Nahrávka hlásenia ,čo je na ŽST Žilina sa používa(la) aj v iných mestách,napr. v Trenčíne.
Tak ma napadlo, myslíte, že keď sa teraz budú meniť CP, príde aj k zlúčeniu liniek 30 a 31? Alebo to až potom, čo bude postavená TT k cintorínu? Na stretnutí sa hovorilo,že CP je už pripravený, a tie 2 spoje by mohli byť vykonávané aj linkou 27.
Vzdy lepsie ako ten humus ktory mi teraz pili usi vo vozidlach MHD, ved ta zenska rozprava uplne bezfarebnym a neprijemnym hlasom.
Len tak pre info - ten clovek, co nahral hlasenia na zilinskej ZST nie je ziaden Bratislavcan, ale je z Kysuckeho Noveho Mesta.
Hlas zo žilenskej stanice nebude mať nič spoločné s vozidlami MHD. To nahrala železnica s nejakým Bratislavčanom, s bratislavským dialektom, ktorý nevie skloňovať, lietajú mu koncovky napr. z "Ružomberku" namiesto Ružomberka a podobne. Hádam by si nechcel, aby nás otravoval takýto humus.
Ja len dúfam, že zmeny nepostihnú aj spoj linky 22 s odchodom cez víkend o 22.42 zo stanice smer Bytčica. Je to totiž jediný spoj, ktorým sa dostanem z vlaku do blízkosti intrákov. Alebo potom nech sa posunie prvý odchod L50 o 15 minút skôr.
Od 16.4.2005 bude zmena cestovných poriadkov, ako je už spomínané v aktuálnych informáciach, na autobusových linkách prevažne do mestských častí. Zmena sa bude týkať aj autobusovej linky č. 28, ktorú sme tu niekoľkokrát kritizovali, lebo premávala v dopoludňajších hodínách úplne prázdna. Ešte šťastie, že premávala len po Rondel. V tomto čase bola táto linka úplne zbytočná, lebo medzi sídliskom Vlčince a centrom zabezpečovali v plnom rozsahu dopravu trolejbusy. Podľa informácii by už nemala premávať medzi 8 - 13 hodinou, ale len v čase špičky.
Maršrutnoje taksi v bývalom ZSSR fungovalo (neviem, či ešte funguje) na rozdiel od tohto podnikateľa tak, že malo určenú trasu, vypísanú na tabuľke na vozidle, ale na rozdiel od MHD nemalo určené zastávky a zastavovalo na požiadanie.
Tento podnikateľ v BŠ funguje v podstate ako taxík, pretože jazdí na požiadanie kamkoľvek. Cena 10 Sk platí v rámci mesta, mimo mesta má určenú taxu za kilometer.
Mám taký pocit, že systém maršrutok je pre cestujúceho lepší, pretože vie, že sa v určitom čase dočká. Tento banskoštiavničan keď bude mať rito trebárs na Počúvadlo, tak jednoducho v tom čase v meste nebude. Samozrejme, mám možnosť mu zatelefonovať a spýtať sa, kde je.
Tiež mi nie je jasné, ako rieši prípad, že sa mu zíde osem cestujúcich a každý chce ísť inam.
Žilina je známa ako mesto sôch, pamätníkov a pamätných tabúľ. Dalo sa očakávať, že takému významnému človeku akým Ján Pavol II. bol Mesto Žilina prejaví patričnú úctu.
Okrem iného v jeseni bude v Budatíne odhalená jazdecká socha J.M. Hurbana, prvého predsedu SNR. Jazdecká socha v hodnote asi 23 miliónov Sk bude umiestená v rohu ulíc medzi diaľničným privádzačom a cestou smerom do Zástrania. Bude umiestená na vyvýšenom mieste a okolo nej budú prechádzať denne autobusové linky MHD L21, 22, 27, 29 a 30.
V Žiline tiež premáva takýto minibus. Neviem presne kam všade premáva, ale konečnú máva vedľa autobusového nástupišťa pri predajni Jednota. Minulý týždeň som bol v Strečne, kde je doprava SAD veľmi dobre zabezpečená. Asi 4 minúty pred pravidelným spojom SAD prišiel tento minibus a zbieral cestujúcich z pravidelnej linky do Žiliny. Ja som počkal pár minút a odviezol som sa pohodlne novým autobusom C 954.
Hadam uz aj 2 roky tomu budu ked podobny sukromny mikrobus zacal jazdit na trase Presov - Kosice a spat. Zastavoval na zastavkach MHD, kde na znamenie nastupovali a vystupovali ludia. SADka sa nestazovala. Zakupila 9-miestny Mercedes Vito a zacala jazdit expresne aj ona (iba zo stanice na stanicu). Dokonca lacnejsie ako on, aj ako velke autobusy (teraz je uz ale cena vyrovnana) Trasu prejde za 20minut (autobus 30-35). Sukromnik to nakoniec vzdal a mikrobus SADky je coraz viac oblubeny...
Lenze niektore SADky (teda nielen SADky) vedia len nadavat a nadavat, nie aby sa snazili novymi sluzbami ziskavat dalsich cestujucich.
Ajajaj, maršrutky dorazili už aj k nám...
Ale na druhej strane - ak tam takýto tĺčik môže jazdiť za 10,- SKK bez dotácií, prečo tam nejazdí niekto z licencovaných protestujúcich?
Tá zľava 11 Sk je oproti cestovnému ZSSK plus MHD. Ale môžem si kúpiť jednotlivé lístky ŽRIDS Rajec-Žilina (22 Sk) a na MHD (10 rep. 12 Sk) a tu je zľava na prestupnom lístku už len jedna koruna.
Viem, ako to myslíš - zníženie ceny na trase Rajec-ZA o 10 Sk súvisí so vznikom ŽRIDS, ale ja hovorím, že keď pocestujem železnicou za 22 Sk a potom si kúpim zvlášť lístok na MHD, nepovažujem to za integrovanú dopravu. Preto hovorím, že prestupný lístok znamená zľavu len 1 Sk. Ale beriem, je to uhol pohľadu.
Ešte by ma zaujímalo, ako je to s prestupným cestovným, ak by som prestupoval v Bytčici alebo Záriečí. Ty si na stretnutí hovoril, že automaty umožňujú kúpiť si lístok napríklad z Rajca do Bytčice a k tomu si navoliť prestup na MHD, ale ja som si takúto možnosť na nich nevšimol a ani v cenníku ŽRIDS takáto možnosť nie je.
Re #3643 Miro: S tým školským spojom som to nedával do novinky, lebo je to len môj odhad (aj keď zrejme správny). CVR na kĺbovom buse? Jedine tak pre zamestancov DP z Košickej ?. Aj keď po niektorých BusBoardoch by bolo aj to možné.
Re #3653 Juraj: Ak bude 110ka na školských spojoch premávať, mohol by si sem hodiť dáke časy a miesta, kade chodieva? Aby sa dali spraviť fotk, bo postávať ráno hodinku po sídliskách, aby som ju zastihol sa mi práve nechce. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec