Este pre objektivitu - ten udaj 130 000 je uz dost stary, par rokov to uz je, takze vzhladom k vseobecnemu poklesu cestujucich asi uz dnes bude nizsi. Radsej sa spytam na DPMP.
Cize mi to vychadza 64 000 cestujucich denne pri obsluhovanej oblasti 85 000 obyvatelov.
(Pre porovnanie, Presov 130 000 cestujucich denne pri obsluhovanej oblasti cca 103 000 obyvatelov. Z nejakych materialov DPMP, mam ich v PO, ked tak dohladam nazov a stranu.)
Cize DPMZ odvezie denne menej nez 1 Zilinu a DPMP odvezie denne viac ako 1 Presov.
Zase miesas fakty. AVTD samotnym trasovanim liniek bola navrhnuta tak, aby najvyhodnejsi tarifny system bol prestupny. Tento prestupny system bol vsade v Ceskoslovensku k dispozicii pre pravidelnych zakaznikov, co si kupovali mesacne a kvartalne listky. DPMZ nielenze nezaviedol prestupne jednorazove listky, ktore mali byt zavedene (v Ziline nikdy neboli), ale este aj zrusil mesacne a stvrtrocne listky a zaviedol miesto nich vykonove predplatene karty. Cize system, ktory od zaciatku proklamuje malo liniek, nizke intervaly a viac prestupov, nahle zacal fungovat v podmienkach, kde za prestup plati nielen nahodny cestujuci s papierovym listkom, ale aj pravidelny pouzivatel MHD, ktory doteraz mohol prestupovat volne. A toto je ta zhovadilost sucasneho zilinskeho stavu, ktoru tak kritizujeme. Okrem ineho to bol prave tento tarifny system, ktory vyvolal tvorbu mnozstva liniek s dlhym intervalom, cize narusil povodnu ideu AVTD.
O Presove sa teraz nerozpravame, ten nikdy nemal AVTD a autobusovych liniek (aj priamych s dlhym intervalom) ma dost vela. Ale napriek tomu, ze DPMP nikdy neproklamoval ziadnu redukciu liniek so zahustenim intervalu a zvysenim poctu prestupov (ako ZA v roku 1998), nadalej ma pre stalych zakaznikov CASOM obmedzene listky a pripravuje aj papierove jednorazove listky obmedzene CASOM. Tie tam este nefunguju len preto, ze od augusta doteraz nestanovil VUC maximalne ceny, mesto nestanovilo, kolko bude po zruseni statnych dotacii doplacat (zatial sa proti tomu len ozvali, ale nic podstatnejsie neurobili), takze DPMP nevie, ake ma a moze nasadit ceny, takze stale plati stara tarifa z dob mechanickych strojcekov.
Takze suma sumarum:
Zilina: oficialne system "malo liniek, huste intervaly, viac prestupov", realne paskvil,
za prestup
pravidelny cestujuci PLATI,
nahodny PLATI
Presov: system "viac priamych liniek, redsie intervaly, menej prestupov",
za prestup
pravidelny cestujuci NEPLATI,
nahodny PLATI (vsetko az na cenu listka je od 09/2004 pripravene na system NEPLATI).
Dnes ráno pripravil DP pre cestujúcich s bezkontaktnými čipovkami v trolejbuse 209 špeciálnu akciu. A to cestovanie zadarmo, lebo všetky bezkontaknté označovače boli odmontované. ? Dúfam, že časom sa táto akcia rozširi aj na ďalšie vozidlá a cestujúci si tak s radosťou povymieňajú kontaktné karty za bezkontaktné. ?
Skúsim sa polepšiť ? súhlasím, že displeje sú krajšie, aj mne sa páčia najmä tie obrovské na Citybusoch. Ale nech mi niekto konečne vysvetlí, prečo aj na nich je ešte aj plastová tabuľka! Veď je to ako päsť na oko. Jediné vysvetlenie čo ma napadá, je, že tam je napísaná aj trasa a znútra všetky zastávky.
BBDS je sukromna spolocnost, tak ako aj ine SAD. Mesto ma vplyv cez MHD BB a.s. a co bude robit CSAD Ostrava, nikto z nas nevie. Som zvedavy ci budu nejake investicie do MHD, kedze tieto 2 roky sa v BB investovalo skoro na urovni privatizovanych SAD - ale z vlastnych zdrojov. A z MHD nam Kralikova redukcia moze priniest najmladsi park autobusov na celom Slovensku. Stale je vela otazok.
No vidíš, zas sme boli prví a vám to trvalo až 5 rokov kým ste nás dobehli. Ber to samozrejme ako vtip. Ja si už vôbec nespomínam na prestupné jednorazové lístky v Žiline. Ak by si niekto spomenul, že či boli a prípadne kedy boli zrušené môže napísať. Teraz sú už jednorazové lístky v DP väčšinou neprestupné, napr. v Bratislave majú však časový lístok prestupný.
