Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jozef #11592:
To je asi nejaká novinka, že spoje na L2 nemôžu odbočiť doľava pri Váhostave. Veď ešte včera takto prešiel Citelis...
Reakcia na: Kvacalova23 #11591:
Jednorazový cestovný lístok základný za nočný spoj vo výške 25,- Sk platí pre všetky kategórie cestujúcich. Platí teda aj pre 10% cestujúcich MHD s preukazmi ŤZP a ŤZPS, ktorí sa vozia MHD cez ČP počas dňa za korunu.
V aktuálnych informáciach na prvej starne je uvedené, že "z dôvodu výstavby dia¾nièného privádzaèa je od 11. apríla 2007 od 12.00 h zmenená trasa liniek è. 2 a 22. V úseku od zastávky Po¾ná, resp. Rajecká, Elektrovod je trasa vedená odklonom cez Bytèickú cestu..." Pre zaujímavosť uvádzam, že autobusy na L2 po príchode z Hlinskej na Rajecckú cestu pri Váhostave nemôžu odboèiť v¾avo, a preto sa (držte sa pevne) vracajú späť po Rajeckej smerom na Rondel, kde sa otoèia, aby sa vrátili späť k Váhostavu po prejdení troch 3 km (!) a pokraèovali potom smerom do Bytèice. Mám dojem, akoby na DPMŽ sedeli ¾udia mimo Žiliny alebo každý je zatvorený v kancelárii a má strach povedať svoj názor.
Od 16.4.2007 zistiac akú debilinu spravili, budú autobusy od zastávky Mostná presmerované cez Saleziánsku ulicu (ako minulý rok), prièom zastávka Hlinská bude nahradená zastávkou Rajecká. Stavomontáže a zastávka Po¾ná nahradená zastávkou Rajecká, ELV. Zo Saleziánskej ulice sa však opäť nedá odboèiť smerom do Bytèice, a preto sa budú musieť autobusy opäť otáèať na kruhovej križovatke Rondel, aby mohli pokraèovať do Bytèice. Aj v tomto prípade prejde autobus navyše 1.300 jalových metrov. Zrušením obsluhy zastávok Hlinská a Po¾ná DPMŽ pripravil pre obyvate¾ov Hlín - starcov, ženy, deti, chorých a invalidov - aj posledné spojenie s nemocnicou.
Chcel by som sa spýtať, či náhodou nie je čipová karta pre ZŤP platná v nočnej tarife 23,00-5,00? Potreboval by som to vedieť pre jednu osobu. Diky. Ale na 90 % si myslím že nie.
Reakcia na: PeterC #11565:
Mával som takého kolegu, ešte väčšieho a tučnejšieho ako ja. Keď takéhoto "neblikača" postretol, tak na najbližšej križovatke sa pekne zaradil vedľa neho, pomaličky k nemu pristúpil, pomaličky otvoril dvere u vodiča a so slovami "Nepoužívaš, nepotrebuješ!" mu odlomil páčku prepínača smeroviek. Inokedy, keď mu podobný frajer vletel pred vozidlo, bolo s použitím rovnakých výrazov a technológií demontované spätné zrkadlo.
Reakcia na: ospik #11588:
Tých šmajlov som nechcel...
Tie vzkm, Simkostav v blogu vypočítal, za èo mùžme vïaèiť simkostavovi, 5474,819 denne km. Ak pripoèítaš 9ku, tak 698,706 ( to až preháòam zobraté z dnešnej 16ky a 9ka by urobila ešte menej, lebo menej by jazdila a to nehovorím cez víkendy. Ale nech...
Denný obeh vychádza (5474,819+698,706)=6173,525 km.
Roèný X 365 (to je bez zoh¾adnenie víkendových dní, v dùsl èoho to poklesne)=6173,525x365= 2 253336,625 km. A to je menej ako tých 3 600 000. A bolo by to ešte menej. Ináè tú 7ku by som ponechal Hájik - Solinky preto, lebo ak vystúpiš zo 6ky na Fatranskej, prakticky po pár krokoch si na fakulte FRI, VUD, èo je univerzitný areál. Zo zástavky VD ŽU sú niektoré objekty ŽU aj na Velkom dieli vzdialené zo zastávky Fatranská iba o cca 1,1násobok vzdialenejšie ako zo zastávky Diel. Èiže sedí.
Možno až v utorok budem mať viacej èasu, žia¾ teraz mám inú povinnosť, mohli by sa urobiť prepoèty aj pošpekulovať s Fatranskou. Toť by nemala byť žiadna veda. K tým oznaèníkom ešte raz. Terajšia zastávka Fatranská v smere od NAYu by slúžila
konèiacej linke 4,ktorá by z Fatranskej do mesta šla ako 1ka po prestávke, Ïalej 6ka by tu stála aj 5ka. Teda by slúžilo to len na VÝSTUP. Pohneš sa zo spomínanej zastávky trochu ïalej, nasleduje výhybka, v¾avo odstavný pruh, vpravo nová zastávka pre linku 4, ktorá nebude konèiť ale bude vykonávať obrat SO-CE-VLky. 2ka ju tiež využije, teda terajšia len na výstup.
A opaèný smer, terajšia Fatranská slúžit bude len na výstup ¾udí z 1ky idúcej na Matice Slovenskej, nová Fatranská bude súèastou odstavného pruhu pri novostavbe, èo tam teraz vyrástla, ten pruh je súèasť obratiska trolejbusov, a využívala by ho 6ka, 1ka zaèínajúca na Fatranskej a 2ka tiež môže, aby cestujúci na Štúrovo nám. neskákali z terajšej Fatranskej na novú Fatranskú
A obratisko? 3kåbaky pojme, 2 na obratisku, 1 odstavný pruh, kde by sa ešte vošla aj 2ka, ak by vtedy prechádzala a vykonala by tam zastávku. Na obratisko ešte vojde aj na koniec jeden krátky T-bus.
Reakcia na: ospik #11583:
Ak este mozem... kazde tvoje "akurat este toto" je az bodom 8, 9 alebo mozno az 12.
Kym nevypocitas body 1 az 7, je UPLNE ZBYTOCNE hovorit o dalsich veciach, lebo ak ti cislo nevyjde do 3 600 000, kazde dalsie teoretizovanie je uplnym zabijanim casu a mozgovych zavitov. Daj si poradit..., nechcem zle, aj ja sam by som bol velmi rad, ked by novi ludia a nezatazene hlavy nieco dobreho vymysleli. Ale body 1-7 sa NEDAJU PRESKOCIT !!!
Takze zober kalkulacku, sadni si na 2-3 hodinky k tomu a napis nam, co ti vyslo. Ak to vyjde, budeme az potom rozmyslat
8/ ci sa vozidla zmestia na Fatransku,
9- kde ma byt oznacnik zastavky,
10- ci to ma byt v opacnom smere
11- a dalsie veci.
Alebo tú 7ku radšej ponechajme Ha SO
resp. 7ka by mohla kvůli kľudnejším prestávka pre 1-4 na Matici vykonať spoj nasledovne: Hájik-Solinky-Vlky-Fatranská-Obchodná-Sv.Cyril Metod-Obchodná-Fatranská-a pokračovanie smer Hájik, nezachádzala by na Maticu SL., tým pádom kto chce může sa z Cyrila Metoda dostať na ŽU
S tými vozokm to simkostavovi sedí, a keď pridáš 9ku, tak tiež.
Teraz rozmýšľam, že Hájik by privítal, aj prepojenie so ŽU - VD
Keby sa niektoré spoje 7ky potiahli na Matice Sl?
Reakcia na: Juraj #11582:
DIk, myslím si, že teraz aj vzhľadom na vozokilometre, by bolo dobre vychádzať zo Simkostavovho nápadu,viď http://simkoslav.blog.sk/detail-kratko-o-mhd-zilina.html?a=16aea09faca216da2eea3ab0492a4d33

