Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Cez víkend bude uzatvorená cesta cez Strážov. L29 pôjde znova po priehradnom múre?
Povsimol som si, ze v CP L 27 je pri poslednom spoji poznamocka "b – premáva po Hurbanovu, nestojí na zastávke ZS-Salaš a CE-Kysucká "

Aky to ma zmysel? Ved ked tam nikto nenastupuje ani nevystupuje, tak autobus predsa nezastavi (hoc nemame zastavky na znamenie), tak ako aj v mnohych inych pripadoch...
Reakcia na: TeBeCe #8465:
ktori este nevideli, mozu pozriet foto v novinke 🙂
v utorok som fotil tu elektronicku tabulu pri zel.stanici (ked stiahnem do compu hodim k novinke) a ukazovalo to ako najblizsi spoj L16 o 2 minuty, akurat ze v tom case ten spoj L16 odchadzal zo zastavky....a tie 2 minuty tam svietili dalej...
Reakcia na: Miro #8461:
Nu, i sto ja zdes pisal dva goda tomu nazad?
#18 dnes na L29 ? vcera #60 na linke tusim do KMS (Kia) z AS Zilina o 13.00.
Pekné... tu pridáme jednu linku z miesta X do miesta Y s dvoma odchodmi denne, tam inú linku z miesta A do miesta B... a o chvíľu budeme mať 150 liniek bez akýchkoľvek intervalov
... a po niekoľkých rokoch príde veľký tresk v podobe AVTD alebo NKTD (už tie skratky vyvolávajú pocit niečoho nepriateľského)

... namiesto toho, aby sme riešili príčinu dopytu po priamych linkách, a tou je nevhodná tarifa!

Vážení, treba sa rozhodnúť, či chceme naozajstnú MHD, v ktorej sa jednoducho zorientuje aj návštevník Žiliny, alebo dopravu typu prímestskej, čiže navážanie ľudí do práce a ich odvoz z práce a dosť.

P.S. Ja našťastie nie som NÚTENÝ používať MHD, do práce to mám 10 minút pešo a tak tento vývoj sledujem skôr s pobavením ?
Ja by som bol za zrusenie linky 7 a nahradenie linkou 1, ktora by prebrala aj spoje, ktore chodia len po Solinky.
Reakcia na: simkoslav #8458:
teraz ma napadlo,v prispevku 8165 od Juraja,pise o tej linke,kedze postaci jedno vozidlo,o intervale nieje ziadna rec.Takze linka 7 zostava.
Reakcia na: URBINO #8456:
O rušení linky 7 sa nič nepíše..., predpokladám, že nová linka bude mať len pár spojov za deň, možno bude fungovať popri sedmičke (❓) Na tom letáku je označenie A, B, lepšie by bolo 1 a 11 (hoci by tým vznikli až 2 linky).
Reakcia na: URBINO #8456:
V tom cislovani mas pravdu... a v tej L7 tiez, nema potom vyznam.... A tak sme sa s upravou dopracovali znova s malou obmenou ( zst,Hurbanova vs. Stur.nam.) ku linkam 7 - 17... A tak vznikne dalsia idealna linka na prestup pre tych, co pracuju na Kosickej zvlast z Banovej ( ciastocna nahrada L28) a Bytcice. Akurat si vsimam jednu vec - menia sa stale len trolejbusy. Kedy sa niekto dotkne autobusovych liniek? Tam je urcite tiez rezerva a nie mala...
Reakcia na: simkoslav #8455:
tym padom linka 7 straca svoj vyznam,necudoval by som sa,ak bude zrusena.Este bude zaujimave,ako budu linky oznacene ci 1A,1B,lepsie pre cestujuceho by bolo 1 a opacna trasa 11.
Od 1.8. 2006 sa zavádza linka č. 1, kt. bude premávať v prac. dňoch.
Trasa: A: Hájik - Hliny - Solinky - Vlčince - Štúrovo nám - Hájik
B: Hájik - Štúrovo nám. - Vlčince - Solinky - Hájik
Niektoré spoje budú začínať a končiť na Kvačalovej.
Zároveň sa mení CP na linkách 6 a 16.
... Toľko najnovší oznam vo vozidlách MHD.
Aj v Martine a vo Vrutkach jazdi sukromnik - bez CP a nepravidelne, vsetci male 9-mieste vozidla poznaju pod Martinska strela - zastavim na kyvnutie.
Do zaciatku jula bola jednotna cena 10,- Sk, teraz je v platnosti jednotna cena 12,-Sk.
Povodne jazdili dve vozidla, teraz su minimalne 4, mozno 5.
Jazdi sa na trase Vrutky aut.st. - kosuty - sever- centrum MT - MT Ladoven.