Nerád sa už k tomu vraciam, lebo to je ako nekonečný príbeh. Tá diskusia bola širšia a tvoja odpoveď sa zúžila len na dve veci, zrušenie paušálnych lístkov a počet liniek. Ostatné sa následne odvíja od nich. Nerozumel som napr aj tomuto prvému bodu:
1. Zavedenie elektronických označovačov nebolo využité na zavedenie prestupnej tarify pri jednorazových cestách. Prvá facka AVTD.
Nespomínam si, že pred a po zavedení AVTD boli jednorazové lístky po označení prestupné. A napokon toto som si stiahol teraz z prešovskej MHD: "Jednorazový cestovný lístok platí na jednu cestu mestskou hromadnou dopravou v Prešove bez prestupu."
Tak niekde mal byť jednorazový prestupný a inde neprestupný. Možno zle čítam alebo si to zle vykladám.
Ja túto diskusiu ohľadom AVTD pokladám v tomto čase za uzatvorenú. Bola to však historická skutočnosť ku ktorej sa ešte nie raz vrátime. Z dostupných materiálov z tohto obdobia si spracujem analýzu, ale samozrejme v širších súvislostiach.
Sem-tam chodim na net do mesta, takze pokojne napis, co som "diplomaticky obisiel". Nemam problem zareagovat. Jedina podmienka je, ze toto forum bude forum a nie chat. Lebo ked clovek po troch dnoch neaktivity nadabi na styri strany novych prispevkov, je jasne, ze rovno ide prec
Ja som sa sustredil na zasadny problem, a sice, nezlucitelnost sucasneho stavu dopravy s povodnymi idealmi AVTD. Preto AVTD nebola ani tak o cislach liniek a nazvoch a polohach zastavok. To boli vsetko sprievodne veci. Zakladnou myslienkou zmien z jula 1988 bolo zredukovanie poctu liniek na nutne minimum s dorazom na prestupnu tarifu. AVTD bola presne o tom, ze cestujuci ma realizovat cesty s prestupom. A v roku 1999 DPMZ svojim cestujucim prestupy zakazal. A o to tu ide.
Re #2197 Miro: Dufal som, ze v ramci objektivity kazdy vie, ze ma zahlasovat len raz. Ale aspon dobre vediet, ze vysledky ankiet na za.imhd.sk netreba brat potom vazne.
Re #2194 zoZa: O com to rozpravas?!!! Nehnevaj sa, ale su to nezmysly.
Re #2199 zoZa: To si naozaj myslis, ze vodic autobusu musi tabule zapinat? ?
Re #2204 Jozef: Aj preto ma "polozila" informacia, ze primator Presova sa uz dvakrat verejne vyjadril o moznosti rozpustenia DPMP a predaja jeho majetku SAD PO.
Prezídium Fondu národného majetku SR (FNM) sa na štvrtkovom (10.10.2004) stretnutí dohodlo na pokračovaní v predaji Slovenskej autobusovej dopravy (SAD) Banskobystrická dopravná spoločnosť (BBDS), Banská Bystrica. Za 49-percentný podiel akcií má ČSAD Ostrava zaplatiť 140 mil. Sk a za ďalších 17 % akcií, na ktoré má firma predkupné právo, sumu 48,573 mil. Sk.
To o tých automobiloch sa spomínalo, ale neznamená to, že by sa mala rušiť MHD. Aj na západe sa chvália o vysokom počte prepravených ľudí. Nemám obavy o rušení trolejbusových tratí napr. v Žiline alebo v Prešove, kde je úzky vzťah mesta k DP. Budú síce ťažkosti, lebo ide o peniaze. Viac obáv mám o MHD v Banskej Bystrici, ku ktorej sa macošsky správa súkromná spoločnosť a bohužiaľ ani z mesta nie je nejaký záujem. Neviem, či si niekto neuvedomuje, že mesto ako živý organizmus potrebuje MHD ako soľ.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimir
Ja som sa sustredil na zasadny problem, a sice, nezlucitelnost sucasneho stavu dopravy s povodnymi idealmi AVTD. Preto AVTD nebola ani tak o cislach liniek a nazvoch a polohach zastavok. To boli vsetko sprievodne veci. Zakladnou myslienkou zmien z jula 1988 bolo zredukovanie poctu liniek na nutne minimum s dorazom na prestupnu tarifu. AVTD bola presne o tom, ze cestujuci ma realizovat cesty s prestupom. A v roku 1999 DPMZ svojim cestujucim prestupy zakazal. A o to tu ide.
Re #2197 Miro: Dufal som, ze v ramci objektivity kazdy vie, ze ma zahlasovat len raz. Ale aspon dobre vediet, ze vysledky ankiet na za.imhd.sk netreba brat potom vazne.
Re #2194 zoZa: O com to rozpravas?!!! Nehnevaj sa, ale su to nezmysly.
Re #2199 zoZa: To si naozaj myslis, ze vodic autobusu musi tabule zapinat? ?
Re #2204 Jozef: Aj preto ma "polozila" informacia, ze primator Presova sa uz dvakrat verejne vyjadril o moznosti rozpustenia DPMP a predaja jeho majetku SAD PO.