Pozrel som tiež tie podklady, ak bude ''nová/stará'' Hôrecká vybudovaná takmer oproti súčasnej zrekonštruovanej v smere do centra, tak sa konečne vráti na pôvodné (jediné ideálne) miesto, nikdy som nepochopil prečo vybudovali novú oveľa vyššie v smere na Hájik, keď reálne slúžila nikomu (asi tak dekádu, presne sa neviem dopátrať), keď som tadiaľ v posledných rokoch náhodne cestoval nikto nevystupoval, veď aj preto je ako jediná pre L6/16 už len na znamenie.
Tá súčasná aj keby sa zrušila alebo ostala po premenovaní len na znamenie, nebude to vadiť, lebo vyššia Mateja Bela je len desiatky metrov od najnovších domov (aj tak asi chodia výlučne autami).
Ak by sa pre bytovky Slnečnej terasy vybudovala nastupná zastávka smer centrum pred križovatkou s Hôreckou aspoň na znamenie, bolo by to pekný bonus, inde to naozaj význam nemá.
Medzi Smrekovou a Poľnou je takmer kilometrová vzdialenosť, minimálne obyvatelia časti Bajzovej by novú zastávku privítali hneď od zajtra, a tiež určite ľudia zo Soliniek a Hlín čo navštevujú tie obchody, od apríla bude nová tarifa, to by sa dalo stihnúť doviezť tam, nakúpiť a ešte aj odviezť pohodlne naspäť domov - a na ten istý jediný hodinový lístok, nebola by to fantázia?!
Jedno si treba uvedomiť, jedna nová zastávka znamená spomalenie maximálne o 1 minútu, ale čo robia v meste krpaté smradľavé plechové šroty počas špičky? Tie spôsobujú meškania omnoho väčšie, veď keby 100 ľudí z jedného kĺbového TB šlo autom, tak je hneď o štvrť kilometra dlhšia kolóna ak by sedeli po dvoch a až o pol kilometra ak by šli každý sám! Jeden TB berie smiešnych 20 metrov!!!
Som za to aby tí ktorí sú stále ochotní MHD využívať dostávali maximum čo sa dá, lebo inak na to budú čoraz viac doplácať úplne všetci, hlavne pri nemožnosti rozširovať v našom meste cesty, či vyčleňovať BUS pruhy - nie je totiž kde - na rozdiel od BA. Veď ani len zastávky nie je možné všetky zrekonštruovať kvôli tomu že pozemky nevlastní mesto
Veru tak, a ešte keď ťa tam chytí v lete búrka nečakane, alebo v zime je silný mráz, veď to už ide o život, týmto je zastávka odhlasovaná! (a ide sa na ďalšie body programu)
Reálny prínos by bol taký, že by sa zlepšila dopravná obslužnosť územia a zvýšila atraktivita MHD, keďže počet spojov premávajúcich po Obvodnej ul. je vyšši ako po Rajeckej ul., zastávka by bola bližšie k zariadeniam občianskej vybavenosti a novej bytovej výstavbe, pričom zastávka pokojne môže byť v režime na znamenie.
Ja osobne by som preferoval umiestnenie v blízkosti križovatky s Bajzovou (a názvovo zlúčiť s Rajecká, ELV), prípadne v okolí križovatky s prístupovou cestou ku Tescu.
Pre mňa ako človeka, ktorý za bežných okolností trávi veľkú časť roka na Hlinách, je zastávka pri Tescu na Obvodovej zbožným prianím. Skutočne ma nebaví vláčiť plné tašky z Tesca až "domov" napešo.
Pozeral som podklady k tejto zákazke a z nich vyplýva umiestnenie novej Hôreckej v blízkosti protiľahlej zastávky, neďaleko križovatky s ul. Pod sadom. Je to aj pochopiteľné a bolo to cestujúcimi dlho žiadané, no súbežne s tým sa malo pristúpiť aj k vybudovaniu zastávky pre nové obydlia. Napríklad na tomto mieste, kde by bola perspektívne dostupná aj pre južnú časť zamýšľaného pokračovania Hájika. https://goo.gl/maps/EWASijB4MmFdC9P97
Tá zastávka je veru zamýšľaná už dlho, no neraz som sa zamýšľal nad jej reálnym prínosom, nakoľko spomalí cestujúcich medzi Solinkami a Hlinami. Neďaleko je zastávka Elektrovod (aj keď beriem, že v smere z centra s komplikovaným peším prístupom) a obyvatelia nových bytoviek to budú mať bližšie na zastávku Centrálna.
