Reakcia na: Kvacalova23 #11730:
Ale aké a čo príšerné ???? Úplne normálne.... Vyjadril svoj názor, chválabohu!!! Pretože niekto má iný názor, musí byť jeho názor hneď príšerný???? No zrejme nie je, keď ani súčasné vedenie podniku so súčasným stavom urobiť nič nechce.... zrejme vedia prečo..... A potom.... súčasné vedenie tb potrebuje len upraviť určité veci, ktoré vyvstali ako problematické.... To je všetko... čiže len korekcie.... Takže názor, ktorý vyjadril Petter, je fajn....Veď si pozri tie splietance liniek nižšie.... Väčšina vychádza zo súčasného stavu.....a sú len nejakým spáreným hybridom starej a novej koncepcie, ktoré zohľadňujú názory určitej časti ľudí ( nie väčšiny ) a berú sa za nosné.... Nikto vo svojich návrhoch nezohľadnil výstupy z palubných počítačov a peniaze, ktoré DPMŽ má v rozpočte.... Keby to bolo také jednoduché, tak nech po meste premáva aj 50 liniek s 3 min intervalom.... Ja sám budem za to.... Kritizujeme, aké je plné mesto v priebehu dňa.... No fajn, tak preto ho ešte zahustime linkami, ktoré pôjdu odvšade všade a okolo Tesca, stanice a nemocnice.....pardón a na Hajik... V súčasnosti je mesto tak zmenené rôznymi úpravami ciest, že keby sa ešte aj vedenie liniek zmenilo, tak by to bolo len na škodu. Nechajme dorobiť započaté diela a potom nech príde zmena... Nikto nevie ani len odhadnúť tok ľudí v meste po sprístupnení všetkých komunikácií a dostavaní shopping centra na Hlinách a Solinkách.... Pokles cestujúcich nie je len kvôli vedeniu tb liniek....
petter
3 – Solinky – Nemocnica – Stanica – Hliny – Solinky
13 – to isté v opačnom smere s konečnou na Matici Slovenskej.
4 – Vlčince – Hypertesco – Stanica – Nemocnica – Vlčince
14 – to isté v opačnom smere
6 – Hájik – Štúrovo nám. – Stanica – Hájik
16 – to isté v opačnom smere
Toto by bol základný systém. Jednoduchý a prehľadný. Počet spojov a intervaly by boli na každej linke samozrejme rôzne, ale každý by mal objektívne rovnosť prístupu do centra. Výhodou do budúcnosti by bolo, že linky by na sebe nezáviseli. Keby sa napr. o pár rokov postavilo v Zástraní 10 panelákov, stačilo by posilniť iba túto jednu linku.
Okrem toho by samozrejme mohli existovať ďalšie linky podľa potrieb a finančných možností mesta. Je potrebné zachovať súčasnú linku 7? Máme na to financie? Nech chodí! Je potrebná linka až pred vchod Carrefouru? Nech chodí! Je nutné vrátiť bývalú linku 5? Nech chodí! Doplnkové linky by mohli hocikedy vznikať a zanikať podľa potrieb mesta. Časom by mohli fungovať účelové linky, napr. iba cez letné prázdniny. Tieto účelové linky by nemali na základný systém žiadny podstatný vplyv.
Som si istý, že toto riešenie nie je ideálne, ale keď si porovnám počet liniek MHD s počtom obyvateľov Žiliny, tak mi je jasné, že ideálne riešenie jednoducho neexistuje.