Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Juraj: dobre čítam? Šesť trolejbusových liniek s nízkymi intervalmi a prestupná tarifa v príprave? Bravo! Ak sa to zrealizuje, nemám viac žiadnych výhrad voči žilinskej MHD a naveky zakopávam vojnovú sekeru.
Vladimir: chapem ze vodici slintali, sam som pocul chvalospevy na voz tohto typu a rocnika.
Bravo,to linkovanie sa mi velmi paci,a ak bude aj ten interval taky,tak radost cestovat
Reakcia na: Juraj #5843:
Odkedy sa plánujú tieto zmeny? Sú dobre vymyslené a majú dobrú koncepciu. Plánujú sa zmeny aj na autobusových linkách?
Reakcia na: Juraj #5844:
Keď Ti mám povedať úprimne, bral by som, ale len z čiste toho hľadiska, že máme toľko vozov v dielni a dennú výpravu tak škrabeme, že nám aj teraz tá deväťstovka umožnila trochu lepšie dýchať. Ale Agoru sme inak testovali asi pred pol rokom.
Reakcia na: Vladimír #5842:
Nechcete na dalsi tyzden pozicat Agoru?
Reakcia na: Vladimír #5842:
A ked som uz podakoval tebe, za hlavnu koncepciu si zasluzi podakovanie -jsi-, to je z jeho hlavy, moja je len zmena na L29.
Reakcia na: Juraj #5839:
Neviem ako cestujúci, ale ak sa vám náhodou vráti v interiéri oslintaná, tak to bude od našich vodičov. Veľmi sa im páčila, už len oproti B 900 našli celý rad výhod, o B 700 ani nehovoriac. Dnes ju mali vodiči pre poruchu odstavenej B 732, nečudoval by som sa, keby si priali zotrvanie svojho autobusu v dielňach ešte jeden deň.

Ľutujem však, že som ráno nezažil to hlásenie. To muselo byť úplne super. Na nitrianskej L7 to vyhlasovalo zastávky žilinskej L7. Keď si predstavím na Klokočine zaznieť takú Hôreckú... ?

Už sa teším na našu prvú B 952, ktorá príde do konca roka.
Reakcia na: Juraj #5838:
rozumný postoj... Riešenie pomocou L29 je veľmi praktické... ?
Reakcia na: VLK #5831:
To je dobre, ze tvoje nazory nie su nazormi tvojho zamestnavatela, lebo niektorych ludi dost drazdi to niekedy namyslene az arogantne chovanie s decentnym podnikatelskym usmevom na tvari.
Reakcia na: Vladimír #5837:
A co na nu Nitrania? Ake boli reakcie? Nerobil im nahodou chute aj nazov DOPRAVNY PODNIK /...mozno niekedy MESTA NITRY?/
Reakcia na: Jozef #5832:
S tymto som vnutorne bojoval najviac a bojujem doteraz. Ale ak to vsade vychadza, ze trolejbusova doprava je v Ziline nosnym systemom a autobusova doplnkovym, je logicke, ze na nosnom systeme sa vyzaduje kratky interval a u autobusov sa toleruje aj hodinovy interval. No a jednotka aj pri hodinovom intervale chodila z Rondla do depa skoro prazdna, nekonecne dlhe davanie prednosti na Zavodskej zakazdym naburavalo jej synchronizaciu s inymi linkami na dalsej trase a pritom pre Tb linku to bol interval smiesny. Takto L29 Z.Lehota-Strazov-Depo-Rondel-Vel.Okruzna-Hurbanova nielen poriesi kapacitne vyrovnane potrebu depa, ale sa aj zlikviduje to jalove drahe jazdenie na Rondel z dovodu nemoznosti laveho odbocenia k Marnici.
Ked sa raz niekedy predlzi az ku krematoriu, nie je problem to zmenit, cislo mame rezervovane.
Reakcia na: Juraj #5836:
Inak, keď spomínaš tú Nitru... Ešte pred pár dňami si sa čudoval, že do akej to nešťastne úzkej uličky posielame autobusy (Špitálska ul.). Dnes sa tam celý deň producírovala vaša 11-ka 🙂
Reakcia na: Vladimír #5835:
Tak v prvom rade sa musim podakovat ja tebe. Iba ty vies, ze ked sme pondelok poobede sedeli v Nitre pri tej pizze, vyzeralo to trochu inak. Dal som si od teba poradit a myslim, ze je to fakt lepsie.

To cislovanie sa aj mne pacilo s cislami do 10, avsak ked uz sa zmenil system trasovania z U na P, bude logickejsie /a trochu ide aj o zvyklost podla Hajika/ dat na kazde sidlisko urcitu logicku "symetriu", teda Solinky 3/13, Vlcince 4/14 a Hajik 6/16.

Vynechanie intervalu 6/16 si uhadol presne.

Zastavky na okruhu by mali byt take, aby sa na kazde sidlisko kazdou dvojicou islo z jednej zastavky. Aj tu na fore boli negativne pripomienky ku opaku.

Z predchadzajuceho vyplyva, ze malo by to byt tak aj zmerom na Vlcince a teda pre okruh ostava interval 10' a cestujuci na Vlky si nastupi do prveho, co pojde, kym na takej Predmestskej uz nie je taky silny dopyt ako na okruhu a 20' v sedle by mohol stacit.
Reakcia na: Vladimír #5834:
Ešte niečo - beriem to tak, že niektoré veci sa ešte môžu zmeniť. Ale navrhnutý interval L4 považujem za dosť slabý. Nechať v sedle po Predmestskej a Košickej prebehnúť jeden trolík raz za 20 minút je veľmi málo.
Juraj: Som veľmi rád, že si sa rozhodol podeliť sa s nami o návrh optimalizácie linkového vedenia TD. Mne osobne sa taktiež veľmi návrh pozdáva. Krásny mimimalistický variant. Zaujalo ma pár vecí.

1. smerovanie liniek na centrálnom okruhu
Linky 4/14. Na rozdiel od liniek 3/13 mi nie je jasné, akým smerom budú centrum obiehať. Resp. by sa dalo o tom debatovať. L4 by mala z historických dôvodov jazdiť v smere Štúrovo nám. - Hurbanova - Žel. stanica, lebo smerom na Košickú a Vlky sa odjakživa nastupovalo týmto smerom. Čo ale s L14? Sú tu dve možnosti, obe svojím spôsobom logické, obe svojím spôsobom nelogické.

a) linka bude premávať v smere Štúrovo nám. - Polícia - Žel. stanica. Výhodou bude to, že cestujúci na Vlčince budú nastupovať vždy v jednom smere, nebudú prebiehať cez cestu. Ďalšou výhodou by bolo to, že na centrálnom okruhu by sa fŕovejšie rozložili smerovania liniek, netočilo by sa všetko rovnako (protismer hodinových ručičiek je silnejší). Nevýhodou by však bolo dosť komplikované spojenie Štúrovo nám. - Vlčince (dookola cez ŽST a Štefánikovo nám.), resp. Vlčince - Štefánikovo nám. (dookola cez ŽST a Štúrovo nám.).

b) linka bude premávať v smere Žel. stanica - Polícia - Štúrovo nám. Výhody a nevýhody platia ako v bode a), len inverzne.

2. Interval 6/16
Interval na jednotlivých linkách bol vynechaný, takže som vytušil, že nebude delený na polovicu. Ono je vlastne logické, že pri Carrefoure nemá 12minútovka v špičke zmysel. Aké intervaly sa teda navrhujú? V sedle to bude asi delené pol na pol, t.j. 20+20. Na L6 by som očakával 20minútovku po celý deň a na L16 v špičke asi nejaké nepravidelné dorovnávacie spoje na žiadanú výslednú 6minútovku.
Mimochodom, Hájik v sedle každých 10 min.? To je o 100% viac ako dnes! Chválim, chválim...

3. Linka 13
Veľmi sa mi páči. Je to zaujímavé spojenie stanice s vysokoškolskými internátmi na Hlinách a následne ďalej aj priamo do univerzitného areálu, navyše v slušných intervaloch. Ozaj super. Ďalej sa mi veľmi pozdáva skutočnosť, že L13 ostáva ako JEDINÉ spojenie Soliniek s Vlčincami. Silné prúdy sídlisko - centrum a späť by tak mali byť odbremenené od prúdu sídlisko - sídlisko, ktorý sa bude realizovať priamo.

Na záver už len hádam jediná negatívna pripomienka -> ja by som tie linky očísloval inak:
14 -> 5
13 -> 7
Reakcia na: VLK #5831:
Ešte dobre, že si napísal tú poslednú vetu. Nátlak... to bolo prvé čo ma napadlo 😃
Reakcia na: Juraj #5807:

Skutočne či chceme alebo nechceme, tak tam ešte chýba trolejbusová linka na Kvačalovu, v poradí 7. linka. Alebo necháme oblasť Kvačalovej, DP, cintorín a časť Závodia odrezanú od trolejbusovej dopravy, keď je tam vybudovaná trolejbusová trať? Myslím si, že keď sa nám už takmer všetky linky točia po centrálnom okruhu, tak aj linka x z Kvačalovej nech prebehne po centrálnom okruhu a vráti sa späť.
a na doplnenie: pravdaže moje príspevky vyjadrujú môj osobný názor a nie sú názorom môjho zamestnávateľa. Oficiálne stanovisko firma zaujme a nemusí byť totožné s mojimi príspevkami. Rovnako informácie, ktoré som čerpal nepodliehajú utajovaným skutočnostiam pri vzájomnom styku dodávateľa a odberateľa technológií dodávaných mojím zamestnávateľom.

tento príspevok som (ne)napísal pod žiadnym nátlakom.... niééé, nechte mňa!!! ☠ ? ? ? ? ? ? ? ?

? ? ? ? ? ? ? ? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.