Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Samozrejme, nema velmi zmysel trolejovat trat s poctom spojov mensim ako cca 60 za pracovny den v jednom smere.
Vsetkym, ktori sa obavaju prilisneho zatrolejovania Ziliny, kritickych miest v sieti a dalsich faktorov suvisiacich so zavislostou trolejbusu:

Zijete v roku 2004. Zijete v meste, ktore odobera autobusy od Karosy, takze je predpoklad, ze od nich odoberie aj trolejbusy. Skoda Ostrov uz neexistuje. Vsetky trolejbusy od Karosy sa vyrabaju s pomocnym pohonom, bud na diesel, alebo na baterky. Ked (casom) budete mat dostatok takychto vozidiel, moze vam byt vcelku sumafuk, kolko mate "zaloznych" autobusov, resp. kde na trati je nehoda. Podstatne je to, ze dnes uz je jasne, ze nebudete kupovat nic ine.

Ved koniec koncov, Salzburg sa snazi mat komplet elektricku MHD, alebo to je Solingen? Zda sa mi, ze Salzburg.
Ak by sa mala cela Zilina zatrolejovat, bolo by to dobre?
Mne sa zda, ze uz teraz je dost T liniek. Pri nahlom vypadku, havarii, alebo inej pohrome by sa museli T nahradit A. A oplati sa udrzivat v zalohe tolko A, ak by mala byt skoro cela ZA zatrolejovana? -mam na mysli Banovu, Bytcicu, Chlmec, rosinska cesta.... Kotra linka by ostala ako A?
ale keby nahodou, tak podla mna sa bude robit vedenie pre linku c.1 na Pietnu, ale co potom s 31-tkou?
ak by sa robil ten usek od Fatranskej ku VUVT pre linku c.2, tak by tam mohla vlastne premavat aj linka c.28, ta ktora ide po Halkovu. Teraz na zastavke VUVT nenastupuje vela ludi, je to tusim len take odkladisko pre autobusy, ktore my sa nezmestili na trolejbusove obratisko pri zast. Fatranska, ale ked niekedy postavia Vlcince 5, tak tam bude urcite viac ludi.
Reakcia na: Jozef #1621:
hm, no, je to velmi pekne napisane, ale pochybujem, ze vobec niekedy sa bude rozsirovat trolejbusove vedenie, nakolko uz nikde nie je dostatocny pocet spojov nato, aby sa oplatilo tam to trolejbusove vedenie zaviest. Ale je to napisane pekne
Pri dnešnom 10. výročí trolejbusovej dopravy v Žiline uvádzam perspektívy rozvoja trolejbusovej siete v Žiline. Systém trolejbusovej doprave je už vybudovaný, ale bolo by potrebné dobudovať ešte niektoré úseky. Okrem známych, o ktorých už písal DPMŽ, je v ďalšej časti aj niekoľko nových návrhov. Čo poviete na tieto návrhy budúcich trolejbusových tratí v Žiline?
- Kvačalova, DP – Pietna, krematórium. Predĺženie terajšej linky č. 1 asi o 600 m.
- Zastávka Žitná – Bánová (K cintorínu, prípadne Nám. sv. Jána Bosca). Pripojenie mestskej časti na trolejbusovú sieť dĺžka asi 1.700 m, prípadne po Nám. sv. Jána Bosca len 1.200 m.
- Zastávka Smreková (Solinky) – Bytčica (Lietavská Lúčka ?). Po výstavbe diaľničného privádzača Lietavská Lúčka – Žilina, môže prísť k realizácii výstavby trolejbusovej trate. Sú navrhované tri varianty ukončenia trolejbusovej trate. Najkratšia vzdialenosť po námestie v Bytčici je asi 1.600 m.
- Ul. Kálov – Kysucká cesta – Športová ul., dĺžka asi 400 – 500 m. Krátka, ale významná trať na vybudovanie technologického obratiska, dopravy ľudí na športoviská a k Slovene. Budúci základ smerovania trolejbusovej dopravy na sever od centrálneho mestského okruhu.
- Úsek križovatka Košická – závody Hyundai/Kia dĺžka asi 6 km. Bol daný prísľub mesta na vybudovanie trolejbusovej dopravy po novej komunikácii k závodom. Či príde k realizácii tohto zaujímavého spojenia so závodmi uvidíme.

