Chcem sa spýtať kompetentných, či sa neuvažuje o zriadení časových prestupných lístkov na MHD v Žiline. Myslím si, že by to napomohlo k efektívnosti využívania MHD cestujúcimi... ?
Nemôžem si pomôcť, ale tak sa mi zdá, že niekto z vedenia mesta (radšej nemenujem) bol pred pár rokmi kdesi na rakúskom vidieku, kde je kopec takých malých kruhových objazdov pri každej dedinke. Tak si povedal, že aj v Žiline narobíme malé kruháčiky. Pritom sa vôbec nebral do úvahy typ a určenie komunikácie, dopravné zaťaženie atď. Keď vidím denodenne ako prechádzajú kĺbové trolejbusy cez kruháčiky na ulici Vysokoškolákov, otvárasa mi nôž vo vrecku ☠ . A ďakujem projektantom týchto kruháčikov za dopravné zápchy.
Všetko najlepšie do nového roku. ?
Nedávno si spomínal o zatrolejovaní Ul. Juraja Fándlyho. Toto sa realizovať nebude, lebo centrálny okruh sa so stredným okruhom dotýkajú len v jednom dôležitom prestupnom bode Štúrovo námestie.
Chcel som ti ale napísať, že sa chystá rekonštrukcia Fándlyho ulice, hoci sú v horšom stave iné ulice. Z dôveryhodného zdroja viem, že spoločnosť ktorá dostala zaujímavý pozemok pod stavbu oproti predajni Tempo mala vybudovať navyše kruháčik na Fándlyho ulici. Vtedy som rozmýšľal, či to bude s križovatkou Komenského alebo na Bulvári. Predpokladám, že sa blíži k realizácii a možno vyrastie ďalší kruháčik pravdepodobne na Bulvári v blízkosti uvedenej spoločnosti.
353 autobusov vyzerá byť dosť veľké číslo, ale na druhej strane si myslím, že sú veľmi nerovnomerne využívané. Napríklad v špičke, čo je asi tak od 5:00 do 8:00 a poobede asi od 13:00 do 16:00 ich je v prevádzke určite niekoľkoknásobne viac než v ostatnom čase.
K tomu kruháčiku: ja sa tomu už nečudujem a aj si zvykám, ale keď môžem, tak sa im vyhýbam. Ale už mi tak lezú na mozog, že som si nedávno predstavil takú križovatku tu pri nás pri železničnom viadukte a zvrhlo som si predstavoval, ako by sa cestujúci museli v trolejbuse držať, keď by na tej šikmej ploche prechádzal po kruháčiku z Hviezdoslavovej na Kálov ?
Inak som zvedavy ako bude zajtra rano jazdit MHD. DPMZ uvadza, ze linky zacnu prevadzku so zaciatkom vyjazdu prvych spojov PO 6.00. Mna sa to dost dotyka, kedze by som rad isiel z Brodna spojom, ktory odchadza presne 6.00. A teraz neviem, ci pojdu aj spoje o 6.00 alebo az niekedy "po"...
Presne. Ked uz krohvy objazd, tak nech ma aspon nejaky rozumny priemer, rozhodne nie nieco take male ako na ul. Vysokoskolakov. Take kruhove obajzdy toiz nesplnaju svoju ulohu, neposkytuju nerusenu jazdu po okruhu, takze v konecom dosledku len brzdia dopravu.
Ano, radsej svetelnu krizovatku.
S tým možno len súhlasiť, smerom do Rajca majú ešte veľké rezervy. Zaskočila ma však výška vozidlového parku v SAD Žilina, až 353 autobusov (samozrejme aj so zlúčenenými SAD-kami).
Teraz Ťa asi nepoteším, vieš o tom že sa chystá v roku 2005 v Žiline stavba ďalšieho kruháčika? Pripravuje sa kruhová križovatka v priestore Závodská cesta a Priemyselná ul. s ukončením 10/05 za 4.525 tis. Sk. Z Priemyselnej ul. nám vychádzajú všetky trolejbusy na sieť MHD. Križovatka v tomto čase nie je rovnomerne zaťažená, hlavný dopravný prúd smeruje po Závodskej ceste a smerom na Priemyselnú a Škultétyho ul. nie je vysoké dopravné zaťaženie. Preto predpokladám, že kruháčik tam bude skôr brzdou. Je všeobecne dokázané, že aj vodiči MHD majú radšej klasické križovatky ako kruháčiky. Skôr by som tam doporučoval klasickú svetelnú križovatku.
Rozpočet rok 2004: príspevok na prevádzku 86.380 tis. Sk, na investície 29.200 tis. Sk.
Návrh rozpočtu rok 2005 (na úrovni predchádzajúceho roka): príspevok na prevádzku 86.380 tis. Sk, na investície 29.200 tis. Sk.
V rozpočte na rok 2005 sa nepredpokladá poskytnutie dotácií zo štátneho rozpočtu SR. Nakoľko v procese prípravy návrhu rozpočtu nebolo ešte možné presné vyčíslenie podielových daní zo ŠR, ponechaná je výšku príspevku na úrovni roku 2004. Po schválení príslušných vládnych dokumentov sa výška podľa finančných možností mesta bude upravovať.
Aj ja si takto interpretujem výsledky tejto ankety. Súvisí to aj s tým, že MHD v Žiline už nemá charakter "pravej" MHD, založenej na jasne smerovaných linkách s dostatočným počtom spojov na to, aby som aspoň v špičke nemusel pozerať cestovný poriadok. V Žiline sú to naozaj skôr jednotlivé spoje, označené linkovými číslami ?
Ani súčasná anketa nie je formulovaná najšťastnejšie. Dlho som rozmýšľal, čo kliknúť a nakoniec som klikol na stánkový predaj, ale najradšej by som dal na jednu úroveň možnosti 1 a 2. Závisí totiž od situácie, či si kúpim lístok v automate (ak je automat poruke a mám drobné), alebo v stánku (ak je stánok poruke a je otvorený). U vodiča kupujem lístok len v prípade krajnej núdze, jednak kvôli vyššej cene, druhak chápem, že tým zdržujem dopravu.
Chcel by som vidiet IPcky ludi co hlasovali. Urcite tam bol nejaky jeden debilek, co si mysli, ze cim viac linek, tym je doprava lepsia. A chudak len klikal a klikal. Skoda, ze podobny nazor ma aj DP. Coje samozrejme na skodu celej Ziline.
...akoze chapem, ze eklamy su pomerne vyhodnym zdrojom prijmu pre dopravny podnik, maju peniaze prakticky za nic, ale myslim si, ze tu reklamu, ked uz ju chceli dat, tak ju mohli dat na nejaky stary zhrdzaveny t-bus, a nie na novy t-bus 15tr-m, ktory ma mozno este len 2 roky....., vidno ze nerozmyslaju..
...preboha ziveho ....videl uz niekto, co urobili s tym chudakom t-busikom skoda 15tr-m, (cislo neviem), ale bol na L17..., no strasne cosi...., dali na neho obrovsku reklamu Beno...
tak ale to potom aj tak sa to bude moct zneuzivat, pretoze ak bude mat niekto moznost mat prisrup k viacerym kompom, respektive pripojeniam na internet, tak potom bude mat moznost mat tolko hlasov, kolko pripojeni bude mat k dispozicii, takze to opet nebude presne ☺ , vzdy sa najde nejaky sposob na podvod...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jozef
Ten spoj ti zajtra musí ísť o 6.00 hod., len nepríde z Bytčice, ale bude začínať linku z Brodna.