Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ešte raz dávam do pozornosti 2 staré fotky žilinských busov, (dúfam, že už sa to dá otvoriť) ktoré sú na mojej stránke
http://simkoslav.szm.com/autobusy.htm
Nemá niekto bližšie info (najmä o prvom obrázku?)
Juraj - a co keby som si stukol za batozinu namiesto sest korunoveho 7 alebo 8 korunovy listok?
Reakcia na: LUK #7766:
Cudne su argumenty takmer vzdy, ked sa nieco niekomu nepaci.

Aj mne bolo roky cudne, preco by sa do R&G kariet nemohla nabijat elektronicka penazenka SAD a do EmTest kariet nabijat jazdy DPMZ. Vraj to nejde. A Ajhla! Akonahle si vlastnik pristupovych klucov sektorov rozkaze, co sa mu za jeho peniaze ma urobit - ide to...

A naopak. Ked sa jedna karta kdesi v Hradci precipuje, hovori sa, ze to nejde a nikto sa nepyta, ci si to nahodou dotycny obcan vlastnik kariet tak sam dobrovolne nezelal. Ked sa to iste stane v Bystrici ci Zvolene, tak ide odrazu precipovat aj 60 000 kariet, lebo si to obcan vlastnik karty tak zela a naopak zas sa nikto nepyta, co na to eminent karty, ktory za system zacvakal.

Vselico je na tomto svete cudne... Nielen tebe, ale aj mne, aj inym...
Reakcia na: simkoslav #7765:
Vsetky muchy sa objavuju a postupne vychytavaju.

L99 tam nemoze stat. Objednalo si ju Hypertesco a ono si urcuje aj zastavky. Policia medzi nimi nie je. Ked si objednaju, bude.
Reakcia na: Jakub #7762:
nesnaž sa... aj tak to nepôjde... 😛

Je to dosť čudne z niektorých tu prezentovaných argumentov... ?
1. Ad: Polícia: V súčasnom systéme sa táto zastávka javi ako dobré prestupné miesto (z Vlčiniec na Solinky, z Hájika na Vlčince). napadlo ma, či by tu nemohla stáť aj linka 99 (prestup na Solinky), 26 smerom na Vlčince a ako bolo spomenuté, aj 21. Jednoducho by sa tým skrátila doba cestovania s prestupom.

2. A bude sa znižovať aj zľavnený lístok prestupný (na 12 Sk?)

3. Ešte jedna príhoda: Ak chceme prestupovať z Hlín na Vlčince (I), najlepšie je to na štúrovom námestí. Minule sa však stalo (podotýkam v sedle, keď sa čaká 17 minút), že akonáhle prišla 13-ka na túto zastávku, 4-ke sme mohli len zakývať. A prestupuje tu na tejto trase dosť ľudí! Nemohli by na seba tieto spoje nadväzovať?
Reakcia na: Jakub #7763:
Vzdy ked sa presne nevie 'trafit' cena hocicoho, z prepocitaneho intervalu sa da na hornu hranicu. Lahsie je po vykrystalizovani spustat ako dvihat.
Reakcia na: Juraj #7760:
Co je dovodom poklesu ceny po tak kratko case?
Reakcia na: Juraj #7757:
Dovolim si z polovice nesuhlasit. L 21 caka na semaforoch obvykle o dost dlhsie, lebo zelena dolava trva strasne kratko, stihnu prejst max. 3 auta aj to uz na cervenu, kdezto v priamom smere ta zelena trva ovela dlhsie, navyse v priamom smere vacsinou okrem MHD skoro nikto nestoji (na rozdiel od laveho pruhu). Viem, o com hovorim, 4 roky som studoval na GVO a bolo to strasne cakat vzdy na tu kratku zelenu.

Preto si teraz vzdy pre cestu do centra vyberiem radsej trolejbus, pretoze krizovatku prejde obvykle na jeden raz.