Ďalšie návrhy:
- Vybudovanie krátkeho prepojenia cez lesík medzi zástavkou Fatranská a Rosinskou cestou asi 500 m. Úsek by súvisel s terajšou linkou č. 2, ak by bola trolejbusová. V prípade výstavby obytných blokov Vlčince V pri Rosinskej ceste by vybudovanie trolejbusovej dopravy bolo viac ako opodstatnené. Vzhľadom na zlé podmienky na otáčanie na zastávke Rosinská, VÚVT by bolo dobré potiahnuť trať až po zastávku Rosinská, plemenársky podnik. V tomto prípade by dĺžka bola asi 900 m.
- Kysucká cesta – Budatín – Považský Chlmec. Pomerne náročný úsek dlhý viac ako 3.000 m. Severná časť mesta nie je pripojená na trolejbusovú sieť a z mestských častí je najvýznamnejší Považský Chlmec, ktorý má priemyselnú oblasť.
- Nám. požiarnikov – Veľká okružná – Hurbanova. Vybudovanie krátkeho prepojovacieho úseku o dĺžke asi 700 m medzi jestvujúcim trolejbusovým vedením. Slúžil by ako ucelený úsek v prípade vybudovania trolejbusového vedenia v úseku Bánová – centrum – Považský Chlmec a na presmerovanie niektorých trolejbusových liniek napr. č. 8 cez Veľkú okružnú. Zároveň by slúžil aj ako náhradná trať na pripojenie na sieť v prípade poškodenia preťaženej križovatky pri zastávke Polícia.
- Zokruhovanie Soliniek. Vybudovanie asi 400 m trolejbusového vedenia na Centrálnej ulici, ktoré mohlo byť už zrealizované pri stavbe prepojenia sídlisk Vlčince a Solinky. Napr. aj pri nedávnej poruche na obratisku Jaseňová mohli byť zokruhované linky č 5/15 a 7/17 presmerované cez tento náhradný úsek.
- V budúcnosti, predĺženie trolejbusovej trasy z Hájika do plánovanej výstavby obytných blokov smerom na západ od terajšieho sídliska.
- Vyriešiť jediný prístupový bod na trolejbusovú sieť z DP na Kvačalovej.
Valec:Prepáč.že som sa ti neozval,od rána som bol preč a vrátil som sa až teraz.
Dnes uplynulo 10 rokov, keď prvýkrát vyšli trolejbusy do ulíc nášho mesta. O túto významnú udalosť o ktorú sa Žilinčania usilovali desiatky rokov sa zaslúžili primátor mesta Žiliny a riaditeľ DPMŽ. Touto cestou pri tejto príležitosti obom blahoželám a prajem veľa úspechov v rozvoji mesta a MHD.
Reakcia na: Valec #1612:

Súhlasím, ale ani reklama na autobuse neovplyvní cestujúceho. Kto chcel, tak si to už prečítal v diskusii. Nedávno sme tu diskutovali o diaľničnom privádzači v Budatíne a o L27 a L29 ako prechádzajú popod štvorprúdovku. Spomínali sme aj ten rodinný dom, ktorý tam vo výstavbe prekáža. Pretože nie všetci sú zo Žiliny a nevedia si to predstaviť túto zmenu, tak som to tam bol na požiadanie vyfotografovať. Chcel som, aby tieto fotografie boli uverejnené. Vladimír má síce tieto fotografie, ale býva mimo aj dva týždne, a preto by som Ťa chcel požiadať, ak je to možné, či by si ich nemohol uverejniť.
Reakcia na: Valec #1611:

