Ale to sa potom bude musiet postavit este jeden most cez Vah, nie? Teda aspon ak to pojde tak ako si to predstavujem, ze cesta do zavodu odboci az za terajsim mostom. Tam by ale potom vzniklo uzke miesto, teraz sa 4 pruhy zbiehaju do 2 prave pred tym mostom.
Tú problematiku sme tu už preberali. Zo Žiliny pôjde štvorprúdová kominikácia popri železničnej trati a medzi Gbeľanmi a žst. Varín prejde do dvojprúdovej a napojí sa na jestvujúcu cestu do Terchovej. Vchody do závodu budú od tejto cesty, teda od železničnej trate. Na výstavbu asi 6 km dlhého úseku trolejbusovej trate bol daný prísľub mesta. Z akých prostriedkov a či sa bude stavať sa zatiaľ nič nehovorí.
Jednak by sa usetrili desiatky milionov namiesto vybudovanie IMHO zbytocnej T-trate a tiez by sa odlahcilo doprave v meste, takato doprava by bola zabezpecovana mimo pozemnych komunikacii. A keby sa konecne urobil nejaky _skutocny_ integrovany system s prestupnou tarifou...
Aj mňa to napadlo. Dá sa totiž predpokladať, že tam budú dochádzať ľudia zo širokého okolia, nie len zo Žiliny, a tým by iste bolo výhodnejšie, keby im tam zastavoval vlak, než aby museli v Žiline prestupovať na MHD. Okrem toho by sa mi celkom páčilo, keby tam chodili aj priame vlaky z iných smerov, napr. aj od Rajca a tak by sa rozšíril aj ŽRIDS o ďalšie pásmo - Teplička-KIA ☺
Napadlo ma, ze v suvislosti s postavenim zavodu KIA by sa dala vyuzit hlavna zel. trat 180 v useku Zilina-Teplicka/V. Keby sa sucasna aj tak nevyuzivana zastavka presunula trocha dalej na vychod, mozno by to mohlo sluzit na navoz pracovnikov. Len neviem, kde budu vstupne arealy.
Je ešte viacero tých kriticých miest, ale o nich sme už písali. Tie prepojky sa mohli postupne budovať, bohužiaľ teraz keď mesto dotuje MHD takou vysokou položkou, pravdepodobne už nezostane na ďalší rozvoj. Jedno z tých kritických miest je aj na centrálnom okruhu, kde by bolo potrebné vybudovať krátku odbočku popod podjazd smerom LIDL/Športová ulica.
Alebo konštatovanie, že žilinská trolejbusová sieť je redundantná ?
ale vážne, je dobrá, len jej chýbajú nejaké drobnosti, ktoré sme tu už preberali, napr. ten kúsok na Solinkách, ktorý by umožnil urobiť ďalšie okruhy, napr. okolo Soliniek ?
alebo spojiť Komenského a Spanyolovu po Fándlyho, aby sa dalo obchádzať preťažené Štúrovo námestie
Dokonale rozvetvená trolejbusová sieť, paralelené linky a tri trolejbusové okruhy umožňujú disperovi operatívne riadenie akejkoľvek situácie, ako napríklad aj teraz na Košickej ulici pri nehode.
Dodatočne, ale aspoň ako-tak reakcia:
Jednorazové lístky pri zavedení AVTD prestupné neboli. V tej dobe neexistoval vhodný systém, ktorý by vedel jednorazové prestupné lístky zabezpečiť. Keď sa na scéne objavili elektronické označovače, tie už nedostatok odstrániť mohli, no táto možnosť sa nevyužila.
Predplatné lístky boli prestupné aj pred zavedením AVTD aj dlho po zavedení AVTD, až do leta 1999. AVTD ideovo stavala PREDOVŠETKÝM na predplatných časových lístkoch.
Prešov ihneď po nainštalovaní elektronických označovačov začal vybavovať nový cenový výmer pre prestupnú tarifu. To však istý čas trvá a prestupné lístky budú zrejme od 1.2.2005. Vlastne aj elektronické označovače ako také boli kúpené práve preto, aby tarifa mohla byť celkom prestupná. V Žiline paradoxne investovali do označovačov za tým účelom, aby tarifa bola celkom neprestupná.
Ako vidieť, elektrodom NAY tradíciu dodržal. Len tá minuloročná trasa k Rondlu sa mi zdala trochu čudná. Domáci teoreticky spoj nepotrebujú, a preto by bolo výhodnejšie smerovanie k autobusovému nástupišťu. Minulý rok som Karosu neodfotil, dúfam, že teraz ak bude pekné počasie, tak ju odfotím.
Je zaujímavé, ako sa tu takmer všetci zhodneme na potrebe návratu k pôvodnej myšlienke AVTD, t.j. prestupná tarifa, menej liniek, ale stav ankety tomu vôbec nezodpovedá. Tam vysoko vedie "liniek by malo byť viac", potom "stačili by drobné zmeny" a názor, že by malo byť menej liniek, je ďaleko vzadu ?
Čipovky vydané ŽU platia ako preukaz na používanie papierových žľavnených CL až do konca roka. Pôvodne to bolo do 30.11, potom do 10.12. Zrejme je to kvôli tomu, že sa bude meniť výška zľavy z 50 na 40%.
Tak a aj tento rok budeme mať NAY-linku (od piatku). Ešte treba zistiť trasu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec
Tak a aj tento rok budeme mať NAY-linku (od piatku). Ešte treba zistiť trasu.