Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Jozef: Nie si NÁHODOU zamestnaný v DPMŽ ako hovorca? Ak nie, tak by mal o tom DPMŽ vážne uvažovať. Vážne si myslíš, že každý platí toľko, koľko využíva, keď jeden ide napr. 2x2 zastávky a druhý 1x4 zastávky??? Vážne si myslíš, že intervalový CP znamená 10 liniek s intervalom 1 hodina? Atď atď...
Reakcia na: Jozef #2158:
preco neuznas, ze AVTD v Ziline neexistuje..., vsak ma Papyr pravdu..., Autobusova verzia trolejbusovej dopravy uz neexistuje dobrych 10 rokov, keby boli postupne vystavane trolejbusove trate a autobusy boli nahradene trolejbusmi, cize to znamena, ze doprava v Ziline, co sa tyka mhd, ze skor trolejbusova s doplnkom autobusovej dopravy..
Reakcia na: Jozef #2158:
"4, Uvažuje s intervalovým cestovným poriadkom .(Priebežne sa plní)" - co tym myslis? Intervalovy cestovny poriadok tu predsa dlhy cas bol, bolo to jednoduche, prehladne a zapamatatelne. On sa praveze naopak priebezne zlikvidoval.

"(Prestupy sa znížili na minimum zokruhovaním trolejbusovej dopravy) " - mozno pravda, ale za cenu toho, ze sa niekam dostanem raz za tristvrtehodinu, ak nevystihnem ten okamih, ked idu naraz vsetky spoje, pretoze nie je v ludskych silach si nieco take pamatat.

"Kazdy plati za sluzby tolko, kolko vyuziva. Moze sa stat, ze aj v PO nabehnete na tento system, ak bude malo penazi v DP." - takze ked idem 3 zastavky jednou linkou, prestupim a druhou linkou idem tiez 3 zastavky, zaplatim za to 20 Sk oproti pripadu, ked idem 10 zastavok na jednej linke a za to zaplatim 12 Sk, to je podla toho v sulade s "Kazdy plati za sluzby tolko, kolko vyuziva"? Ma to vobec racionalne jadro, je to spravodlivy system?

"7, Množstvo ďalších výhod, ktoré dovtedy DP na Slovensku nepoznali." - predpokladam, ze podobne "vyhody" terajsieho systemu uz nikto zo zdravym rozumom zavadzat nebude.

Z toho clanku, co si odporucal do nasej pozornosti, si zabudol aj na toto: "Intervalová doprava predurčuje jej pravidelnosť, cestujúcim umožní získať prehľad o celom systéme a vedieť sa v ňom orientovať. Zníži sa čakanie cestujúcich na zastávkach, k čomu prispeje výhodnejší intervalový cestovný poriadok." Mas pocit, ze nieco take teraz v zilinskej MHD existuje? Podotykam, ze toto tu bolo, ale priebezne sa to zlikvidovalo.

Ty vobec pouzivas MHD? Ak ano, povedz uprimne, naozaj je ten system pri pravidelnom pouzivani taky genialny? Naozaj mas pocit, ze je to take ohromne zlepsenie oproti stavu spred par rokov? Neviem, mnohe tvoje odpovede mi pripadaju ako vystrihnute zo Zilinskeho vecernika, za kazdu cenu obhajovat kazdu novinku ako velky prinos a vsetky namietky bagatelizovat stylom "ten interval nemusi byt vzdy oku lahodiaci". Rozhodne by som si netrufol povedat, ze ten system spracovany dopravnymi odborníkmi pracuje dobre, je jednoduchy a prakticky.
Reakcia na: Jozef #2158:
Vazeny kolega,

nepochopili ste vobec nic. Moja snaha bola marna. Mozno nie som obdareny takymi vyjadrovacimi schopnostami, aby ma kazdy pochopil. Zabudnite, ze som vam kedy co povedal.
Reakcia na: Papyr #2149:

AVTD, niektore body:
1, Redukcia počtu autobusových liniek z doterajších 35 na 16. (Úloha splnená)
2, Zníženie počtu ulíc, po ktorých doterajšia MHD premávala. (Úloha splnená)
3, Zmeny v rozmiestnení autobusových zastávok, pri zachovaní dochádzkovej vzdialenosti. (Úloha splnená)
4, Uvažuje s intervalovým cestovným poriadkom .(Priebežne sa plní)
5, Prečíslovanie autobusových liniek. (Úloha bola splnená, po vybudovaní nových trolejbusových tratí sa číslovanie dopĺňa)
6, Aj napriek zníženiu počtu liniek, zlúči sa niekoľko prepravných požiadaviek viacerých oblastí, zlepší sa intervalová kvalita územia obsluhy MHD, v niektorých prípadoch so zvýšeným počtom prestupov. (Prestupy sa znížili na minimum zokruhovaním trolejbusovej dopravy)
7, Množstvo ďalších výhod, ktoré dovtedy DP na Slovensku nepoznali.