O obratisku na Športovej ulici sa v prvom rade spomína so strategickým významom, aby bola možnosť otáčať trolejbusy v strede malého centrálneho okruhu. Ak sa poškodí trolejbusové vedenie na malom okruhu niekde v úseku Ul.1.mája, Hviezdoslavova, Hurbanova, Kuzmányho, tak je takmer celá centrum odstavené. V prípade manipulačného obratiska na Športovej ul. môžu byť všetky trolejbusy prechádzajúce centrálnym okruhom vhodne presmerované na obratisko a vracať sa späť. Nikto samozrejme nebude stavať trať pre pár spojov, hoci možnosti by boli. V prípade, ak sa bude budovať trať do Považského Chlmpca, takverím, že bude vybudovaná aj otočka pre trolejbusy na Športovej ul.
Reakcia na: Valec #1612:
Cestujúceho to ovplyvní tak, že teraz má najmä na L29 smerom do mesta vyhliadkovú jazdu po nových budatínskych križovatkách ?
Reakcia na: Valec #1611:
Skvelé, len by to potom chcelo prímestské linky integrovať s MHD, aby som na ten istý lístok mohol použiť jedno alebo druhé, podľa toho, čo príde
Reakcia na: Valec #1613:
Nemuseli by sa v Budatíne otáčať. Mohla by ísť napr. jedna linka z Vrania pod Dubeň na terajšiu konečnú L29 a druhá zo Zástrania do Brodna. L21 by zatiaľ mohla zostať, alebo by som ju celú zadrôtoval.
Reakcia na: Miro #1609:
Neviem si predstaviť, kde by si tie autobusy v Budatíne otočil. Vždy by museli ísť niekde do centra, prípade ho obísť po obchvate, čo by nikoho zrejme moc nepotešilo.
Reakcia na: Jozef #1608:
Ale v tomto prípade je zmena taká, že nijako neovplyvní cestujúceho. Však to by som musel za chvíľu písať novinky aj v prípade zmeny jazdných pruhov.
No pripojím sa v krátkosti aj ja so svojim názorom.
Rajeckú železnicu by som vyřažil poriadne v Rajeckej doline. Nie všetky vlaky by som ťahal až z Rajca, ale LL je predsa len trošku málo. Taktiež by som sa snažil čo najviac obmedziť súbežnú autobusovú dopravu, ktorá by viac-menej plnila úlohu napájača železnice.
V Žiline by som nechal zastavovať prímestské autobusy na všetkých zastávkach MHD. To by čiastočne odbremenilo mestské linky. A až potom by som rozhodoval, či trolejbusy do Bytčice, Pov. Chlmca a pod. budú vôbec využité. I keď musím uznať, že na novej estakáde v Budatíne by sa trolejbusy dobre vynímali.
Čo sa týka obratiska na Športovej. Také menšie by sa pred ZK Sloveny zmestilo. Ale podľa mňa ťahať trolejbus na miesto odkiaľ 2-3 krát za týždeň pôjdu 2 spoje je úplná blbosť. Najmä ak by jazdili TB do Chlmca. Však zastávka pri Slovene (Kysucká?) nie je až tak ďaleko. Skôr by som skúsil zaviesť niečo ako nitrianske hokejové spoje, aspoň by sme videli, či budú mať úspech.
K rozširovaniu TB všeobecne: Nemyslím si, že v Žiline je ešte veľmi kam rozširovať trolejbusovú dopravu. Aj tak budú vždy nejaké autobusy treba k dispozícii ako záloha. Si zoberte príklad ako nám zbytočne stojí 7 kĺbákov na dvore a nevieme čo s nimi. Si predstavte, že by sme tých busov v zálohe za TB mali 15 alebo 20.
Reakcia na: Miro #1609:
Plny suhlas!
Reakcia na: Jozef #1606:
Predpokladáš, že konečná trolejbusu v Budatíne na Nám. hrdinov by veľa neriešila. Ale prečo? Dôvod je jasný a veľakrát sme ho tu už diskutovali: tá nešťastná neprestupná tarifa. V prípade prestupnej tarify by sa totiž dala riešiť preprava ľudí z Považského Chlmca, Brodna, Zástrania, Vrania prestupom v Budatíne a autobusy by vôbec nemuseli chodiť do mesta. Inak za súčasných podmienok súhlasím, že najlepšie by bolo zatrolejovať linku do Považského Chlmca.
Neprestupnou tarifou sú postihnutí v konečnom dôsledku všetci - obyvatelia sídlisk riedkym intervalom jednotlivých liniek a obyvatelia okrajových obcí drahším cestovným. Napríklad taký obyvateľ Pov. Chlmca keď pracuje v Bánovej, platí jednu jazdu, ale keď potrebuje cestovať do Celulózky, platí dve jazdy.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.