Nechápem prečo to predkladá DPMŽ a nie objednávateľ! Veď to je čístý bordel. Zahustiť bezhlavo linky áno (zaujímalo by ma, že ak trasu má mať tá 62ka), ale žeby navrhli nejaký jednotný systém, tak to nie. A ešte ak im nikto z MsZ a MÚ nepovie zoči voči, že či si robia srandu, alebo či majú všetkých v MsZ a na MÚ za blbcov, alebo či sú oni v DPMŽ nekompletní, tak už neviem potom ...
Ak majú mať mestá a VÚCky k objednávaniu výkonov v doprave takýto lajdácky prístup, tak rovno nech sú tieto kompetencie samosprávam odobrané a nech je doprava vyňatá z dotovania z daní občanov, nech je platená iba z tržieb za lístky a tie nech sú za komerčné ceny. Dopravca tak bude prinútený si zarobiť sám na seba kvalitnou dopravou (= ponukou spojov), pretože ak ceny pôjdu hore a oni budú ponúkať to isté, čo dnes, tak pôjdú do hája. Je to síce absurdný návrh a viedlo by to veľmi rýchlo k zániku dopravy po 19-20:00 a zásadnému oslabeniu počas víkendov, ale čo iné povedať na tento bordel? Pokým nebudú dopravcovia niesť zodpovednosť za to, čo sami podsúvajú objednávateľovi ako to jediné správne a najlepšie, tak sa im v hlavách nerozbrieždi. Ale rozbrieždenie v hlavách boľševikov na teplých miestach nestojí za zruinovanie VHD, to radšej zruinovať ich zákonmi, ktoré budú na nich ako kladivo a dajú zásadné kompetencie do rúk objednávateľov skrz vyslovene imperatívy v zák. č. 56/2012 a odstránenie akéhokoľvek priestoru na lavírovanie.
Ale DPMŽ môže ísť do prdele aj s ich paragrafom Nikdysatotaknerobilo! Dopravu a jej rozsah a parametre si objednáva mesto. Mesto má vydať záväzné podoby CP, ktoré DPMŽ bez reptania vyjazdí. Samozrejme pri tom musí mesto prihliadať na to, aby tie CP mali hlavu a pätu, aby na vykonanie každého spoja bolo na konečnej pripravené vozidlo na jeho vykonanie. Samozrejme pri začiatku a konci špičky vyznačiť spoje, na ktoré bude výjazd z vozovne (alebo výjazdový spoj aby neboli jalové vzkm) a po ktorých pôjde vozidlo do vozone (alebo vykoná dojazdový spoj).
Ideálne by bolo mať linky naskladané v intervaloch 120, 60, 30, 15 a 7-8 minút, čiže 1 spoj za 2h a potom za hodinu 1, 2, 4 alebo 8 spojov. Keby sa šlo do intervalov 120, 60, 20 a 10, tak by sa šlo na skok z 1 spoja za hodinu pri 60 min na 3 spoje za 1h pri 20 min, čo neviem či je dobré, najmä ak sa prímestská doprava v IDS má taktovať v 60, 30 a 15 min intervaloch a MHD ak má na ňu nadväzovať, tak by sa mala vyhnúť intervalu 20 a 10 minút.
Je fajn, že sa myslí na väčšiu hustotu spojov, ale aký preklad môžeme čakať, keď L3 bude podľa toho mať interval v špičke 10 min, L4/14 8 min a L5 s L6 15 min? Ideálne pri L3 a L4/14 by bolo 7,5 min.
Hlavný dôvod je §Nikdysatotaknerobilo z interného predpisu DPMŽ. Každý kto je na tomto fóre, si je veľmi dobre vedomý všetkého popisaneho. Všetko tu bolo uz diskutované stačí pozrieť pár stránok dozadu. Napr celkovo existencia linky 7 je hlavne kvôli pasmovej tarife ktorá je taktiež unikát široko ďaleko.
