Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: zoZa #2042:
Či to bude zničené alebo nie, závisí od toho, aký život tam bude. Ak tam budú obchody a žrádelne ako napr. v Dubni, bude tam stále rušno, tak tam ťažko bude niekto niečo ničiť. Ale asi predsa len, to denné svetlo plus nejaký ten výhľad von, aj keď len na hotel Slovakia a Dom odborov by nebol zlý. V bratislavskom Auparku sa mi napríklad páči, že z časti, kde sú sústredené žrádelne (nazývajú to pekne po slovensky food court ? ), je pekný výhľad na Nový most a hrad. Pravda, taký výhľad tu u nás mať nebudeme ?
Reakcia na: Miro #2040:
nomne praveze medzi tymi Hlinami a Solinkami by sa to zdalo ako najidealnejsie miesto..aj preto, ze by sa Zilina trochu rozsirila, a preto lebo jetam taky perfektny pozemok, akurat pripraveny na takuto vystavbu.., cize by to vyslo aj lacnejsie..
Reakcia na: Miro #2040:
inac nevies co koli tejto stavbe budu burat?
Reakcia na: zoZa #2042:

Čítal som, že Aupark má byť len s umelým osvetlením. Preto navrhovali žilinskí architekti, aby bol celý zapustený do zeme,
Reakcia na: Jozef #2039:
ta stvorprudovka, miestami sestprudovka 🙂 bola vystavana este za totaca, takze to bolo trochu ine:-)
Reakcia na: Jozef #2039:
Presne tak. Len sa bojím, že naše geniálne nápady (nie sú originálne, len tu debatujeme o existujúcich návrhoch) nebudú z nejakého mne nepochopiteľného dôvodu realizované a pešia trasa centrum - Bulvár zostane prerušená frekventovanou Veľkou okružnou. Kam sa obrátiť, aby bola nádej, že zvíťazí lepšie riešenie?
Reakcia na: Jozef #2037:
no len aby to tam nevyzeralo ako na navsteve u krtkov, nebolo by nic prijemne keby tam svietili len same neonky, cim viec denneho svetla, tym lepsie a vecsinou aj krajsie..., potom, keby to bolo tak v zemi, by tam len sa chlapsenske byndy schadzali a bolo by tam vsetko posprejovane a znicene...
Reakcia na: Jozef #2037:
To by tiež mohlo byť zaujímavé. A na povrchu by mohol vzniknúť park.
Reakcia na: zoZa #2035:
To je vec názoru... medzi Hlinami a Solinkami by to bol len jeden z ďalších hypermarketov. Ak bude na Štúrovom námestí, tak síce Štúrovo námestie ako také zanikne, vzniknú z neho dve pešie ulice (plus krytá promenáda v auparku), ale práve preto, že bude v priamom kontakte s pešou zónou, bude jej vhodným doplnkom a rozšírením (napríklad tam bude možné ísť na prechádzku aj keď vonku bude škaredo). Okrem toho je to pre mesto výborná príležitosť, ako elegantne vyriešiť križovanie pešej zóny s Veľkou okružnou za peniaze niekoho iného ? . Toto by sa mi pozdávalo.

Ja sám som sa zhrozil, keď som prvýkrát počul o výstavbe auparku na Štúrovom námestí, ale keď som o tom popremýšľal tak ako tu píšem, myslím, že by to nemuselo byť zlé riešenie.
Reakcia na: Miro #2036:

