Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jozef #820:
Aj mna by zaujimali. V Bari som sa vcelku nahodne ocitol na zaciatku aprila po preplavani Jadranu trajektom z Grecka 🙂
Reakcia na: Jozef #819:
Ja si predstavujem nielen rovnaké cestovné, ale aj jednotný cestovný lístok, čiže keď si kúpim v predpredaji cestovný lístok alebo nabijem jazdy napr. zo Žiliny do Bytčice (moja obľúbená trasa ? ), tak ho môžem použiť na železnici, v MHD, prípadne aj v spojoch SAD na tej istej trase, ak bude zapojená do integrovaného systému. Teraz som obmedzený len na jeden z týchto druhov dopravy, na ktorý si kúpim jazdy. To nie je integrácia.
Pre cestujúceho je celá integrácia len v tom, že si môže kúpiť jazdy, s ktorými môže prestupovať z MHD na železnicu a naopak. Napadá ma ale otázka, ak by som chcel mať čipovú kartu s jazdami napr. na MHD a zvlášť na železnicu, stačí mi na to jedna karta, alebo musím mať na každý druh jázd inú? V rámci MHD asi nemôžem mať v jednej karte jednopásmové aj dvojpásmové jazdy. Ako by som označovaču povedal, ktorú mi má odrátať? Ten prvý prípad by technicky možný bol, ale je možný aj oficiálne?
Vladimír:
Keď som odchádzal pred týždňom do južného Talianska tak sa na fóre diskutovalo o používaní displejov na vozidlách. Urobil som pár snímok autobusov v Bari, Lecce a v Ríme. Ak budeš mať záujem môžem Ti ich poslať, popíšem ich a porovnáme to s našimi podmienkami.
Miro:
V sobotu som sa vrátil talianskej Kalábrie a odfotil som si na stanici v Réggiu di Calabria informačný materiál s nadpisom „bus & treno, unico biglieto“ (autobus a vlak, jeden lístok). V tarifnom systéme je jednotné cestovné pre oba druhy dopravy (niekto to navrhoval aj pri ŽRIDS a SAD do Rajca). Ak budeš mať záujem pošlem Ti ho emailom na nahliadnutie, prípadne preštudovanie.
Valec:
Bude treba ešte potrebné dopracovať mnoho na ŽRIDS. Zrodil sa za ťažkých podmienok, keď ZSSK nemala záujem zabezpečovať dopravu na trati Žilina – Rajec. Tak ako účelovo vznikla oddelením od ŽSR, tak rozhodnutím vlády v júli tohto roku je odpísaná na zánik. Majú z nej vzniknúť dve spoločnosti, jedna pre nákladnú dopravu, ktorá bude predaná zahraničnej spoločnosti CARGO a druhá spoločnosť pre osobnú dopravu. V roku 1996 využilo služby železníc 76 miliónov cestujúcich a v roku 2003 už len 51 miliónov (NO 14. aug. 2004). Z tohto vidieť, že ZSSK nemala záujem o cestujúceho a svojou cenovou politikou vyhnala ľudí z vlakov. Pri takej veľkej strate cestujúcich si predstavenstvo, ktoré tam stále sedí, si veľkú hlavu nerobí. S týmto súvisia aj ťažkosti ŽSR, ktorým nemá kto za používanie dopravnej cesty zaplatiť. Naopak pripravili nepremyslenú likvidáciu 26 lokálnych tratí, medzi ktorými bola aj trať Žilina – Rajec. SIRS a.s. Žilina obnovila prevádzku na tejto trati tým, že začala uhrádzať stratu z jej prevádzky ZSSK a.s. Následne bol vytvorený ŽRIDS ako prvý na Slovensku. Porovnajme ako dopadli iné lokálne trate.
Je ešte mnoho vecí, ktoré bude treba doriešiť v ŽRIDS, o ktorých sa už na fóre písalo.
Reakcia na: Sarko #814:
SIRS je Slovenská Investičná Realitná Spoločnosť, tajomná to firma, ktorá vraj zachránila Rajeckú Anču, keď na nej ZSSK vo februári 2003 zastavila prevádzku. Neskôr spoločne s DPMŽ a ZSSK vytvorili to, čo sa dnes honosne nazýva ŽRIDS - Žilinský Regionálny Integrovaný Dopravný Systém, do ktorého patrí Rajecká Anča a MHD v Žiline. Okrem toho SIRS vlastní neviem aký veľký, ale významný podiel v SAD Žilina. Preto tá Valcova poznámka, že asi nemajú záujem na skutočnom integrovanom dopravnom systéme, kde by nosnou dopravou v Rajeckej doline bola železnica s ľudským intervalom a na ňu by nadväzovali autobusové spoje.
bigmac: vsak kneeling ma od vyrobcu aj B 732. Zapina sa packou ktorej umiestnenie radsej nebudem spominat. Akurat treba cakat kym sa opat natlakuje vzduch.
A vyska podlahy sa da nastavit aj na I 280. 🙂 😃
Reakcia na: Sarko #813:
Dobre, reklamu budeme oficiálne nazávať "Minolta".
Reakcia na: Valec #791:
Ono existuje aj nejaké SIRS? Doteraz som o tom nevedel, ale už som si našiel príslušné informácie. Ešteže v tom nie je SARS. ?
Reakcia na: Vladimír #798:
Ja by som tiež bol za tú Minoltu. Nielen na každom autobuse, ale aj v každom meste sú uvedené iné autorizované predajne. To máš ako s predajňami Orangeu, každú pobočku má iná súkromná firma, ale na výrazný typ reklamy povieme len jedno slovo. ?
re vladimir, kneeling v bratislave:
az 4 vozy maju tento zazrak prirody:
3x daidalos412
1030-1032 (ex.1700-1702) a turbopavuk skoda21trac vecne skapaty ev6401.
u tychto priblizovadiel bol instalovany vyrobcom.
u vsetkych ostatnych gumokolov akejkolvek trakcie sa vyskytuje zavisle od miesta vyskytu a rozmrdanosti povrchu zastavky, v ktorej sa prave nachadza a instalovali ho priatelia cestari... :-))
re najodpornejsi kacer:
minoltu si pamatam len zvonka ako hnusnu ruzovu husenicu, jej technicky stav zhodnotit nedokazem.
7063 som si vsak pravidelne nechaval stavat na ruzinovsky zalozak este v casoch, ked sa vypravoval z hydinovych zavodov cifer, autonomna stojanka krasnany. ta hararaburda bola genialnym vozidlom, jazdila ako oci, brzdila velmo obstojne a ked si tlacitkom pojazd nad 55km/h zashuntoval do predradneho odporniku, tak s privesenou skapatou 2xt6 to letelo racianskou ulicou smer kachnarovo vratislavove s pretocenym chytromerom a zeravou kontrolkou vmax cervenej farby. jedinu vec, co jej je mozne vycitat bola neforemne nadrozmerna kabina kocisa, z ktorej bol zly vyhlad na prve dvere a dalej do voza uz vobec nijaky. ale ako dobre sa v nej spalo, hlavne ked si mal rano od 03:40 do 13:00 zalozniak z kacerova a potom od 14:35 do 00:35 poslednu osmicku zo srotovne jirihn dvur
Reakcia na: S499.1023 #801:
Hm, najodpornejsim kacerom vsetkych cias bola nazyvana 7063... Preco 7015? Farebne? To hej 🙂
Reakcia na: Valec #807:
Zámerne som napísal "jediný 12m NP autobus" ?

Ale keď už sme pri spišskom City buse, neviem, či má kneeling. Tohtoročné prešovské budú mať napr. iba krátke, dlhé kneeling mať nebudú.
Reakcia na: Vladimír #806:
A nezabudni na kĺbový Citybus v SNV.
Čiže kneeling nemá jediný 12m nízkopodlažný autobus na Slovensku - Karosa City bus #333 v Prešove, rok výroby 1997.

Aby sme boli kompletný, zaujímalo by ma ako je na tom s kneelingom nitrianske Citaro.
Reakcia na: marek #802:
bystricke kneeling maju tiez, hoci sa povravalo ze ho neobjednaju. Boli dodane naraz s presovskym (zatial) najnovsim.
Reakcia na: SpEcIaLnY #790:
Môžem ťa ubezpečiť, že Ikarusy 412 kneeling majú, pretože mi to raz jeden vodič ukazoval.
Reakcia na: marek #802:
Ak sa nemýlim, žilinské City busy kneeling majú. Mali by ho mať aj bystrické, ale nie som si istý. V Prešove má kneeling len novší z City busov, ten starší ho ešte nemá.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.