V stredu približne medzi 15:30-16:30 a 18:30-19:00 je možné predpokladať zhustenú premávku a z nej vyplývajúce meškania, ako i väčšiu zaplnenosť časti spojov z dôvodu konania, po dlhšej dobe väčšieho, futbalového zápasu.
Dobrá správa je že konečne v noci na sobotu bola upravená trasa L50 a odchody zo správnych zastávok na https://www.mybus.dpmz.sk
Neviem prečo to nestihli aktualizovať hneď v pondelok, možno to niektorých aj dosť pomýlilo. Ale aspoň že to stihli ešte tento rok ...
Trochu z histórie na porovnanie (linka 51 na Hájik bola zrušená už od 09/2008), rok 2009 - interval 60 minút, TB linky končili okolo 15:00
2009: https://www.dpmz.sk/dokumenty/1261471871_1.pdf
2010-2018 bol interval 40 minút. V 2010+2011 končili TB linky až po 17:00, od 2012 už okolo 14:00.
Čoraz viac ľudí má auto, obchody sú zavreté, takže to asi už stačí v dnešnej dobe.
Teraz sú opatrenia hlavne finančné, prázdninový režim to len potvrdzuje.
Vodiči si tiež potrebujú oddýchnuť a čo najdlhšie užiť čas s rodinami, veď je to len raz za rok.
(z dpmz.sk)
Dopravná nehoda na Ul. vysokoškolákov
Dňa 12.12.2023 v čase cca 14:15 došlo k dopravnej nehode na Ul. vysokoškolákov a z toho dôvodu dochádza k meškaniam na spojoch liniek č. 5 a 6.
Tu vidím skratku ''S'', že obsluhuje prvé 4 zastávky a potom ide rovno na ŽS bez zastavenia, ak však nenastúpi nikto, tak tam ísť nemusí, väčšinou sa aj tak motal po meste a tam niekde ''zamrzol'' podľa smart.zilina.sk, asi robil rozvoz podľa potreby kým to šiel definitívne odstaviť, no a teraz po novom jazdí oficiálne HA-ŽS a je to dosť natesno časovo.
Na dpmz.sk je chyba aj pri L26, po zastávke PRIUS je uvedená ďalšia konečná ''Železničná stanica'' omylom.
Premiéra L50 po novej trase prebehla úspešne, prvé spoje:
(22:55) ŽS-Hur-Aup-VL-SO-Polícia-HA #28 (predtým posledné spoje L26 z Kamennej na ŽS a odtiaľ L30 do Vrania)
(23:12) HA-Polícia-SO-VL-ŽS #159 (predým posledný spoj do Žilinskej Lehoty)
(23:39) Aup-VL-SO-Polícia-HA #28 (23:28+ presun HA->Aupark naprázdno)
- ostatné spoje do rána samozrejme tiež rovnaký voz
Po vzore L4/14 by som ale rozdelil túto pridlhú linku na dve.
Vďaka tomu by tri spoje od ŽS a Hurbanovej (ako L51 - keďže medzi VL a Závodskou kopíruje L1)
nemuseli vynechávať zastávku Polícia cez ktorú prechádzajú bez zastavenia a tiež spoj 23:39 začínajúci od Auparku by mohol začínať už pri Polícii 23:38.
https://www.mybus.dpmz.sk
- stále nie je aktualizácia pre novú trasu L50, elektronický panel našťastie zobrazuje správne odchody zo zastávok (samozrejme).
Asi to bude to isté čo minulé roky pri linkách 21-31, jediné čo menia je interval na L50, pred niekoľkými rokmi (2018 alebo 2019) premávali tri kĺbové busy v polhodinovom intervale, čo bolo dosť zbytočné a stačili by aj sóla, potom v ďalších rokoch bol interval hodinu a jazdili už len sóla. Minulý rok už aj #301. Dúfam že aj tento rok, bola by škoda nevyužiť vyzdobený voz práve v tento deň naplno, i keď by sa to dalo ten jeden deň risknúť s hocičím ak bude pripravený záložák.
V Zlíne jazdia 2-3 trolejbusy na nočných spojoch stabilne (prečo asi? A špeciálne nočnú linku tam ani nemajú), u nás neviem či bude odvaha pustiť v noci po novej trase bežne ten jeden parciál aspoň niekedy skúšobne, pritom páliť v noci naftu a robiť zbytočný hluk ešte k tomu nedáva žiadny zmysel
(neviem či/koľko by sa tým dalo mesačne/ročne ušetriť pri tak málo jazdách, i keď kilometrovo to možno zanedbateľné nebude, alebo je lacnejší nafťák?).
Trolejbus bez batérie by bola lotéria, trakčné vedenie ak by v noci rachlo, alebo nebodaj meniareň, to by nebola 100%-ná istota zabezpečenia spojov ako teraz pri naftobuse.
A to nové trasovanie + viac spojov je perfektné, keď sme kedysi niekoľkokrát potrebovali ísť hlavne v zime domov z mesta po nejakom stretnutí, tak najbližšie sme mali až Predmestskú, takže Hurbanova+Aupark/Polícia budú isto veľmi vítané, minimálne niekoľko prvých spojov okolo polnoci keď už nebývalo inej možnosti ako taxi a pešibus.
https://smart.zilina.sk/desktop/public-transport?show=all
Teraz tam už niekoľko dní #301 neukazuje, pred niekoľkými týždňami zase neukazovalo L67.
Každú chvíľu tam niečo vypadne, napr. cez víkend všetky odchody zo zastávok zvyknú byť nedostupné, prípadne až pondelkové ranné ukazuje.
Škoda že https://www.mybus.dpmz.sk nezobrazuje aj číslo vozu a hlavne sa nezobrazuje viacero liniek naraz podľa vlastného výberu, ako to majú v Zlíne https://www.dszo.cz/online
keď chcem prestupovať je dobre všetko vidieť naraz a nie prepínať stále že ktorá linka je najbližšie, ešte teraz keď spoje jazdia redšie ako by mali.
Sú k dispozícii luxusne až dve stránky, a každá má nejakú výhodu a nevýhodu. Chcelo by na tom ešte popracovať.
Na zastávkach sa už objavili oznamy o sviatočnej premávke MHD. Ako aj minulý rok, znova sa bude v posledných pracovných dňoch roka jazdiť podľa víkendu (okrem L26).
V podvečer 24.12. je na autobusových linkách naplánované prerušenie prevádzky, ale oproti iným rokom už nie sú uvedené prvé spoje po prerušení. Tak neviem či ide o chybu v ozname alebo naozaj už po 19. hodine na L21-31 nič nepôjde.
Zmätok môže vyvolať aj informácia na 24.12. pri L50, kde je uvedené "nepremáva". Pritom hneď pod tým sú uvedené mimoriadne spoje tejto linky. Zrejme sa to týka riadnych spojov L50, ale nie je jasné či linka nebude premávať 24.12. nadránom a večer (od polnoci do polnoci) alebo sa to týka iba večerných spojov do polnoci či celej noci z 24.12. na 25.12.?
Zároveň, po zmene trasovania je už L50 vedená pod trolejmi, tak snáď na mimoriadnych spojoch dňa 24.12. uvidíme (kĺbové) trolejbusy.
V mestskej prevádzke nemusí byť vysoký počet sedadiel vždy prínosom. Sorky z prvej série majú kvôli tomu malú plochu pre kočíky. Zasa naše Urbanwaye sú opačný extrém.
TB94
Neviem prečo to nestihli aktualizovať hneď v pondelok, možno to niektorých aj dosť pomýlilo. Ale aspoň že to stihli ešte tento rok ...