Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: joky #6949:
L29 by mohla byť vedená z Hálkovej cez Štúrovo námestie na žst a ďalej do Budatína ako L22. Takto by všetky spoje išli cez žst a nemusela by sa vetviť. Dnes cez Hurbanovu idú autobusové linky 21,24,26,27,29,31 , takže jedna linka tam chýbať nebude.
Reakcia na: skarpo #6948:

posilnenie L2: čiastočná náhrada za L5/15 - spojenie Hlín s Nemocnicou. Vidno, že sa to dorábalo na poslednú chvíľu. Už vidím Vlčinčiarov nastupujúcich do dvojky na Bulvári a na Spanyolovej s hrôzou zistia, že bus tam má konečnú. Inak interval Štúrovo nám.-Vlčince sa v špičke zlepší na 10min. Otázne ale je, či spoje L4 neprídu na Bulvár už plné.
L29: logické riešenie keďže spoje, ktoré nešli na Dolnú, sa aj tak chodili otáčať a čerpať prestávku na aut. nástupište. Takto obyvatelia Ž. Lehoty získajú nejaké priame spoje so ŽST a AS
Vo vozidlách MHD je nový letáčik k pripravovanému zavedeniu NKVD. Moje postrehy z neho :
- L14 obsluhuje aj zastávku Sv. Cyrila a Metoda ? . Takže pravdepodobne to len zabudli zakresliť do schémy.
- informácia o intervale uvádza, že je zavedený pravidelný interval zo sídlisk v špičke 5 minút, v sedle 10 minút, z Hájika v sedle 15 minút. Z tejto informácie nie je jasné, či sa jedná o interval na jednotlivých linkách, alebo celkový preložený interval. Skôr asi tá druhá možnosť. V tom prípade ma sklamal Hájik v sedle - pri troch linkách výsledný interval 15 minút mi vychádza interval na 1 linke 45 minút ! Alebo niektorá z liniek na Hájik nebude v sedle premávať...
- budú upravené odchody spojov na linkách 24 a 31. Bohužiaľ o L26 ani zmienka ? .
- L2 bude upravená, posilnené celodenné spojenie na trase Bytčica-Hliny-nemocnica. To akože zase nepočítajú s Vlčincami ❓ ❓
- L29 má upravenú trasu k DPMŽ, ako tu už bolo spomenuté. Novinkou je, že spoje, ktoré nezachádzali až na konečnú Budatín-Dolná budú z Hurbanovej potiahnuté k žst. Neviem, či to je najrozumnejšie vetviť linku na dve ramená. ? Uvidíme...
Ešte ma napadá takáto vec: Zhorší sa aj spojenie Vlčince - Štefánikovo nám. a Žel. stanica, Napríklad ak z VL pôjde l,4 o 10:00 a 10:20, l. 14 o 10:10 a 10:30. Zo ŽST na VL logicky pôjde l. 4o 10:15 a 10:35 a l. 14 o 10:30 a 10:45. Tak kde je sfázovaný interval? Čakať sa bude zase dlhšie! A na Štefánikovom nám. ešte dlhšie! A kto bude chodiť tou "dlhšou" linkou, keď do cieľa dôjde takmer v rovnakom čase ako keď si počká na "kratšiu" a v niektorých prípadoch zaplatí o 2Sk menej?
Ad. nastupovanie prednými dverami: V Trnave, kde študujem, sa nstupuje len prednými dverami, odpozoroval som, že v priemere nastúpi na jednej zastávke do autobusu 10 ľudí za minútu.

Ad. kruhový objazd: V Trnave medzi Tescom a Družbou je kruhový objazd, do ktorého ústia dve štvorprúdovky, je to celkom zaujímavo riešené . stredný prúd vedie do kruhovej križovatky a krajným sa odbočuje doprava, kde sa po cca 50m spája so stredným prúdom vychádzajúcim z kruhovej križovatky.

Ad. Trnava: Tu MHD spája všetky sídliská so všetkými, akurát, že MHD cestujú len študenti do škoôl a dôchodcovia do nemocnice (dlhé čakania na križovatkách a nastupovanie na zastavkách spôsobuje, že autobusom idem 20min, pešo 28 min., navyše jedna linka má zvyčajný interval 60 min.

