Porozmyslaj: Kolko kilometrickych vykonov tie vozidla urobia za rok pri ich dennych vykonoch iba na Kia? Ak sa ma otestovat ich technicky stav pocas kilometrickeho priebehu pocas zarucnej doby, nutne musia nieco najazdit aj v meste. A nakoniec, KAZDE vozidlo je evidencne sledovane v DP podla tzv.evidencneho cisla.
Ked chodis pravidelne Zavodie - Vlcince, tak si urcite postrehol, ze z Hajika je pravidelny interval kazdych 5 minut v prac. dni a kazdych 15 minut cez vikendy (a spoje sa nekryju), co je myslim slusne ? .
Obávam sa, že L1 bude účelovou linkou a teda s adresným, no o to menším rozsahom prevádzky. Netipuj interval, skôr rátaj spoje za deň.
Základnú obsluhu sídlisk zabezpečujú súčasné trolejbusové linky.
Opravte ma niekto, ak sa mýlim, ale ja mám v hlave zafixovanú informáciu, že na nové vozy neprispelo (len) mesto, ale aj (najmä?) štát v súvislosti so zabezpečením dopravnej obslužnosti nového podniku. V tejto súvislosti je logické, že ak nové vozy DP a Mesto čiastočne "dostali", aby s nimi zabezpečovali dopravu do Kie, bol by nezmysel, keby si ich ukoristili len pre mestské linky a na onú predmetnú linku do Kie vypravovali staré vozy, ktoré kedysi kúpilo Mesto.
Jakub: Ako mozes hovorit o pravidelnom intervale, ked v najvacsej spicke a to este pred prazdninami chodili trolejbusy 4,14 kazdych 10 min lebo oba chodili v minute 05,15,25,35,45,55. To je logicke? Ja cestujem kazdy druhy piatok alebo sobotu trasu Zavodie-Vlcince. Tomu sa hovori pravidelny interval, ked cakam na zastavke 20 min na spoj 4 alebo 14. Urcite priamy spoj je vyhodnejsi. To Vam povie 90 percent cestujucich. Dufam ze ta linka bude mat pravidelny interval a nie ako linka c.7 to je dost trapne 12 spojov za cely den !
Suhlasim s vami, stacili by aj 2 spoje ale keby mali trasu ako byvale linky 7,17. Neviete nahodou ako casto bude chodit ta linka c.1? Dik puzzled
Jakub: Ako mozes hovorit o pravidelnom intervale, ked v najvacsej spicke a to este pred prazdninami chodili trolejbusy 4,14 kazdych 10 min lebo oba chodili v minute 05,15,25,35,45,55. To je logicke? Ja cestujem kazdy druhy piatok alebo sobotu trasu Zavodie-Vlcince. Tomu sa hovori pravidelny interval, ked cakam na zastavke 20 min na spoj 4 alebo 14. Urcite priamy spoj je vyhodnejsi. To Vam povie 90 percent cestujucich. Dufam ze ta linka bude mat pravidelny interval a nie ako linka c.7 to je dost trapne 12 spojov za cely den !
Suhlasim s vami, stacili by aj 2 spoje ale keby mali trasu ako byvale linky 7,17. Neviete nahodou ako casto bude chodit ta linka c.1? Dik ?
Čo sa vzdialenosti týka, do Žilinskej Lehoty či Trnového to nie je bližšie než do Tepličky. Rozdiel je v tom, že ŽL a Trnové majú so Žilinou spoločný rozpočet a tak príspevok na MHD je aj z ich peňazí, ale Teplička je samostatná obec a tak by mala prispieť na linku, ktorá ju bude obsluhovať, podobne ako obce v okolí Prešova prispievajú na MHD, ktorá ich obsluhuje.
A vôbec, prečo práve do Kie by mala premávať MHD Žilina, keď inak zásadne nejazdí za žilinské hranice? Podľa zaužívaných pravidiel by to mali byť linky SAD. Veď pri odčleňovaní okolitých obcí (Liet. Lúčka, Turie, Višňové, Rosina, Teplička!) sa vždy linky MHD do nich promptne rušili a nahrádzala ich SAD ?
Presne tak, narážal som na to, že ak už nejaký prázdninový CP niekto urobil, znamená, že niekto sa už zrejme nieèim zaoberá , konkr. 21, 22, 26, 27. A to, na èo mierim, je to, èi toto rozrobené dielo niekto aj dotiahne dokonca.... Pri trolejbusoch to bolo tak, že bol klasický CP pre nové linky a vznikol prázdninový.... Ale pri autobusových nie je ani nové vedenie a ani nový CP , nejakú dobu tieto linky premávali bez nejakej vážnejšej zmeny, a zrazu vznikne prázdninový CP..... Je táto zmena predzvesťou mimoprázdninovej zmeny? Zober si len taký CP napr. 21 - linka bez intervalu. V urèitých okamihoch ako keby tento interval bol, ale vždy ho naruší nejakých pár minút posunu buï dopredu alebo dozadu.... V so a ne sa o intervale nedá ani hovoriť.... A pritom celú linku v tomto období obsluhuje len 1 bus ( ráno 2 do 8.00 hod ). Preèo nie je pravidelný interval 1x za hodinu? Veï ak má mať vodiè prestávku, nemôže byť problém zaskoèiť z inej linky.... Urèite by sa to prekombinovať dalo.... U L22 je zasa problém v tom, že vetva BY - ZST a vetva BRODNO - ZST sa správajú vo väèšine prípadov ako dve samostatné linky - spoj skonèí na stanici a potom pokraèuje iný v inom intervale.... Možno sa mýlim, ale tých tabuliek PO HURBANOVU, PO STANICU sa mi zdá prive¾a.... Pri L26 vychýlenie mimo interval rozumiem, táto linka musí zvládať nárazy cestujúcich idúcich do práce a späť, lebo obsluhuje priem. zónu.... A L27 ak väèšina spojov konèí na Hurbanovej , si myslím, že vetvu ïalej by mohla obslúžiť nejaká iná linka a ïalej od Dopravného podniku do Závodia by nemusela obsluhovať linka žiadna.... Tých pár spojov za deò nebude chýbať nikomu, ak vezmeme do úvahy premakané trolejbusové linky cez Závodie a L21, ktorými sa èlovek dostane takmer všade... Je to ale len hlúpa úvaha vychádzajúca z laického pozorovania....
No mna by urcite nastvalo, keby tam malo byt to iste cestovne. Kto chce robit v KII, nech si priplati, ved je to riadny kus a navyse dost daleko vobec za hranicou mesta na uzemi cudzich obci.. A ak chcu aj nacestne obce, aby v nich autobusy zastavovali, nech si tiez priplatia.
Veď hovorím, že si chcem rýpnuť ? veľmi by ma totiž zaujímalo, kedy budú Kia linky normálnymi linkami, či na nich bude bežná tarifa MHD, keďže pôjdu mimo Žiliny a či na ne teda bude Kia alebo Teplička či Varín prispievať
ale zrejme sa teraz pýtam zbytočne, asi nie je nikto, kto by mi bol schopný (či ochotný?) odpovedať
Joraj tu viackrat spominal, ze treba najprv optimalizovat trolejbusy a az potom sa bude pracovat aj na autobusoch, takze uvidime, kedy (a coho) sa dockame ? .
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.