Juraj, aky zakon porusuju? aj mna by to zaujimalo....
Reakcia na: Miro #8451:
Ale ved co brani dopravnym podnikom, aby nakupili par dodavok a zacali robit to iste, ked je to take lukrativne? A cestujuci si bude moct vybrat - jedna cena bez zliav v marsrutke alebo doterajsi system. Tie marsrutky by boli samozrejme ziskove.
To by ma zaujímalo, či a kedy budú linky do Kie a Mobisu (a Varína) normálnymi linkami. Bude tam potom platiť tarifa MHD Žilina alebo nejaká osobitná tarifa, keď linky idú mimo územia Žiliny?

Predpokladám, že teraz je to zmluvná preprava, čiže celé náklady platí objednávateľ (Kia a Mobis?). Ak by to boli normálne linky MHD Žilina, bolo by zrejme potrebné dohodnúť spôsob dotovania týchto liniek či už obcami Teplička a Varín, alebo prípadne aj firmami Kia a Mobis.
Reakcia na: Jakub #8450:
Juraj tu svojho času spomínal zákon, ktorý podľa neho takýto podnikateľ porušuje ? rád by som videl, čo by na to povedal súd.
V každom prípade na to musí mať živnostenský list. Neviem, či živnostenský úrad skúma, či podnikateľ spĺňa ostatné zákonné požiadavky.
Prievidza bojuje o cestujúcich


Nepravidelná doprava premáva v Prievidzi už takmer rok. Spoločnosti SAD Prievidza prekáža, že im cestujúcich "kradne" na zastávkach. FOTO - AUTOR


PRIEVIDZA - Slovenskej autobusovej doprave v Prievidzi prekážajú drobní súkromní prepravcovia, ktorí začali prevážať ľudí v minibusoch. Považuje ich za nekalú konkurenciu. S podnetom sa už obrátila na prokuratúru. Malí prepravcovia sú, naopak, presvedčení, že zákon neporušujú a SAD sa iba snaží likvidovať konkurenciu.

V Prievidzi začal prvý minibus pre deväť ľudí premávať pred rokom. Ďalšie dva pribudli na prímestských linkách. Spoje premávajú nepravidelne počas pracovných dní najmä na najvyťaženejších trasách, napríklad medzi nemocnicou v Bojniciach a autobusovou stanicou. "V prípade, že sa nazbiera viac cestujúcich, jazdíme aj na sídliská," hovorí jeden z prepravcov Milan Viselka.

Oslovení cestujúci minibusy skôr chválili. Jedna jazda totiž stojí 10 korún, kým v autobuse mestskej dopravy zaplatia za lístok 12 korún. "Ochotne mi zastavia kdekoľvek a šetria mi tak čas," povedala Juliana Dugovičová, ktorá nastupovala do minibusu pred nemocnicou. Alternatívnu dopravu však využívajú aj dôchodcovia, ktorí majú v mestskej doprave zľavy a minibus ich teda vyjde drahšie. "Keď mám v týchto teplotách alebo v zime čakať 20 minút na zástavke, tak si to dobre rozmyslím," vysvetľuje dôchodkyňa Mariana Harachová.

Dopravný riaditeľ SAD Prievidza Pavol Pařízek však tvrdí, že drobní prepravcovia sa správajú nekorektne. "Prídu päť minút pred odchodom nášho autobusu na zastávku MHD, vybehnú a hovoria čakajúcim, aby šli s nimi. To seriózne podnikanie nie je," hovorí. Z monitoringu SAD vraj vyplýva, že jedno auto tak mesačne oberie mestskú dopravu o tržbu až 40-tisíc korún. "Takýto druh podnikania pritom nemá oporu v zákone," tvrdí. Autobusová doprava totiž musí splniť podmienky na získanie licencie a nepravidelnú dopravu zákon nepozná.

Dopravca Milan Viselka argumentuje, že nijaký zákon takéto podnikanie nezakazuje.

(http://www.sme.sk/c/2810015/Prievidza-bojuje-o-cestujucich.html )
Inak C744 ev.c.8 si pamatam z OZ Martin,jazdil na linke Martin-Klastor pod Zn. a Martin-Vricko...teraz miesto neho jazdi C954 ZA-558BN a zdedila po nom puklice do kolies ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.