Na tú húpačku som myslel akurát v tom Paríži. Zišli sme dole pod cestu, aby sme ju nekrižovali a hneď sme vyšli hore a pokračovali ďalej. Keď prišla ďalšia cesta, ktorá pokračovala na most, tak my sme opäť vbehli popod ňu, aby sme ju nekrižovali priamo a opäť sme vybehli hore. Preto som povedal, že ako na hojdačke. Bolo to bezpečné a nekrižovali sme sa s tými komunikáciami, ktoré nás križovali, keď išli na most. V Žiline nijaká hojdačka by nebola, bolo by len jedno prehĺbenie a okrem toho by sa od Spanyolovej ulice cesta postupne zahlbovala a vyšla by na Komenského. Veľmi jednoduché a elegantné riešenie. Pri takom veľkom množstve zeminy, ktorú budú odpratávať z námestia, by toto bolo zanedbateľné množstvo. Keď sa pozrieme na našu štvorprúdovku pri veľkogarážach na Hlinách, tak tam bolo iné množstvo materiálu a išlo to.
Reakcia na: Miro #2036:
ved to, mame vyhodu, ze jedna strana uz je vlastne znizena, tam pri tej Spanyolke..
Reakcia na: Miro #2032:

Ešte bol aj taký návrh od našich projektantov, že keď ten objekt nepotrebuje svetlá, tak nech sa zapustí do zeme nielen garáže, ale aj druhá časť a povrch Štúrovho námestia by zostal neporušený. Tento variant by som prijal. Bol som vonku, asi v Štrasburgu a tam pred stanicou boli také nákupné a informačné priestory pod zemou (nie Aupark) a hore bol veľký priehľadný kruh, ktorý bol zakrytý a do časti tohto priestoru vnikalo denné svetlo.. Bolo to veľmi elegantné. Prečo nie aj u nás?
Reakcia na: Jozef #2025:
Nechápem úplne, akú húpačku máš na mysli. Ak máš na mysli križovatku Komenského - Veľká okružná, tá by mohla zostať úrovňová so semaformi. Od nej by Veľká okružná klesala až po križovatku so Spanyolovou, čím by podbehla Bulvár. Keďže Spanyolova je dostatočne nízko, žiadna húpačka by nevznikla.
A že Diana zomrela v takom podjazde je smutné, ale to nie je chyba toho podjazdu.
Reakcia na: Miro #2032:
akurat som to chcel navrhnut, tie pohyblive schody... atd.., bolo by to fajn, ale aj tak si myslim, ze by bolo lepsie, keby ho postavili medzi Hlinami a Solinkami..
Reakcia na: Jozef #1990:
Lenze u vas su to obce patriace pod mesto. Inac povedane, nie su to ziadne obce, ale je to furt Zilina, be ohladu na to, ako daleko od centra to je. Lenze u nas su to naozaj samostatne obce! Maly Saris, Lubotice, Fintice, Teriakovce, Ruska Nova Ves, Zaborske, Bzenov a Haniska maju svojich vlastnych starostov, Velky Saris dokonca vlastneho primatora. A Kanas je sice len mestska cast, ale mestska cast mesta Velky Saris, nie Presov. DPMZ ziadnu dopravu do obci neprevadzkuje.

Re #1988 Jozef: takze v Ziline nemate ani ziadne vyslovene spickove linky. To, co si popisoval, by som nazval linky premavajuce celodenne len v pracovne dni. Kazdopadne, linku, ktorej CP by vyzeral ako zilinske L26, 28, 16, nemame.

V Presove ide o ekonomicnost - trolejbus ma mat co najrovnomernejsi celodenny interval, aby v spicke odber elektriny nevzrastol tak, ze by urobil vysoke 15-minutove maximum. To je kvoli sposobu platby za energie, kde sa plati cast za skutocne odobrane MWh a cast za spickove stvrthodinove maxima. Preto presovske trolejbusy jazdia relativne casto cely den, ale v spicke nejazdia omnoho castejsie (pokial vobec) - sedlovy int. je nanajvys 1,5 krat dlhsi, ako spicka. Intervaly sedlo-spicka v minutach:
1: 15-10
2,5: 20-20
4,8: 12-10 (preklad v 90% trasy, teda 6-5 min. int.)
7: 60-60
38: 20-20

Zvyseny dopyt po preprave v case spicky kryju vyhradne autobusy. Jednak prudkym znizenim intervalu na exponovanych autobusovych linkach (linky 32 a 36 maju tento nepomer najvacsi - spicka 6 min. int., sedlo 60 min.int), jednak premavkou typicky spickovych liniek, jednak jazdou ucelovych spojov.

