Reakcia na: Valec #11564:
Dnes som sa viezol trolejbusom z Hájika do centra niečo po pol štvrtej a kolóna z centra po križovatku na Závodskej bola od hasičov, teda od križovatky Veľká okružná/Hálkova čo je asi dĺžka 1 km. Videl som kolóny áut na Rondli po križovatku Závodská, ale dnešná dĺžka mi vyrazila dych. V dnešných Žilinských novinách sa nechal počuť nový dosadený šéf ÚHA, ktorý povedal: "Tým naozaj najakútnejším, čo riešime práve v týchto dňoch spolu s odborníkmi na dopravu, je odvrátenie dopravného kolapsu, ktorý nám hrozí predovšetkým v celej západnej časti mesta - Závodie, Bánová, Hájik v súvislosti s nie práve najšťastnejšie vyriešenou a doriešenou výstavbou diaľničného privádzača na Rajeckej ceste. V Žiline nás však čaká veľa práce – nebudem ďaleko od pravdy keď poviem, že mesto za posledných 7 až 8 rokov utrpelo veľké urbanisticko-architektonické straty." Síce neviem aké straty, keď cesty sú tam vybudované desiatky rokov. Pri budovaní trolejbusovej dopravy na sídlisko Hájik, mesto dalo do poriadku cesty v Závodí a rekoštruovaná bola aj Hôrecká cesta. Za štátne peniaze sa teraz buduje na Rajeckej štvorpruh. Namiesto prázdnych nič nehovoriacich slov a ohovárania, 37 ročný dosadený expert nič nenavrhol ako vyriešiť napojenie centra so západom mesta, a tým samozrejme aj MHD.
Kvacalova23
Carrefor začína:
vysokoškolákov 2
nemocnica 2
štúrovo námestie 2
polícia 2
hurbanova 2
žel. stanica 2
štefánikovo námestie 2
nemocnica 3
vysokoškolákov 2
carrefour 2
Spolu je to 21 minút+7minút oddych vodiča+2min presun z konečnej na začínajúcu zastávku a počiatočné nastupovanie ľudí. Takto to fungovalo na klasickej L.8, kde tiež jazdili 2 vozidlá, takže neviem prečo by mali teraz byť vodiči šikovnejší, navyše za 2 roky vzrástla hustota premávky, takže okružnú jazdu vykoná trolejbus ešte pomalšie. Vodič musí mať prestávku pár minút aby sa nestalo, že meškanie z jedného spoja na druhý bude naväzovať. Interval 15 alebo 20 minút je na tejto linke nereálny.
K linkám 7,17 čas jazdy linky počas AVTD myslím si že bola 63 min. Po takejto dlhej jazde si vodiči určite zaslúžia aspoň 10 min oddych, tiež nemôžu hneď vyraziť dať si znovu 63 minút. To by bola šikana vodičov, keby nemali žiadnu prestávku, a na druhej strane by prípadné meškanie naväzovalo na druhý spoj, a vodič by to nemal ako dobehnúť. To je síce pekné, že tu píšeš o krátkych prestávkach vodičov, pritom počítaš koľko spojov je v depe. ALe tým pádom značnou mierou prekračuješ vozokilometre. Intervaly si myslím že preháňaš.