Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
kubik: A aký trolejbus sa vyrába/montuje v BA? ?
Pardon,necital som o tom servise...ale aj tak,Solaris je Solaris. ?
Papyr:Jasne.Ked uz sa v ZA tak zastava unifikacia a co nie je Karosa,to sa zasadne nekupuje si len zober,ze kolko by sa dalo usetrit len na dovoznom,ked Ostrava je o polovicu blizsie,ako BA.Tym by sa,podla mna,tie naklady a vyhody unifikacie starostlivo vyrovnali,ba by sa aj usetrilo,ved Trolino je lacnejsie.Ked uz uplne vestko, aj taka malickost sympatizuje pre Solaris,tak si myslim,ze o nejakom 24 Tr sa neda ani len uvazovat.Ale co,ked o tom my nerozhodneme... ?
Dnes som bol fotografovať "rajeckú Anču", ktorá je súčasťou ŽRIDS. Bol som prekvapený aké množstvo cestujúcich popoludní nastupovalo na zastávke Žilina-Záriečie a hlavne na novej zastávke Žilina-Solinky smerom do Rajca. Strojvodca mi povedal, že som už štvrtý na trati, čo dnes fotografuje. Samozrejme že ma potešil, keď je záujem o rajecký vláčik, ale hlavné je to, že je záujem zo strany cestujúcich. Železničná spoločnosť sa pred dvoma rokmi správala veľmi bezohľadne k rajeckej železnici, ale aj k iným regionálnym tratiam, keď na nich zrušila osobnú dopravu. Nebyť primátora Žiliny (zas sa zdvihne adrealín niektorým v krvi), DPMŽ, Slovenskej investičnej a realitnej spoločnosti a ďalších, tak dnes by nebola na trati nijaká osobná doprava. Osobitné postavenie má DPMŽ, ktorý sa zaslúžil o vytvorenie integrovanej dopravy a vložil tam nemalé prostriedky.
Reakcia na: Pizzo 15 Tr. #4845:

Sleduj diskusiu a pozri si predchádzajúce príspevky #4806 a #4807. Onedlho sa bude o tom písať aj v Žilinskom večerníku.
Jozef diky.:
S tou Bytčicou viem, ale to ma byť až po postavení privádzača pod Solinkami. Akurat teraz prebiehaju stavebne práce medzi Rajeckou cestou a ""Solinkarskou""Obvodovou - že by ho už stavali?
Reakcia na: Pizzo 15 Tr. #4843:

Do Tepličky nad Váhom sa trolejbusová trať neplánovala a neplánuje, lebo nepatrí do Žiliny. Pri výstavbe závodov Hyudai/Kia sa pôvodne uvažovalo aj o trolejbusovej doprave, ale nikdy nie cez obec Teplička nad Váhom.
V Žiline je výhľadovo plánovaných niekoľko trolejbusových tratí. Z toho čo bolo medializované je predĺženie L1 z Kvačalovej k Novému cintorínu a v budúcnosti vybudovanie trolejbusovej dopravy do Bánovej a Bytčice.
Posielam dobry odkaz na všetky prototypy Škody. Zaujmavy by bol 20 Tr. na križovatke Kálov- Polícia
http://www.skoda.cz/dokumenty.asp?Q853A=C14J1P1T0K165ID5252
?
P.S. Neviete ako to vyzera s planovaním trate tr. do Teplicky N/V???
V súvislosti s otvorením novej zastávky Žilina-Solinky Žilinský večerník v poslednom čísle na strane č. 3 prináša cestovný poriadok na trati Žilina - Rajec, vrátane novej zastávky. Cestovný poriadok si môžete stiahnuť z nasledovnej stránky:
http://www.zilinskyvecernik.sk/archiv/2005/zv_32/zvstr3.pdf
Začiatkom júla pred rokom po prepojení sídlisk Solinky - Vlčince bol vytvorený stredný dopravný okruh, ktorý spája tri významné sídliská Vlčince, Solinky a Hliny. Vznikol aj dôležitý prestupný bod na Štúrovom námestí, kde sa stredný okruh stretáva s centrálnym okruhom. Na uvedenom okruhu začali premávať protismerné linky L5/15, ktoré pôvodne končili na zastávke Matice slovenskej na sídlisku Vlčince. Asi po mesiaci 2.8.2004, na základe zistení z prevádzkovania nových okruhových liniek 5/15 na strednom okruhu pristúpil DPMŽ k čiastočným úpravám a to tak, že L5 vychádza z Fatranskej, prejde stredne veľkým okruhom, ale nekončí na Fatranskej, ale až o jednu zastávku ďalej na Matici slovenskej. L15 vychádza z Matice slovenskej cez Solinky na stredný okruh, po obídení okruhu nekončí na Matici slovenskej, ale o zastávku ďalej na Fatranskej. Týmto opatrením sa zabezpečila lepšia obslužnosť na sídlisku Vlčince. Vybudovanie stredne veľkého trolejbusového okruhu a prepojenie troch významných žilinských sídlisk trolejbusovou dopravou umožnila ojedinelá urbanizácia mesta. Po roku prevádzky L5/15 na stredne veľkom okruhu sa v plnom rozsahu potvrdila ich opodstatnenosť.
Reakcia na: Juraj #4837:

