Reakcia na: Jozef #6667:
Pre tých, ktorých zaujíma oblasť privádzača Žilina (Budatín) – Brodno, ešte krátky dodatok.
Táto severná časť mesta ešte nie je definitívne stavebne ukončená, lebo privádzač je teraz napojený na jestvujúcu štvorprúdovú komunikáciu asi 2 km dlhú okolo Brodna smerom do Čadce, CZ a PL. V budúcnosti, po vybudovaní diaľnice D3, sa terajšia štvorprúdová komunikácia okolo Brodna prebuduje na diaľnicu a spomínaný privádzač sa pred Brodnom pripojí mimoúrovňovo na diaľnicu. Navyše bude potrebné vybudovať novú komunikáciu zo Žiliny do Kysuckého Nového Mesta a pripojiť komunikačne mestskú časť Brodno na mesto, kde nám teraz premáva autobusová linka č. 22. Bude potrebné konečne dopravne a urbanisticky doriešiť túto severnú časť mesta. Všetko bude stavebne náročné, lebo v tomto priestore okrem diaľnice, preteká rieka Kysuca a prechádza medzinárodná železničná trať. Napojenie mestskej časti Brodno z centra je zaujímavo vyriešené, ale s realizáciou stavby si ešte pár rokov počkáme. Cestujúcim na L22 z Brodna to teraz neprekáža, lebo za pár minút sa pohodlne dostanú po štvorprúdovke do centra, skôr ako z niektorých sídlisk.
Jozef
7.12.2004 - Pred rokom odovzdali do užívania asi 900 m dlhý diaľničný privádzač cesta I/11 Žilina (Budatín) – Brodno II. etapa s napojením na plánovanú diaľnicu D3. Je súčasťou medzinárodného koridoru D3, ktorý okrem iného spája Žilinu s Poľskou a Českom. Technicky náročnú stavbu medzi riekami Váh a Kysuca možno rozdeliť na dve časti, ktorú navyše pretína Košicko-bohumínska železnica. V prvej časti je privádzač napojený cez dva vážske mosty, ktoré boli I. etapa stavby, na žilinský štvorprúdový okruh. Odtiaľto prechádza v intraviláne Budatína, kde sa rozširuje až na šesť pruhov a mimoúrovňovo križuje komunikácie do Tepličky nad Váhom, Budatína a Zástrania. V týchto priestoroch je vybudovaný podchod pre peších. Ďalej privádzač prechádza ponad železnicu na ďalšiu mimoúrovňovú križovatku s odbočením do Považského Chlmca (Bytče). Vybudovanie nového privádzača si vyžiadalo rekonštrukciu pôvodného železničného nadjazdu, mosta nad Kysucou i dve nové komunikácie do Považského Chlmca a Zástrania. Investorom tejto stavby bola Slovenská správa ciest a generálnym dodávateľom stavebných prác Váhostav-SK Žilina. Rozpočtové náklady privádzača predstavujú 498 mil. korún. Stavba umožňuje vodičom rýchlejší, bezpečnejší a úspornejší prejazd týmto významným dopravným uzlom. V Budatíne na Námestí hrdinov boli vybudované nové priestranné autobusové zastávky. Cez uvedený privádzač prechádzajú aj autobusové linky MHD L21 Považský Chlmec - Bánová, L22 Brodno - Bytčica, L30 Vranie – železničná stanica, L27 Zástranie – Závodie a L29 Budatín (Dolná) – Žilinská Lehota, ktoré zabezpečujú rýchle a bezpečné spojenie mestských častí s centrom mesta. V minulosti sa diskutovalo aj o vybudovaní trolejbusovej dopravy do tejto oblasti, kde prichádzal do úvahy Považský Chlmec s obytnou a priemyselnou zónou. Po zastavení stavby D3 v úseku pred Strážovom ponad Hričovskú priehradu do Považského Chlmca a vyústením tunela pred Brodnom, bude uvedený privádzač slúžiť na prepojenie z D1 od Bratislavy smerom do Česka a Poľska. Z tohto dôvodu nie je možné počítať s trolejbusovou dopravou v tomto priestore.