Samozrejme som to myslel tak že by tie kĺbové spoje šli len po ŽS.
Kĺbaky v Brodne by sa aj otočili keby ich tam bolo v budúcnosti nevyhnutné posielať lebo miesto by tam na to aj bolo, stačilo by ten mostík na konečnej ponad potok rozšíriť, presnejšie postaviť nový s dostatočnou nosnosťou.
Čo sa týka SADkových spojov, neznášam tie ich cestovné poriadky na zastávkach, to je čistý chaos, neviem prečo ich nerobia v takej grafike ako je MHD, kde pekne vidno po hodinách koľko spojov ide a v ktorých minútach, oddeliť pracovné dni a víkendy, ľahšie sa v tom orientuje. Ale samozrejme že pravidelní cestujúci by mali brať do úvahy akékoľvek spoje ktoré danou zastávkou prechádzajú, to máš pravdu. MHD musia využívať len tí ktorí potrebujú vystúpiť na zastávke kde SAD nestojí.
Klbáky by asi nemohli ísť na spoje, ktoré majú konečnú v Brodne.
Možno by to tiež chcelo osvetu a povzbudenie, aby cestujúci začali využívať aj linky IDS (125, 130 atď.). Stále sú ľudia, ktorí netušia alebo nechápu, že ich PCL platí za istých podmienok aj mimo vozidiel DPMŽ, resp. elektronická peňaženka v rámci zapojených dopravcov po Slovensku.
Podľa obyvateľov BY sú vybrané spoje tak preplnené že sa tam ani nezmestia. A nielen po 14tej, už skôr. Asi by to chcelo využiť kĺbové vozy aj popoludní, nielen ráno. A je fakt že niektoré sólo spoje vidím vždy pekne nasardinkované.
Dnes bola z dôvodu poruchy na vedení na križovatke Veľkej okružnej s Komenského približne medzi 14.-15. hodinou výrazne obmedzená trolejbusová doprava. Jediná využiteľná trasa pre trolejbusy bola z Hájika okolo stanice a po Košickej na Vlčince. Postupne na linky vyšli viaceré autobusy #29, #70, #74, #115, #118, #121), najviac ich bolo až ku koncu trvania obmedzenia. Trolejbusy s baterkami boli na L1 a L5. Práve na L5 nastala zaujímavá situácia, kedy "parciál" vyšiel na svoj spoj v smere na Solinky a 15 minút po ňom (5 minút pred odchodom ďalšieho spoja, ktorý však nemal čím byť vykonaný) išiel po rovnakej trase ešte autobus. Aby to nebolo málo, v centre sa k nim v podobnom časovom rozpätí pridal ďalší autobus na tej istej linke. Škoda, minimálne jeden z nich mohol byť využitý radšej v opačnom smere.
#117 na L50 z Hájika o 23:12 (počas dňa na L4/14), príchod na ŽS s meškaním 10 minút, takže aj odchod o 23:45 zo ŽS smer VL s meškaním 9 minút.
Ešte jedna zaujímavosť bol voz #302 na L6, pričom na tej linke premávali sóla ale vhodnejšie by boli kĺbové vozy lebo cestujúcich bolo celkom dosť, pri tom biednom intervale a absencii L16/L7.
To znamená, že #121 už má dosadený žilinský informačný systém? To by teda dnes bola jej prvá jazda v rámci štandardných liniek DPMŽ, symbolicky na Štedrý deň.
A otáčať sa musí až pri Mojši, bez cestujúcich. Riadna ekológia, aj kvôli tým stúpaniam k univerzite a na Hájik.
Neviem či je to len náhoda alebo ho tam dali zámerne kvôli tomu športovému podujatiu.
A tento alebo minulý týždeň som ten voz videl aj na linke ZA2 do Kie.
Ešte ma napadlo, že by L31 mohla tiež zachádzať k tomu eXtremu, boli by to 2 minúty navyše, tých 5 spojov L67 cez víkend je fakt nepoužiteľných, aj keď zase nejakou náhodou príchody a odchody L31 (od celulózky) a L67 sa väčšinou +/- pár minút bijú, takže možno len vybrané spoje na zalátanie najväčších dier ...
Prípadne použiť L24/L26 ?
Toto považujem za rovnaký problém ako totálnu absenciu spojov k cintorínu na Pietnej, dva víkendové spoje s rozdielom hodiny, tak to už je niečo! Keď už sa nejaká oblasť obsluhuje, malo by to byť poriadne, a nie tak že vlastne skoro vôbec. Pritom zahustili víkendovú L27, ale k cintorínu aspoň vybrané spoje nepotiahli.
Teoreticky by sa tam dala potiahnuť L67, prestoje má dosť nehorázne, všetky sídliská by tak mali priame spojenie.
#122 posledný týždeň obsluha Kie. Ale pri jazde do kopca dymí poriadne, ako nejaký starý traktor
Farbu by som nechal tak jednak preto lebo je nová, a schytali sme tú najlepšiu možnú, radšej keby tie peniaze dali na historičáky, nechápem prečo sa každý rok nevyčlenilo pár tisíc a pomaly sa nedávali do stavu aby mohli byť aspoň pri výročiach prezentované bez hanby, tie dva trolejbusy a dva autobusy. Stačí porovnať so Zlínom, tam im aj na DoD chodia davy, u nás percento z toho. Tu okrem vianočného trolejbusu čokoľvek iné nefunguje absolútne. https://zlinsky.denik.cz/zpravy_region/den-otevrenych-dveri-dopravniho-podniku-prilakal-pres-pet-tisic-navstevniku-2024.html
Vďaka páni. Ja som bol v tom, že sa náter menil až pred príchodom do DPMŽ. Čiže toto sa vyjasnilo. Ale mohli by ísť do žilinských farieb, špeciálne ak je plán využívať ich aj na bežných linkách...
TB94
Kĺbaky v Brodne by sa aj otočili keby ich tam bolo v budúcnosti nevyhnutné posielať lebo miesto by tam na to aj bolo, stačilo by ten mostík na konečnej ponad potok rozšíriť, presnejšie postaviť nový s dostatočnou nosnosťou.
Čo sa týka SADkových spojov, neznášam tie ich cestovné poriadky na zastávkach, to je čistý chaos, neviem prečo ich nerobia v takej grafike ako je MHD, kde pekne vidno po hodinách koľko spojov ide a v ktorých minútach, oddeliť pracovné dni a víkendy, ľahšie sa v tom orientuje. Ale samozrejme že pravidelní cestujúci by mali brať do úvahy akékoľvek spoje ktoré danou zastávkou prechádzajú, to máš pravdu. MHD musia využívať len tí ktorí potrebujú vystúpiť na zastávke kde SAD nestojí.