Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Miro #3121:

Niektoré trolejbusy majú vo vnútri napísané číslo na kabíne vodiča, ale tá dnešná 236 ho vo vnútri nemala napísané a vonku boli prelepené.
Reakcia na: Miro #3120:

Jeden automat na lístky patrí Železničnej spoločnosti a ten druhý je pre ŽRIDS? Alebo je to inak?
Reakcia na: Jozef #3117:
A vnútri nemajú žilinské vozidlá MHD ev. číslo napísané? Priznám sa, že ja to neviem.

Tak ma napadá, je nejaký predpis, že trolejbus musí mať evidenčné číslo? Štátne EČV totiž nemá a tak je bez ev. čísla dopravného podniku vlastne neidentifikovateľný napr. v prípade nehody.
Podľa môjho názoru by všetko, čo môže vyjsť na cestu, malo mať štátne EČV a basta. Keby napr. v Nitre, kde nepoužívajú ev. čísla, len štátne EČV, zaviedli trolejbusy, museli by im dať svoje ev. čísla a vylepiť ich na karosériu?
Reakcia na: Jozef #3118:
A mohli sme mať naozajstnú električku, nie len takú s dieselovým pohonom, ako o nej hovoril Juraj v ŽTV, keď sa začínala prevádzka ŽRIDS ?
Ináč včera som vyprevádzal manželku na vlak a zase som si všimol ten nádherný paradox na žel. stanici Žilina, kde sú vedľa seba dva automaty na cestovné lístky a v jednom si môžeš kúpiť lístok na cestu do Rajca za 32 Sk a v druhom na tú istú cestu tým istým vlakom aj tým istým vozňom aj na tom istom mieste za 22 Sk. Slušný rozdiel ?
Reakcia na: Miro #3116:
Už som to našiel: http://www.zsr.sk/docs/Marketing/pdf/Kapacita2.10.pdf
PísaL o tom Jonathan v príspevku #2499
Reakcia na: Miro #3116:

Už sa to tu spomínalo, ale sa mi to nechce veriť. Ešte za totáča bola veľmi silná nákladná doprava. O tom sa môže teraz len snívať. Pár vlakov prejde za deň. Spomínam si, že najmä v noci sťahovali nákladné vlaky z Rajeckej doliny a rozposunované súpravy zas vytláčali zo Žiliny do Bytčice a Lietavskej Lúčky. Ráno ich posunovali do vlečiek. V noci tá preprava vyrušovala obyvateľov na Hlinách, najmä tie diesellokomotívy, a vtedy sa uvažovalo, aby sa úsek zo Žiliny do Lietavskej Lúčky zelektrifikoval. Bohužiaľ nestalo sa tak, možno by si to táto trať zaslúžila.
Reakcia na: Miro #3114:

Ja som ju tiež dnes videl, išla na L22 po Hálkovej ulici smerom do Bytčice. Tam som totiž mrzol, lebo som čakal na trolejbus z Hájika s novou reklamou (SSiM) a nemal som ev. číslo. Napokon som sa ho dočkal, ale aj tak bol celý oblepený. Išiel na linke č. 16. Potom som ho ešte čakal na Šúrovom nám., a tam som vodičovi zabúchal na dvere, aby mi povedal na akom vozidle vlastne jazdí.
Reakcia na: Jozef #3115:
A to som niekde čítal (možno že to bolo aj v tejto diskusii, nechce sa mi to hľadať), že ŽSR prednedávnom uverejnili prehľad voľnej kapacity na žel. tratiach a práve trať Žilina - Rajec (mám taký pocit že jediná ❗ ) je tam uvedená s nulovou voľnou kapacitou. Že by ju plne vyťažilo tých pár nákladných vlakov ❓
Reakcia na: Miro #3112:

S tým by sa malo niečo robiť. Dobre sa to rozbehlo, len tá koncovka chýba. Ako dlho napr. trvalo vybudovanie zastávky pod Solinkami. Stále sa mi nechce veriť, žeby sa do dvoch vagónikov nenazbierali cestujúci aj v inom čase, napr okolo 11 hod. To bude tiež dobrý námet do diskusie. Ten spomínaný článok o vláčiku by mal vyjsť o týždeň, to je posledný dohodnutý termín.
Ozaj, dnes poobede som zase videl rekonštruovanú Karosu #58 na L22. Zdá sa, že jazdí (najmä) na L21 a L22.
Reakcia na: Juraj #3105:
Vďaka Juraj za ochotu, posielam
Reakcia na: Jozef #3100:
Rád by som išiel vláčikom, ale potreboval som tam byť do dvanástej a to by som musel ísť zo Žiliny o 6:39, taký má bohužiaľ táto integrovaná doprava "interval" ☠ ? ?
To už je lepšie spoliehať sa na SAD, tá má na tejto trase spojov neúrekom a je aj lacnejšia ? ? ?
Reakcia na: Valec #3109:
Na vysvetlenie - Žilinec je ten, kto tu žije celý život, Žilinčan ten, kto sa prisťahoval - ja som teda Žilinčan ?
Reakcia na: LUK #3108:
Tak potom z Bystricy, keďže Bystrica je ženského rodu, tak podľa vzoru žena ?
Reakcia na: Jozef #3107:
No zaujímavé. Len sa obávam, že keby som to v tej inštitúcii sídliacej na Veľkom diele použil, tak by na mňa všetci pozerali, že odkiaľ som prišiel. Ešte som totiž nikoho (či už to bol Žilinčan (alebo Žilinec?) alebo východniar) nepočul povedať "na Veľkom diele". Zato "na Veľkom dieli" používajú všetci.
Jozef: heh, tak takto som to asi ešte ani nepočul... Ďakujeme za rozšírenie jazykových vedomostí. S koncovkami majú problém aj iní, napr. tí, čo sú z Bystrici... ?
Reakcia na: LUK #3102:

Nerád niekoho opravujem, ale podstatné meno diel z názvu Veľký diel je mužského rodu a v lokáli priberá koncovku -e. Veta znie správne: Na Veľkom diele zastavujú ... Ak v lokáli priberá niektoré podstatné meno koncovku -i, tak samozrejme je mäkké i. Chlapci študujúci v Žiline hlavne zo západoslovenskej jazykovej oblasti majú určité ťažkosti s koncovkami. Tieto prehrešky počujeme často aj v komerčnej televízii. Tento príspevok je len na vysvetlenie a bol by som nerád, ak by si ho niekto ináč vysvetlil.
Reakcia na: LUK #3102:
Bože, ako som mohol napísať takú hovadinu.

Re #3105 Juraj: OK, posielam.
Teraz budem 2 dni prec, ak chcete /Valec, LUK, Jozef, Jakub, Miro, Tux a Papyr, dalsi neskor, Vladimira mam/ poslite mi zatial na moj pracovny mail vase ICQ, Hotmail Messenger alebo email /byvam casto on-line/ a na kopu veci vam odpoviem. Tu sa vsetko neda.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.