Predpokladám, že jednoznačne Mojš. Mesto v tejto oblasti nemalo svoje záujmy, kataster obce nie je veľký a pribudne akurát zodpovednosť za túto časť. Na druhej strane z ľudskej stránky treba obci pomôcť. Obec asi so 460 obyvateľmi, hoci je uprostred Žilinskej kotliny a blízko mesta, predsa je nešťastne položená medzi (pod) kanálom Vodného diela Žilina a priemyselnou zónou žilinskej aglomerácia (železničná zriaďovacia stanica a časť areálu automobilky, ktorý je tiež v katastri obce). Počkáme ešte na vyjadrenie zodpovedných, ale myslím si, že tvrdé ekonomické dopady donútili Obecné zastupiteľstvo s pani starostkou k tomuto závažnému kroku. Čo sa týka MHD, myslím si, že postačí predĺženie L31 na Pstruhovú, odkiaľ mali cez lávku na skok do centra obce. To je však záležitosť mesta a DPMŽ.
Jozef, vsetko co si pisal ovladam, ale nie je mi jasne, ci je zakotvene aj v zakone lacnejsie cestovanie pre ziakov a studentov pri MHD. ZSSK, DP a aj SADky totiz tuto zlavu maju. Pre ZSSK to urcuje stat, pre primestsku dopravu VUC a pre MHD mesto, ale jedine co potrebujem vediet je, ci objednavatel urcuje aj vek, alebo je nieco aj v zakone.
Je mi totiz divne, ze vacsina dava zlavu do 26 rokov...
O tom, ze vyska zlavy sa urcuje u objednavatela dopravy, mi je jasne.. ide mi len o nahodou existujuci zakon a vek.
Ked sa 1.8.2005 zacali "samostatne" mikrovlnkami 7x za den vozit poza hradzu a vypisovat do Zilinskych novin, ake to vymysleli fantasticke riesenie, som si povedal: Do roka a do dna uvidime! Jozef, pamatas sa? A doslo na nase slova? Keby si vtedy nechali poradit, mohli svojim obyvatelom usetrit rok trapenia...
Hlavne ze v minulosti sa dalo vyhoviet vacsine, naco su take zbytocne linky ako 3,14,4,16 ved to nema hlavu ani patu. vsak ked sa spravi prepojenie Hajik-Vlcince, Vlcince-Solinky tak sa mesto neobide.
2, Kto by uz len tak cestoval zo Sidliska na Sidlisko? Tak to je dobry hlod. Ved tou linkou 1 cestujem pravidelne a nie je taka prazna. Dnes v nej bolo 39 ludi, zas to nie je az tak malo a zo dna na den ten pocet rastie. A tie peticie, nadavanie ludi na DPMZ to si len tak ludia vymyslaju? Uz som sa tu o linkovani vadil s mnohymi
To je informácia! Primátor mesta Žlina zvolal 29. zasadnutie MsZ v Žiline na deň 4. septrembra 2004 do Starej radnice, kde jeden z bodov programu bude: Návrh na zlúčenie mesta Žilina s obcou Mojš.
Nemuseli by tam zachádzať všetky spoje, len niektoré, práve pre tých "pár dôchodcov ku cintorínu". Len to by zase pribudli v CP rôzne ďalšie značky a skratky.
I keď možno toto by nebolo najšťastnejšie riešenie, v budúcnosti tam aj tak bude musieť niečo ísť. Ale ako povedal Jozef, asi je o tom ešte naozaj predčasne hovoriť. Teraz je aktuálnejšia križovatka pri Váhostave.
otázkou je, čo by si tou zachádzkou linky č. 6 vyriešil? odvoz niekoľko dôchodcov ku cintorínu? Lebo iný cieľ tam ani nevidím... naopak, 6-tkou chodia ľudia z mesta hore na Hájik, a ak by si ho obišiel z druhej strany - mno, asi by tadiaľ veľa ľudí necestovalo...
Teraz večer som videl trolejbus 224 na linke č. 4 smerom od žel. stanice na Hurbanovú na križovatke pri viadukte. Vodiča najprv rozčúlil futbalový fanúšik, ktorý mu zaterasil cestu a potom keď sa snažil obísť dav, v zákrute uprostred križovatky mu vyletel zberač a ostal tam stáť a blkokovať premávku. Možno tam stojí ešte doteraz... ?
To, že v BB je uchýliek ešte viac, jednak neznamená, že LUK s nimi súhlasí (pokiaľ viem, tak intenzívne bojoval s úchylkami SAD ČSAD BBDS a intenzívne bojuje aj s úchylkami SAD ZVHD CCC), jednak mu to neberie právo sa vyjadrovať k žilinským úchylkám ? .
Zatiaľ čo teraz sa nedá, EurotelFormula? Kúp si prestupný lístok a prestúp. Hrubo zjednodušene povedané: Kto už by chodil zo sídliska na sídlisko? Čím chcem povedať, že ak mám obmedzený balík "kilometrov", tak ich musím prednostne použiť tam, kde chce cestovať najviac ľudí.
Je pravdou, že v budúcnosti by sa mal vybudovať most na Rázusovej ulici, aby sa vytvorilo komunikačné prepojenie medzi centrom a budúcim sídliskom Žilina-západ. Nie je mysliteľné, aby v budúcnosti zostalo s centrom jediné cestné spojenie cez Závodskú ulicu a Rondel, kde už dnes sa vytvára dopravný lievik. Predpokladá sa, že na tomto úseku sa vybuduje aj trolejbusová doprava, a tým bude vybudovaný druhý prístup do trolejbusovej siete v Žiline z DP. Aká linka tam bude presmerované je ešte predčasné hovoriť. Tých kombinácii môže byť niekoľko. Istý čas sa spomínalo aj presmerovanie linky č. 1.
Re #8935 LUK: Tých úchylok máte doma v Bystrici až-až.
statočnosť je sice jedna vec, ale úchylnosť druhá... Ak sa niečo integruje, tak sa to vyznačuje tým, že sa v celej integrovanej oblasti používa JEDNOTNÝ systém... A nie také dačo, ako si opísal v #8928.
Re #8932 Jozef: zaujímavé, že vek 25 rokov sa nepoužíva nikde inde na Slovensku. Zase akási žilinská tarifná od(ú)chylka... ?
Takže keď bude pri starom cintoríne most aj s trolejmi, zrejme vznikne linka, ktorá bude spájať centrum mesta s oboma cintorínmi a teda aj s týmto obytným súborom. Čo keby tam dovtedy zachádzala linka č. 6 alebo aspoň niektoré jej spoje?
Re #8929 simkoslav: No konečne sa 224 dostala "von". To aký zvláštny zvuk vydáva? ?
Všimol som si, že tu na stránke v sekcii Vozidlá/Trolejbusy sú staré domovské linky - ešte pred NKTD.
Áno, nadštandard... s tým súhlasím... aj s tými troma cestujúcimi.... Ale pozrime sa na vývoj posledných týždňov.... Búchali a bili toľko petíciami a ja neviem čím, že aha, už je aj linka č.1 ... Čiže úspech... Juraj ju nazval " zjazdová " s pár riadnymi spojmi pre školákov.... A je dobrá, efekt, si myslím, že má....
K tej L27 alebo L31.... Isté je, že tento súbor bude zrejme ešte rásť a spoj k nemu je takmer žiadny.... Voĺakedy dávnejšie tu Juraj spomínal o budúcnosti spojenia na Hájik.... má sa vybudovať nejaký most pri starom cintoríne smerom na Hájik a mali by sa naťahať troleje... Potom by táto časť spojenie dostala.... Ale to, kam som mieril, bolo to, že či im tam DPMŽ do tej doby vsunie nejaký ten spoj , alebo to nechá tak... Ja som sa len pýtal... Neloboval som za tú časť.... Nebývam tam. A vôbec už nechcem nikam ťahať prázdne linky.... Nie som od toho platený ani kompetentný.... V tom príspevku som sa pýtal na taký letmý pohľad do budúcnosti, pýtal som sa, aké súvislosti zvažujú pri zriaďovaní liniek, pri ich zmenách a tak.... Za posledných pár rokov sa prúdenie ľudí v Žiline radikálne zmenilo... A tu musím povedať, že MHD nasledovala tieto trendy a prispôsobila sa pomerne rýchlo... , na čom má zásluhu určite aj Juraj, jeho tím pracovníkov a mnohí dikutujúci práve na tomto fóre....
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Jozef