akurát tá 1ka, čo na konečnej Matice Slovenskej sa zmení na 4ku, a na Fatranskej sa zmení 4ka, čo príde z mesta a po prestávke pokračuje ako 1ka, treba myslíeť na to, že na Fatranskej
2x prechádza 4ka a 1ka jedným smerom. No to sa dá prekonať, linka 4 keď už bude na Fatranskej kon1čiť zastaví na klasickej dnešnej zastávke, a keď bude pred vykonaním obratu Veľký Diel-SO-Centrum-Hypertesco Vlky, zastaví na dnešnej konečnej Fatranská v pravom pruhu, kde by sa zriadil označník zastávky.
Tu by zastavovala aj 2ka idúca na Rosinky. A terajšia Fatranská, na nej by zastavovali len T-busy končiace na Fatranskej. Tým 1 smer vybavený, a druhý smer: Terajšia Fatranská by slúžila na zastavenie 1ky idúcej zo Soliniek a Dielu. A ten odstavný pruh, kde sa teraz stavia, by bol odznačník zastávky, tu by zastavovali začínajúce linky z Fatranskej s 2kou idúcou zo Soliniek. To je vyriešený druhý smer. Prichádza argument: Preťaženie obratiska Fatranská(Končí tu 4, 5, 6) Pokiaľ by šlo o 2 kĺbaky, tak nie, oni tam možu byť aj 3, jedna na ,,budúcej zastávke", kde by nezavadzala napr. 2ke, ktorá tam má zastaviť, 2 vozy tam vojdu,
a na dnešné obratisko sa natrepe v pohode ešte 1 krátka 5ka.
Na opačných konečných týchto liniek si vodiči viac oddýchnu, lebo
tu by to bolo trocha rušnejšie. A simkostav sa zamýšlal aj nad 16kou, no keď to už tak pekne čísluje zaradom, tak mohla by to byť 9ka, ktorá na rozdiel od 16ky by mohla byť zvládnutá sólo vozidlami (možno sa mýlim), kĺby by už boli na 6ke a 9ka ešte na rozdiel od 16ky by prejazd centrom absolvovala v opačnom smere, aby Hájičania neprebehovali zo strany na stranu ako v centre pri trasovaní dnešnej 6/16ky alebo 4/14ky.Aj 8ka by bola ako som už písal v opačnom smere, nech smer nemocnica - Vlky
má tiež ,,svoju stranu". ?
Reakcia na: ospik #11579:
Ja by som teda dodal: Nehadz flintu do zita! Nevzdavaj to! Ked sa nieco rozprple, nech sa to dotiahne, aspon to skus, ked si to uz tak pekne zacal. Ma to nieco do seba, ale je to len takych 10-15% roboty. To najdolezitejsie, co potvrdi alebo vyvrati dobru myslienku, este len pride! Mne na tom stroskotalo tiez kopu peknych napadov.

O co ide? Ked si uz vymyslel tie linky a druh nasadenych vozidiel, je treba:
1- Aspon priblizne +/- 100m je treba stanovit dlzku kazdej linky.
2- Presne urcit interval v spicke a sedle a odkedy dokedy budu tieto trvat.
3- Z toho ti vyjde, kolko spojov bude za den vykonanych v spicke a kolko v sedle.
4- Potom sa musi z toho vypocitat, kolko bude na kazdej linke nabehanych kilometrov /to zvladnes, to je mala nasobilka, nanajvys kalkulacka/ pocas pracovneho dna.
5- To iste cez jeden vikendovy den.
6- Potom spocitas 5xprac.den plus 2x vikend.den - vyjde ti celkovy pocet ubehnutych kilometrov za tyzden.
7- Potom to vynasobis x52 a vyjde ti rok.

A tu pride zlom!
Ak ti vyjde cislo vacsie ako 3 600 000, robil si tuto vsetku doterajsiu robotu uplne zbytocne a mozes zacat rozmyslat uplne inac a uplne odznovu.

Ak ti vyjde cislo mensie alebo rovne 3 600 000, tak ta zavolam na pivo a poldeci a pojdeme to spolu zaniest na DPMZ aby to naozaj pochopili a doratali k tomu dalsiu bizuteriu ako bezpecnostne prestavky, rozdelenie zmien vodicov, pristavne a odstavne jazdy, dalsie vikendove upravy pocas statnych sviatkov, atd atd atd.

Takze nevzdavaj sa, drzim ti palce!
Reakcia na: simkoslav #11578:
A tú Carrefouracku 8ku by som cez Centrum dal smer -Polícia-ŽST- a teraz už naozaj túto nekonečnú tému končím
Reakcia na: simkoslav #11578:
Už iba ak Hájičanom dať povedzme linku 9 (posilovú)cez špičku
Hájik-Štúr. nám-ŽST-Hájik, aby to zo zastávok ako ŽST, HURBANOVA
mali v jednom smere nástup.
MÁŠ PRAVDU, TEN posledný návrh sa mi páči, mohol by to pochopiť aj DPMŽ. Niet čo dodať. Túto temu končím ☺
Reakcia na: ospik #11567:
Neviem, neviem, ale tvoju denú výpravu podľa tvojho návrhu tvori 11 sólo vozidiel a 25 kĺbových, čo je dokopy 36 vozidiel. Už len intuitívne z tohto počtu mi vychádza, že je to priveľa (ako vozidiel, tak aj vzkm, ktoré by museli najazdiť, ak by nemali každú polhodinu stáť a čakať na ´další spoj), a teda tento návrh je sci-fistický.

Inak, už som myslel, že sa k tejto nebudem vyjadrovať. Napokon som sa až príliš rozpísal, pokúsil som sa svoje názory vyjadriť trošku systematickejšie a úplnejšie (aj keď nie odborne). Keďže by to ako príspevok do diskusie bol dlhý, hodil som to sem:

http://simkoslav.blog.sk/detail-kratko-o-mhd-zilina.html?a=16aea09faca216da2eea3ab0492a4d33
Reakcia na: Jozef #11573:
kruháč je už v prevádzke? Podľa dĺžky kolóny by mi to aj sedelo...
Reakcia na: Kvacalova23 #11569:
Dosť sa čudujem Tvojim výpočtom. Ospik samozrejme počíta správne, pretože pri jeho navrhovanej L1 je pri danom intervale potreba PRÁVE DVOCH vozidiel.

Ak je doba obehu na L1 (= stará L8) 21 minút, tak potom jeden voz bude jazdiť podľa ospika v 40min. obrate (za 21 min. vykoná spoj a 19 min. čaká). A dva vozy s obratom 40 min. dávajú na linke presne 20min. interval medzi spojmi.

Na starej L8 bol pri jazdnej dobe 21 min. obrat i celkový interval na linke 30 min. s JEDINÝM vozidlom (21 min. jazdilo, 9 min. stálo). To znamená, že ospik navrhol voľnejší obeh vozidiel na tejto linke, ako bol kedysi. Ak by sa mal obrat jedného vozidla zachovať ako v minulosti, tak s dvoma trolejbusmi by sa dal vybehať dokonca 15min. interval ❗
Reakcia na: ospik #11570:
Potom mi z tvojich prepočtov vychádza že hodina má 40 minút, v celku zaujímavé. ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement