Cez prázdniny po novom robí jeden spoj L6 od Dubňa na Hájik trolejbus z linky 5 (predtým tam jazdil tuším autobus z L22) a na linku 5 sa na zvyšné večerné spoje presúva trolejbus z linky 4.
Výluka je kvôli rekonštrukcii vozovky Rondla a hoci ňou linky ako 3, 4 a 5 nie sú priamo dotknuté, museli by trolejbusy nocovať v obratiskách, čomu sa asi chceli vyhnúť.
Dnes (piatok) večer namiesto všetkých trolejbusov v prevádzke len hybridy + obidva parciály najskôr na L5,
neskôr #302 na L5 a #301 na L6 (v závere nahradený hybridom).
V piatok 25.2. hneď ráno znovu pretrhnuté trolejové vedenie, tentoraz pri plavárni, L5+6 odklonené cez Košickú. http://www.dpmz.sk/n879/
+ v posledných dňoch sa na L7 preháňala #116 (neviem či len popoludní), nasledovaná napr. aj #118 na L4
(škoda že od Polície na Hliny musia ísť minútu po sebe tie spoje a nejdú radšej v preklade).
podla info na stranke www.uzolzilina.sk sa uz tento rok planuje uzavretie podjazdu Kysucka.Ani si neviem predstavit tie obchadzkove trasy l.21,22,27,29,30.Bude to zaujimave.
Posily na linke 22 (ráno a popoludní) robí autobus, ktorý sa popoludní a večer vyskytuje na L24.
Posila na linke 27 zo Zástrania - tá sa asi nemenila a je tam autobus, ktorý sa presúva z L31.
Posila na linke 4 o 7:22 - tiež asi bez zmeny, vykonáva krátky autobus, ktorý prišiel z L31.
Posila na linke 27 z Hurbanovej, potom Stodolovej a následne ako linka 4 o 7:32 - predtým vykonávané kĺbovým autobusom, v súčasnosti väčšinou krátky autobus, ktorý sa potom počas dňa objavuje striedavo na rôznych linkách - 3, 5, 26.
Na linke 7 boli dva klbáky neskôr, najmä v čase pandémie, luxus. Som zvedavý, ak sa to raz všetko zasa rozbehne, či bude ten jeden klbák bez posily dostačujúci. Faktom ale je, že najmenej stará časť Hájika už asi nemá toľko stredoškolákov ako pred takými 10 rokmi.
Z ekonomického hľadiska ich asi nemá význam držať v takom počte. Pre potreby operatívnej zálohy, vykrytia výpadkov t-bus vodičov, pár školských výletov či iných občasných objednávok možno stačia dva. Dnes napríklad jazdia #115 a #117.
Lenže sú tu aj rôzne ďalšie udalosti, či už neplánované (raz za pár rokov výpadok meniarne na viac dní - 2007, 2014, odstávka Rondla - 2019 a ďalšie, ktoré prídu znenazdania) alebo plánované. Medzi ne patria napríklad rekonštrukcia na ulici Vysokoškolákov, modernizácia uzla Žilina (most+viadukt) či rôzne pravidelné údržbové výluky a plánované drobné prekládky. Tieto sa síce väčšinou uskutočnia počas víkendových dní, no i vtedy je kritický čas nedeľného poobedia až večera počas semestrov (ak sa raz znovu naplno rozbehne kultúra a šport, tak to môžu byť aj niektoré soboty), kedy je na linkách 4 a 14 potrebných všetkých päť klbákov. Asi nie je poradie, ktorému by nevyšiel nával z niektorého vlaku. Samozrejme, dá sa to riešiť operatívnymi posilami, ale na to treba v danom čase vodičov navyše.
Hlavne netreba zabúdať na pripravovanú komplexnú rekonštrukciu meniarní a tratí po r. 2023, ktorá sa evidentne za víkendy nestihne. Vtedy bude aj tých päť málo a predpokladám dokúpenie alebo dočasný prenájom ďalších ojazdených.
Tieto úvahy by samozrejme boli zbytočné, keby sme tu mali aspoň zopár kĺbových trolejbusov s baterkami. To žiaľ nemáme a ani neviem či je možné niektoré z nich nimi dovybaviť - napr. 31 Tr v rámci nejakej väčšej opravy/generálky.
Ranná posila na 4 bola vždy malý autobus, Urbanway. Extra spoje na 22 sú zapracované v CP, takže tam k zmene tiež zrejme nedošlo.
Pravdou ale je, že ten posilový spoj na linke 7 chodil vždy veľmi slabo obsadený.
TomoSK
Pravdou ale je, že ten posilový spoj na linke 7 chodil vždy veľmi slabo obsadený.