Túto problematiku sme tu už preberali, len na ozrejmenie uvádzam. Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny a ich úradníci vydávajú preukazy na uplatnenie kompenzácií podľa zákona č. 195/1998 Z.z. o sociálnej pomoci. Tieto preukazy a uvedený zákon je záväzný len pre túto inštitúciu, ale nie je záväzný pre dopravné podniky, obchodné domy, reštaurácie a pod. V Žiline ich vydali už 3 900 a s okolím 11 000 kusov. Ak úradníci v úrade práce, sociálnych vecí a rodiny vydali tieto preukazy, tak sa mali aj postarať o túto skupinu občanov a o poskytovanie sociálnej pomoci v oblasti dopravy. Či už vo forme príspevku alebo preplácania dopravy. Je to už ich problém a zároveň si môžu svoje preukazy pri preplácaní rôznych dávok kontrolovať (sú aj falošné). Ako som spomínal, tento zákon nie je záväzný pre dopravné podniky a dopravcovia si môžu riešiť situáciu podľa vlastného uváženia. Problému korunových lístkov sme sa mohli v Žiline vyhnúť, keby sme postavili ZŤP na úroveň dôchodcov. Dúfam, že k tomuto kroku príde čo najskôr.
Priatelia nehnevajte ma, počas školského roka tu nie je žiadna debata, a teraz keď sa nemám kde dostať k netu to tu žije. A ja sa nemám kedy vyjadriť. ?
Reakcia na: Juraj #4837:
hmm, pozerám, že realita predaja evidenčného cestovného vyráža dych vo viacerých podnikoch... ?
Mam do diskusie jednu pikosku. Mnohi pri zavedeni korunovych "evidencnych" listkov pre ZTP frflali, ze preco buzerujeme tych "par" invalidov. Pisal som vtedy, kolko listkov sa predalo za prvy mesiac. Tak uz mam statistiku za 1/2 roka. Je to spolu 520 ooo korunovych listkov, teda na mesiac priemerne 86 000 jazd ZTP!!!
Reakcia na: Juraj #4823:
Dnes 5.8. mi prisiel od teba zasa email s rovnakou otazkou. Nie, nie je to Ing. Anna, ktora ma na starosti grafikony.
Reakcia na: Papyr #4832:
A "TO" je argument, na ktory podla zakona vobec nemozem brat ohlad! Nemozem pri verejnom vyberovom konani napist, ze chcem autobus, ktoreho meno sa zacina na K a konci na A, alebo ze 100 bodov ma naviac dodavatel, ktory ma u nas autorizovany servis... Mozem napist cenu, dlzku autobusu, pocet sedadiel a miest na statie, vykon motora, dodacie lehoty nahradnych dielov, dlzka splatnosti faktur, referencie / pocet miest - porovnatelnych, asi nie New York alebo Shanghai - kde a ako dlho jazdia/ atd. A KLUDNE a REALNE to moze vyhrat iny vyrobca ako Karosa, ci sa mi to bude pacit alebo nie a musim vysledok sutaze respektovat.
Reakcia na: Juraj #4831:
A este - ked uz mam byt ako Presovcan maximalne uprimny - to, co sa ste vobec nepotrebovali naucit, pretoze ste to mali lepsie a co by sa samotny Presov mohol ihned a z fleku ucit od vas, bol vas system AVTD v jeho povodnej verzii pred zavedenim kreditovej tarify a liniek 7, 15, 16, 17.
Reakcia na: Papyr #4832:
"pausal alebo kredit", chcel som napisat. To je tak, ked clovek vstava pred siestou. To by sa nemalo 🙂
Reakcia na: Juraj #4830:
Konecne! TO je argument, ktory som chcel pocut! Mame v podniku autorizovany servis Karosy, tak sa budeme snazit kupovat trolejbus od Karosy! To je relevantny a pochopitelny argument. Keby ste zacal tym, a nie uplne scestnym porovnanim overenosti a odskusanosti vozu, ani by som necekol.

Re #4831 Juraj: ak by som si mal (ja osobne) z presovskeho DP vziat priklad a mohol by som si vybrat len jednu vec, z ktorej si vezmem priklad, bola by to tarifa. Ostatne je menej podstatne. Ale aj tak nepovazujem presovsky (=bratislavsky, prazsky, brnensky, ostravsky) system za najdokonalejsi tarifny system. Najdokonalejsi tarifny system ma podla mojho nazoru mesto Plzen. Pre nahodnych cestujucich je k dispozicii jednorazovy neprestupny a denny prestupny listok, ale pravidelni pouzivatelia (ktori maju kartu) maju obrovsku paletu moznosti. Bud si kartu predplatia ako predplatny casovy listok, a v tom pripade maju moznost vybrat si lubovolny pocet po sebe iducich dni od 1 do 300 (nie len mesiac, stvrtrok a rok, ako je obvykle inde), alebo -- ak nechcu kupovat casove predplatne a radsej si zaplatia za jednorazove jazdy - si z tejto prednabitej karty mozu priamo vo vozidle na oznacovaci navolit a kupit listok, ktory opravnuje k jazde po dobu 15min, 30min, 60min, 180min a podobne. Cize tarif ALEBO pausal, podla toho, kto co potrebuje.
Reakcia na: Papyr #4826:
A este: Ten DP na druhej strane Tatier vobec nie je neoblubeny, len niektori diskutujuci, ktori sa nam snazia jemne nanutit vsetky tamojsie maniere.. Este pred vznikom DP ZA sme tam chodili na rady a velmi vela sme sa tam naucili. To plati aj teraz, ale zas to neznamena, ze musime odtial okopirovat UPLNE vsetko. Za 12 rokov vlastnej prevadzky sme sa nieco uz naucili hadam aj my...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement