Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Dnes porucha na trakčnom vedení na sídlisku Vlčince (cca 9:20-10:15).
https://www.dpmz.sk/n921/
Reply on: TB94 #2520:
Cez prázdniny po novom robí jeden spoj L6 od Dubňa na Hájik trolejbus z linky 5 (predtým tam jazdil tuším autobus z L22) a na linku 5 sa na zvyšné večerné spoje presúva trolejbus z linky 4.
Výluka je kvôli rekonštrukcii vozovky Rondla a hoci ňou linky ako 3, 4 a 5 nie sú priamo dotknuté, museli by trolejbusy nocovať v obratiskách, čomu sa asi chceli vyhnúť.
Dnes (piatok) večer namiesto všetkých trolejbusov v prevádzke len hybridy + obidva parciály najskôr na L5,
neskôr #302 na L5 a #301 na L6 (v závere nahradený hybridom).
Mimoriadne štvrtkové spoje o 23:30 z Hurbanovej:
L4 = #290 / L14 = #288 / L6 = #275
No a zaujímavé bude aj uzavretie podjazdu Kysucká,na jeseň.
Ešte dve zaujímavosti:
V pondelok ráno boli v premávke naraz až štyri kĺbové autobusy.

Bola zavedená posila na L4 aj o 7:42.
Reply on: URBINO #2514:
Už niekoľko týždňov sa na poradiach L16 vyskytujú jeden alebo oba elektrobusy.
#213 - autoškola
Reply on: Mongolec #2511:
Stále je to tak ešte aj večer. L24 - #352, #302 už mimo siete.
Ale L6 dva naftobusy a L14 jeden, samozrejme krátke.
V piatok 25.2. hneď ráno znovu pretrhnuté trolejové vedenie, tentoraz pri plavárni, L5+6 odklonené cez Košickú.
http://www.dpmz.sk/n879/

+ v posledných dňoch sa na L7 preháňala #116 (neviem či len popoludní), nasledovaná napr. aj #118 na L4
(škoda že od Polície na Hliny musia ísť minútu po sebe tie spoje a nejdú radšej v preklade).
podla info na stranke www.uzolzilina.sk sa uz tento rok planuje uzavretie podjazdu Kysucka.Ani si neviem predstavit tie obchadzkove trasy l.21,22,27,29,30.Bude to zaujimave.
S minulotýždňovou zmenou CP sa vrátila posila na L7. Spoj s odchodom 7:15 tak po novom vykonávajú trolejbusy #266 + #255.
Reply on: Dispecer #2504:
Posily na linke 22 (ráno a popoludní) robí autobus, ktorý sa popoludní a večer vyskytuje na L24.
Posila na linke 27 zo Zástrania - tá sa asi nemenila a je tam autobus, ktorý sa presúva z L31.
Posila na linke 4 o 7:22 - tiež asi bez zmeny, vykonáva krátky autobus, ktorý prišiel z L31.
Posila na linke 27 z Hurbanovej, potom Stodolovej a následne ako linka 4 o 7:32 - predtým vykonávané kĺbovým autobusom, v súčasnosti väčšinou krátky autobus, ktorý sa potom počas dňa objavuje striedavo na rôznych linkách - 3, 5, 26.

Na linke 7 boli dva klbáky neskôr, najmä v čase pandémie, luxus. Som zvedavý, ak sa to raz všetko zasa rozbehne, či bude ten jeden klbák bez posily dostačujúci. Faktom ale je, že najmenej stará časť Hájika už asi nemá toľko stredoškolákov ako pred takými 10 rokmi.
Reply on: Miro #2502:
Z ekonomického hľadiska ich asi nemá význam držať v takom počte. Pre potreby operatívnej zálohy, vykrytia výpadkov t-bus vodičov, pár školských výletov či iných občasných objednávok možno stačia dva. Dnes napríklad jazdia #115 a #117.
Lenže sú tu aj rôzne ďalšie udalosti, či už neplánované (raz za pár rokov výpadok meniarne na viac dní - 2007, 2014, odstávka Rondla - 2019 a ďalšie, ktoré prídu znenazdania) alebo plánované. Medzi ne patria napríklad rekonštrukcia na ulici Vysokoškolákov, modernizácia uzla Žilina (most+viadukt) či rôzne pravidelné údržbové výluky a plánované drobné prekládky. Tieto sa síce väčšinou uskutočnia počas víkendových dní, no i vtedy je kritický čas nedeľného poobedia až večera počas semestrov (ak sa raz znovu naplno rozbehne kultúra a šport, tak to môžu byť aj niektoré soboty), kedy je na linkách 4 a 14 potrebných všetkých päť klbákov. Asi nie je poradie, ktorému by nevyšiel nával z niektorého vlaku. Samozrejme, dá sa to riešiť operatívnymi posilami, ale na to treba v danom čase vodičov navyše.
Hlavne netreba zabúdať na pripravovanú komplexnú rekonštrukciu meniarní a tratí po r. 2023, ktorá sa evidentne za víkendy nestihne. Vtedy bude aj tých päť málo a predpokladám dokúpenie alebo dočasný prenájom ďalších ojazdených.

Tieto úvahy by samozrejme boli zbytočné, keby sme tu mali aspoň zopár kĺbových trolejbusov s baterkami. To žiaľ nemáme a ani neviem či je možné niektoré z nich nimi dovybaviť - napr. 31 Tr v rámci nejakej väčšej opravy/generálky.

Potom je tu ešte jedno riešenie, pre tieto končiny netypické. Ním je príves. 😉 http://www.viennaslide.com/solaris/046819.html
https://www.nahverkehrspraxis.de/wp-content/uploads/2020/01/buszug-solaris-bavaria-06-WWellige.JPG
Reply on: Dispecer #2504:
Ranná posila na 4 bola vždy malý autobus, Urbanway. Extra spoje na 22 sú zapracované v CP, takže tam k zmene tiež zrejme nedošlo.
Pravdou ale je, že ten posilový spoj na linke 7 chodil vždy veľmi slabo obsadený.
Reply on: Mongolec #2501:
Ako je to s rannými posilami na 4/14 a 22?
Reply on: Miro #2502:
Kĺbové naftobusy už veru nie, ale kĺbové trolejbusy s batériami nanešťastie áno.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.