Ten BUS pruh je dobrý nápad a ideálne, keby začínal už na Mostnej alebo aspoň na Poľnej. Môžeme len snívať.
Ja som si vrámci projektu ''Snívajte so mnou'' vymyslel ešte aj BUS pruh v smere od centra hneď od podjazdu minimálne za križovatku Obvodová/Centrálna, takže zastávka by bola dokonca prejazdná bez nutnosti sa hneď zaradiť, niekedy väčšina áut totiž odbočuje na Centrálnu a tak sa tam zbytočne blokuje aj MHD, celá tá oblasť okolo mosta je v špičke totálne preťažená a bude sa to ešte asi zhoršovať lebo áut neustále pribúda, a to sa ešte mnohí boja čo bude od začiatku roka po spustení južného privádzača do prevádzky
Podľa FB profilu mesta Žilina vznikne na budúci rok nová zastávka MHD na Hájiku - Hôrecká cesta. Predpokladám, že pôjde o reakciu na nový bytový komplex Slnečné terasy pod Hájikom a rozbiehajúcu sa výstavbu rodinných domov na novovzniknutej ulici Essenská.
Ďalej bude od apríla 2021 pokračovať rekonštrukcia zastávok - Komenského, Mateja Bela (obojsmerne) a Pod Hájom (obojsmerne).
Vzhľadom k zahusťovaniu mesta by stála (podľa mňa) za zvážanie aj výstavba nových zastávok medzi Solinkami a Hlinami pri OC Tesco.
S podobným problémom sa potýkame aj u nás v Prešove. Prelepovanie displejov a piktogramov je už out, s tým nás už nikto neprekvapí. Novinkou sú ale reklamy na "nových" Crosswayoch, ktoré sú navrhnuté tak šikovne, že číselné znaky v reklame sa zamieňajú s evidenčnými číslami a problém máme aj s piktogramami - snáď všetkými. Čerešničkou na torte je nálepka o maximálnej rýchlosti, ktorá je umiestnená vzadu - my sme si nalepili originálnu (80 km/h), autori reklamy nám tam dorobili aj svoju (100 km/h). Dizajn reklamy bol pred osadením pripomienkovaný a autori mali k dispozícii aj nákresy vozidla, aj napriek tomu boli v prvej verzii prelepené smerovky fóliou s textom a podobné kiksy. Ale v tomto prípade veľmi oceňujem záujem objednávateľa, že si nechali poradiť a dovysvetliť veci. V podstate aj na základe nášho zásahu nedošlo k zbytočnému prelepeniu okien. Na druhej strane, taká reklama na Primabanku, ktorá sa vyskytuje naprieč celým Slovenskom je ukážkovým príkladom toho diletantstva, ktoré spomína Vlado.
V nesúhlase s takouto formou reklamy by som s Tebou súhlasil . Ja som zasa čakal, kedy sa ohlásiš, aby som sa Ťa spýtal, ktoré európske prevádzky MHD považuješ za príkladné, aby som Tie doložil, že aj tam reklamy sú. Ale našiel si si to sám .
Venoval som nejakú chvíľu preklikaním fotogalérií nemeckých miest, ktoré som osobne navštívil, aby som Ti pomocou nich dokázal, že reklám je tam minimum. Čestne musím priznať, že ma zaskočilo, že tam vidím na "každej druhej" fotke voz s reklamou. Uznávam teda, že máš naozaj pravdu, tej reklamy tam vôbec nie je málo (aj keď asi stále menej ako u nás).
Stále však rozmýšľam, prečo som si to doteraz neuvedomoval. A dospel som k názoru, že to bude práve tým, že v tých nemeckých mestách je reklama menej agresívna ako u nás - čo som pozeral fotky, dominuje reklama mimo okien, farby sú menej kričiace a reklamný obsah sa často snaží splynúť s farebnou schémou vozidla (napr. bez zásadnej zmeny farby vozidla sa doplní len reklamný text).
