Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Dnes na L4 krátko po odchode zo Štefánikovho nám. o 15,13 hod. vybuchol v zadnej časti kĺbového trolejbusa hasiaci prístroj. Trolejbus bol plno obsadený a zhodou okolností v zadnej časti bola aj skupina slávnostne oblečených cestujúcich, ktorí cestovali na oslavu. Zakrátko bol celý priestor zamorený plynom a bielym prachom. Cestujúci kričali, lebo sa dusili, až napokon vodič trolejbus zastavil. Cestujúci vystúpili z vozidla na vzduch, obsypaný bielym prachom, znehodnotenými kabátmi a kožuchmi. Vodič zakrátko zatvoril dvere a pokračoval na linke ďalej aj so špinavým vozidlom.
Reakcia na: Miro #3371:
na tie dvojite konecne to islo tak, ze od bodu rozdelenia to bolo prerusovanou ciarou...ale mozno podla intervalu by sa dalo zistit (bol uvedeny ku kazdemu useku) ako to bolo myslene, to som si nepozrel tak detialne...
Reakcia na: Valec #3370:
alebo v Zádubní ? ale aj tak sú zaujímavé tie dvojité konečné (Pov. Chlmec / Vranie, Zádubnie / Teplička). To akože by tá linka jazdila na striedačku na na jednu a druhú konečnú? Skôr mi to pripadá ako alternatíva toho návrhu.
A dnes by už vôbec nikto neťahal trolejbusy do Vrania či Zádubnia, aj keby sa tam dalo normálne otočiť, šak tam nie je dostatočná frekvencia spojov.
Reakcia na: TeBeCe #3369:
Tak potom je jasné prečo sa to nezrealizovalo. Megalomanské prehnané plány.
Chcel by som vidieť taký 8Tr-ku ako sa úvraťovo otáča vo Vraní. ?
Reakcia na: Valec #3368:
nie, bol tam nadpis trasy(schema) trolejbusovych liniek. tiez som sa cudoval, ale bolo to tak. myslim ze na dalsom papieri boli este aj autobusy, k tym boli vypracovane aj grafikony (v grafickej podobe).
Jozef: v narodom archive.
Reakcia na: TeBeCe #3358:
A určite to všetko mali byť trolejbusové linky? To mi skôr pripadá ako trasovanie všetkých vtedajších liniek. Také niečo bolo aj v tom koncepte pre knižku čo sme videli u Juraja.

Re #3363 Miro: To s tým Chlmcom je dosť zvláštne. Však tá cesta nebude vedená ako diaľnica (len ju dočasne nahrádza), tak neviem, prečo by tam tie T-busy nemohli viesť.

Re #3365 Juraj: Tak to by som sa aj ja rád stavil.
Reakcia na: zoZa #3243:
Prve tri januarove noci styri automaty vylamali. Su v oprave.
Reakcia na: TeBeCe #3358:
Môžem potvrdiť, že o výstavbe trolejbusovej dopravy sa v Žiline uvažovalo. Toto sa prenášalo z generácie na generáciu a po roku 1989 to bol jeden najhlavnejších bodov. Táto túžba po tomto druhu dopravy bola taká silná, že v tom čase sa všetky vzniknuté politické strany postavili za jej výstavbu. Určite bola snaha po vojne vybudovať tento druh dopravy aj v iných porovnateľných mestách. Tento dôležitý ekologický a zároveň mestotvorný druh dopravy sa podarilo vybudovať aspoň v Prešove. Vo veľkej väčšine českých a moravských miest sa budovala trolejbusová doprava krátko po vojne, bohužiaľ na Slovensku z rôznych príčin sa tr. doprava nevybudovala.
Škoda, že si tieto významné dokumenty nenafotil, prípadne nenakopíroval, lebo by sme sa radi na to pozreli. Kde si videl tieto plány?
Reakcia na: Viktor #3252:
Su komplet u mna. Treba sa zastavit osobne.
Reakcia na: Miro #3363:
no to som mal dopredu vediet, ze vas to bude tak zaujimat....ale zial neokopiroval som to, lebo som hladal nieco ine ? ale niekedy pre to mozem zbehnut...
Reakcia na: TeBeCe #3358:
To by chcelo urobiť článok na za.imhd.sk do rubriky zaujímavosti aj s mapkou.
Bolo by to určite zaujímavé. Teraz sa to už ťažko zrealizuje v takom rozsahu, najmä také linky ako do Vrania či Zádubnia ?
Okrem toho Juraj hovoril na stretnutí, že do Pov. Chlmca sa nedá viesť trolej, pretože stavba tunela Pov. Chlmec (D3) je v nedohľadne a tak štvorprúdovka cez Budatín vlastne nahrádza diaľnicu D3 a preto tade nemôže ísť trolejbus ?
Reakcia na: TeBeCe #3360:
mohol by si mi prosim ta poslat tie zaznamy na mail, alebo dat odkaz, ak je o tom kdesi pisane?....taktiez mozu byt aj stare mapy, pripadne fotky.....
Reakcia na: Valec #3343:
veru je, ked namiesto t-busov jazdia na niektorych spojoch a-busy
Reakcia na: tr3mp #3359:
nie, mal som len zaznamy z roku 1953 vtedy sa este len planovalo, co sa dialo dalej neviem.
Reakcia na: TeBeCe #3358:
Čo dodať, veľká škoda, že sa to nezrealizovalo 😞 Uvádzal sa aj dôvod, prečo sa sieť nezrealizovala?
Neviem ci to tu uz bolo spominane, ale dnes som sa v historickych zaznamoch docital, ze s trolejbusovou dopravou sa v Ziline uvazovalo uz v roku 1953, prva etapa mala byt spustena v roku 1955 a dokoncena mala byt v roku 1960. Videl som aj krasny planik navrhovanych liniek dokonca aj s intervalmi na jednotlivych usekoch.
Linky, ktore tam boli uvedene mali zhruba nasledovne trasy (lomitko znamena dve konecne):

L1: Pov. Chlmec / Vranie - Budatin - Banova
L2: L. Lucka - Hlavne nadrazie - Zadubnie / Teplicka
L3: Budatin - Hlavne nadrazie - Borik
L4: Strazov - Nova Zilina - Celulozka
L5: Nova Zilina - Celulozka - Trnove
Reakcia na: slovnik #3356:
takže to nie je výnimka. Ale toto sme už odbočili. Ale vďaka.
Reakcia na: Papyr #3354:
ako si prišiel na tú výnimku? Podľa mňa to je duby - diely, v dube - v diele. (A ešte taká drobnosť, viete o tom že dub má v v genitíve dva tvary? "od dubu" aj "od duba", preto je potom "z listu" a nie "z lista")
Reakcia na: Papyr #3353:
Mhehe, ono to skutocne je vynimka 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.