Juraj: Dobry den, idem za Vami s takym problemom, ze mam pracovat na jednej semestralke (ide o tvorbu lubovolneho modelu a jeho odsimulovanie) a potrebujem ziskat lubovolne data, a tak ma napadlo, ci by sa nejako nedalo ich od Vas ziskat. Napriklad vytazenie jedneho vozidla pocas celeho dna a pod, pretoze este neviem ake data mate a co je mozne poskytnut. Ak by sme sa nejako mohli dohodnut kontaktujte ma prosim na moj e-mail zoza81@azet.sk
Juraj
1/ Najdolezitejsie udaje su DLZKA a PRISTAVACIA HMOTNOST lietadiel. /Moze byt draha aj dost dlha, ale jej konstrukcia nemusi byt sposobila na pristavanie "tazkych" lietadiel./
2/ Najcastejsie "stredne velke" lietadla sa oznacuju kategoriami 4C a 4D. Do 4C patria lietadla / nazov, pocet cestujucich uzitocne zatazenie/:
Boening 737, 100-120, 15 860 kg
Do 4D:
Airbus A310 320, 210-265, 35000 kg
Boening 767-200, 216-290, 20000 kg
Boening 757-200, 178-220, 19000 kg
TU154, 154-180, 18000 kg
IL-76, 45000 kg
Vo vseobecnosti ide o kontinentalne lietadla, napr. Praha-Moskva, Vieden-Pariz, Helsinky-Ateny apod. Tymto lietadlam postacuje dlzka drahy do 2700m /napr Brno 2650m, Pardubice 2500m/.
Na medzikontinentalne lety sa pouzivaju ine /vacsie/ typy lietadiel s dlhsou vzletovou a pristavacou drahou, 3200m a viac. Napriklad Bratislava ma tu dlhsiu drahu 3190m, kde mozu pristavat aj Ruslany, Vieden 3600 a 3500m atd.
Z toho vidiet, ze zo Ziliny s vysokou pravdepodobnostou priamo do Soulu lietadla lietat nebudu, aj ked sa neda vylucit, ze mensie typy s dlhym doletom mozno ano. Ktovie...