Odpoveď:
„Dnes sa za kazdy prestup cestujuci pokutuje.“ Kazdy plati za sluzby tolko, kolko vyuziva. Moze sa stat, ze aj v PO nabehnete na tento system, ak bude malo penazi v DP.
„4-5 liniek s hodinovym intervalom“. Je rozdiel nasadzovať linky v pretiahnutom meste z bodu A do bodu B a centrom, v porovnaní so Žilinou, ktorá je úplne ináč urbanisticky vyvinutá. Keď ste potiahli jednu linku L7 bokom do Širpa, tak vam staci uz hodinovy interval?
„No tak mi ukaz tu linku, ktora ma mensi interval ako 12 minut v spicke a ktora ma 15 minut v sedle.“ Naco by taka linka bola, aby vozila len vzduch?
„Uznas uz konecne, ze AVTD v Ziline neexistuje?“ Nie, neuznam. Ty sa divas na to len cez nahustene intervaly, ale ja sa pozeram na to ako celok. Zaklad bol polozeny, z ktoreho sa zije doteraz. Na zaklade AVTD bol vybudovany komplexny dopravny system. Vyvoj vsak ide dalej, nemoze ustrnut v roku 1988. MHD je zivy organizmus, o ktory sa treba stale starat a zdokonalovat ho.
Reakcia na: Miro #2156:

Mne osobne vyhovol stary system. Naucil som sa cestovat, ako vacsina cestujucich, ze prejdem niekolko ulic, aby som sa odviezol domov svojou linkou. Takto to robia zeny s nakupmi, s detmi a podobne. MHD zacali ludia vyuzivat tak, aby sa doviezli z bodu A do bodu B. MHD sa stala skoro ako primestska doprava, lebo mnohi ju prestali na kratsie vzdialenosti vyuzivat. O tomto sme vsak uz pisali a asi uz nic nezmenime.
Reakcia na: Jozef #2155:
Ja si to nepamätám, pretože som naozaj len príležitostným cestujúcim MHD. To znamená, že do augusta 1999 sa používali ešte tie jednorazové lístky s deviatimi číslicami, ktoré sa dierkovali?
A teraz, Jozef, úprimne: ktorý tarifný systém považuješ ty osobne za lepší a spravodlivejší pre cestujúceho i DPMŽ? Ten starý s časovými predplatnými lístkami alebo terajší?
Reakcia na: Miro #2151:

Prvú čipovú kartu som si kúpil dňa 18.augusta 1999 a bol som medzi prvými užívateľmi. Zhodou okoností mi skončil platnosť štvrťročný lístok, keď som bol na dovolenke. Pri návrate do Žiliny 16.8.1999 som hľadel ako "puk" na zmenu, ktorá medzitým nastala a ja som jej nerozumel. Myslím tým zavedenie pásiem. Pravdepodobná účinnosť pásmových lístkov nastala od pondelka 16.8.1999. Časové lístky dobiehali svoju platnosť a po skončení platnosti sa vydávali už ČK. Ja, keďže som nemal už platný časový lístok, tak som bol medzi prvými "šťastlivcami", ktorí manipulovali s novými kartami.
Reakcia na: Miro #2151:
Cipove karty boli zavedene v roku 1999. Pamatam si termin 15. oktober, ale neviem, ci to bol zaciatok alebo koniec prechodu na CK, ale skor asi zaciatok.
Kurnik, este sa musim ist dat odfotit a vybavit si tu novu kartu ☺
Reakcia na: Miro #2151:
Nie v poslednych dvoch rokoch? Tak v poslednych styroch urcite...
Zgenerálkovaná 204 je oddnes v premávke,konkrétne teraz na L7.To chce fotky a ja som nechal foťák doma.
Reakcia na: Papyr #2150:
Časové predplatné lístky boli zrušené už dávnejšie, alebo sa mýlim?
Len neviem, ci vacsi odklon od AVTD znamenal narast poctu liniek po stavbach Hajik a Velky Diel (o 5 liniek, cize o 100%), alebo zrusenie casovych predplatnych listkov, jedinej to formy prestupnej tarify v ZA. Kazdopadne vsetky tieto veci su dielom poslednych dvoch rokov. Dovtedy som Zilinu obdivoval.
Reakcia na: Jozef #2131:
AVTD sa spustila, ale casom sa nevychytali muchy, ako pises, ale naopak, pribudli nove muchy. Este v roku 1997 to vyzeralo, ze AVTD, najinteligentnejsi dopravny system Slovenska, dojde svojho plneho uplatnenia. Ale odvtedy je badat od tej AVTD odklon. Co uz ti tiez pisem asi po tretikrat.

