, čomu by sa mali prispôsobiť (aj v Trnave s katastrofálnou MHD majú žiaci prispôbené spoje k začiatku vyučovania), lenže Žilina chápe žiakov ako cestujúcich z ktorých nemajú žiadne zisk, tak na nich kašlú. Toto by bolo treba doladiť. Napríklad situácia z prvých dvoch dní ukazuje, že z Vl. na Hl. nepostačuje spoj linky č. 2 o 7:30 (trebalo by kĺbový autobus), ale žiaci tu jednoducho môžu byť radi, že ho vôbec majú a nemusia sa z Vl. ráno trepať s prestupom pri Polícii, tak ako musia prestupovať žiaci zo Soliniek idúci do SPoŠ na Predmestskej a i.
To nic nie je. Z Hajika nejde v case od 07:45 do 08:10 ZIADNY spoj! Neviem, dokedy ma trvat "spicka", ale aj v "sedle" mal byt podla istych reci istych ludi interval 15 minut. Manzelka prisla na zastavku 07:46, teda zmeskala. Povedala si, ze vsak ked uz su take huste intervaly, tak nieco pojde. Figu borovu. V minus 20 tam stala 25 minut. A to nic nemeskalo, islo sa podla CP. Dobry CP.
Zrejme si myslel mna, takze ja cely zivot zijem v Ziline a cely zivot pouzivam nasu MHD. Takze si snad mozem dovolit povedat svoj nazor. Uznavam, niekedy volim tvrdsie slova, ale to su veci, ktore ma stvu a ktore su podla mna aroganciou DPMZ - konkretne som pisal o tom povinnom oznacovani "flat" listkov s tou sankciou, ktora postihne kazdeho, kto na to zabudne. Tebe to pripada normalne/eticke?
Ak je dovodom zmeny naozaj snaha vytrieskat z cestujucich viac penazi, tak to treba povedat rovno. Ja to znesiem radsej ako oficialne kedy o tom, ako je to vsetko robene v prospech obcanov, ake je to zlepsenie oproti predchadzajucemu stavu (pritom este pred rokom sa ten stav nekriticky obhajoval a ti, co s tym nesuhlasili, boli oznacovani za neprajnikov a neznalcov z Presova), v prospech nasej krasnej Ziliny, aki sme v Ziline zase najlepsi a ostatne DP sa mozu akurat utapat vo vlastnych problemoch... Tak toto naozaj nemusim a to je ta arogancia.
Jo a aby ste si nemysleli, ze len kritizujem. Tato zmena je pre MNA OSOBNE prinosom, pretoze najcastejsie cestujem do centra a teraz mi v spicke ide spoj kazdych 5 minut a v sedle kazdych 15 (zast. Zavodska), navyse sa to da pamatat. Takze toto je naozaj super (Juraj to asi nerozdycha, ze viem aj pochvalit ). Ale cele je to zabite tym debilnym zilinskym svojskym tarifnym systemom. Pokial by boli casove JCL prstupne, ale najma klasicke flat predplatne CL, tak verte, ze by ludia nenadavali a boli by spokojni. Lenze to DPMZ nevie pochopit, ze tie dve veci, co zaviedol, proste nejdu dokopy.
Chcel by som poukazat na nepresnost,ktoru som teraz nasiel v ces.poriadku.Na inter.stranke podniku,ma linka c.14 pon.-pia. odchody z Fatranskej 5:10 30 40 50,ale na samotnej zastavke na vylepenom oznacnikuje 5:30 50.Drzte sa radsej cestovnych poriadkov na zastavkach,lebo l.14 ide medzi piatou a siestou len dva krat a nie styri krat.Prvy spoj z Fatranskej o 4:55,dalsi o 5:15,krasny 5minutovy interval ?
1. PeterC: To, čo popisuješ, sa už aj deje, akurát bez cedúľ: toľko áut zastavujúcich na zastávkach a "vyhadzujúcich" ľudí som dnes ráno ešte nevidel.
2. nekritizujem NKTD preto, že chcem niekoho zhodiť, ale preto, aby veci boli lepšie a ešte lepšie pre viac a viac ľudí, Žilinčanov a návštevníkov mesta. Každý raz potrebuje prejsť z jedného konca mesta na druhý, ale niekto musí každé ráno a tomu sa tento spôsob zdá byť spiatočnícky. Veď doteraz sa každý dostal pohodlne do centra a zároveň aj ďalej. A neviem, či si niekto potrpí na 5-minútový interval, ktorý je aj tak nedokonalý, lebo cestovanie "dlhšou trasou" k jednej zastávke v centre ako v prípade Vlčiniec sa neopláca. Tak nech je desaťminútový interval a každý si nájde svoj spoj, k čomu prispôsobí aj ranné vstávanie a ušetrí svoj čas bez zbytočného čakania na prípoj. Veď je to možné, aby to tak bolo. To je môj názor.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.