Ako som už spomínal, mne osobne reklama tak ako je riešená na Slovensku, vadí. Oblepené je totálne všetko, v hýriacich farbách často zanikajú vozidlové piktogramy a v mnohých mestách nemajú reklamné agentúry žiadne morálne zábrany ich prelepovať alebo dokonca lepiť fóliu cez linkový transparent. Viem, že to takto nevnímam len ja, sťažnosti na oblepené vozy evidujem aj od cestujúcich, bol som svedkom toho, že prevedenie reklamy vyslovene plietlo cestujúcich (číselný znak v reklame v ľuďoch evokoval číslo linky, kvôli grafike nedokázali nájsť dvere vozidla a pod.). Asi za vrchol považujem prípad z Nitry, kedy reklama prelepila otvárateľné časti okien (zalepila ich bez výrezu) a reklamná agentúra do interiéru vozidla umiestnila oznam pre cestujúcich, aby neotvárali vetračky, lebo by to narúšalo reklamnú grafiku.
Vo svojej pôsobnosti som mal možnosť niekoľkomálokrát viesť s ľuďmi z reklamnej branže diskusiu o tom, či musia fungovať takto "naplno", či nemôžu byť reklamy trochu menej nápadné, nezasahovať do okien, lepšie kopírovať rysy vozidla, skrátka tak nejak decentnejšie dotvárať vzhľad vozidla. V zásade bol záver diskusie vždy taký, že som zlatý, ale moje požiadavky sú nereálne, že toto je tvrdý biznis a treba využiť všetko čo sa dá a že cestujúcim treba odkázať, že sa nemajú sťažovať, lebo aj vďaka reklame môžu cestovať lacno.
Radikálny totálny zákaz reklamy by som možno sám nemal odvahu presadzovať, ale keď to teraz vidím ako nový trend samospráv, tak mi v kontexte s vyššie uvedeným napadá len jedno. Karma je zdarma.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Stále však rozmýšľam, prečo som si to doteraz neuvedomoval. A dospel som k názoru, že to bude práve tým, že v tých nemeckých mestách je reklama menej agresívna ako u nás - čo som pozeral fotky, dominuje reklama mimo okien, farby sú menej kričiace a reklamný obsah sa často snaží splynúť s farebnou schémou vozidla (napr. bez zásadnej zmeny farby vozidla sa doplní len reklamný text).
Ako som už spomínal, mne osobne reklama tak ako je riešená na Slovensku, vadí. Oblepené je totálne všetko, v hýriacich farbách často zanikajú vozidlové piktogramy a v mnohých mestách nemajú reklamné agentúry žiadne morálne zábrany ich prelepovať alebo dokonca lepiť fóliu cez linkový transparent. Viem, že to takto nevnímam len ja, sťažnosti na oblepené vozy evidujem aj od cestujúcich, bol som svedkom toho, že prevedenie reklamy vyslovene plietlo cestujúcich (číselný znak v reklame v ľuďoch evokoval číslo linky, kvôli grafike nedokázali nájsť dvere vozidla a pod.). Asi za vrchol považujem prípad z Nitry, kedy reklama prelepila otvárateľné časti okien (zalepila ich bez výrezu) a reklamná agentúra do interiéru vozidla umiestnila oznam pre cestujúcich, aby neotvárali vetračky, lebo by to narúšalo reklamnú grafiku.
Vo svojej pôsobnosti som mal možnosť niekoľkomálokrát viesť s ľuďmi z reklamnej branže diskusiu o tom, či musia fungovať takto "naplno", či nemôžu byť reklamy trochu menej nápadné, nezasahovať do okien, lepšie kopírovať rysy vozidla, skrátka tak nejak decentnejšie dotvárať vzhľad vozidla. V zásade bol záver diskusie vždy taký, že som zlatý, ale moje požiadavky sú nereálne, že toto je tvrdý biznis a treba využiť všetko čo sa dá a že cestujúcim treba odkázať, že sa nemajú sťažovať, lebo aj vďaka reklame môžu cestovať lacno.
Radikálny totálny zákaz reklamy by som možno sám nemal odvahu presadzovať, ale keď to teraz vidím ako nový trend samospráv, tak mi v kontexte s vyššie uvedeným napadá len jedno. Karma je zdarma.