Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
dnes doobeda bola pracovnikmi dpmz znizena vyska digit.tabul na zel.stanici.
ako som odsledoval,vozy 01-06 uz maju vzadu novy led transparent,ktory dostane aj tr234.
Reply on: Jozef #9891:

o prekomplexovanosti nech si urobi nazor kazdy sam...

v zivote by som od teba nechcel, aby si porovnaval MHD v MT a DPMZ, ak ide o tak rozdielne podniky aj s pohladu vlastnictva majetku a pod.

cakal som, ze zareagujes.
som rad, ze si napisal svoj nazor a cenim si ho. ?
Reply on: marek #9890:
Musím ti oznámiť, že ešte veľa vody potečie Turcom, aby som porovnával SAD-ku v Martine s DPMŽ. V tvojom príspevku vidieť prekomplexovanosť a láskavo by som ťa poprosil, aby si ma zbytočne do takejto neplodnej diskusie nezaťahoval a nevnucoval mi čo mám alebo nemám písať. Okrem iného toto fórum je apolitické a ty si bohužiaľ prvý a navyše mimožilinský, ktorý sem vťahuje komunálnu politiku. Už raz tu bolo napísané, že kto chce robiť politiku, nech si založí primátorské fórum, prípadne choď na stránku mesta Žiliny a tam sa môžeš dennodenne vybúriť. My sme radi, že takéto diskusné fórum o MHD existuje a nechceme, aby sa zvrhlo na nejaký mestský chat.
Navyše ja osobne mám oproti tebe tú výhodu, že ráno nevstávam a večer neusínam s myšlienkou, kto sedí na radnici. Toto som už niekoľkokrát spomínal na stretávkach a tí čo ma poznajú vedia o čom hovorím. Mňa a myslím aj ostatných v Žiline nezaujíma, kto si sadne u vás v Martine do primátorského kresla či tam už sedel, bude sedieť, čo urobil a podobne.
Nebudem sa tu na tomto fóre o MHD zapájať, a myslím že ani ostatní, do jalovej diskusie mimo MHD či sa niečo počas štyroch rokov v meste urobilo alebo nie. Len na záver ti chcem pripomenúť, že tomto období mesto prepojilo komunikáciou a vybudovalo v roku 2004 novú trolejbusovú trať medzi sídliskami Solinky a Vlčince za viac ako 100 mil. korún, ale to je asi v tomto prípade tebe, ako mimo Žilinčanovi, zbytočne písať.
Prepacte, ale m@rtin tu napisal len svoj nazor a vase reakcie sa mi zdaju prehnane.

Vacsinou sa tu buzeruje za "proti zilinske aktivity", neodbornost vyjadrovania a nedajboze, aby niekto napadol v clanku nejakeho "ostrielaneho iMHDeckara".

Chcel by som sa raz dozit prispevku od Jozefa, Juraja a pod., kde bude napisane, ze v tom a v tom meste to maju lepsie ako v Ziline a doprava a vozovy park su dobre aj v inom meste...

Len som tym chcel naznacit, ze vsetky podla vas antizilinske vyjadrenia v tomto fore potapate.

Slota za posledne 4 roky okrem stavania nezmyselnych pomnikov narodovcom a gycovej fontaty na marianskom namesti neurobil nic. Dufam, ze uz do kresla nezasadne a zoberie si so sebou aj radnicne dvere, kedze jeho meno sa z nich bez poskodenia odstranit neda...

PS: zilina je krasne mesto, len sa zacinam desit niektorych reakcii na tomto fore, ked sa napise nieco antizilinske.
Reply on: Juraj #9868:
Díky za informace.
Reply on: Valec #9886:
Pred niekoľkými týždňami, keď sme boli spolu vo Vozovni DPMŽ na Košickej ulici videli sme aj dodávku nových autobusov v areáli SAD Žilina. O týchto autobusoch a aj s rozdelením pre jednotlivé prevádzky sa píše na stránke mesta Žiliny:

http://www.zilina.sk/index.php?page=ukazspravu&id=3536&nadpis=Spravodajstvo
Dnes o 7:48 z Mostovej smer Vlčince šla namiesto Trofla Karoska #97 ?

