Historický kalendár:
28.10.1949 – DPMŽ začal vykonávať MHD v Žiline. Bol založený a zapísaný do obchodného registra 26.4.49 s účinnosťou od 1.1.1949. V rokoch 1958 - 1962 zabezpečoval aj lodnú dopravu na Oravskej priehrade loďou Žilina, ktorá potom prešla na ČSAD Dolný Kubín. V roku 1949 mal 4 linky, 5 autobusov a dopravu zabezpečoval na dĺžke 31 km. DPMŽ po 14 rokoch od 1.1.1963 zanikol, keď na základe rozhodnutia vtedajších orgánov, prešiel do ČSAD, n.p. Banská Bystrica. V nasledujúcich rokoch bol úpadok MHD v Žiline. Mestské zastupiteľstvo v Žiline v nových demokratických podmienkach schválilo znovuobnovenie DPMŽ dňa 6.10.1992.
K 31. 08. 2005 mal dopravný podnik 336 zamestnancov, 43 trolejbusov (15 sólo Škoda 14Tr a 28 kĺbových Škoda 15Tr) a 56 autobusov (Karosy sólo 46, City busy 3 a Karosy kĺbové 7). MHD je vykonávaná na 10 trolejbusových a 13 autobusových linkách (z toho dve nočné a 1 pre spoločnosť Tesco o dĺžke, v pracovný deň 11.941 km na deň a v sobotu - nedeľu 6.273 km na deň. Po zrušení L28 je od 26.9.2005 len 12 autobusových liniek.
Vo Výročnej správy DPMŽ s.r.o. za rok 2004 sa uvádza, že podiel elektrickej trakcie na prepravených osobách je 60,1 % a 39,9 % bolo prepravených autobusmi. Celková dĺžka prevádzkovaných liniek bola 396,3 km, z toho 240,1 km autobusových a 156,2 km trolejbusových liniek.
28.10.1949 – DPMŽ začal vykonávať MHD v Žiline. Bol založený a zapísaný do obchodného registra 26.4.49 s účinnosťou od 1.1.1949. V rokoch 1958 - 1962 zabezpečoval aj lodnú dopravu na Oravskej priehrade loďou Žilina, ktorá potom prešla na ČSAD Dolný Kubín. V roku 1949 mal 4 linky, 5 autobusov a dopravu zabezpečoval na dĺžke 31 km. DPMŽ po 14 rokoch od 1.1.1963 zanikol, keď na základe rozhodnutia vtedajších orgánov, prešiel do ČSAD, n.p. Banská Bystrica. V nasledujúcich rokoch bol úpadok MHD v Žiline. Mestské zastupiteľstvo v Žiline v nových demokratických podmienkach schválilo znovuobnovenie DPMŽ dňa 6.10.1992.
K 31. 08. 2005 mal dopravný podnik 336 zamestnancov, 43 trolejbusov (15 sólo Škoda 14Tr a 28 kĺbových Škoda 15Tr) a 56 autobusov (Karosy sólo 46, City busy 3 a Karosy kĺbové 7). MHD je vykonávaná na 10 trolejbusových a 13 autobusových linkách (z toho dve nočné a 1 pre spoločnosť Tesco o dĺžke, v pracovný deň 11.941 km na deň a v sobotu - nedeľu 6.273 km na deň. Po zrušení L28 je od 26.9.2005 len 12 autobusových liniek.
Vo Výročnej správy DPMŽ s.r.o. za rok 2004 sa uvádza, že podiel elektrickej trakcie na prepravených osobách je 60,1 % a 39,9 % bolo prepravených autobusmi. Celková dĺžka prevádzkovaných liniek bola 396,3 km, z toho 240,1 km autobusových a 156,2 km trolejbusových liniek.
Jozef
Myslím si, že treba počkať na vysvetlenie a netreba vopred robiť súdy. Revízori každoročne chodia na skúšky, ktoré sú pomerne náročné a mám trochu pochybnosti, žeby urobil revízor takú školácku chybu. Aj keď cestujúci neovládajú presne celú tarifu, ale vedia, že deti do 6 rokov neplatia cestovný lístok a revízor by to nevedel?. Napríklad dnes som išiel L16, kde nastúpili dvaja revízori a po odchode trolejbusa zo zastávky, keď už nikto nestál pri označovačoch, zablokovali ich a vykonávali kontrolu. Jedno asi 10 - 12 ročné dievča hľadalo v školskej taške cestovný lístok a až po príchode revízorky sa jej ho podarilo nájsť. Medzi školáčkou a revízorkou bol krátky rozhovor, revízorka potom odblokovala označovače, sama označila malej slečne lístok (!) a pokračovala ďalej v kontrole cestovných lístkov. A mohlo to byť podľa predpisu celkom ináč.