V rannej spicke je takmer nerealne, aby exponovane autobusove linky jazdili v oboch smeroch s rovnakym intervalom. Napriklad prave tie 32 a 36 maju rano zo Sekcova do mesta 6 min. int., ale v opacnom smere standardnu 60 min. Autobusy na rannej spicke robia prejazdy tak, aby stihli prepravit co najviac cestujucich v tych smeroch, ktore su najviac ziadane. Priklad: vozidlo vyrazi zo Sidliska III ako linka 17, dojde na Sirpo, vyhodi cestujucich, naprazdno prejde kusok na Sekcov, nahodi linku 32, odide po Trojicu, vyhodi ludi, naprazdno prejde po Sabinovskej na Sidlisko III, nahodi linku 34, odide na Sekcov, nahodi linku 36, odide na Trojicu, vyhodi ludi, ide naprazdno na Sidlisko III, nahodi linku 17... a tak dalej. Koniec koncov, prave toto rosambo s linkami je hlavnym dovodom, preco sme hromadne nakupovali displeje.

A co sa tyka ucelovych liniek, napisem dva priklady, preco jazdia:
25: Sidlisko III - (expres) - Nemocnica. Jediny odchod 6.35 rano zo Sidliska III. Dovod: sichta v nemocnici zacina o 7.00. Obsadenie klb. autobusu: sestricky a doktori, plny na 90%.
27: Sidlisko III - Sebastova. Rano odchod 6.20 zo S3, poobede o 15.45 zo Sebastovej. Dovod: v Sebastovej je vojenska zakladna, ktora maka 7.00-15.30. Obsadenie: vojaci, plny na 90%.
Obdobne linky 16, 33, 37 a dnes uz aj 48. Su to proste take "sukromne" linky, ktore pozna len ten, kto s nimi dennodenne jazdi a fanusikovia MHD.

Takto to funguje v Presove. Zakladne obsluzne linky (trolejbusy) jazdia v spicke s rovnakou frekvenciou ako v sedle, ale pridava sa hromada vypomocnych autobusov, ktore ponukaju aj priamejsie a rychlejsie trasy, ako trolejbusy.

V Ziline naproti tomu pri tvorbe AVTD zaviedli linky, ktore maju potencial byt obsadene celodenne. Pokial v Ziline neexistuju skupiny ludi, ktore by potrebovali priamy a rychly spoj do prace a vyhovuje im prestupovat medzi beznymi linkami - tak je vsetko v poriadku. Taketo skupiny (ako u nas tie sestricky alebo vojaci) skutocne nemusia existovat v kazdom meste. OK.

Ale v poslednych rokoch je badat odklon od AVTD. Skutocne AVTD pocitala so 4 tr linkami na Hajik? Skutocne AVTD pocitala s tym, ze budete mat 10 trolejbusovych liniek, a na rovnej polovici z nich HODINOVY interval? Ved tym cela povodna idea AVTD (ktora je mimochodom velmi dobra, na svoju dobu az genialna) straca zmysel! Lenze ja vam poviem, cim to je. To je tou debilnou zilinskou tarifou, ktora pokutuje cestujuceho za prestup. V rokoch 1997-98 som v Ziline byval. Vtedy boli len tri trolejbusove linky a jazdili v slusnych intervaloch. A dnes? Hroza a des!

Samozrejme, ma to aj ekonomicky dopad. Interval zilinskych trolejbusov sedlo-spicka je priblizne takyto:
1, 6, 7, 17: 60-30
3: 20-10
4: 15-12
5: 20-20
8: 30-30
15: 20-30 (!)
16: nic-60

Vidime, ze okrem liniek 4, 5, 8 a 15 je interval v sedle 2-nasobne dlhsi ako v spicke. Linka 16 jazdi dokonca len v spicke. Ked si k tomu pripocitame to, ze na strednom Slovensku je spickova energia najdrahsia, nechcite vediet, kolko zaplatite za elektrinu. Zhruba tolko, akoby tie linky jazdili celodenne! A este nutite ludi prestupovat a za to platit. A to mame obdivovat?
Reakcia na: Miro #2030:

S celým textom možno len súhlasiť. Čo sa týka toho objektu, ktorý mal zasahovať až na Bulvár, tak som čítal, že spoločnosť Aupark nemá voči tomuto námietky a doporučila našim architektom, aby sa spojili s projektantom. Tak sa aj stalo a ten nič nenamietal a upravil projekt. Údajne ani nevedel, že nejaká veľká diskusia o tomto projekte je v Žiline. Ja si myslím, že podmienky malo určiť jednoznačne mesto, lebo ide o vysokoatraktívny priestor a jeho znehodnotenie by sa už nedalo vrátiť.
Reakcia na: zoZa #2028:
Viem si celkom dobre predstaviť, že by boli zastávky v tej zníženej časti a cestujúci by vystupovali na strane Štúrovho námestia priamo do podzemnej časti auparku a mohli by využiť eskalátory, ktoré isto z toho podzemného parkoviska pôjdu hore.
Na strane Bulváru by sa dali poriešiť od zastávky hore schody a pre menej pohyblivých nájazdové rampy, miesto by sa tam na ne našlo.
Za najhoršie riešenie považujem, ak Veľká okružná zostane tak ako je a ľudia budú musieť prechádzať po priechodoch cez rušnú ulicu.
Reakcia na: Miro #2030:
to by teda bolo zaujimave riesenie, ale uz zacinam mat pomaly aj obavy, ze ci tam bude vobec dostatok priestoru pre vystavbu toho auparku, a ci to tam bude zapadat vobec, lebo vies ako, keby to vyzeralo tak, ze by bola jedna budova nalepena na druhum a medzi nimi len taka uzka ulicka, asi by to nebolo velmi pekne..
Reakcia na: zoZa #2021:
Ten nadchod mal byť vlastne pokračovaním nadzemnej časti budovy auparku ponad Veľkú okružnú, takže by ho zrejme zaplatil investor. Domnievam sa, že nebude postavený preto, lebo by zasahoval medzi bytovky na Bulvári a vadil by ich obyvateľom.

Zníženie Veľkej okružnej by nemuselo byť veľmi nákladné, keď sa už bude robiť to podzemné parkovisko, len by sa vybagrovala aj ulica. Sklon od Komenského by myslím nevyšiel nijako dramaticky a ešte by sa zmenšil sklon od Bulváru po križovatku so Spanyolovou. Štúrovo námestie a Bulvár nepotrebujú cestné napojenie na Veľkú okružnú (Bulvár je už na Veľkú okružnú aj tak neprejazdný a Štúrovo námestie bude na povrchu len pre peších - parkovisko bude v podzemí a ako som už písal, práve zo zníženej Veľkej okružnej by sa dalo veľmi dobre napojiť). Zostávajú dva vjazdy z Veľkej okružnej medzi bytovky v okolí Bulváru, ale tie by bolo lepšie riešiť z Bulváru.
Bolo by to podľa mňa veľmi elegantné riešenie, ktoré by tento priestor veľmi vylepšilo, pretože by sa spojila pešia zóna cez Štúrovo námestie na Bulvár v jednej úrovni a cestná doprava vrátane MHD by sa tu skryla pod úroveň pešej zóny. A zaplatiť by to mohol takisto investor auparku, je to len otázka toho, čo dokáže mesto vyjednať. Ako spomenul Jozef, mesto sa už nemusí investorom podlizovať, môže si klásť podmienky, najmä ak ide o zastavanie takého atraktívneho priestoru, akým je Štúrovo námestie.
Reakcia na: Jozef #2027:
vsak samozrejme, ja som tiez nevedel kadial jazdila, ale na pakrovisku pred Nay elektrodomom bola taka provizorna zastavka a na nej bola napisana trasa a odchody zo zastavky.., ked sa pojdes opytat do Nayka, tak ti urcite povedia blizsie...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.