Avsak pri ceste spat je to opacne - trolejbusy maju na Halkovej kratku zelenu, kdezto L 21 ju ma najdlhsiu.
Reakcia na: Juraj #7760:
Tak to zníženie ceny prestupného lístka je dobrá správa.... Takých správ nech je viac....
Reakcia na: Pišta #7759:
Vobec nemam zaujem nic tajit, ale presny termin fakt este neviem. Logicky by mali Abusy byt naviazane na Tbusy a Tbusy budu utrasene az po skonceni prieskumu z Hajika, analyze vysledkov a dohodnuti pripadnych zmien, ak nejake budu.

Zmien bude viac, jedna z nich by malo byt znizenie ceny prestupov pri papierovych CL z 19 na 17 Sk.
Reakcia na: Juraj #7757:
Ako argument to beriem.... Tak aspoň sa vyjadri jasnejšie, že od kedy sa udeje avizovaná zmena CP. Dúfam, že čoskoro...
Reakcia na: Juraj #7757:
.... v krčme pri polícii je vraj lepšie pivo ako po ceste od Tesca ku ONV.... ?
Reakcia na: Pišta #7756:
No vidis, teraz je to OK, pekne na rovinu. Teraz ti mozem na rovinu odpisat aj ja. Rozdiel medzi zastavkami pred krcmou pri Policii a pred Obch.akademiou je cca 200m, co je len o malo viac ako v opacnom smere na Halkovej. Autobus ma v smere z Banovej lahsie na semaforoch odbocenie dolava a pri poste plynule prechadza po hlavnej. Keby siel dalej po Halkovej, zdrzi ho odbocenie dolava a taktiez pri poste musi davat prednost. V opacnom smere z Hurbanovej teraz ide plynule priamo po hlavnej a pri hasicoch ma zas prednostnu sipku doprava. Pri jazde cez Kuzmanyho by musel z Hurbanovej pri poste davat prednost protiiducim vozidlam a este viac k jestvujucim trolejbusom by zdrziaval premavku za sebou i seba, pri vyjazde z Kuzmanyho na Halkovu musi davat prednost a dalsi cas by stravil v rade vozidiel na semaforoch pri hasicoch. Vtedy pri AVTD bolo aj stanovisko dopravneho inspektoratu vacsie za lepsiu plynulost jazdy ako prejst 200m, co v meste velkosti Ziliny nie je v podstate ziadna velka vzdialenost.

Nie som proti ozivaniu, co bolo dobre a zislo by sa aj teraz, ale vtedy bolo dobre aj vselico ine - bolo v meste malo aut, maslo stalo 8 Sk a benzin 2,10.

Inac, za spickovu hodinu sa na zast. Velka okruzna oznaci na vsetkych linkach a v oboch smeroch 5 CK pravidelne, 6 CK nepravidelne a 20 papierovych listkov, co je viac ako 10x menej ako napr. na Stef.nam.
Reakcia na: Juraj #7755:
Áno, to by sme chceli viacerí.... Ale ty sám si povedal, že to je absolútne vylúčené.... Čísla ťa nepustia, ok. Videl som ich na MD. Ak má byť trasa dodržaná , ok, beriem, história a zvyky sú železná košeľa. Ale historicky L1 premávala práve okolo terajšej polície a to kino Úsvit tam si vopchal ty počas zmien na AVTD. Teraz kvôli prestupu by bola táto zastávka veľkým plus nielen pre mňa. Znovu beriem do úst väčšinu..., sorry. Voľakedy okolo Komenského, Štúrovko nám, žel.st. premávala L11, ktorá mala tiež dosť svojich cestujúcich. a prázdna nepremávala, lebo vozila robotníkov do priemyselnej časti mesta. Juraj, čakám ten argument, prečo nie okolo polície. Počet nastupujúcich pri Úsvite do Chlmca je skoro O, a späť? Trošku viac...( nie dve nuly ? ) , ale možno 1 percento obsadenosti autobusu. Nemám to podložené počítačom, je to len vizuálne. Pri Úsvite sa zastávka využíva prevažne len na výstup.... Toto je Juraj pravda. Doteraz ste nám neposunuli ani posledný spoj, nechápem, načo sa potom zlostíš. Len kvôli tomu, že ožívam to , čo bolo voľakedy dobré a zišlo by sa to aj teraz?
Reakcia na: Pišta #7751:
Preco teda okolkujes? Preco to zakryvas vselijakymi prestupmi a rovno nenapises, ze chces priamo z Banovej cestovat na Sturovo nam. a ku zel. stanici!
Reakcia na: PeterC #7752:
Toto je pravda... Tu by sa Juraj mohol pozastaviť a urobiť nejaký ústupok... Mne ľudia z Banovej ani Závodia nevadia, ale čo mi vadí, je to, že do natrieskaného trolejbusu sa musia pchať, lebo častokrát nemajú inú variantu... len kvôli trase L21 - ako Pišta písal, možno 1 zastávke na možný prestup... A zmeniť aspoň odchody L21 sa už mali dávno tak, aby predchádzali spoje z Hájika. Odťažilo by nám rannú špičku.... To som už ale niekedy písal . Nič sa v tom neurobilo.... Škoda.
Reakcia na: Miro #7734:
Ja si naopak myslim, ze revizori by mali byt obleceni v "rovnosate" daneho dopravneho podniku a viditelni vzdy a vsade. Jednak sa tym buduje respekt, jednak image dopravneho podniku. Mali by chodit v trojiciach a vzbudzovat respekt (ako silou, tak aj spravanim). Vodic autobusu alebo trolejbusu je vzdy prvym, ktory zbada revizorov viditelne stojacich na zastavke, lebo sedi uplne vpredu, ma najlepsi vyhlad a neustale sleduje cestu a okolie. Po spozorovani revizorov viditelne stojacich na zastavke vodic zablokuje oznacovace, takze nikto si uz nebude moct oznacit listok ci pouzit cipovu kartu. Po zastaveni na zastavke sa kazdy z troch revizorov postavi pred "svoje" dvere a skontroluje vsetkych vystupujucich cestujucich. Nasledne nastupia do vozidla a uz pocas jazdy skontroluju zvysnych cestujucich. Nastupujuci cestujuci si samozrejme oznacia listok automaticky, kedze vidia revizorov vo vozdile. Jedina nevyhoda spociva v tom, ze vystup cestujucich sa moze niekedy poriadne predlzit. Je to ale velmi ucinne vo vsetkych ohladoch. Pouziva sa to napriklad v Holandsku. Pri pravidelnych kontrolach si cestujuci na to zvyknu a vystupovanie a kontrola prebiehaju plynule.
Reakcia na: skarpo #7749:
Este by som doplnil ku prestupovaniu L21/L7. Ak sa niekto rozhodne pre tento prestup, dam mu malu radu z vlastnej skusenosti: Ak chcete z L21 prestupit na L7, konkretne posledny spoj tejto linky (z Hajika o 07:25), tak sa nespoliehajte, ze prestupite v Zavodi, ale radsej az na Halkovej. Ide o to, ze su dni (cez skolsky rok), ked sa tento spoj celkom naplni uz na Slnecnom namesti (ani tam uz vsetkych nezoberie), a potom najblizsie stoji az na spominanej Halkovej, kde prvych par ludi zvykne vystupovat. Cez Zavodie niekedy vobec nestoji, pretoze keby otvoril dvere, tak by sa "substrat" vysypal na chodnik.
Reakcia na: Juraj #7748:
Tých pár spojov L7 beriem.... Ok. Beriem aj prestup z Chlmca, ok. Dokonca beriem aj prestup na L22, ok. Ale doteraz nepadol zo strany DPMŽ jediný argument , prečo okolo Polície nie, keď je to v prospech cestujúcej verejnosti. L21 má len 1 uzlový bod na prestup - ONV a OD Tesco. Ale Bánová má handycap v prestupe na L3 a L13. A kvôli tomu som písal. Finančne to DPMŽ nebude stáť ani korunu... Akurát hrsť cestujúcich, ktorím to pomôže....
Znovu som použil množné číslo.... , sorry.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement