Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ďalej tu mám niekoľko autobusov, ktoré boli vyradené už počas DPmŽ, ale neviem ich ev. č. (kto má nejakú fotografiu, mohol by to zistiť):

?? B 73. 1983 1996 1983 ZAB 08-54
?? B 731 1984 1995 1984 ZAB 17-54
?? B 731 1984 1996 1984 ZAB 17-99
?? B 73. 1984 1996 1984 ZAB 18-35
?? Ik 280.10 1985 1993 1985 ZAB 24-04
?? Ik 280.10 1985 1996 1985 ZAB 24-07
?? B 731 1986 1996 1986 ZAB 28-56
?? B 731.00 1986 1993 1986 ZAB 28-57 vyr. 20.12.1993
?? B 731 1986 1996 1986 ZAB 28-88
?? Ik 280.10 1980 1994 1980 ZAB 64-72 vysoká ŠPZ !

U toho posledného Ikarusu je vysoká ŠPZ, to znamená, že mal ešte inú, prípadne bol odkúpený z iného mesta.


Zájazdové autobusy:

ŠPZ/EČV typ zar. vyr. r.v. poznámky
ZAB-19-96 B 735 1995 1999 1984
ZAB-26-29 B 735 1995 1999 1985
ZA-686 AE GT 11 1995 1995
ZA-148 AD IVECO 1997 2004? 1997
ZA-469 BR ILIADE RTX 2003 2003


Na ďalších autobusoch (do 1993) pracujem, vrátane SAD ("mestská" časť), je toho však veľa (prečíslovacie tabuľky ŠPZ na EČV, vyraďovanie vozidiel, zoznam podľa ŠPZ atď.).


Trolejbusy:

---------------------------------------------------------------------------
ev.č. typ zar. vyr. výr.č./r.v. vz. poznámky
---------------------------------------------------------------------------
XXXX/XXX XXXXXXXXXXXX XXXX XXXX XXXXXX/XXXX XXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
201 15 Tr 10/7 1995 11971/1993
202 15 Tr 10/7 1995 11972/1993
203 15 Tr 10/7 1995 11973/1993
204 15 Tr 10/7 1995 11974/1993
205 15 Tr 10/7 1995 11975/1993
206 15 Tr 10/7 1995 11976/1993
207 15 Tr 10/7 1995 11977/1993
208 15 Tr 10/7 1995 11978/1993
209 15 Tr 10/7 1995 11979/1993
210 15 Tr 10/7 1995 11980/1993
211 14 Tr 14/7 1994 11986/1994
212 14 Tr 14/7 1994 11987/1994
213 14 Tr 14/7 1994 11988/1994
214 14 Tr 14/7 1994 11989/1994
215 14 Tr 14/7 1994 11990/1994
216 14 Tr 14/7 1994 11991/1994
217 14 Tr 14/7 1994 11992/1994
218 14 Tr 14/7 1994 11993/1994
219 14 Tr 14/7 1994 11994/1994
220 14 Tr 14/7 1994 11995/1994
221 14 Tr 14/7 1994 11996/1994
222 14 Tr 14/7 1995 11999/1994
223 14 Tr 14/7 1995 11998/1994
224 14 Tr 14/7 1996 12000/1994
225 14 Tr 14/7 1995 11997/1994
226 15 Tr 10/7 1995 12001/1994
227 15 Tr 10/7 1996 12002/1994
228 15 Tr 10/7 1995 12004/1994
229 15 Tr 10/7 1995 12003/1994
230 15 Tr 10/7M 1998 12421/1997 I
231 15 Tr 10/7M 1998 12422/1997 I
232 15 Tr 10/7M 1998 12423/1997 I
233 15 Tr 10/7M 1998 12424/1997 I
234 15 Tr 10/7M 1998 12425/1997 I
235 15 Tr 10/7M 1999 12835/1999 II
236 15 Tr 10/7M 1999 12836/1999 II
237 15 Tr 10/7M 2001? 12837/1999 II
238 15 Tr /7M 2001 13003/2001 II
239 15 Tr /7M 2001 13004/2001 II
240 15 Tr /7M 2002 13005/2001 II
241 15 Tr /7M 2002 13072/2002
242 15 Tr /7M 2002 13073/2002
243 15 Tr /7M 2002 13074/2002
61 B 732.1652 1990 1990 ZAB 54-05
ZA-704 AH
62 B 732.1652 1990 1990 ZAB 54-05
ZA-733 AH
63 B 731 1990 1990 ZAB-57-52
ZA-737 AH
64
65 B 732.40 1989 2001 1989 ZAB-46-74
ZA-732 AH
66
67 B 732.40 1989 1998 1989 ZAB 46-69 od 1998 SAD
68 B 732.1652 1990 1990 ZAB 54-19
ZA-734 AH
69/I B 731 1986 1997 1986 ZAB 28-92

69/II B 932.1678 1998 1998 ZA-010 AA I
70/I B 731 1985 1995 1985 ZAB 23-62
70/II B 732.20 1995 1988 ZAB 23-62 II skriňa do 1995 DPmB
ev. č. 1102
ZA-723 AH
71/I B 731 1985 1995 1985 ZAB 23-44
71/II B 732.40 1995 1989 ZAB 23-44 II skriňa do 1995 DPmB
ev. č. 3124
ZA-686 AH
72 B 731.20 1988 1988 ZAB 42-15
ZA-730 AH
73 B 732.1652 1990 1990 ZAB 83-91
ZA-738 AH
74/I B 731 1985 1995 1985 ZAB 23-45
74/II B 732.20 1995 1988 ZAB 23-45 II skriňa do 1995 DPmB
ev. č. 3111
ZA-722 AH
75 B 732.20 1994 1988 ZAB 75-90 II do 1994 DPmP #258
ZA-761 AH
76 B 731.20 1994 1987 ZAB 75-80 II do 1994 DPmP #250
ZA-749 AH
77 B 732.20 1988 2001 1988 ZAB 40-84
ZA-724 AH
78 B 732.20 1988 1988 ZAB 41-57
ZA-725 AH
79
80 B 732.40 1989 1989 ZAB-46-75
ZA-696 AH
81 B 732.1658 1995 1995 ZAB 79-64
ZA-684 AH VI
82 B 732.1658 1996 1995 ZAB 81-88
ZA-774 AH VI
83 B 732.1652 1990 1990 ZAB 54-25
ZA-736 AH
84 B 732.20 1988 1988 ZAB 41-59
ZA-726 AH
85
86 B 731.20 1988 1988 ZAB 42-08
ZA-729 AH
87
88 B 732.20 1988 2001 1988 ZAB 41-67
ZA-728 AH
89 B 732.1654 1996 1996 ZAB 86-14
ZA-784 AH V
90 B 732.1652 1990 1990 ZAB 54-22
ZA-735 AH
91 B 732.00 1986 1997 1986 ZAB 29-57
92 B 731 1984 1996 1984 ZAB 17-98
ZA-685 AH
93 B 732.1660 1996 1996 ZAB 86-15
ZA-785 AH VI
94 B 732.1660 1996 1996 ZAB 86-21
ZA-790 AH VI
95 B 732.1660 1996 1996 ZAB 86-20
ZA-786 AH VI
96/I B 731.04 1985 1996 1985 ZAB 24-09
96/II B 732.1660 1996 1996 ZAB 86-19
ZA-768 AH VI
97 B 732.1660 1996 1996 ZAB 86-18
ZA-771 AH VI
98/I B 731 1986 1996 1986 ZAB 29-37
98/II B 732.1660 1996 1996 ZAB 86-17

ZA-772 AH VI
99 B 732.1660 1996 1996 ZAB 86-16
ZA-773 AH VI
100 B 732.1654 1992 1992 ZAB-70-00 IV
ZA-709 AH
101 B 732.1654 1992 1992 ZAB-70-01 IV
ZA-710 AH
102 B 732.1654 1992 1992 ZAB-70-02 IV
ZA-681 AH
103 B 732.1654 1992 1992 ZAB-70-03 IV
ZA-711 AH
104 B 732.1654 1992 1992 ZAB-70-04 IV
ZA-712 AH
105 B 732.1654 1992 1992 ZAB-70-05 IV
ZA-713 AH
106 B 741.1908 1992 1992 ZAB-70-06
ZA-714 AH
107 B 741.1908 1992 1992 ZAB-70-07
ZA-715 AH
108 B 741.1908 1992 1992 ZAB-70-08
ZA-716 AH
109 B 741.1908 1992 1992 ZAB-70-09
ZA-718 AH
110 B 741.1908 1992 1992 ZAB-70-10
ZA-719 AH
111 B 741.1908 1992 1992 ZAB-70-11
ZA-720 AH
112 B 741.1922 1995 1995 ZAB-78-50
ZA-763 AH
113 B 741.1922 1995 1995 ZAB-81-97
ZA-775 AH

Vysvetlivky:

ev.č.
typ
zaradený
vyradený
r.výr. - rok výroby
ŠPZ - alebo neskôr EČV
vzhľad - ide o moje označovanie podľa vonkajšieho vzhľadu, inak nemá význam (napr. B 952 s gumeným uložením skiel vz. I, s lepenými sklami vz. II a pod.)
poznámky

- ostatné nepotrebuje komentár.
Vozidlá DPmŽ (teda od roku 1993, resp. vrátane 1992 #100 až 111):

---------------------------------------------------------------------------
ev.č. typ zaradený vyradený r.výr. ŠPZ vzhľad poznámky
---------------------------------------------------------------------------
XXXX/XXX XXXXXXXXXXXX XXXX XXXX XXXX XXX XX-XX/XXX XXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
1
01 B 952.1714 2003 2003 ZA-681 BR I
2 Ik 280.08 1989 1995 1989 ZAB 46-98
02 B 952.1714 2003 2003 ZA-682 BR I
3
03 B 952.1714 2003 2003 ZA-680 BR I
4
04 B 952.1714 2003 2003 ZA-558 BT II
5 Ik 280.10 1986 1996 1986 ZAB 29-52
05 B 952.1714 2003 2003 ZA-557 BT II
6
06 B 952.1714 2003 2003 ZA-556 BT II
7
07 4 HE 1-T 2004 2001 ZA-195 BV
8
9 Ik 280.08 1990 199. 1990 ZAB 51-18
10 Ik 280.08 1988 199. 1988 ZAB 41-53
11 Ik 280.08 1989 199. 1989 ZAB 50-12
12
13 Ik 280.08 1983 1995 1983 ZAB 11-43
14 Ik 280.08 1983 1995 1983 ZAB 11-44
15
16
17
18 Ik 280.08 1988 199. 1988 ZAB 43-26
19 Ik 280.08 1988 199. 1988 ZAB 41-50
20 Ik 280.08 1983 1995 1983 ZAB 11-45
21
22
23 Ik 280.08 1984 1995 1984 ZAB 15-96
24 Ik 280.08 1989 199. 1989 ZAB 48-04
25
26 Ik 280.08 1988 199. 1988 ZAB 41-52
27
28
29
30
31 Ik 280.08 1989 199. 1989 ZAB 46-97
32
33 B 731 1985 1996 1985 ZAB 24-10
34 B 732.20 1987 1987 ZAB 36-78
ZA-689 AH
35 B 732.20 1987 1987 ZAB-36-86
ZA-692 AH
36/I
36/II B 932.1690 1999 1999 ZA-246 BF II
37 B 732.20 1987 2000 1987 ZAB 36-84
ZA-690 AH
38 B 732.40 1989 1989 ZAB 46-77
ZA-697 AH
39 B 731 1985 2000 1984 ZAB 17-56
ZA-687 AH
40/I B 732 1999 ZAB 36-88 4.6.1999 vrak
v garážach DPMŽ
40/II B 932.1690 1999 1999 ZA-740 AT II
41 B 732.1652 1990 1990 ZAB 53-71
ZA-702 AH
42 B 731.20 1987 2001 1987 ZAB 36-85
ZA-691 AH
43/I
43/II B 932.1690 1999 1999 ZA-743 AT II
44 B 731.40 1989 1989 ZAB-47-88
ZA-698 AH
45 B 732.20 1987 2000 1987 ZAB 37-40
ZA-693 AH
46 B 731.20 1989 1988 ZAB-49-16
ZA-699 AH
47 B 732.20 1988 2001 1988 ZAB 42-13
ZA-694 AH
48 B 732.20 1987 1999 1987 ZAB 36-77
49 B 732.20 1989 1989 ZAB 46-29
ZA-695 AH
50
51
52/II B 732.20 1987 1998 1987 ZAB 36-79
52/II B 932.1678 1998 1998 ZA-008 AH I
53
54 B 732.1652 1990 1990 ZAB 54-08
ZA-703 AH
55
56/I B 732.20 1988 1998 1988 ZAB 40-85 I
56/II B 932.1652 1998 1998 ZA-009 AH I
57
58 B 732.1652 1990 1990 ZAB 54-08
ZA-705 AH
59
60 B 732.1652 1990 1990 ZAB 54-33
ZA-706 AH
Vladimír:
Odpovedám na niekoľko otázok ohľadne histórie MHD v Žiline. Ďalej sa pokúsim uviesť zoznam vozidiel od roku 1993 a dve časti z pripravovanej histórie o MHD v Žiline. Tebe sa ešte pokúsim poslať niektoré texty vo forme *.doc na e-mail. V najbližšej dobe sa tiež pokúsim poslať obrázky vývoja trolejovej siete v meste (ale v grafickej úrovni, ako som Ti dávnejšie posielal Prešov).

Zároveň prosím všetkých, kto môžete uvedené texty opraviť, prípadne doplniť, aby tak urobili, najlepšie asi formou tejto diskusie, aby sa potom nešírili nepravdivé informácie vďaka mne.


17.11.1994 - celá linka č. 1
1.7.1996 - celé linky č. 4, 5 vrátane mestského okruhu (pôvodne sa mala postaviť najskôr trať cez Vysokoškolákov a Spanyolovu s tzv. mestským okruhom, zrejme sa to však nestíhalo a otvorilo sa to spolu. Sprevádzkovanie mestského okruhu skôr by aj tak malo význam iba pre manipulačný presun, nebola vtedy linka, ktorá by sa tadiaľ dala prevádzkovať. Okruh sa teda mohol používať aj skôr bez slávnostného otvorenia).
8.2.1998 - predĺženie liniek č. 4 a 5 na Fatranskú. Presne neviem, niekedy v rozmedzí 7. až 9. 2. 1998. CP platia určite od 9. 2. 1998, teda vtedy sa začala pravidelná prevádzka s cestujúcimi (pondelok). Viem, že trolejbusy tam už jazdili skôr, minimálne jeden deň. Pravdepodobne išlo o skúšobnú prevádzku. Neviem, či sa 7. 2. (sobota) alebo 8. 2.(nedeľa) konalo nejaké slávnostné otvorenie. Veľká sláva to asi nebola. Trolejové vedenie bolo postavené už pred koncom roka 1997 vrátane linky č. 3.
3.4.1998 - tu som sa v minulých príspevkoch sekol, teda linka č. 3 nebola otvorená v máji, ale už v apríli.
15.11.2001 - OC Dubeň (l.č. 😎
15.11.2002 - trať na Hájik
6.7.2004 - trať cez Veľký diel

Linka č. a-7 bola otvorená od 2. 9. 1998.
Linka č. 30 bola skrátená po žel. stanicu od 1. 3. 2001 (v súvislosti s vytvorením linky č. a-16, ktorá tvorila prekladom s a-6 vždy "krásny" interval z Hájika).
Vie mi niekto povedat, ake vozitka mozem ocakavat v MHD Cadca?
Reakcia na: Jozef #524:
Vďaka, došiel.

Ostatní: Dobové články, ktoré mi Jozef zaslal, budete čoskoro čítať aj na za.imhd.sk.
Reakcia na: Vladimír #522:

Poslal som Ti teraz ešte jeden dobový článok cez email.
Jozef: Jasné, ak na tom má VKÚ záujem, tak potom nevidím problém. Pre 4. vydanie mapy KE som ako pracovnú pomôcku dostal atlas ortofotomáp, ktorý mi však pomohol maximálne na kontrolu väčších celkov. Najproblémovejšie boli práve detaily, za ktorými som vyrážal do terénu. A vďaka práci v teréne a overovaní skutočností som zasa zistil, že väčšina orientačných čísel nesedí, takže v konečnom dôsledku som prešiel všetkých takmer 800 ulíc, aby som správne zaznamenal počiatočné a koncové orientačné čísla. Bola to drina, ale aj zážitky na celý život.
Reakcia na: Jozef #520:
Aha. No tak keď to majú takto na zastávkach, tak to budeme tak mať aj na iMHD 🙂
Reakcia na: Sarko #518:

Podklady na zapracovanie mi poslali priamo z VKÚ, a.s. Harmanec. V skutočnosti záleží len na nich, či budú akceptovať Tvoju požiadavku v nasledujúcom vydaní.
Reakcia na: Vladimír #519:

Názvy zastávok som si prečítal na cestovnom poriadku, ktorý je vyvesený po zastávkach. Skutočne som to tak videl.

Jozef
Reakcia na: Jozef #517:
Kto Ti potvrdil názov zastávky "Priehrada"? Lebo DPMŽ veselo používa jeden názov pre dve zastávky aj v súčasnosti. Dve zastávky "Priehradná" nájdeš v zošitovom cestovnom poriadku z roku 2001 i z roku 2003. To isté je možné vidieť aj na oficiálnej stránke dopravcu - www.dpmz.sk a v neposlednom rade - ak ma pamäť a ucho neklame, na linke 29 názov "Priehradná" je aj zapracovaný do hlásenia zastávok.

Keď sa dostanem k spracovaniu vývoja liniek žilinskej MHD od zavedenia AVTD (momentálne mám ešte na krku niečo z po.imhd.sk), kontaktujem aj pani, ktorú odporúčal Juraj a okrem iného sa jej spýtam aj na problém Priehrada/Priehradná.
Reakcia na: Jozef #516:

Ja som s VKÚ samozrejme úzko spolupracoval a na 4. vydaní mapy sme spolu s Vladimírom mapu kompletne spracovali po všetkých stránkach. Mňa skôr zaujímalo od koho si si vyžiadal materiály častí mesta, ktoré na mape nie sú vyobrazené, ale podľa Tvojej odpovede to vyzerá, že zrejme priamo od VKÚ.
Vladimír:
Overil som si názvy zastávok na L24 a L29 a to nasledovne: Konečná na L24 má názov "Priehradná" a ďalšia zastávka na L29 má názov "Priehrada". Nechodievam často týmto smerom, a preto neviem povedať či v minulosti používal DPMŽ jeden názov pre dve zastávky.
Reakcia na: Sarko #515:

Ak sa týka vydanie mapy Košíc od Vojenského kartografického ústavu, a.s. Harmanec (VKÚ), môžeš svoje pripomienky, námety a zmeny adresovať priamo do VKÚ, a.s., Skupina zberu informácií, Harmanec /www.VKU.sk/. Ak uznajú Tvoju požiadavku za opodstatnenú pri ďalšom vydaní mapy bude zapracovaná.
Reakcia na: Jozef #511:

Mal by som jednu otázku, čo sa týka podkladov na aktualizáciu, v akej forme a od akej inštitúcie si si tieto vyžiadal? Zaujíma ma to preto, že do ďalšieho vydania mapy Košíc by som chcel, aby došlo k posunutiu celej mapovej časti o dva riadky štvorcov nadol, čím by sa dosiahol menší počet výrezov častí mesta mimo mapy a lepšie rozmiestnenie aktuálnych alebo novovzniknutých výrezov.
Asi som to vo svojich starých príspevkoch nespomínal, ale medzi odstavenými autobusmi v garážach, s ktorými sa asi počíta na vyradenie, boli aj 62 a 76 (teda ex. prešovský).

Valec:
Ak kĺbové C 744 niekto neuvidí v okolí Žiliny, asi ich už vyradili (náhrada C 954). Škoda, pretože aj tie jazdili v MHD. Jedna z nich mala ešte aj na prelome tisícročí vzadu viditeľné #8 (žltým). Všetky tri žilinské kĺbové C 744 sa ku koncu svojej prevádzky nasadzovali na linky do Turia (pôvodne MHD 32) alebo do Kysuckého Nového Mesta (tiež pôvodne MHD). VOLVO a posledný Ikarus 280.10 som videl v prevádzke iba na linke do Kysuckého Nového Mesta.
Reakcia na: Jozef #511:
Bude aj Brodno a Vranie? Veľmi potešiteľné správy! Trochu som sklamaný, že Lehotu nechceli - VKÚ zväčša máva zachytenú komplet plochu mesta. Ale aspoň tie dve MČ sú výrazný pokrok.
Taktiež sa veľmi teším, že do mapy sa dostane aj súčasné linkové vedenie.

Re #512: A možnosť oskenovania nemáš? Ak nie, nechám to už na Tebe aký spôsob zvolíš - podľa toho aký Ti je lepší.
Reakcia na: Vladimír #510:

Musím porozmýšľať ako to poslať ten cestovný poriadok, možno najskôr to skúsim odfotiť digitálnym fotoaparátom a ak by to nebolo dobre čitateľné tak by som to odkopíroval a poslal poštou.
Je to veľkosť A3.
Vladimír:
Uzávierka 4. vydania mapy Žiliny bola niekoľkokrát posunutá, v mesiaci júl by mala byť redakčne uzatvorená. Posunutie mi vyhovovalo, lebo som mohol dať podklady na zapracovanie novej komunikácie Pod hájom a nových trolejbusových liniek 5, 15, 7, 17 a zmenu autobusovej linky 28. Bolo vyhovené mojej požiadavke, aby na mape boli zachytené aj prímestské časti Brodno a Vranie, ktoré som ešte začiatkom mesiaca aktualizoval. Žiadal som aj o zapracovanie do mapy Žilinskú Lehotu, ktorá jediná chýba na mape, podklady na aktualizáciu tejto oblasti som nedostal. Mojim osobným prianím bolo, čo som niekoľkokrát požadoval, aby bol spravený väčší výsek Mojšovej Lúčky pri vodnom diele (asi o 2 cm), aby mohla byť zachytená na mape konečná autobusovej linky č. 31 Pstruhová a kúsok lávky pre peších do Mojša. Podklady na aktualizovanie uvedenej oblasti som nedostal, tak pravdepodobne to zostane nezmenené.
Mal som ísť ešte pred uzávierkou do VKU Harmanec, zatiaľ ma však nezavolali. Dúfam, že budú zapracované všetky podklady.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.