Reakcia na: URBINO #23156:
Početnosť porúch na trakčnom vedení sa snáď vďaka modernizácii o niekoľko rokov zníži. Pri dopravných nehodách by pomohlo, keby tu bolo viac trolejbusov s alternatívnym pohonom. Škoda, že sa na to nemyslelo pri obnove parku. Nemuselo by ani ísť o bežné parciály, ktoré zvládnu 10+ km. Pre obchádzanie bežných drobných prekážok by postačoval dojazd pár stoviek metrov (to dokážu superkapacitory, ako napr. v Ostrave). V prípade batérií na 1-2 km by to už väčšinou stačilo na prejazd celým jedným odpojeným/opravovaným úsekom.Potom je tu otázka spomínaných častých výpadkov, ktoré sa týkajú najmä meniarne Bajzova, prípadne Priemyselná. Čítal som dostupné materiály k modernizácii meniarní, no nikde som nenašiel zmienku o riešení (batérie?), ktoré by aspoň krátkodobo dokázalo preklenúť výpadok energie.
námedzník
Napriek tomu sa v týchto vozidlách objavujú spomínané žlté polofunkčné (pozor, nie polyfunkčné) označovače.
Všetky tbus aj abus solaris (okrem piatich starších autobusov solaris), hybridov majú označovače kompatibilné so súťaženým novým systémom, preto je zvláštne, že sa v nich ‘nové’ označovače objavujú..