Ad. NKTD:
Linku 14 NUTNE potiahnuť na Cyrila a Metoda, aj keď si neviem predstaviť, kde by tu trolejbus parkoval počas prestávky - ľudí by musel "vyložiť" už na moste a potom zájsť do ľavého pruhu oproti zastávke. ´
Ako lepšie riešenie by sa mi zdalo, a realita po 21.1. to ukáže, že linku 2 bude treba posilniť minimálne o 1 autobus, dať jej pravidelný 15 al. 20 min. interval v špičke a 30/60 min. interval v sedle. Veď len koľko študentov sa potrebuje dostať na 8.00h do škôl z Vlčiniec na Hliny VI. (ak by bol zachovaný súčasný CP l. 2, mali by jediný spoj l. 2 o 7.35, aj ten prichádza na Hliny neskoro. ďalšie SŠ sú aj v Bytčici. Inak by museli cestovať na Hliny s prestupom až pri POLÍCII a tu prechádzať na druhú stranu zastávky, ktorá je vzdialená asi 70m, čo aj nie je bezpečné!!!
Takisto neviem, či DPMŽ hodlá zaviesť školský autobus z Hájika na Vlčince, ale aj ten vidím ako nedostatočný, lebo poznám pomery na žilinských školách. Musel by ísť ráno z Hájika 2x a popoludní z Vlčiniec (s odchodom z Vlčiniec o cca. 12.50 a 13.45)
Kruhový objazd sa dá vybudovať aj na štvorpúdovej ceste. Tu je jeden príklad : http://www.ods-dso.cz/?pg=reference-detail&ref=00031
Napr. v Hradci Králové je na mestskom okruhu kruhový objazd, do ktorého sú zaústené 3 štvorprúdové a 1 dvojprúdová cesta. Je riadený svetelnou signalizáciou a v čase dopravnej špičky sa na ňom niekedy vytvárajú zápchy. Intenzita dopravy je tam však o dosť väčšia ako na ulici Vysokoškolákov. Vodiči tvrdia, že keď je tam svetelná signalizácia vypnutá, je kruháč prejazdný plynule aj v špičke ? .
Reakcia na: skarpo #6942:
Za najvacsi problem povazujem, ze taky kruhovy objazd je zasadeny do stvorprudovej cesty, cim ju obera o dva prudy!!! No co uz, debilina na kvadrat, ale podstatne je, ze je to nase, slovenske, zilinske! Urcite na tom participovali aj tzv. "dopravni odbornici" zo ZU... ?
Pridám ešte jeden čerstvý zážitok k vyťaženosti L6. V stredu 4.1.2006 ranný spoj o 7.02 zo zastávky Fatranská smer Hájik. Spoj sa pomaly naplnil prechádzajúc cez Vlčince. Zo zastávky Poštová po Hurbanovu bol zhruba rovnako vyťažený, všetky miesta na sedenie obsadené a cca 10-15 ľudí (podľa môjho odhadu) stálo. Od Hurbanovej po Závodskú sa postupne vyprázdnil. Od Závodskej po Žitnú cestovali 2 cestujúci, ktorí na Žitnej vystúpili. Zo Žitnej šiel voz (Š 15 Tr) prázdny na Hájik.
Kedysi sa aj na tomto fóre dabatovalo o ulici Vysokoškolákov a kruhových objazdoch na nej. Pozrite sa, čo si pod "malým" kruhovým objazdom predstavujú v Trenčíne : http://www.trencin.sk/index.php?s-cv-contentID=12288&s-cv-embeddedID=18068
Porovnajte to so žilinskými kruhovými objazdami, cez ktoré prechádza 20000 vozidiel denne. Fotky sú napr. na www.mestskadoprava.net
Moja súkromná úvaha

Sv. Cyrila a Metoda :
1.) zatáčanie L14 na zastávku Sv. Cyrila a Metoda musí byť samozrejmosťou !! Na to snáď príde aj DPMŽ bez toho, aby si prečítali toto fórum.
2.) L4 nemusí mať interval 10/20 ! Vhodný interval môže byť 8/12 alebo 10/10.
3.) Keď mohla byť doplnená do systému L7, tak L16 môže byť vedená v trase Hájik-polícia-žst-Predmestská-Vlčince a doplniť L4 na ramene Predmestská-Sv. Cyrila a Metoda namiesto krúženia po mestskom okruhu.

Hliny :
L2 + L7 + L13 vytvárajú (podľa mňa) dostatočnú prepravnú ponuku v špičke. V súvislosti s NKVD je potrebné zaviesť L2 ako celodennú so zreteľom na to, že je to budúca trolejbusová linka. Interval na začiatku napr. 20/30. Okrem toho posilní táto linka na ramene nemocnica-Vlčince linku 14.
Reakcia na: Peter K #6935:
Intervaly na jednotlivých linkách už v tejto diskusii raz odzneli v príspevku #5807. Na väčšine liniek mal byť interval v špičke 10 a v sedle 20 min. Len L6 a 16 sa mali skladať v špičke do spoločného 6min. int. tuším nejakým nepravidelným spôsobom. Ešte netreba zabudnúť na to, že pôvodný návrh nepočítal s L7, takže to môže intervaly na zvyšných linkách ovplyvniť, pravdepodobne ale len L6 a 16.

Ak sa nič v pôvodnom návrhu nezmenilo, mne osobne dosť veľkú hrôzu naháňajú tie dosť dlhé intervaly. Keď si zoberiem, koľko trolejbusov sa dnes valí po Sv. Cyrila a Metoda a že po novom tam v jednom smere prejde jeden jediný trolejbus za celých 10 min., i to len v špičke, tak mi to pripradá celkom drsné...
Už sme to tu preberali - najofackanejšie ostanú Sv. Cyrila a Metoda s Predmestskou a Hliny. Mám reálnu obavu, že pre veľkú časť cestujúcich NKTD vyznie nielen ako okamžité zdraženie dopravy, ale aj súčasné jej obmedzenie.
Netvrdím, že sa nemôžem mýliť, ba práve naopak... v prípade NKTD by som sa veľmi rád mýlil.
Reakcia na: Jakub #6937:
na frekventovanej zastávke aj 5 minút... ?
Reakcia na: Papyr #6905:
Ja som sa pytal preto, lebo na http://www.dpp.cz/cz/desatero/desate01.htm som sa docital zaujimave veci. A to sa v BB este nastupuje len prednymi dverami a listky vydava vodic, cize to zdrzanie musi byt ovela vacsie. Kolko vlastne tak trva pobyt vozidla v zastavke v BB?

"Že blokování dveří není nijak hezké vůči ostatním cestujícím, je evidentní. Jak ale může blokující osoba škodit sama sobě? To si hned ukážeme. Nastoupení do vozidla trvá zdravé osobě v průměru 1,5 vteřiny, výstup je pak o 0,5 až jednu vteřinu delší (zkrátka ne vždy je cesta z kopce rychlejší než cesta do kopce). V metru činí obě hodnoty přibližně 0,8 až 1 vteřinu vzhledem k tomu, že není třeba překonávat schody. To vše ovšem platí pouze pro případy, kdy je cestujícímu k dispozici odpovídající šířka dveřního otvoru. Jestliže někdo stojí tak, že uvedené předpoklady nejsou splněny, trvá výstup i nástup mnohem déle. Osoba u dveří tedy vyloženě překáží hladkému průchodu oběma směry a tím neúměrně prodlužuje zdržení v zastávce a zpomaluje přepravu nejen pro ostatní, ale především pro sebe. Je to transparentní ukázka toho, jak se sobecké jednání nakonec obrátí proti jeho původci. A to zde neuvádíme hlasité připomínky a výtky cestujících, jež příliš optimismu sobeckým osobám také nepřidají.

Takže ten, kdo při nástupu i výstupu blokuje dveře, způsobuje větší zdržení vozidla, čímž škodí sobě i ostatním. Není ale několikasekundové zpoždění ve skutečnosti zanedbatelné? Nezdá se to, ale není. Zvolme si imaginární tramvajovou linku s 25 zastávkami. Méně ohleduplní jedinci, kteří budou stát u dveří i kdyby v celém voze nebyla "ani noha", způsobí na každé ze zastávek pětisekundové zpoždění. Výsledek: naše imaginární linka nabere zpoždění asi dvě minuty. To není nic hrozného, říkáte si. Je-li však zdržení na každé zastávce delší a hlavně je-li delší sama linka, vyjdou nám čísla hrozivá. Například linka č. 22 při osmivteřinové ztrátě na každé ze svých devětatřiceti zastávek mezi Bílou horou a Nádražím Hostivař nabere.více než pět minut zpoždění! Součet zbytečných stání v zastávce tak může klidně dosáhnout délky jednoho intervalu, což znamená, že je třeba nasadit do provozu o jednu tramvajovou soupravu navíc, aby se odvezl stejný počet cestujících. Dopravnímu podniku vznikají zbytečné náklady, na kterých se zásluhou nepoučitelných sobců podílejí všichni cestující. Jde tedy o dvojnásobné poškození, a to jak samotných "blokátorů", tak bohužel i všech ostatních pasažérů."
Reakcia na: Valec #6934:
Ja viem, že si to zjednosmernenie nevymyslel ? , ono bolo napr. odprezentované aj verejne na tých stretnutiach o dopravnom živote Žiliny či ako sa to volalo. Len som si položil niekoľko súvisiacich otázok, pretože taký zásah ovplyvní organizáciu dopravy celého mesta.

Teraz už budem sledovať, čo po NKTD urobí DP s organizáciou autobusovej dopravy.

K linke 26 : tam nemusia byť nutne nasadené kĺbové vozidlá. Treba prehodnotiť intervaly a časy odchodov, sólo vozidiel je nadbytok, takže čo tak nejaké stiahnuť z prenájmu na Raču a nasadiť ich tam kde majú byť, t.j. na MHD v Žiline ?
Som zvedavy, ake budu intervaly a typy vozidiel na jednotlivych tr. linkach.
V sucasnosti L8 ku Carfouru v rannej spicke nepremava. Takze ASPON v rannej spicke by mohla navrhovana L6 zachadzat ASPON na zast. Cyrila a Metoda. Myslim, ze kvoli tejto kratkej zachadzke DPMZ neskrachuje.
Skarpo: To zjednosmernenie som si nevymyslel, ale som ho vyčítal z jednej minuloročnej diplomovky ktorej šéfoval Ing. Mokrý z MsÚ. Popísaný stav som vyčítal z jednej mapky čo v nej bola, keby som mal teraz pristup na net, tak ju zverejním. Možno neskôr. Po prípadnom zavedení by bolo treba len zmeniť smer L14 na centrálnom okruhu, spoje L6 previesť na L16 a znovu obnoviť L8.

Kĺbové autobusy DP veľmi nerád nasadzuje na linky pre ich vysokú spotrebu. Osobne si myslím, že to celoročné postávanie na Košickej im po technickej stránke tiež priliž nepridá. Ale tebou popisované problémy na L26 sa vraj riešia úpravou cestovného poriadku. Neviem síce od kedy, ale možno k 21.1. sa dočkáme.
Reakcia na: Mza #6915:
myslim, ze najviac cestujucich by za prestupovanie platilo 10+12 sk, cize spolu 22 sk, a potom 12+12 sk, cize 24 sk, a takisto 10+ 10 sk.., cize 20 sk
tych 19 sk je fakt prenhana suma, zvlast za trasu, kde si do 20.1.2006 platil 12, alebo 10 sk. Teraz mi ten listok 19 sk nevadi.., pri sucastnom stave.., nech si daju aj 30 sk za ten ich prestupny listok, to mi je fuk a tak isto aj mnohym dalsim cestujucim, ktori nie su odkazani na jeho pouzivanie. Ale po 21.1 sa do dost zmeni k horsiemu.., a novy navrh vyzera celkom sympaticky.., ale len s cenou prestupneho listka 12 sk, maximalne 13 sk.., v opacnom pripade je daleko lepsi sucastny stav..
osobne mhd vyuzivam az pri vzdialenostiach, ktore by mi trvali nad 20, 25 minut.., cize napriklad z Vlciniec na Hajik.. a pod.., pri mensej vzdialenosti sa mi to vobec neoplati..
Reakcia na: skarpo #6916:
tak v tomto s tebou musim v kazdom pripade suhlasit 🙂, velmi neradi davaju nieco navyse.., a velmi neradi davaju na linky klbove autobusy..
Reakcia na: skarpo #6930:
Myslim, ze by to nebola moc dobra myslienka.., ludia su uz zvyknuty na takyto stav ako je teraz.., a zjednosmernenie okruhu by podla mna znamenalo iba skomplikovanie dopravy.. . Uz teraz je v centre strasne moc jednosmernych ciest, takze ich pribudanim by sa z centra Ziliny stalo jedno velke bludisko, a kazdy vodic by najazdil po centre podstatne viac kilometrov, ak by sa chcel niekam dostat..

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.