Ako doma.. ?
Reply on: Vladimír #9885:
Obávam sa, že ak by nebola snaha vybudovať trolejbusovúd dopravu, tak dodnes mestskú dopravu zabezpečovala žilinská SADka. Čo sa týka vozového parku, ten by sa zrejme vyvýjal obdobne ako v iných mestách na Slovensku, tzn. ešte tak 2 roky dozadu by tu vo veľkom jazdili Ikarusy a 700-vkové Karosy (teraz nech každý posúdi, či sú konštrukčne modernejšie ako 14/15Tr), nastupovalo by sa len prednými dverami... Nebyť AVTD z roku 1988 mestská doprava by sa nijak neodlišovala od iných provinčných krajských miest na Slovensku.

Čo sa týka krásy trolejového vedenia, tak by som odporúčal návštevu rakúskeho Salzburgu (krásne mesto a kilometre trolejbusového vedenia). Mimo to nemám pocit, že by (možno mimo Kuzmányho v križovatke s Hurbanovou) trolejové vedenie nejak narúšalo estetiku mesta.
Reply on: skarpo #9881:

Ad trolejbusová doprava:

Vysoké zriaďovacie náklady sú jednoznačne negatívom trolejbusovej dopravy. No žilinská sieť je už prakticky vybudovaná a okrem "drobných vylepšení" myslím už ani nie je priestor na jej expanziu vo väčšom meradle. Skúsenosti z iných miest hovoria o životnosti trolejbusovej dráhy cca 40 rokov. Je teda aj v prípade Žiliny pravdepodobné, že nasledujúce desaťročia sa už nebude musieť do tratí tak dramaticky investovať, postačí systém udržiavať.

Voči konštrukčne zastaralým vozidlám by som sa ohradil. Ak by v Žiline trolejbusy neboli, typickým obrázkom Žiliny by sa s najväčšou pravdepodobnosťou stali desiatky Karos B 741. Bol by to nejaký konštrukčný krok vpred?
Súčasné trolejbusy pomaly tiež budú končiť a začne sa obnova trolejbusového parku.

Téma trolejového vedenia je skutočne akurát tak na polemiku. Je mnoho krásnych miest, ktoré zadrôtované nie sú a mnoho takých, ktoré sú zadrôtované omnoho viac ako Žilina.
ospravedlnujem sa ostatnym ucastnikom fora,ze tu pisem mimo temu mhd,ale nedalo mi...
Reply on: m@rtin #9879:
stale som nepochopil to,ze nam nechces brat iluzie.pisal som tu snad nieco o tom,ze letisko zilina sa stane nejakym vyznamnym,dolezitym siroko daleko?v kt. prispevku?jednoducho si sem prisiel,zacal si mudrovat,poucovat nas,len preto,ze pracujes v tejto oblasti a nejak si mal asi nutkanie nam chlapcom z maleho mesta napisat,ze ake velke,dolezite letisko tam v tej prahe mate.napisal si tu,ze varsava a budapest ani zdaleka neatakuju hranicu 10mil cestujucich...napr. budapest ma za prvych 10 mesiacov tohto roka 8.2mil-to pre teba znamena,ze ani zdaleka neatakuje hranicu 10mil?co si tu chces dokazat?my tu vsetci vieme ake to mate super letisko,akurat,ze sme ho mnohi aj osobne navstivili a vieme si to porovnat s inymi letiskami v podobne velkych metropoliach-a prepac,ale je to bieda,nestaci vybudovat jeden novy terminal.no a teraz nam tu napis,ze ale take v ziline ani v bratislave nikdy nebude ?
Reply on: skarpo #9881:
O témach mimo MHD na tomto fóre s tebou diskutovať nebudem.
Reply on: Jozef #9880:

Tretím ekonomicko-hospodárskym centrom Slovenska je pól osídlenia Žilina-Martin, nie samostatná žilinská aglomerácia. Práve preto Žilinsko-martinské ťažisko osídlenia mohlo (a ešte stále môže) mať vybudované moderné medzinárodné letisko s odpovedajúcimi parametrami v priestore Turčianskej kotliny (neporovnateľne priaznivejšie atmosferické a priestorové podmienky), s čím nakoniec počítala aj Štúdia o vývoji osídlenia a komplexnej infraštruktúry na Slovensku.
To „čokoľvek sa v meste budovalo“ sa väčšinou zosmiešňuje a neguje samo krátkozrakými amatérskymi riešeniami a hurásystémom projektovania a budovania. Potľapkávanie sa po pleciach nezakryje odborné fakty a tvrdú realitu.

Sídlisko Hájik
Nezmyselne sa zahusťuje plocha Hájik 1 a Hájik 2. Mesto dlhé roky ignoruje prípravu výstavby Hájika 3 a 4 (potenciálne 5 a 6) – nevykupujú sa pozemky, nebudujú inžinierske siete.

Prieťah I/18
Starý prieťah (Bôrik, Hliny, nemocnica) – najväčším negatívom je dodnes nedobudované odhlučnenie. Nový prieťah (Na Horevaží-ľavobrežná) – úrovňová križovatka Košická, jednoprúdové vetvy na rozhodujúcich uzlových križovatkách.

Trolejbusová doprava
Jednostranné „čiernobiele“ hodnotenie nie je možné.
Pozitíva : ekologická doprava s nulovými priamymi emisiami, výhodné trakčné vlastnosti v kopcovitom teréne.
Negatíva : vysoké zriaďovacie náklady (výstavba siete a zázemia prevádzky), konštrukčne zastarané vozidlá (Š14,15Tr).
Polemika : je vzdušné trolejové vedenie so stĺporadím mestotvorným alebo esteticky rušivým prvkom ❓ ...
Na záver „leteckej“ diskusie chcem pripomenúť, že žilinská aglomerácia je tretím ekonomicko-hospodárskym centrom Slovenska, význam oblasti bude neustále narastať, a tým samozrejme aj význam dopravy či už železničnej, cestnej, mestskej a spomínanej leteckej.
České aerolínie (ČSA) 15.7.2004 obnovili takmer po 25 rokoch (28.3.1981) pravidelnú leteckú linku Žilina – Praha. Obnovenia leteckej linky Praha - Žilina a otvorenia terminálu sa zúčastnili aj minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Pavol Prokopovič, ktorý vtedy povedal že „bude prínosom nielen pre žilinský región a rozvoj jeho cestovného ruchu, ale aj pre samotné Slovensko.“ Neviem či vtedy (2004) aj prezident ČSA Jaroslav Tvrdík a predseda dozornej rady spoločnosti Letisko, a.s. Žilina George Trabelssie ako aj primátor Žiliny otvárali terminál a linku ako „neuskutočniteľnú chimériu, ktorú si vysnívali hlavne niektorí politici" (skarpo). Asi aj jeden z akcionárov Žilinskej letiskovej spoločnosti, Žilinský samosprávny kraj trpí chimériou, keď povedal, že sa chce „podieľať na významných rozvojových aktivitách, akou je aj modernizácia a rozšírenie služieb žilinského letiska.“ Od budúceho roka sa otvorí druhá linka a verím, že sa nájdu prostriedky aj na predĺženie dráhy.
Žilina mala v minulosti a má aj teraz „šťastie“ na ľudí, že čokoľvek sa v meste budovalo tak sa to muselo negovať a zosmiešňovať. Tak to bolo aj s výstavbou sídliska Hájik, cestným prieťahom I/18 ako aj trolejbusovou dopravou.
Juraj:
Toto je oficiální pojmenování!! Ne můj výmysl. Ano, velikost letišť se měří podle počtu odbavených cestujících. To jakou mají rozlohu či délku drah vůbec nehraje roli. Velikost měst se také uvádí přes počet obyvatel a ne přes kilometry čtvereční.

Mza:
Orientujete se špatně. Letiště se řadí do určitých skupin. Můžeme tvrdit, že Poprad je větší vesnice, protože tak působí. Přesto vesnicemi jsou obce s počtem obyvatel do.....

Regionální letiště jsou letiště s kapacitou do 100 000 cestujících. Pokud jsou tedy letiště Vídeň či Praha významná letiště střední Evropy, pak se Vás ptám, jak nazýváte letiště významná pro region-žilinský, popradský atd.? (Okresní?)

Letiště Atlanta je nejvetší letiště světa, přesto má význam sotva +- do vzdálenosti 1000 km od Atlanty. Je to tedy také regionální letiště v rámci USA?

Kristapána, kdo tu tvrdil, že mají letiště VIE a PRG celoevropský význam? Padl tady snad takový názor? Mimochodem, letiště Praha odbavuje 22% tranzitních cestujících - tj. více jak 2 miliony pasažérů v Praze přestupuje. Tzn., že se nejedná JEN o letiště významné pouze pro středoevropský region. Takové linky do USA jsou z více jak 70% plněny cestujícími z východní Evropy.

"kedze som menovane letiska osobne navstivil"
To je hezké, já na jednom pracuji - na odboru zabývající se rozvojem letišť. Proto jsem si myslel, že by někoho mohlo zajímat jakou má D.Hričov budoucnost. Nečekal jsem slovíčkaření typu - já to vidím takhle. Důležitá jsou fakta.

A aby bylo jasno. Mým příspěvkem jsem chtěl reagovat na to, že by snad někdy mohla mít Žilina dálkové linky. Nikdo nepřeceňoval význam letišť PRG či VIE, jen jsem uváděl jak na tom letecká doprava vůbec je a některým jsem chtěl otevřít oči a do problematiky je zasvětit. Nerozumím oč Vám jde? Ostatní snad pochopili.
Reply on: m@rtin #9876:
vdaka,myslim,ze sa dokazem orientovat aj bez tvojej pomoci,kedze som menovane letiska osobne navstivil a mal moznost vyuzit ich sluzby.napriek tomu trvam na tom,ze su to regionalne letiska - su vyznamne len z pohladu stredoeuropskeho regionu.netvrdim,ze som ich takto oznacil podla nejakeho niekym schvaleneho delenia.ako si sam napisal,su to 25. a 30. najvacsie letiska v EU(alebo Europe?)co sa tyka poctu odbavenych osob,z toho jasne vyplyva,ze nejaky mimoriadny celoeuropsky vyznam nemaju.nehovoriac o bratislave,kt. nema ani ten stredoeuropsky vyznam.myslim,ze pha a vie su porovnatelne s vacsou zeleznicnou stanicou,ak berieme pocty cestujucich,nie co sa tyka poskytovanych sluzieb samozrejme.ale toto je forum o mhd,takze asi by sme sa mali drzat skor tymto smerom.sluzia niekde lietadla ako prostriedky mhd?
Reply on: m@rtin #9876:
Asi si si neprecital moj prispevok, ked takto pises. Mozem zobrat meter, pasmo alebo policajne kolecko a dokazem ti, ze tvoje "pojmenovani lestist" je "na vode". Pokial nenapises "podla parametru poctu prepravenych osob". Lebo som ti vysvetlil, ze tych parametrov je viac, tak pri porovnavani VZDY musis uviest, podla ktoreho parametru uvadzas poradie ty, co si neurobil. Podla mna najvacsie letisko je v Californii /uvadzam parameter - dlzka drahy cca 15 km/, kde pristavaju raketoplany a ktore podla parametru poctu prepravenych osob je jedno z najmensich na svete! Uvadzanie toho parametra je fakt dolezite, vidis ako to skresluje.
Mza:
Praha v roce 1991 odbavovala 1,6 mil. pasažérů. Poprvé hranici deseti milionů překročila v roce 2005. Nikdo z ní nedělá něco extra. Mé přirovnání sloužilo k tomu, aby se tu pár lidí dokázalo orientovat.
Rozhodně už, ale nemohu souhlasit, že Vídeň či Praha jsou regionální letiště. Regionální letiště mají kapacitu do jednoho milionu cestujících a tuto hranici překročila dnes už i Bratislava. Pojmenování letišť zní asi takto:
velká interkontinentální - nad 25 mil.
velká - 10-25 mil.
středně velká - 1-10 mil.
malá regionální - 100 tis.-1 mil.
malá - do 100 tis.

"Vieden aj Praha su obe male regionalne letiska s par linkami mimo kontinetu,nic extra."
Vídeň je 25. největší letiště v Evropě a Praha 30. Netroufl bych si o letištích s provozem 600 letadel denně, 50 000 odbavenými cestujícími za den, 5-15% růstem za rok a s běžným provozem velkých letadel (nad 200 cest.) tvrdit, že se jedná o malá regionální letiště.
Reply on: zoZa #9873:
Zavolaj 5643 741 a dohodni termin.
Reply on: m@rtin #9865:
precital si si spravne moj prispevok?ja prave tvrdim,ze na linku soul-zilina je nase miniletisko absolutne nevybavene(okrem ineho),takze nam tu nepises nic nove.praha prekonava hranicu 10mil cestujucich az v poslednych rokoch(myslim,ze prvy krat min. rok),tak tu z nej nerob nieco extra(nad 10mil.).Vieden aj Praha su obe male regionalne letiska s par linkami mimo kontinetu,nic extra.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.