Oba clanky som si vcera po case opat precital. Z clankov vyberam:

"Aj napriek zníženiu počtu liniek, zlúči sa niekoľko prepravných požiadaviek viacerých oblastí, zlepší sa intervalová kvalita územia obsluhy MHD, v niektorých prípadoch so zvýšeným počtom prestupov. "

Ano, so zvysenym poctom prestupov sa pocitalo uz v roku 1988. Dnes sa za kazdy prestup cestujuci pokutuje.

"Intervalová doprava predurčuje jej pravidelnosť, cestujúcim umožní získať prehľad o celom systéme a vedieť sa v ňom orientovať. Zníži sa čakanie cestujúcich na zastávkach, k čomu prispeje výhodnejší intervalový cestovný poriadok. "

Vyhodny cestovny poriadok na zastavke si nepredstavujem ako 4-5 liniek s hodinovym intervalom, ale ako jednu linku s 10 min. intervalom. Nanajvys dve. Ohladne znizeneho cakania na zastavkach vid nedavny Jakubov prispevok.

"na najdôležitejších linkách budú v špičke od piatej do ôsmej hodiny ráno a v popoludňajších hodinách päťminútové, v ostatnom čase pätnásťminútové. Na niektorých linkách 12, 30 až 60-minútové. "

No tak mi ukaz tu linku, ktora ma mensi interval ako 12 minut v spicke a ktora ma 15 minut v sedle. Taka nie je. Jedina linka s 15 min. int. v sedle je linka 4, linku s 5-10 min. int. v spicke nemate vobec.

(Citaty su z clanku Experiment v doprave, 28.6.1988, Smer.)

Uznas uz konecne, ze AVTD v Ziline (minimalne od spustenia trolejbusovej dopravy na Hajik) neexistuje? Ved vy mate v trolejbusoch presne ten bordel, ktory vycitas Presovu v autobusoch! Plno liniek a neatraktivne intervaly. Ved prave to sa AVTD snazila zmenit!
Reakcia na: zoZa #2128:
Jo, u nas je vyrazne lacnejsia elektrina, Karosa nam takisto dodava CityBusy za zvlastne "vychodniarske zlavy", nafta nahradne diely su tiez so zlavou "pre nase pekne vychodniarske oci"...
Reakcia na: Miro #2145:

Raz sa musíme dostať aj na druhú stranu na Kysuckú cestu. Preťažená Veľká okružná bude v krátkej budúcnosti po postavení toho objektu mimoriadne preťažená. Mňa mrzí to, že sa akosi nič nehovorí o nejakej novej výstavbe trolejbusovej trate. Mohlo by sa čosi začať, aj keď v menšom, budovať.
Reakcia na: zoZa #2143:

Internetovú stránku nemám, ale ti to precitujem z jedného materiálu:
Vybudovanie IV. okruhu, ktorý bude zabezpečovať prepojenie zóny priemyslu na juhu a juhozápade a štátnej cesty I/18 s prepojením na obytné okrsky Vlčince a Solinky v rámci sídelného útvaru Žilina.
Reakcia na: Jozef #2120:
Ja si nemyslím, že by musela byť na Štúrovom námestí výluka kvôli stavbe auparku, veď podľa posledných obrázkov čo som videl, nebude zasahovať do Veľkej Okružnej, takže trolejbusy budú môcť veselo premávať aj počas stavby, možno že bude potrebné len trochu posunúť zastávku na strane námestia. A myslím, že o mimoúrovňovom krížení pešej a kolesovej dopravy v tomto mieste už môžeme hovoriť len čisto akademicky ?
Spojenie cez Fándlyho som skôr uvažoval ako odľahčenie preťaženej Veľkej Okružnej.

Okrem toho si myslím, že vybudovanie obratiska na Športovej nie je až také jednoduché, dosť veľkou prekážkou bude podjazd pod železnicou, ktorý by bolo treba prehĺbiť. A to asi nebude len taká sranda. Na Fándlyho takáto prekážka nie je.
Reakcia na: pete. #2137:

Ta L8 je normalna linka DP a premava tak od spustenia. Ma pravidelny interval kazdych 30 minut, lahko zapamatatelny a aj vyuzivany spoj. Ak sa nemylim, tak raz je vynechany spoj na obednajsiu prestavku. Ano, pozrel som sa o 11.30 nepremava.
Reakcia na: Jozef #2142:
nepoznas nejaku internetovu stranku, kde sa pise o tomto privadzaci?, velmi ma to zaujima, inac snad si nemyslia, ze natiahnu nejaky privadzac , cez Vlcince..., nebolo by dobre, keby sa z Vlciniec stali dalsie Hliny 8, kde sa casto dychat neda, ked je tam tolko smradu z dopravy...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.