Juraj,prosim ta,tr224 po GO s novou vyzbrojou,nie a nie vyrazit do ulic,ked chodim na cintorin,vzdy ho ocami najdem stoji tam zapadany snehom je ta porucha tak vazna?a ak este mozem,uz sa vratil z rosera klbak?dik
Oooj, tam je toho omnoho viac. Caka sa len na oficialne schvalenie stranky na Zdruzeni 21.2. a potom sa to vycisti a doplni o vyrocne spravy, zaznamy o cinnosti jednotlivych odbornych komisii atd.
Zial, poznam tu situaciu velmi dobre. Samotna dvojka nestiha a v kratkej dobe su zalohy na doprave do Kie prave v tom istom case. Ale keby sme sa zisli, povieme si, kde chceme "dvojkou" ist. Ak by sme chceli ist na Gympel na Hliny alebo az ku Stavebnej fakulte, vobec nemusime ist L2, ale sli by sme za rovnake cestovne L13. Ak by sme chceli ist k Domu odborov, tiez by sme sa nepchali zbytocne do L2, ale sli by sme L14. Dokonca by bolo mozne, ze by to od nas odkukali viaceri, urobili by to iste a L2 by bola obsadena primerane. To by bolo super!
Juraj, ja mam napad. V pondelok sa stretneme na Matici slovenskej o 7:30. Spolu sa dvojkou prevezieme na polnu. Po vystupeni z autobusu budem velmi zvadavy na tvoje reakcie. Co ty na to? Mailom Ti poslem, ako sa spozname. Poznam to na vlastnej skusenosti ze az prax ta donuti urobit nejaku vec, pripadne uplne zmenit nazor.
reč bola o "každom náraste o 100 alebo 150 cestujúcich", takže tam už to jednoznačne zaujímavé je. A nami preberaná zmena tarify by nespôsobila iba jednorazové lokálne zvýšenie počtu cestujúcich, takže Tvoj príklad je vyvedený do extrému. Úprava cestovného smerom nadol by spôsobila najskôr pozvolné naplnenie súčasného počtu spojov (čím by sa zlepšila ekonomika) a až neskôr by si MOŽNO vyžiadala pridanie (zopár) spojov, čím by sa ale ekonomika až tak nezhoršila. To by sa musela radikálne zvýšiť výprava...
Tak, tak. To je dobry napad. Z dnesnej spickovej ponuky cca 4500 miest z Hajika tych 40%, co jazdia na 16-ke teda zobrat a presunut ich Solinkarom na 13-ku a Vlcinciarom na 14-ku. Ti by tomu boli urcite radi. Len to ma jeden hacik. Kto sa pod to podpise...
Ano, super pravda. Kupit voz za 5 milionov, nasadnut do neho 100 cestujucich, zinkasovat od nich od starych po mladych v priemere po 4 Sk (pri predkladanej tarife), odviezt ich v priemere 4km a vratit voz na dvor - to je teda ekonomicke terno!
Ak by vsak okruh otocil 10x za den, t.j. 20 jazd a tam by mal 20x100 (predstav si, este aj na spojoch o 22.h vecer!), t.j. 2000 cestujucich, to uz je o inom. Ale doteraz sme hovorili o 100 a nie o 2000 cestujucich...
pre veľký úspech by sa začala od Žiliny kopírovať aj do iných miest, čím by Žilina stratila to čaro osobitosti...
Re #7465 Juraj: tak si dovolím tvrdiť, že spoj s vozidlom obsadeným 100 alebo 150 platiacimi cestujúcimi MUSÍ byť značne výnosný, takže neviem, prečo by som ho nemohol zaviesť...
Ty myslis na politiku, to sem nepletiem, ja myslim na dopravu. Oznacovanie jazd sa bude postupne rozsirovat. Ekonomicka situacia a potreba prehladu o vykonoch k tomu mesta postupne dovadza.
A nie, ze by som nechcel. Uz som to aj zacal a hned som bol onalepkovany na bratislavkom fore za premudreleho. I tak se da.
Ano, podla niektorych BY MALO. Ale bude? MHD to nie su mobilni operatori, u ktorych na uz rovnakej sieti so skoro rovnakymi prevadzkovymi nakladmi zvysenim poctu "ucastnikov" pri nizsich cenach vzrastu celkove trzby. Pri MHD si kazdy narast o 100 alebo 150 cestujucich ziada dalsi novy kratky ci klbovy voz, nan 2 soferov a 30 litrov nafty po takmer 40 Sk za kazdych 100 km. VOBEC tym nechcem povedat (ak sa uz niekto chystal ma napadnut) ze nam na cestujucich nezalezi, alebo ze by sme nechceli ich narast, pri sucasnych cenach vstupov to ide len za sucasne ceny (aj cestovneho) a nie nizsie.
Mame jeden zajazdovy autobus pre 51 ludi a jeden pre 28. Kazdy sa cuduje, preco nie je cena za 1km toho maleho polovicna. Slo by to, pokial by vodic jazdil za polovicnu mzdu....
Neviem si predstavit, co je na tej zilinskej tarife take chulostive, ze to nemoze byt zverejnene. Prave preto som sa ta opytal, aby som poznal odpoved.
(Ja hlavne dufam, ze po volbach sa udeju zmeny v Ziline. Hulvatskeho sposobu vedenia mesta mam uz akosi dost.)
Neviem, koho si to citoval, ale mna urcite nie. Skus si analyzovat tie mesta, zatial bez Ziliny. Maju vo VSETKYCH rovnaky system tarify? Nie. Tak skus zatial bez Ziliny pris na to, preco. Zilinu ti potom niekedy na najblizsej stretavke dovysvetlim.
(P.S. Po volbach sa aj v dalsich mestach udeju vselijake zmeny, nechajte sa prekvapit...)
tak ako každé zdraženie v konečnom dôsledku znamená pokles počtu cestujúcich (a teda aj tržieb), tak aj opačne by zlacnenie malo znamenať nárasť počtu cestujúcich (a teda aj tržieb)...
1) tarifa so spôsobom nástupu do vozidla nesúvisí, prosím neodbočovať od témy
2) základné cestovné bolo 15 SKK (z karty 13 SKK), za prestup do 40 minúť bola z karty zľava 45%
3) určite je zaujímavejšie nabiť si napríklad 100 SKK a prejazdiť ich AKO sa mne páči a KEDY sa mne páči...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
LUK