Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #1612:

Súhlasím, ale ani reklama na autobuse neovplyvní cestujúceho. Kto chcel, tak si to už prečítal v diskusii. Nedávno sme tu diskutovali o diaľničnom privádzači v Budatíne a o L27 a L29 ako prechádzajú popod štvorprúdovku. Spomínali sme aj ten rodinný dom, ktorý tam vo výstavbe prekáža. Pretože nie všetci sú zo Žiliny a nevedia si to predstaviť túto zmenu, tak som to tam bol na požiadanie vyfotografovať. Chcel som, aby tieto fotografie boli uverejnené. Vladimír má síce tieto fotografie, ale býva mimo aj dva týždne, a preto by som Ťa chcel požiadať, ak je to možné, či by si ich nemohol uverejniť.
Reakcia na: Valec #1611:

O obratisku na Športovej ulici sa v prvom rade spomína so strategickým významom, aby bola možnosť otáčať trolejbusy v strede malého centrálneho okruhu. Ak sa poškodí trolejbusové vedenie na malom okruhu niekde v úseku Ul.1.mája, Hviezdoslavova, Hurbanova, Kuzmányho, tak je takmer celá centrum odstavené. V prípade manipulačného obratiska na Športovej ul. môžu byť všetky trolejbusy prechádzajúce centrálnym okruhom vhodne presmerované na obratisko a vracať sa späť. Nikto samozrejme nebude stavať trať pre pár spojov, hoci možnosti by boli. V prípade, ak sa bude budovať trať do Považského Chlmpca, takverím, že bude vybudovaná aj otočka pre trolejbusy na Športovej ul.
Reakcia na: Valec #1612:
Cestujúceho to ovplyvní tak, že teraz má najmä na L29 smerom do mesta vyhliadkovú jazdu po nových budatínskych križovatkách ?
Reakcia na: Valec #1611:
Skvelé, len by to potom chcelo prímestské linky integrovať s MHD, aby som na ten istý lístok mohol použiť jedno alebo druhé, podľa toho, čo príde
Reakcia na: Valec #1613:
Nemuseli by sa v Budatíne otáčať. Mohla by ísť napr. jedna linka z Vrania pod Dubeň na terajšiu konečnú L29 a druhá zo Zástrania do Brodna. L21 by zatiaľ mohla zostať, alebo by som ju celú zadrôtoval.
Reakcia na: Miro #1609:
Neviem si predstaviť, kde by si tie autobusy v Budatíne otočil. Vždy by museli ísť niekde do centra, prípade ho obísť po obchvate, čo by nikoho zrejme moc nepotešilo.
Reakcia na: Jozef #1608:
Ale v tomto prípade je zmena taká, že nijako neovplyvní cestujúceho. Však to by som musel za chvíľu písať novinky aj v prípade zmeny jazdných pruhov.
No pripojím sa v krátkosti aj ja so svojim názorom.
Rajeckú železnicu by som vyřažil poriadne v Rajeckej doline. Nie všetky vlaky by som ťahal až z Rajca, ale LL je predsa len trošku málo. Taktiež by som sa snažil čo najviac obmedziť súbežnú autobusovú dopravu, ktorá by viac-menej plnila úlohu napájača železnice.
V Žiline by som nechal zastavovať prímestské autobusy na všetkých zastávkach MHD. To by čiastočne odbremenilo mestské linky. A až potom by som rozhodoval, či trolejbusy do Bytčice, Pov. Chlmca a pod. budú vôbec využité. I keď musím uznať, že na novej estakáde v Budatíne by sa trolejbusy dobre vynímali.
Čo sa týka obratiska na Športovej. Také menšie by sa pred ZK Sloveny zmestilo. Ale podľa mňa ťahať trolejbus na miesto odkiaľ 2-3 krát za týždeň pôjdu 2 spoje je úplná blbosť. Najmä ak by jazdili TB do Chlmca. Však zastávka pri Slovene (Kysucká?) nie je až tak ďaleko. Skôr by som skúsil zaviesť niečo ako nitrianske hokejové spoje, aspoň by sme videli, či budú mať úspech.
K rozširovaniu TB všeobecne: Nemyslím si, že v Žiline je ešte veľmi kam rozširovať trolejbusovú dopravu. Aj tak budú vždy nejaké autobusy treba k dispozícii ako záloha. Si zoberte príklad ako nám zbytočne stojí 7 kĺbákov na dvore a nevieme čo s nimi. Si predstavte, že by sme tých busov v zálohe za TB mali 15 alebo 20.
Reakcia na: Miro #1609:
Plny suhlas!
Reakcia na: Jozef #1606:
Predpokladáš, že konečná trolejbusu v Budatíne na Nám. hrdinov by veľa neriešila. Ale prečo? Dôvod je jasný a veľakrát sme ho tu už diskutovali: tá nešťastná neprestupná tarifa. V prípade prestupnej tarify by sa totiž dala riešiť preprava ľudí z Považského Chlmca, Brodna, Zástrania, Vrania prestupom v Budatíne a autobusy by vôbec nemuseli chodiť do mesta. Inak za súčasných podmienok súhlasím, že najlepšie by bolo zatrolejovať linku do Považského Chlmca.
Neprestupnou tarifou sú postihnutí v konečnom dôsledku všetci - obyvatelia sídlisk riedkym intervalom jednotlivých liniek a obyvatelia okrajových obcí drahším cestovným. Napríklad taký obyvateľ Pov. Chlmca keď pracuje v Bánovej, platí jednu jazdu, ale keď potrebuje cestovať do Celulózky, platí dve jazdy.
Valec:
Dávno Ťa nebolo počuť. Môžeš napísať informáciu v časti "Aktuálne výluky, zmeny a informácie", nasledovne:
Autobusy na linke č. 27 a 29 v Budatíne v smere do centra už premávajú popod diaľničný privádzač.
Reakcia na: Miro #1604:

Ja si myslím, že by to mohlo byť. Vybudovanie trolejbusovej dopravy malo v tom čase obrovský význam a na dlhé roky ovplynilo občanov-voličov v meste. Preto, ak je dobrý vťah mesto - občan - DPMŽ, tak by sa to malo využiť. Keď sa otvárala posledná trať, predpokladal som, že primátor povie nejakú výhľadovú stavbu do budúcnosti. Niečo načrtol Juraj s plánmi do budúcnosti, ktorá trasa sa upredností uvidíme.
V stredu, keď bude slávnostný deň, mám pripravené do textu linky, ktoré boli už medializované DPMŽ a návrhy ďalších o ktorých môžeme diskutovať.
Reakcia na: Miro #1605:

Ja súhlasím aj s vybudovaním trolejbusového vedenia do Bytčice. Od toho námestíčka prípadne z horného konca v Bytčici by bolo trošku ďaleko k železnici. Samozrejme, že Rajeckú železnicu treba vyťažiť naplno z Rajeckej doliny, ale aj vo vnútri mesta.
Z malého mestského okruhu sa trolejbusové linky vejárovite rozvetvujú do všetkých smerov. Len na sever nevedie nijaká odbočka. Ako hlavnú prekážku som pokladal podjazd popod železnicu. Pri nedávnych diskusiách som zistil, že tento problém by sa mohol prekonať. Bolo by potrebné, aby sa aj táto severná časť pripojila na trolejbusový systém. Predpokladám, že ukončenie vedenia v Budatíne by situáciu veľmi nevyriešilo. Z prímestkých častí kam by mohla trolejbusová linka pokračovať mi vychádza Považský Chlmec (priemysel, škola). Na tejto trase bude potrebné vybudovať aj odbočku na Športovú ulicu. O potrebe odbočky sme už písali.
Reakcia na: Jozef #1603:
A aký je tvoj názor na (ne)potrebu zatrolejovania Bytčice? Možno by bolo v súčasnosti zaujímavejšie napnúť sily smerom na Kysuckú cestu a do Budatína. Tak ma napadá, že potom by sa trolejbusy mohli v Budatíne veľmi elegantne otáčať tým podjazdom popri železnici.
Chýba mi tu Juraj, aby nám k týmto veciam tiež čosi povedal.
Reakcia na: Jozef #1602:
Že by v stredu prišli s nejakou bombou? ?
Reakcia na: Miro #1600:

S týmto názorom možno len súhlasiť. Poznáš moje názory na Rajeckú železnicu, škoda že nie je záujem ich riešiť. Len tú praobyčajnú zastávku Žilina-Solinky nie a nie dať do prevádzky.
Reakcia na: Miro #1601:

Všetko má svoj čas, uvidíme ako nás prekvapia z DPMŽ.
A ešte pripomínam jedno dôležité výročie! V stredu to bude 10 rokov od zahájenia pravidelnej trolejbusovej dopravy! Dúfam, že sa nemýlim, lebo nejaké jasanie som si nevšimol. Ako keby sme sa za toto okrúhle výročie hanbili?
Reakcia na: Jozef #1598:
Pripomeňme si, že do základného trolejbusového systému pôvodne patrila aj trať do Lietavskej Lúčky, kde mali jazdiť linky 1 a 2. Táto trať nebola zatiaľ vybudovaná preto, že sa má niekedy v budúcnosti stavať južný diaľničný privádzač (bohužiaľ termín je myslím zatiaľ neurčitý) a až potom bude možné ťahať troleje. Situácia sa však odvtedy radikálne zmenila, Lietavská Lúčka sa osamostatnila a podľa môjho názoru ani do Bytčice nie je taká frekvencia cestujúcich, aby bolo ekonomické túto linku budovať. Skôr by som navrhoval tento smer obsluhovať prednostne rajeckou železnicou, ktorá je spolu s MHD súčasťou ŽRIDS. Podľa môjho názoru by železnica mohla veľmi dobre zvládnuť prepravné potreby z tohto smeru a odľahčiť tak preťaženú cestu. Chcelo by to len zaviesť intervalový cestovný poriadok (stačilo by po Lietavskú Lúčku, nemusia všetky vlaky chodiť až do Rajca) a vybudovať dve či tri ďalšie zastávky v Žiline. A samozrejme, lepšie vymyslieť spoločnú tarifu, aby napríklad cestujúci mohol na ten istý lístok cestovať z Bytčice do Žiliny železnicou alebo autobusom.
Re zastavka ZU: Kvalita je zhorsena, lebo ked to nahravali, tak som mau vyzratuo a modlil som sa otcenas po madarsky tak, ako mojho stareho otca na tejto skole trstenicou ucili! No a ako som mau vyzratvo, tak sa mi neurobilo volno a musev som do poscelanu bliakat a stade to asi az do toho ceskeho trolejbururu rurou rusilo... Alebo to nahravali Madari? A mozno je ten empéhárom z Budapesti! No, ja si este jeden dam a pojdem to preverit boha jeho!

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.