Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Jozeh:Nie,nie na Citybuse je stále Unibanka,to som len písal kôli tomu,že bol dnes výnimočne na L28 ,len 35-ka má reklamu Poštová Banka.
Jozef: Díky. Busboard UniBanky je na ľavej strane a Poštová banka sa lepí na pravú stranu cez stredné dvere. Len sa to nedá fotiť, čo je škoda, lebo dve banky na jednom vozidle, to musí vyzerať!
Reakcia na: Kubik #1634:

Na Citybuse 08 bola doteraz celoplošná reklama UniBanky. Táto je už zrušená?
Reakcia na: LUK #1633:

Ročne sa predpokladá do 60 % kilometrických výkonov a 60 % prepravených cestujúcich, samozrejme v prospech trolejbusov. Na skutočnosť si však budeme musieť počkať.
Krátke správy,dnes Citybus #08 na L28 a 35-reklama Poštová banka-"V KAŽDEJ DEDINE V KAŽDOM MESTE".Marcin + Kraus
Otázka do pléna: aký podiel na výkonoch v MHD majú trolejbusy?
Reakcia na: zoZa #1631:
tu najdes odpoved #274 a #277 🙂
Reakcia na: TeBeCe #274:
aj mna by to zaujimalo.... Tusim som sa v nom aj viezol, ale bolo uz to davno. Nebola to nahodou Karosa SM 16.5, alebo podobny?
Reakcia na: Papyr #1627:
salzburg
Samozrejme, nema velmi zmysel trolejovat trat s poctom spojov mensim ako cca 60 za pracovny den v jednom smere.
Vsetkym, ktori sa obavaju prilisneho zatrolejovania Ziliny, kritickych miest v sieti a dalsich faktorov suvisiacich so zavislostou trolejbusu:

Zijete v roku 2004. Zijete v meste, ktore odobera autobusy od Karosy, takze je predpoklad, ze od nich odoberie aj trolejbusy. Skoda Ostrov uz neexistuje. Vsetky trolejbusy od Karosy sa vyrabaju s pomocnym pohonom, bud na diesel, alebo na baterky. Ked (casom) budete mat dostatok takychto vozidiel, moze vam byt vcelku sumafuk, kolko mate "zaloznych" autobusov, resp. kde na trati je nehoda. Podstatne je to, ze dnes uz je jasne, ze nebudete kupovat nic ine.

Ved koniec koncov, Salzburg sa snazi mat komplet elektricku MHD, alebo to je Solingen? Zda sa mi, ze Salzburg.
Ak by sa mala cela Zilina zatrolejovat, bolo by to dobre?
Mne sa zda, ze uz teraz je dost T liniek. Pri nahlom vypadku, havarii, alebo inej pohrome by sa museli T nahradit A. A oplati sa udrzivat v zalohe tolko A, ak by mala byt skoro cela ZA zatrolejovana? -mam na mysli Banovu, Bytcicu, Chlmec, rosinska cesta.... Kotra linka by ostala ako A?
ale keby nahodou, tak podla mna sa bude robit vedenie pre linku c.1 na Pietnu, ale co potom s 31-tkou?
ak by sa robil ten usek od Fatranskej ku VUVT pre linku c.2, tak by tam mohla vlastne premavat aj linka c.28, ta ktora ide po Halkovu. Teraz na zastavke VUVT nenastupuje vela ludi, je to tusim len take odkladisko pre autobusy, ktore my sa nezmestili na trolejbusove obratisko pri zast. Fatranska, ale ked niekedy postavia Vlcince 5, tak tam bude urcite viac ludi.
Reakcia na: Jozef #1621:
hm, no, je to velmi pekne napisane, ale pochybujem, ze vobec niekedy sa bude rozsirovat trolejbusove vedenie, nakolko uz nikde nie je dostatocny pocet spojov nato, aby sa oplatilo tam to trolejbusove vedenie zaviest. Ale je to napisane pekne
Pri dnešnom 10. výročí trolejbusovej dopravy v Žiline uvádzam perspektívy rozvoja trolejbusovej siete v Žiline. Systém trolejbusovej doprave je už vybudovaný, ale bolo by potrebné dobudovať ešte niektoré úseky. Okrem známych, o ktorých už písal DPMŽ, je v ďalšej časti aj niekoľko nových návrhov. Čo poviete na tieto návrhy budúcich trolejbusových tratí v Žiline?
- Kvačalova, DP – Pietna, krematórium. Predĺženie terajšej linky č. 1 asi o 600 m.
- Zastávka Žitná – Bánová (K cintorínu, prípadne Nám. sv. Jána Bosca). Pripojenie mestskej časti na trolejbusovú sieť dĺžka asi 1.700 m, prípadne po Nám. sv. Jána Bosca len 1.200 m.
- Zastávka Smreková (Solinky) – Bytčica (Lietavská Lúčka ?). Po výstavbe diaľničného privádzača Lietavská Lúčka – Žilina, môže prísť k realizácii výstavby trolejbusovej trate. Sú navrhované tri varianty ukončenia trolejbusovej trate. Najkratšia vzdialenosť po námestie v Bytčici je asi 1.600 m.
- Ul. Kálov – Kysucká cesta – Športová ul., dĺžka asi 400 – 500 m. Krátka, ale významná trať na vybudovanie technologického obratiska, dopravy ľudí na športoviská a k Slovene. Budúci základ smerovania trolejbusovej dopravy na sever od centrálneho mestského okruhu.
- Úsek križovatka Košická – závody Hyundai/Kia dĺžka asi 6 km. Bol daný prísľub mesta na vybudovanie trolejbusovej dopravy po novej komunikácii k závodom. Či príde k realizácii tohto zaujímavého spojenia so závodmi uvidíme.

Ďalšie návrhy:
- Vybudovanie krátkeho prepojenia cez lesík medzi zástavkou Fatranská a Rosinskou cestou asi 500 m. Úsek by súvisel s terajšou linkou č. 2, ak by bola trolejbusová. V prípade výstavby obytných blokov Vlčince V pri Rosinskej ceste by vybudovanie trolejbusovej dopravy bolo viac ako opodstatnené. Vzhľadom na zlé podmienky na otáčanie na zastávke Rosinská, VÚVT by bolo dobré potiahnuť trať až po zastávku Rosinská, plemenársky podnik. V tomto prípade by dĺžka bola asi 900 m.
- Kysucká cesta – Budatín – Považský Chlmec. Pomerne náročný úsek dlhý viac ako 3.000 m. Severná časť mesta nie je pripojená na trolejbusovú sieť a z mestských častí je najvýznamnejší Považský Chlmec, ktorý má priemyselnú oblasť.
- Nám. požiarnikov – Veľká okružná – Hurbanova. Vybudovanie krátkeho prepojovacieho úseku o dĺžke asi 700 m medzi jestvujúcim trolejbusovým vedením. Slúžil by ako ucelený úsek v prípade vybudovania trolejbusového vedenia v úseku Bánová – centrum – Považský Chlmec a na presmerovanie niektorých trolejbusových liniek napr. č. 8 cez Veľkú okružnú. Zároveň by slúžil aj ako náhradná trať na pripojenie na sieť v prípade poškodenia preťaženej križovatky pri zastávke Polícia.
- Zokruhovanie Soliniek. Vybudovanie asi 400 m trolejbusového vedenia na Centrálnej ulici, ktoré mohlo byť už zrealizované pri stavbe prepojenia sídlisk Vlčince a Solinky. Napr. aj pri nedávnej poruche na obratisku Jaseňová mohli byť zokruhované linky č 5/15 a 7/17 presmerované cez tento náhradný úsek.
- V budúcnosti, predĺženie trolejbusovej trasy z Hájika do plánovanej výstavby obytných blokov smerom na západ od terajšieho sídliska.
- Vyriešiť jediný prístupový bod na trolejbusovú sieť z DP na Kvačalovej.
Valec:Prepáč.že som sa ti neozval,od rána som bol preč a vrátil som sa až teraz.
Dnes uplynulo 10 rokov, keď prvýkrát vyšli trolejbusy do ulíc nášho mesta. O túto významnú udalosť o ktorú sa Žilinčania usilovali desiatky rokov sa zaslúžili primátor mesta Žiliny a riaditeľ DPMŽ. Touto cestou pri tejto príležitosti obom blahoželám a prajem veľa úspechov v rozvoji mesta a MHD.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.