Po návšteve ZA ma napadol dotaz, že čo bráni mestu a DPMŽ zlepšiť preklad odchodov liniek z Hájika? Odchádza L6 a 5 min po nej L16 a potom 15 minút nič. Občas pomedzi to ide L7, ktorá ale v centre stojí len na polícií. Nebolo by lepšie zrušiť radšej L7 a na jej úkor posilniť L6 a 16 na 12min v rannej špičke a 15 v poobednej, a na L4/14 skrátiť intervaly na 7-8 v špičke a 15min v sedle? Rovnako tak by bolo dobré, keby sa odstránili tie atypické intervaly ako 25, 35 a 45 minút na linkách skoro ráno a večer, či aj počas dňa a to isté platí aj o linkách 20 až 31. kde by bolo žiadúce aby sa na nich aplikovali intervaly 15, 20, 30, 60 a 120 minút a nie, že zo Zástrania idú v poobednej špičke autobusy raz v odstupe 10, 20 a inokedy 30 minút. Nech sa stanoví jednotný interval pre každú linku v ktorom bude premávať počas RŠ, sedla, PŠ a víkendu a toho nech sa držia pri tvorbe CP. Dávno aplikovaná vec v ČR a o západe ani nehovorím a funguje to skvele.
Viac info sa dozviete na mojom profile meno je to iste na insta . Je tam daco na tom ale caka sa na tych vyrobcov pretoze je to v zaruke a nasi mechanici sa v tom nemozu sprtat
Áno kazia sa riadne #154 už jazdí ale za to neuvidíte ešte pekne dlho napríklad #156 #157 tie sú dlhodobo a #151 ešte ani nemá ŠPZ pretože majú voľno nejaký ti čo sa o to starajú ? ?
Dnes ťahali po Predmestskej niektorý z hybridov do vozovne na Košickej, vieme niekto čo sa stalo? Vykazujú nejakú väčšiu kazivosť? Stále nemám pocit, že sú všetky pravidelne nasadzované. Takú #166 som videl po prvý raz v premávke až minulý týždeň v piatok, #151 ešte ani raz. #154 sa tiež neobjavuje.
No na isto je to linka č. 29 do Žilinskej Lehoty ale veľmi peknú trasu absolvuje linka 27 do Zástrania cez Zádubnie. Tieto dve linky na 100% odporúčam absolvovať.
Ostatné linky čo ja viem ... 26ka je celkom vzácna linka ešte, na tú som moc šťastie nemal posledné roky po zmene keď prestala premávať na Kamennej k ZVL ale ju skrátili po PRIUS. To ešte jazdila aj 28ka, ktorá skončila neviem prečo, ale to bola nudná linka.
31ka bola zaujímavejšia keď premávala až na Pstruhovú, čo bolo obratisko pri lávke, ktorou sa dalo prejsť až do obce Mojš. De facto MHD linka 31 robila obsluhu prímestskú pre obec Mojš. Prečo obsluha Pstruhovej skončila a obmedzilo sa to iba po kafilérku. Nechápem ani tomu, že prečo ku kafilérke ide 5 spojov, ale naspäť iba 3, že či je efektívne robiť 2 presuny nevedno kam na prázdno.
Za dávnych čias som mal rád linku 6, keďže to bola jediná linka MHD kde sa dalo zviezť kĺbovou naftovou Karosou a niektoré ešte mali pôvodný červeno-biely náter ako mali MHD na Slovensku ten unifik z čias z pred prevratu. Už keď sa zo 6ky stala trolejbusová linka a prestala premávať na Fatranskú, tak to už nebolo ono.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
falaise
Ideálne by bolo mať linky naskladané v intervaloch 120, 60, 30, 15 a 7-8 minút, čiže 1 spoj za 2h a potom za hodinu 1, 2, 4 alebo 8 spojov. Keby sa šlo do intervalov 120, 60, 20 a 10, tak by sa šlo na skok z 1 spoja za hodinu pri 60 min na 3 spoje za 1h pri 20 min, čo neviem či je dobré, najmä ak sa prímestská doprava v IDS má taktovať v 60, 30 a 15 min intervaloch a MHD ak má na ňu nadväzovať, tak by sa mala vyhnúť intervalu 20 a 10 minút.